VesaK !
Olin aikeissa kysellä Sinulta tarkemmin ohjaimestasi, kun tavattaisiin!
Mutta kysyn nyt, kun topici on avattu!
Jos et mainitse merkkiä, sitä ei varmaan tulkita "mainoskampanjaksi"! (itse tiedän merkin kyllä)
Kertoisitko ihan rehellisesti, mahdollisista negatiivisistä puolista.
Samoinkuin positiivisista puolista.
Itseä "kiehtoo" ajatus siitä, ettei tarvitsisi kantaa mukana "säkillistä" kiteitä!
Onko ollut häiriöitä?
Kiitos kysymästä, kaikkein mieluisimpia aiheita onkin juuri saada kertoa omista vempeleistä.
Täytyy muistaa, että olen harrastelijakuski sanan varsinaisessa merkityksessä. Minulta puuttuu sellainen tieto ja kokemus radioiden(kin) osalta, joka voi olla hyvinkin merkityksellistä tasokkaammille ajajille.
Mutta asiaan. Kiteetön radio ja vastari on ollut minulla käytössä viime tammikuusta lähtien. Yhdellä lauseella: jos olisin uudestaan samassa tilanteessa, ottaisin hetkeäkään epäröimättä saman radion.
Miinusta:
- tässä tapauksessa mukana tuleva akkupakkaus on huonolaatuinen. Noin puolen vuoden käytön jälkeen se ei enää pidä lataustaan, vaan sähkö alkaa loppua yhä aikaisemmin. Olen nähnyt samaa kerrottavan Saksassa, missä tämä malli on ollut myyntimenestys.
Vaihdoin ohjaimeen Bilteman akut noin kuukausi sitten, ja nyt yksi lataus tuntuu kestävän ikuisuuden.
- mukana ei tule laturia, vaan se täytyisi ostaa erikseen. Itse käytän juniorin lapsuusvuosien Nikko-veneen laturia, ja hyvin pyyhkii.
- ei varsinainen miinus, mutta huomionarvoinen asia: latauspistokkeen navat ovat päinvastoin kuin yleensä, plussa kehällä ja miinus keskellä. Täytyy huomioida, kun käyttää muuta kuin ko.merkin laturia.
- käyttöohjeet eivät ole selvimmät mahdolliset.
Plussaa:
+ minkäänlaisia häiriöitä ei ole esiintynyt.
Mutta: kesällä ajoin crossaria, jossa oli eri merkkinen (kiteellinen) vastari, ja joko siitä tai jostakin muusta syystä johtuen, häiriöt olivat pahoja.
+ erilaisia säätömahdollisuuksia on paljon, enkä edes tunne niiden kaikkien merkitystä.
+ laitteessa on kierrosajanotto, joka toimii ajajan itsensä toimesta napin painalluksella. Nappi on hyvinkin ergonomisesti vasemman peukalon alla, mutta itse en ole tätäkään mahdollisuutta opetellut käyttämään.
+ taajuuksia tulee: 10 kpl Suomessa sallittuja ja 12 kpl sen ulkopuolelta. Riittävät joka tilanteeseen.