Kirjoittaja Aihe: Nyt meni hermot!  (Luettu 1858 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonne

  • Tulokas
    • Profiili
Nyt meni hermot!
« : 12.11.03 - klo: 23.08 »
Autoni on NitroTracker, muutaman vuoden vanha mutta ajettu noin 2l. Onko normaalia, että autosta hajoaa kokoajan joku osa? Tarkoitan siis onko muilla tälläisiä ongelmia vai onko tää mun auto vaan niin kerta kaikkisen syvältä. En ole ehtinyt muuta kuin pihassa suditella, ja korkeintaan 2 tankillista oon ehtinyt ajaan, ettei mitään ole hajonnut!! Joko jokin osa irtoaa, moottori ei pysy paikallaan, kytkin luistaa, rattaat irtoaa/hajoo, kaikista ruuveista menee jengat vähänkin kiristäessä, auto ei pysy käynnissä/ei kulje ym. ym.! Tänään kiristin kytkintä, siis venytin sitä keskipakokytkimen jousta että ottais paremmin kiinni, niin nyt se auto ei kytkimestä/jostain muusta syystä ei jaksa vääntää yhtään. Voiko tämä johtua siitä kytkimen kiristämisestä? Olen saanut kyllä käsityksen, että vaikka olisi suora välitys moottorilta renkaille niin auton pitäisi kulkea, kunhan sen saa ensin liikkeelle? Vai onko tarkoitus, että kytkin luistaa kokoajan hieman, jotta kierrokset pysyy korkealla? No joo, menee sekaseksi.

Taitaa olla kaatopaikka seuraava toimenpide!!!

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt meni hermot!
« Vastaus #1 : 13.11.03 - klo: 07.16 »
Moottori pysyy kiinni kun ostat www.ruuvi.net osoitteesta kuusiokoloruuvit ja jousialuslevyt. Jos et vielä omista niin kunnollista Loctiten keskilukitsevaa ruuvilukitetta mukaan kanssa - Kyoshon myymälöistä saatava Grip ei oikein minulla toiminut kuumisssa olosuhteissa. Omassa autossani on erittäin vaikea saada kunnollista gear meshia, vaikka minkään ei pitäisi estää moottorin liikkumista. Jos tämä päärattaan ja kytkinkellon välys ei ole kunnossa moottori tuntuu irtoavan erittäin helposti, vaikka ei moottori oikeasti irtoisikaan helpommin, niin ainakin rattaat kärsii.

Sitä kytkimen jousta pitäisi kiristää (en tiedä löysentääkö vaiko jäykentääkö venyttäminen), niin että kytkin ottaa myöhemmin kiinni, jolloin vääntöä ja tehoakin on enemmän.

Kulkupuolihan tässä on autossa on aika kehno, jolloin ajopaikka pitää olla tasainen. Tähän auttaa varmaan vain ja ainoastaan moottorin ja/tai välityksen vaihtaminen.

Ei minulla ainakaan moottorin lisäksi mitään ole irtoillut ja muovimetalli kiinnityksissä on myös kierteet pysyneet.

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Nyt meni hermot!
« Vastaus #2 : 13.11.03 - klo: 17.23 »
Samaisesta autosta itselläni ei mitään ole hajonnut. Ja Vespel-kytkin antoi hyvin tehoja lisää. Ja kuulalaakerointi on hyvin suositeltavaa.
Nikko on kirosana!

Poissa suonke-1

  • Jäsen
    • Profiili
Kuulostaa tutulta
« Vastaus #3 : 13.11.03 - klo: 18.56 »
Itselläni kanssa aikoinaan samanlainen vehje, eikä päivääkään enempää kestänyt etteikö olisi jostain hajonnut. Samoja ongelmia kuin mainitsit...moottori pukki ihan pyllystä tein siihen sitten itse kokonaan uuden samoin kuin kytkinpalat aina jotenkin rikki tai suli...nekin rupesin sorvaileen itse niin rupesi kestämään. Ruuveja siittä ei kannata yhtään kiristää riittää et ne vääntää vain kiinni.

Oma tuomioni autosta oli se, että se oli jo alun pitäenkin suunniteltu aivan leluksi. Jos kiinnostaa ostaa multa se vanha raato varaosiksi niin ota yhteyttä myyn sen vaikka 60 eurolla.
Vauhti ei tapa, mutta se nopea pysähdys...

Poissa Jonne

  • Tulokas
    • Profiili
Nyt meni hermot!
« Vastaus #4 : 13.11.03 - klo: 21.29 »
Kiitos vastauksista! En tarvitse autoon kyllä varaosia, koska taidan luovuttaa ton auton suhteen, koska siitä ei tunnu saavan toimivaa millään, ja ostaa uuden auton ja toivoa että ei satu kohdalle enää tollasta vehjettä. Olisiko kellään ehdotuksia hyvästä varmatoimisesta monsterista?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Nyt meni hermot!
« Vastaus #5 : 14.11.03 - klo: 08.04 »
Lueskele vaikka kertomuksia Savagesta tai T-Maxxista, siinä kaksi varmatoimista ja kestävää monsteria näin alkuun. Tosin hinnakkaita saattavat olla...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Large_90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/large
Nyt meni hermot!
« Vastaus #6 : 15.11.03 - klo: 13.13 »
Se on vaan niin että tracker on lelu eikä sille mahda mitään. Itsekkin olisin jo autoa kauppaamassa, mutta kun ei isi suostu, se vaan jankuttaa että se on hyvä auto aina kun kysyn että saako sen jo laittaa myyntiin, luulis sen itekkin tajuavan että romu se on kun joutuu varaosiinkin laittamaan enemmän rahaa kuin ite autoon. Onko ehdotuksia miten sais isän suostumaan myymään tuon auton. Siinä oli muuten kesällä ylikuumenemis ongelmia eikä mikään pysy kiinni.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt meni hermot!
« Vastaus #7 : 15.11.03 - klo: 13.17 »
Sanot vaan ukolle, että asia on niinkuin on, ja laitat myyntiin.
Jos sä omistat auton, niin eikös se oo sun asia mitä autollesi teet.  :roll:

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Nyt meni hermot!
« Vastaus #8 : 15.11.03 - klo: 14.03 »
Jos vaikka suoritat myynti bisnekset salassa ja saat auton lähtemään jonnekkin eri paikkakunnalle, niin silloin pääset varmaan siitä eroon ainiaaksi, itsekin taidan jonakin päivänä myydä oman kyseisen rakkineen pois... :?
Nikko on kirosana!