Kirjoittaja Aihe: servot pätkii  (Luettu 2706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mega force

  • Tulokas
    • Profiili
servot pätkii
« : 13.11.03 - klo: 20.25 »
nonnii. Kertopaakas että mikä on vikana,kun servot ei jaksa vääntää. renkaat ei käänny eikä kaasu/vaihteet pelaa. Servoissa ei pitäs olla vikaa. Onko vastari,kiteet tai radio rikki. Sercot ja radio on Kyosho Perfex. :lol:

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #1 : 13.11.03 - klo: 20.26 »
Onko vastarin akuissa varmasti virtaa?
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa mega force

  • Tulokas
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #2 : 13.11.03 - klo: 21.01 »
Kyllä niissä on virtaa.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
servot pätkii
« Vastaus #3 : 14.11.03 - klo: 08.02 »
Kokeile eri kiteillä. Se auttoi ainakin minulla.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
servot pätkii
« Vastaus #4 : 14.11.03 - klo: 22.40 »
tai sitten nuo kyshon vakioservot ei jaksa vääntää
Xray

Mika R

  • Vieras
servot pätkii
« Vastaus #5 : 15.11.03 - klo: 09.30 »
ei se siitä ole kiinni jos ne ei inahdakaan. tarkista vastarin johdot ja  kaikki kytkennät. eikö värähdäkään? kyllä pitäs vähän inahtaa kun laitat virran päälle.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #6 : 15.11.03 - klo: 09.31 »
Kuinka vanha on vastarin akku? paljonko käytetty?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #7 : 15.11.03 - klo: 10.22 »
Siis servot ei tee yhtään mitään?

Jos näin on, niin vika on lähettimessä tai vastaanottimessa. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa kiteet. Kokeile toisilla kiteillä jos mahdollista.
Seuraavana vuorossa lähetin ja vastaanotin. Jos on vaikka kaverilla samalla taajuusalueella toimivat radiot, niin niiden avulla voisit testata missä vika.
Power-Save-Racing Team

Poissa Large_90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/large
servot pätkii
« Vastaus #8 : 15.11.03 - klo: 13.23 »
Mullakin on primessä semmonen juttu että ei mikään pelaa vaikka olen vaikka mitä keinoja kokeillut, itse luulisin että on paristokotelossa tai liitoksissa vika. Monesti on reistaillut nämä paristokotelot eli miten sen saa toimimaan kunnolla tai mistä sais kunnollisia ja kestäviä koteloita?
kotisivut
NITRO DRIFTER

Poissa mega force

  • Tulokas
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #9 : 15.11.03 - klo: 14.01 »
vika oli sittenkin niissä paristoissa, vaikka olin ne täyteen ladannut.  Ostin sitte uudet paristo ja johan toimii.

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Largelle
« Vastaus #10 : 15.11.03 - klo: 20.54 »
Largelle asiaa primestä:

Siinä on todellakin vika siinä patterikotelossa. Sori kun en muistanut sanoa mutta kun itse oppi jo elämään sen kanssa :shock:.

Muista aina painaa patterien/akkujen plusnapa kiinni sinne kosketuspintaan. Kosketushäiriö löytyy siitä.

Mites auto on muuten toiminut?

t. joksa
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Large_90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/large
servot pätkii
« Vastaus #11 : 16.11.03 - klo: 08.50 »
Todella hyvin on toiminut ja todella hyvin on kulkenut, ei ole vielä mitään joutunut ostamaan siksi että olis hajonnu. Ihan hyvin on voinut lumella/jäällä ajaa kun on vaan suojannu vastaanottimen ja patterit (kivoja sivuluisuja). Lähtee ekalla vedolla käyntiin, jos on kone lämminny eli hyvin on toiminut. Taisi olla Mega forgellakin hapettuminen kyseessä, kerta mullakin se toimi kun niitä pattereita oli siinä parikertaa kokeillu, eli auttaiskohan niiden jousien hiominen.
kotisivut
NITRO DRIFTER

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #12 : 16.11.03 - klo: 19.57 »
Jep ja kun ne jouset venyttää hivenen pidemmiksi niin että varmasti painavat patterin toista päätä kontaktipintaan.

joksa
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Mika R

  • Vieras
servot pätkii
« Vastaus #13 : 16.11.03 - klo: 21.32 »
ja venytyksen jälkeen kandee teipata patterikotelon ympäri patterit paikalleen ettei ekassa mällissä oo taas jouset "kasassa" ja sen jälkeen sulla on run-away auto ..  8)

eli teippiä patterikotelon ympärille

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #14 : 17.11.03 - klo: 22.57 »
kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan mutta kuten jo olette huomanneet, paristokotelot pätkivät kontaktia -> heittäkää vesilintua niillä ja laittakaa autoihinne vaikka vain turvallisuuden vuoksi juotetut akkupaketit!

Itse käytän 5xSanyo 500AR juotettua pakettia kullatulla liittimellä eikä ole ikinä ollut kontaktihäiriöitä....
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #15 : 17.11.03 - klo: 23.03 »
Mascot: Minkälaisella laturilla lataat akkupakettia?
Olen itse miettinyt paketin tekemistä mutta sopivaa laturia en omista, vain sellaisen laturin mihin akut laitetaan 4 kpl vierekkäin.
- Tamiya solar car -

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
servot pätkii
« Vastaus #16 : 17.11.03 - klo: 23.14 »
Latailen Orbitin Microloader 6.2:lla hintaa tällähetkellä n.220€. Itse päädyin tuohon laturiin koska ajelen myös sähkölennokilla jossa on 10xSanyo 500AR tai 10X1100 HeCell NiMh

Tuo Orbitti lataa 1-30 kennoa 0.05A-6A virralla 12V virtalähteestä!! huomatkaa 30x1.2V=36V tehdään esim auton akusta.

tuon 5x500AR paketin lataamiseen turvallisesti kuluu noin 15min koska nämä kennot lämpenevät kohtuu paljon ladattaessa ja paketissa on niin ohuet piuhat etteivät kestä yli 2A virtaa.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer