Kirjoittaja Aihe: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu  (Luettu 725780 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2100 : 28.05.14 - klo: 09.13 »
Se, kun menee hakemaan kyosholta varaosia.Mutta harvoin on kaikkia tarvitsemia osia hyllyssä. :undecided:

Tulikis se ns yllätyksenä.
Olisit ostanut tuon durangon niin kaupasta olis saannut varaosia ja pirun hyvää palcelua.
Kyosho oli aivan loistava merkki -80 luvulla, näin tiedoksi vaan.
Jerzi

Kyosho on loistava merkki nykyään, näin tiedoksi vaan.
NIKKO on Radio-ohjattavien YKKÖNEN !
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2101 : 28.05.14 - klo: 10.36 »
Veikkaan kuitenki että asia on.
Jos tehdään tilastoa mistä automerkistä eniten valitetsan on just kyosho.
Voinko olla väärässä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2102 : 28.05.14 - klo: 15.10 »
Se, kun menee hakemaan kyosholta varaosia.Mutta harvoin on kaikkia tarvitsemia osia hyllyssä. :undecided:

Tulikis se ns yllätyksenä.
Olisit ostanut tuon durangon niin kaupasta olis saannut varaosia ja pirun hyvää palcelua.
Kyosho oli aivan loistava merkki -80 luvulla, näin tiedoksi vaan.
Jerzi
Eipä, ollut durangoa saatavana kesällä 2010.Eikä itse autossa mitään vikaa ole.Seuraava auto on kyllä jonkun muun merkkinen.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2103 : 28.05.14 - klo: 17.53 »
K1 katsastajat, kerpele mitä apinoita! Oli kyllä ensimmäin ja viimeinen kerta kun noilla käyn auton katsastaa :angry:
Hylätty: vasen jarruletku murtunut, tää nyt ihan ok vika.
Hylätty: vas. ja oik. jarru levy liian ohut, tämäkin ihan ok vika
Hylätty: pakoputkisto, äänenvaimentimet säädöstön vastaiset. Siis mitä vittua?? On kyllä sportti vaimentimet mutta ei ainakaan myynti teksteissä (motonet) ollu mitään että ei olis CE/E/tieliikenne hyväksytty.

Ja korjaus kehotuksia oli:
näköeste: karvanopat peilissä, täytyy ne ottaa ens kerralla pois.
Etuvalo: Parkit, ei tyyppi hyväksytyt. Joo pinkit tuuning parkit on paikalla.
Lähivalo: vasen ja oikea eriväriset. Mitä hel**ttiä?? Onko sitten parempi että en laita poltinta ollenkaan kun vanha palaa.
Parkeista sanoivat että porukka voi luulla mua poliisiks ku on liilat parkit. Mä kun luulin että poliiseilla on siniset vilkut ja että suomessa ei saa parkkeja käyttää päivä ajovaloina.
Mutta mitä se äijä sitten luuleekun on hieman eriväriset lähivalot? Että ajaa ksks mopa vierekkäin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2104 : 28.05.14 - klo: 17.59 »
K1 katsastajat, kerpele mitä apinoita! Oli kyllä ensimmäin ja viimeinen kerta kun noilla käyn auton katsastaa :angry:
Hylätty: vasen jarruletku murtunut, tää nyt ihan ok vika.
Hylätty: vas. ja oik. jarru levy liian ohut, tämäkin ihan ok vika
Hylätty: pakoputkisto, äänenvaimentimet säädöstön vastaiset. Siis mitä vittua?? On kyllä sportti vaimentimet mutta ei ainakaan myynti teksteissä (motonet) ollu mitään että ei olis CE/E/tieliikenne hyväksytty.

Ja korjaus kehotuksia oli:
näköeste: karvanopat peilissä, täytyy ne ottaa ens kerralla pois.
Etuvalo: Parkit, ei tyyppi hyväksytyt. Joo pinkit tuuning parkit on paikalla.
Lähivalo: vasen ja oikea eriväriset. Mitä hel**ttiä?? Onko sitten parempi että en laita poltinta ollenkaan kun vanha palaa.
Parkeista sanoivat että porukka voi luulla mua poliisiks ku on liilat parkit. Mä kun luulin että poliiseilla on siniset vilkut ja että suomessa ei saa parkkeja käyttää päivä ajovaloina.
Mutta mitä se äijä sitten luuleekun on hieman eriväriset lähivalot? Että ajaa ksks mopa vierekkäin.
Eikös se hylsy siis tullut ihan aiheesta vai menikö mulla joku ohi  :undecided:  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2105 : 28.05.14 - klo: 18.13 »
Joo meni. Noi pöntöt. päivän urakalla laitettu kiinni ja nyt ei sitten mene osittain niitten takia läpi. Ja kellä nuorella ei ole amis autossaa karvanoppia ym rojua peilissä? Toi nyt siis tommosta turhaa p****a. Ja samoin se että valot eri väriset, ilmeisesti olis ollu parempi jättää palanu poltin sinne. Ne pinkit parkit ymmärrän puoliks.

Ja kaikki haukkunu tota porvoon k1 katsastusta että p*ska paikka, kauheen tarkkoja ja muutenkin mul*kuja. Laittaa just kaikki pikkuviat kans lappuun. Mutta eihän mulle tosta kerrottu kuin vasta katsastuksen jälkeen (tänään). Jos oisin tienny  ennen varausta että on noin p*ska mesta niin oisin maksanu 15€ enemmän A katsastukselle.
Jännä juttu että eivät tummista takavaloista sanoneet mitään! Vaikka tossa pari päivää sitten spraylla tummenttiin ne.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2106 : 28.05.14 - klo: 18.32 »
joo,o :)
kyllä on suuret murheet.
ei mulla ainakaan koskaan ollut karvanoppia mutta cd levyjä roikku koska ne kuulemma peilas tutkasäteen takaisin.
mutta otin tutkan kumoojan aina pois ennen katsastusta ;)
Löytyykö sun teini putkesta E-hyväksyntä merkki?
en kyllä halua edes nähdä minkälaisella pusymagneetilla hra ajelee kun valotkin pitää olla erivärisiä :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2107 : 28.05.14 - klo: 18.48 »
Motonetissä sanoivat että pöntöt olis E hyväksytyt. Minkälainen se E hyväksyntä merkki on? Onko vain iso E tai CE ? Äkkiäkös semmoset noihin pönttöihin lyö.
Auto on ihan tavallinen, madallettu Passat. Sportti vaimentimet vaihdettu sen takia että saa vähän ääniä. Eihän tosta vakiona edes kuule että on käynnissä. Nyt semmoset äänet kuin V6 koneessa pitää olla :wink:
Valoista: normi hehku parkit painukoot helevettiin, on ne vaan rumat (paitsi angel eyes ihan ok myös hehkuina vai onko aina ledi joka vain lämmin valkoinen?). Vihreet, lilat, pinkit, siniset led parkit helvetin coolit. Noi mun on ihan lilan väriset vaikka pinkkeinä ne ostin. Taitaa olla vaikeampi ja kalliimpi tehä lediä joka on ihan räikee pinkki.

Ja mitä lähivaloihin tulee niin ovat eriväriset sen takia kun testasin niiden eroja, en olis ikinä arvannu että niistä tulee korjaus kehotus. Vasemmalla Diamond Xenon look ja Oikealla tavallinen halogen. Vaihdetaan se vakio p*ska pois ja laitetaan Diamond tilalle. Ovat sitten samanlaiset :azn:

Toimiiko tuo oikeesti, että auto ei näy tutkassa jos laittaa CD levyjä peiliin? Voitko siis hurjastella peltipoliisin ohi huoletta?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2108 : 28.05.14 - klo: 18.59 »
Noh noh. Noi kehotukset on kehotuksia sensijaan nuo hylsyt on aiheesta. Yleensä on kohtalaisen viksua vaihdella vakio kamat paikalleen kun menee katsastamaan. Jollain pinkeillä parkeilla kun menet sinne on vähän sama kun menisit nakkikiskajonossa soittamaan päätäsi puolta isommille... Eiköhän se olltu sedällä vähän tarkotus siellä kontorilla ottaa luuloja pois kun karvanoppa sankaria pukkaa paikalle.

Myytinmurtajissa oli joskus testi noista tutkan huijauksista eikä ne toimineet taisivat koko autonkin folioida tai jotain, mutta eivät onnistuneet. Vissiin tämä jakso: Mythbusters Season 2 Episode 10 Beat the Radar Detector

Ja nuo peltipoliisit yleensä toimii asfalttiin asennettujen antureiden avulla. Siinä lähinnä auttaa vastaantulijan kaistalle kurvaaminen ei muu.

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2109 : 28.05.14 - klo: 19.09 »
Juu näin on, cd Levyt ei auta tutkalta piiloon (ja onhan ne aika rumat laittaa tausta peiliin roikkumaan). Helpoin tapa välttyä tolppien välähdyksiltä on ajaa sallittua nopeutta  :wink:. Niin ja kannattaa sitten avautua sille katsastusmiehelle oikein kunnolla niin löytyy muutama muukin vika lisää.
.......

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2110 : 28.05.14 - klo: 19.14 »
Niinkuin tuossa aikaisemmin taisin sanoa niin en ole ikinä tavannut noin mul**ua äijää. Siitä näki jo pitkältä että toi salee kauhee tiukkus ja siinä sitten toivottiin että ei oma auto joutuis sen tarkastukseen mutta ajoitus kuitenkin osui niin ikävästi.
Ja äkkiökös nuo valot vaihtaa katsastukseen vakioks. Mutta edelleen nuo pöntöt on paha vaihtaa. Tai no kun se päästöistä on menny jo läpi niin eikös vakio pöntöt voi heittää klemmareilla kii ja ei haittaa vaikka vähän vuotais? Vai toimisko se että lyö noihin pönttöihin CE merkinnän?

Katsastus miehelle en nyt alkanu huutamaan mitään (hillitsin itseäni sen verran) mutta sitten kun tuo on läpi ja laput kädessä niin voi sanoa sille suorat sanat. Varsinkii jos vielä sama apina kuin ekalla kerralla :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2111 : 28.05.14 - klo: 19.28 »
Niinkuin tuossa aikaisemmin taisin sanoa niin en ole ikinä tavannut noin mul**ua äijää. Siitä näki jo pitkältä että toi salee kauhee tiukkus ja siinä sitten toivottiin että ei oma auto joutuis sen tarkastukseen mutta ajoitus kuitenkin osui niin ikävästi.
Ja äkkiökös nuo valot vaihtaa katsastukseen vakioks. Mutta edelleen nuo pöntöt on paha vaihtaa. Tai no kun se päästöistä on menny jo läpi niin eikös vakio pöntöt voi heittää klemmareilla kii ja ei haittaa vaikka vähän vuotais? Vai toimisko se että lyö noihin pönttöihin CE merkinnän?

Katsastus miehelle en nyt alkanu huutamaan mitään (hillitsin itseäni sen verran) mutta sitten kun tuo on läpi ja laput kädessä niin voi sanoa sille suorat sanat. Varsinkii jos vielä sama apina kuin ekalla kerralla :wink:
elelet vielä pari vuotta niin näet lisää  :laugh:
firman autosta tuli huomautus kun ei löytynyt varoituskolmiota.
ja omasta määrättiin uudet jarrulevyt kun oli pari ruostepilkkua=uusinta katsastus joka korjattu muutamilla kunnon jarrutuksilla.
k1 hannuksenpelto.
 
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2112 : 28.05.14 - klo: 20.07 »
Hylkäysperusteeksi taitaa riittää navigaattori tuulilasissa. Kuskin näkökentässä tuulilasin edessä ei saa olla mitään. Selkeää ja yksinkertaista.
Joskus parikymmentä vuotta sitten luettiin kirjasta (sellanen paperinen jossa on kannet) mitä pitää olla ja miten että auto täyttää määräyksen. Kun tiesi ei **ttumaisia katsastusmiehiä enää ollut. Nykyään yritän välttää katsastusta...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2113 : 28.05.14 - klo: 20.14 »
Joo, noinhan se tieliikennelaki menee. Sama pätee valoihin
Hylkäysperusteeksi taitaa riittää navigaattori tuulilasissa. Kuskin näkökentässä tuulilasin edessä ei saa olla mitään. Selkeää ja yksinkertaista.
Joskus parikymmentä vuotta sitten luettiin kirjasta (sellanen paperinen jossa on kannet) mitä pitää olla ja miten että auto täyttää määräyksen. Kun tiesi ei **ttumaisia katsastusmiehiä enää ollut. Nykyään yritän välttää katsastusta...
K1 on muuten kuuluisa hylsyn antamisesta. Kaveri oli siellä 7 vuotta töissä, tuli ihan kirjallinen ohjeistus miten menetellään.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2114 : 28.05.14 - klo: 21.04 »
A katsastuksella viime vuonna eivät sanoneet karvanopista mitään ja kun parkeissa oli vain toisessa laiton erivärinen ledi niin katsastus mies siitä huomautti ja sanoin sille että so what ei se mua ainakaan haittaa. Ja ei siitä sitten mitään merkintää tullu. Joten seuraavaks meen kyllä A katsastukseen.
Voiko auton nyt viedä uudestaan A katsastukseen vai onko pakko saada se läpi tuolta K1 katsastajilta?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2115 : 28.05.14 - klo: 21.16 »
Mut miettikää nyt jätkät itse jos olisit konttorilla.........

Kuulet jo 30kilometrin päästä kun joku tulee överi mörinöillä ja kauheella luukutuksella TUM TUM TUM TUM TUM.. Sitten näät auton jossa on eriväriset valot ja vielä pornon väriset parkit.. puhumattakaan järkyttävän rumista nopista. Auto laahaa maata kun jouset on muuten vaan hiton löysät  :azn:

Miten toimisit  :wink: ?

transewaves: Hannuksenpelto on ihan LEGENDA mesta  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2116 : 28.05.14 - klo: 21.23 »
Laskeppa nuo hylkäys ja huomautus kohdat yhteen,ei ollut perusteita hylkäykselle?
Jos mä olisin katsastusmies tuossa tapauksessa,oisin pistänyt vielä ajokieltoonkin.

Ja vielä tuollainen juttu,varaosakaupat saavat myydä mitä vain laitonta autoon,ostajalla on vastuu mitä autoonsa asentaa.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2117 : 28.05.14 - klo: 21.28 »
A katsastus sai viime vuonna huomautuksen toiminnastaan trafilta..
Noi konttorin pojat on vielä pientä verrattuna kun oikein mukava poliisi setä sattuu kohdalle.. Itse kokenut tämän pari kymppisenä kun jouduin repimään etusivu ikkunoitten tummennuskalvot irti cittarin parkkiksella . Pojat odottelivat siinä vieressä ja vaihtoehdot olivat kilvet tai kalvot.
Huvittavin oli että auto oli mennyt katsastuksesta läpi pari päivää aikaisemmin. Eivät siinä sit muuta keksineet :evil: :evil:
Tämän jälkeen tuli tarkistettua se kirjanen aina kun omat säädöt epäilytti. Uudistettu versio on vieläkin hansikaslokerosta .

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2118 : 28.05.14 - klo: 21.33 »
Mut miettikää nyt jätkät itse jos olisit konttorilla.........

Kuulet jo 30kilometrin päästä kun joku tulee överi mörinöillä ja kauheella luukutuksella TUM TUM TUM TUM TUM.. Sitten näät auton jossa on eriväriset valot ja vielä pornon väriset parkit.. puhumattakaan järkyttävän rumista nopista. Auto laahaa maata kun jouset on muuten vaan hiton löysät  :azn:

Miten toimisit  :wink: ?

transewaves: Hannuksenpelto on ihan LEGENDA mesta  :grin:

Älä tuu yhtää tänne huutelee sen traktori volvon kaa :grin: siinä ei ainakaan ole pelkoa että ottaa maha maahan rampeissa :wink:
Ja V6 mosasta sentään lähtee hyvät äänet toisin kuin noista suorista kutosista. Eiku oliko sulla vain vitonen? :grin:
Ja jos ite olisin konttorilla niin tottakai päästäisin tommoset yksilöt helpolla läpi, uudemmat volvot sen sijaan katsoisin tarkemmin :wink:

Ja jouset ei ole löysät vaan bilsteinin viiden tonnin kaasu alusta löytyy :evil: Jotkut tykkää matalista autoista, toiset traktoreista, makuasia :grin:

A katsastus sai viime vuonna huomautuksen toiminnastaan trafilta..
Noi konttorin pojat on vielä pientä verrattuna kun oikein mukava poliisi setä sattuu kohdalle.. Itse kokenut tämän pari kymppisenä kun jouduin repimään etusivu ikkunoitten tummennuskalvot irti cittarin parkkiksella . Pojat odottelivat siinä vieressä ja vaihtoehdot olivat kilvet tai kalvot.
Huvittavin oli että auto oli mennyt katsastuksesta läpi pari päivää aikaisemmin. Eivät siinä sit muuta keksineet :evil: :evil:
Tämän jälkeen tuli tarkistettua se kirjanen aina kun omat säädöt epäilytti. Uudistettu versio on vieläkin hansikaslokerosta .

Suomi on kans ihan p*ska paikka. Jenkeissä saa olla vaikka ihan mustat ikkunat, pohjavalot ja spinnerit eikä kukaan sano mitään. Vai olenko väärässä?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2119 : 28.05.14 - klo: 21.46 »
Ei muuten onnistu jenkeissäkään sivuikkunoiden mustaksi vetäminen,tietty määrä valoa pitää läpäistä,eikä ne kyllä hyväksy mitään alusta valojakaan.Toki siellä on osavaltiollisia eroja,saahan jenkkilässä toisissa osavaltioissa ajokortin 16v.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2120 : 28.05.14 - klo: 21.50 »
Ei pidä paikkaansa .. Kokonaan. Eli menee ihan osavaltiottain ja niissä on yleensä määrä joka on kerrottu pykälissä.
Tietenkin kun kaupungissa kun voi olla enemmän ihmisiä kuin koko Suomessa  , niin valvonta voi olla harvassa.
 Poliisi tsekkaa auton kunnon tien päällä ja määrää sakot ym yleensä( lue menee osavaltiottain ).
Kun sakkoja tulee muutama , niin vakuutus nousee ja paljon. Muutama lisää niin sinun vakuutus irtisanotaan.
Tämän jälkeen on lähes mahdoton saada mistään vakuutusta.
Sakot menee pisteytys systeemillä. Nämä pisteet ovat ajaja kohtaiset ja määrää millaisen vakuutuksen saat.
Ym ym.
Vähän sama käytäntö on myös joissakin Euroopan maissa. Esim Espanja.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2121 : 28.05.14 - klo: 22.05 »
Joo o, kaikenlaista. Seuraava auto on sitten varmaan alle -98. Kun siinä voi olla tarvike pöntöt ja xenonit ilman että kukaan valittaa mitään, toki xenoneilla pitää olla pesurit.
Tiedättekö mikä tummennus prosentti voi olla etu laseissa enimmillää? joku 50%? Takalaiseihin voi vissiin laittaa vaikka 5% kalvot?
Ja onko se E hyväksyntä merkki ihan E tai CE ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2122 : 28.05.14 - klo: 22.10 »
Vastaukset löydät melkein kaikkiin noihin tieliikenne laista.. En nyt jaksa gookeloida :afro:
Ja kysymykset voi tehdä myös katsastus asemille vaikka mailitse.. Ne on nykyään jopa innokkaita vastaamaan :afro:
Toinen kysymys on ce . Ennen ainakin se oli virallinen .
Itse tehtynä saat vielä sakot petoksesta  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo: 22.13 kirjoittanut Andrimus »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2123 : 28.05.14 - klo: 22.22 »
Näyttäis siltä että pakoputkeen riittää pelkkä E tai esim. e3 joka tarkoittaa missä maassa se on hyväksytty, (en tiedä mikä numero tarkoittaa mitäkin maata). Täytyy nyt löydä ne sinne että ehtivät vähän kulumaan ja pölyttymään ennen jälkitarkastusta. Tai sitten vaan pistää vakiot nippusiteillä kiinni katsastuksen ajaksi. Eikai se mitään haittaa jos vähän vuotavat kun päästöistä on jo menny läpi?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2124 : 28.05.14 - klo: 22.51 »
Soitin tuossa kaverilleni, joka on jo 20 vuotta ollut suomen vihatuin top kympin jäsen.konttorin poika siis;)
Neuvo 1  älä ikinä mene itse tekemään merkintöjä mihinkään osaan. Kaikki hyväksytyt löytyy heiltä koneelta.
Tämä johtaa perkuleen isoon sakkoon tai jopa pahempaan.
Neuvo 2 . Pistä ne alkuperäiset paikalle ja hoida se ylimääräinen röpötys ja vuoto kunnollisilla kiinnikkeillä ja kuristimilla kuntoon.
Neuvo 3 . Osta uudet teho härpättimet jotka ovat hyväksytty Suomessa . Niitä on tuhoton määrä ja eri hinta luokan hökötyksiä.
Neuvo 4 . Heitä ne nykyiset roskiin. 90 % varmuudella niistä ei muuta hyötyä kuin ääni ja teho häviää.
Yleisin syy putkien eu hyväksynnän hylkäämiseen on liian kova desibeli määrä. Sedillä tien päällä on nykyään mittarit tien päällä mittausta varten.
Tiedän tämän prätkien kanssa ajamisesta , pysäytetty 3 kertaa viime kesänä. Taisivat olla pettyneitä kun on laillinen putki :huh:
Ajattele miltä tuntuisi kun sinut pysäytettäisiin keskellä ei mitään keskellä yötä...ym ja kilvet vietäisiin?

Nämä kaikki voi kuulostaa ääliömäiseltä , mutta tutkiessa asiaa sieltä löytyy jokin pointi.
Tieliikenne laki on muuten muuttunut vasta viime aikoina paljon sallivammaksi :afro:
Jos kysyt miksi niitä romuja myydään? Vastauksen antoi joku jo aikaisemmin, myyjä ei ole siitä vastuussa . Tuotteessa voi olla pienellä jossain kirjoitus ettei tiekäyttöön.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2125 : 28.05.14 - klo: 23.01 »
Näyttäis siltä että pakoputkeen riittää pelkkä E tai esim. e3 joka tarkoittaa missä maassa se on hyväksytty, (en tiedä mikä numero tarkoittaa mitäkin maata). Täytyy nyt löydä ne sinne että ehtivät vähän kulumaan ja pölyttymään ennen jälkitarkastusta. Tai sitten vaan pistää vakiot nippusiteillä kiinni katsastuksen ajaksi. Eikai se mitään haittaa jos vähän vuotavat kun päästöistä on jo menny läpi?
hahaa  :laugh:
trolli päivä meni jo  :laugh:
ei kannata viisastella katsastus jäbän kanssa jos sama isäntä sattuu paikalle,seuraava huomautus voipi olla puutteellinen putken kiinnitys  :wink:
prätkät pitää erikseen muutoskatsastaa ääni putkelle jos jää kiinni,en ole varma miten autoissa menee mutta kuvittelisin että tukeva kiinnitys ja e merkki riittää.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2126 : 28.05.14 - klo: 23.22 »
Ok.. I'm the sucker today :grin: :grin:.
Ei kuulema riitä prätkissä muutos katsastus nykyään poliisille.
Niitä modifoidaan aina jälkeen päin. Tästä johtuen oikeesti niitä ääniä on mitattu täällä vs- Suomessa poliisin toimesta. Itse kaverini kanssa 3 kertaa.
Ps . Oma edellinen kirjoitus oli suoraan katsarin suusta :afro:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2127 : 28.05.14 - klo: 23.23 »
Soitin tuossa kaverilleni, joka on jo 20 vuotta ollut suomen vihatuin top kympin jäsen.konttorin poika siis;)
Neuvo 1  älä ikinä mene itse tekemään merkintöjä mihinkään osaan. Kaikki hyväksytyt löytyy heiltä koneelta.
Tämä johtaa perkuleen isoon sakkoon tai jopa pahempaan.
Neuvo 2 . Pistä ne alkuperäiset paikalle ja hoida se ylimääräinen röpötys ja vuoto kunnollisilla kiinnikkeillä ja kuristimilla kuntoon.
Neuvo 3 . Osta uudet teho härpättimet jotka ovat hyväksytty Suomessa . Niitä on tuhoton määrä ja eri hinta luokan hökötyksiä.
Neuvo 4 . Heitä ne nykyiset roskiin. 90 % varmuudella niistä ei muuta hyötyä kuin ääni ja teho häviää.
Yleisin syy putkien eu hyväksynnän hylkäämiseen on liian kova desibeli määrä. Sedillä tien päällä on nykyään mittarit tien päällä mittausta varten.
Tiedän tämän prätkien kanssa ajamisesta , pysäytetty 3 kertaa viime kesänä. Taisivat olla pettyneitä kun on laillinen putki :huh:
Ajattele miltä tuntuisi kun sinut pysäytettäisiin keskellä ei mitään keskellä yötä...ym ja kilvet vietäisiin?

Nämä kaikki voi kuulostaa ääliömäiseltä , mutta tutkiessa asiaa sieltä löytyy jokin pointi.
Tieliikenne laki on muuten muuttunut vasta viime aikoina paljon sallivammaksi :afro:
Jos kysyt miksi niitä romuja myydään? Vastauksen antoi joku jo aikaisemmin, myyjä ei ole siitä vastuussa . Tuotteessa voi olla pienellä jossain kirjoitus ettei tiekäyttöön.


Joo eka katoin Simonsin pönttöjä (onkohan nekään E hyväksyttyjä?) mutta pelkät pöntöt olis tullu maksaa reilut 330€ ja noi nykyiset makso 50€/kpl ja ne on nuo: https://www.motonet.fi/fi/tuote/136319/SPORT-loppuvaimennin-300x215mm Vai mihin hintaan noita hyväksyttyjä saa?
Teho eroa ei ole vakiohin nähden yhtään kumpaakaan suuntaan.
Äänet se jätkä siitä tais kattoa ja niissä ei ollut valittamista. Eivät minustakaan ole semmoset lujat ralli auton äänet vaan todella matalat.
Mitä jos otetaan koko taka änkät pois? sitten eivät ainakaan ole säädösten vastaiset kun niitä ei ole. Katotaan mitä sitten sanovat :grin:
Autosta vielä velkaakin jonkuu verran joten hirveesti ei ole rahaa joten varmaan laitetaan vakiot pika kiinnikkeillä katsastuksen ajaksi kii. Tai sitten otetaan ne just kokonaan pois ja vedetään suora putki taakse asti.
Jos kilvet viedään? Ei sitä kilvellä ajeta, kulkee ilmankin :grin: eikä tule sitten sakkojakaan ylinopeudasta

Näyttäis siltä että pakoputkeen riittää pelkkä E tai esim. e3 joka tarkoittaa missä maassa se on hyväksytty, (en tiedä mikä numero tarkoittaa mitäkin maata). Täytyy nyt löydä ne sinne että ehtivät vähän kulumaan ja pölyttymään ennen jälkitarkastusta. Tai sitten vaan pistää vakiot nippusiteillä kiinni katsastuksen ajaksi. Eikai se mitään haittaa jos vähän vuotavat kun päästöistä on jo menny läpi?
hahaa  :laugh:
trolli päivä meni jo  :laugh:
ei kannata viisastella katsastus jäbän kanssa jos sama isäntä sattuu paikalle,seuraava huomautus voipi olla puutteellinen putken kiinnitys  :wink:
prätkät pitää erikseen muutoskatsastaa ääni putkelle jos jää kiinni,en ole varma miten autoissa menee mutta kuvittelisin että tukeva kiinnitys ja e merkki riittää.


Tarkoitatko nyt sitten sitä että voin ite lyödä sen E merkin sinne pönttöön?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2128 : 28.05.14 - klo: 23.26 »
Joo o, kaikenlaista. Seuraava auto on sitten varmaan alle -98. Kun siinä voi olla tarvike pöntöt ja xenonit ilman että kukaan valittaa mitään, toki xenoneilla pitää olla pesurit.
Tiedättekö mikä tummennus prosentti voi olla etu laseissa enimmillää? joku 50%? Takalaiseihin voi vissiin laittaa vaikka 5% kalvot?
Ja onko se E hyväksyntä merkki ihan E tai CE ?

Tuollanen teksti löytyy trafin sivuilta

Auton tuulilasin ja etusivuikkunoiden tummentaminen jälkeenpäin asennettavilla kalvoilla tai värjäämällä ei ole sallittua. Mikäli henkilö- tai pakettiauton takaikkuna tummennetaan, on autossa takaikkunan valonläpäisykyvystä riippumatta oltava tai siihen on asennettava riittävän näkyvyyden taaksepäin antava oikean-puoleinen taustapeili. Kuitenkin mikäli henkilö- tai pakettiautoon vaihdetaan teh-dasvalmisteinen tummennettu ja hyväksytty takaikkuna, jonka valonläpäisykyky on vähintään 70 %, ei oikeanpuoleista taustapeiliä tarvitse asentaa.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Ärsyttäää, harmittaa, vehjettää - avautumiskeskustelu
« Vastaus #2129 : 28.05.14 - klo: 23.31 »
Soitin tuossa kaverilleni, joka on jo 20 vuotta ollut suomen vihatuin top kympin jäsen.konttorin poika siis;)
Neuvo 1  älä ikinä mene itse tekemään merkintöjä mihinkään osaan. Kaikki hyväksytyt löytyy heiltä koneelta.
Tämä johtaa perkuleen isoon sakkoon tai jopa pahempaan.
Neuvo 2 . Pistä ne alkuperäiset paikalle ja hoida se ylimääräinen röpötys ja vuoto kunnollisilla kiinnikkeillä ja kuristimilla kuntoon.
Neuvo 3 . Osta uudet teho härpättimet jotka ovat hyväksytty Suomessa . Niitä on tuhoton määrä ja eri hinta luokan hökötyksiä.
Neuvo 4 . Heitä ne nykyiset roskiin. 90 % varmuudella niistä ei muuta hyötyä kuin ääni ja teho häviää.
Yleisin syy putkien eu hyväksynnän hylkäämiseen on liian kova desibeli määrä. Sedillä tien päällä on nykyään mittarit tien päällä mittausta varten.
Tiedän tämän prätkien kanssa ajamisesta , pysäytetty 3 kertaa viime kesänä. Taisivat olla pettyneitä kun on laillinen putki :huh:
Ajattele miltä tuntuisi kun sinut pysäytettäisiin keskellä ei mitään keskellä yötä...ym ja kilvet vietäisiin?

Nämä kaikki voi kuulostaa ääliömäiseltä , mutta tutkiessa asiaa sieltä löytyy jokin pointi.
Tieliikenne laki on muuten muuttunut vasta viime aikoina paljon sallivammaksi :afro:
Jos kysyt miksi niitä romuja myydään? Vastauksen antoi joku jo aikaisemmin, myyjä ei ole siitä vastuussa . Tuotteessa voi olla pienellä jossain kirjoitus ettei tiekäyttöön.


Joo eka katoin Simonsin pönttöjä (onkohan nekään E hyväksyttyjä?) mutta pelkät pöntöt olis tullu maksaa reilut 330€ ja noi nykyiset makso 50€/kpl ja ne on nuo: https://www.motonet.fi/fi/tuote/136319/SPORT-loppuvaimennin-300x215mm Vai mihin hintaan noita hyväksyttyjä saa?
Teho eroa ei ole vakiohin nähden yhtään kumpaakaan suuntaan.
Äänet se jätkä siitä tais kattoa ja niissä ei ollut valittamista. Eivät minustakaan ole semmoset lujat ralli auton äänet vaan todella matalat.
Mitä jos otetaan koko taka änkät pois? sitten eivät ainakaan ole säädösten vastaiset kun niitä ei ole. Katotaan mitä sitten sanovat :grin:
Autosta vielä velkaakin jonkuu verran joten hirveesti ei ole rahaa joten varmaan laitetaan vakiot pika kiinnikkeillä katsastuksen ajaksi kii. Tai sitten otetaan ne just kokonaan pois ja vedetään suora putki taakse asti.
Jos kilvet viedään? Ei sitä kilvellä ajeta, kulkee ilmankin :grin: eikä tule sitten sakkojakaan ylinopeudasta

Näyttäis siltä että pakoputkeen riittää pelkkä E tai esim. e3 joka tarkoittaa missä maassa se on hyväksytty, (en tiedä mikä numero tarkoittaa mitäkin maata). Täytyy nyt löydä ne sinne että ehtivät vähän kulumaan ja pölyttymään ennen jälkitarkastusta. Tai sitten vaan pistää vakiot nippusiteillä kiinni katsastuksen ajaksi. Eikai se mitään haittaa jos vähän vuotavat kun päästöistä on jo menny läpi?
hahaa  :laugh:
trolli päivä meni jo  :laugh:
ei kannata viisastella katsastus jäbän kanssa jos sama isäntä sattuu paikalle,seuraava huomautus voipi olla puutteellinen putken kiinnitys  :wink:
prätkät pitää erikseen muutoskatsastaa ääni putkelle jos jää kiinni,en ole varma miten autoissa menee mutta kuvittelisin että tukeva kiinnitys ja e merkki riittää.


Tarkoitatko nyt sitten sitä että voin ite lyödä sen E merkin sinne pönttöön?
ehkä turvallisinta lyödä takas vakio putket mutta tosiaan prätkä puolella noita e merkkejä on ostettu rööreihin.
mulla on joskus ollut tuo linkkaamasi putki joka meni kyllä A katsastuksessa läpi mutta syöpyi puhki 2 vuodessa :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx