Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1141233 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #870 : 13.01.09 - klo: 16.06 »
mitä huonoja puolia traxx e-maxsissa tietääkö kukaan mistäsen saa halvalla

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #871 : 13.01.09 - klo: 17.26 »
 mitä huonoja puolia traxx e-maxsissa on tietääkö kukaan mistä saishalvalla

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #872 : 13.01.09 - klo: 17.43 »
No tossahan on 29 sivua tekstiä! Sabesta kait tuon halvimmalla saa, jos suomesta ostaa.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #873 : 13.01.09 - klo: 17.44 »
Jos olisit noidenkin viestien välisen ajan viettänyt lukemalla tätä autoa koskevaa viestiketjua, niin olisit jo varmaan jonkunlaisen käsityksen autosta saanut.

Ettei nyt menisi ihan tylytykseksi, niin laitan nyt tähän jotain E-Maxxin "huonoja puolia":
- vakiomoottorit
- ajettavuus vakiona

Halvalla saa ulkomailta, edullisesti taitaa kotimaasta lähteä esim. RC-Sabesta - varastossa ei tosin noita näytä nyt olevan ja liikekkin on suljettu tulipalon takia, mutta etsivä löytää.


edit: Samppu voitti...

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #874 : 14.01.09 - klo: 15.20 »
määtaidan sitten ostaa cen gsrrän

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #875 : 14.01.09 - klo: 15.39 »
määtaidan sitten ostaa cen gsrrän
Mielenkiintoinen valinta jos sähköautoa vähänkin moititaan. :) Mutta joo.. en kuulu polttiksen suosijoihin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #876 : 17.01.09 - klo: 15.46 »
mää sittenkin hankin sähköauton tietääkö kukaan kumpion parempi traxx e-maxx vai traxx e-revo

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #877 : 17.01.09 - klo: 16.52 »
mää sittenkin hankin sähköauton tietääkö kukaan kumpion parempi traxx e-maxx vai traxx e-revo
Ko autot on lähentyneet tekniikkansa osalta toisiaan (sama vaihteisto, rengaskoko ja muutkin voimansiirron yhtäläisyydet), esim maavara on kummassakin sama 4 tuumaa!
Revo on kuitenkin parempi johtuen kehittyneemmästä jousituksesta joka antaa enemmän vaihtoehtoja kuin perinteiset ratkaisut..
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #878 : 17.01.09 - klo: 17.21 »
Onkos tuo E-Maxx V-Twin tulossa suomeen? On kuulemma kaksi Velineon mottia ym. karvattomat hergut.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #879 : 17.01.09 - klo: 18.04 »
Onkos tuo E-Maxx V-Twin tulossa suomeen? On kuulemma kaksi Velineon mottia ym. karvattomat hergut.

Ei kai tollasta ole edes tulossa valmiina. Tilaat pari velineon systeemiä ja laitat ne E-Maxxiin kiinni.
Mutta mitä hienoa siinä on? turhaa painoa ja ongelmia, eikö yksi MMM systeemi ole parempi esim. E-maxissa tai E-revossa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #880 : 17.01.09 - klo: 18.07 »
Niin, luinki, että oli jokin konsepti...
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #881 : 17.01.09 - klo: 19.04 »
mistä to e-maxxin saahal vimmalla mistä akut kannattaa ostaa riittääkö yksi laturi  :mrgreen:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #882 : 17.01.09 - klo: 21.31 »
Pikkusen enemmän panosta käsialaa, jottei tule huomautuksi, kuten mulle! :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa cras

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #883 : 18.01.09 - klo: 12.21 »
riittääkö yksi laturi

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #884 : 18.01.09 - klo: 12.32 »
Riippuu ihan montaako akkua haluat ladata yhtäaikaa. Jos on niin kiire ettei voi kunnolla kirjoittaa niin parempi varmaan hommata ainakin 10. Tulevat kyllä aika kalliiksi, paitsi jos halpoja hitaita latureita laitat, kohta kuitenkin olisit niitten kanssa taas itkemässä täällä että miksi akut ei täyty tunnissa. Seuraavaksi varmaan löisitkin lipon nimh-laturiin ja sitten saattaisi palovakuutus tulla tarpeeseen.

On se jännä miten negatiivisen käsityksen voi saada pelkästään tyhmistä kysymyksistä ja huonosta kirjoitusasusta. Foorumin haulla löytää aika paljon tietoa ja netin hakukoneilla vielä paljon lisää. Maalaisjärkeä ei korvaa mikään, näihin vaikutaa samat fysiikan lait kuin kaikkeen muuhunkin.
Jere M

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #885 : 18.01.09 - klo: 13.04 »
1 laturi lataa siis yhtä akkua kerrallaan ,pääsääntöisesti.
Ostaessa pitää kuitenkin kysyä, mitä sähköä laturi syö!
Toiset tarvitsevat 12 voltin VIRTALÄHTEEN myös ! Niitä myydään yleensä samassa kaupassa.



MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #886 : 24.01.09 - klo: 10.33 »
Pystyy kyllä, se toisen akun liitin pitää kuitenkin oikosulkea että virta menee moottorille asti. En muista oliko sillä vielä väliä kummassako liittimessä se akku ja looppi on, itse en ole kokeillut.
En kyllä näe järkeä tuossa hommassa - yksi vakiokone ei pahemmin autoa liikuta. Jollain vääntökoneella voisi tietysti kokeilla, mutta vauhti ei ainakaan tule päätä huimaamaan.


Löytyykö kyseisestä aiheesta enempää tietoa keneltäkään, itselläni on kanssa tamiya lunch box ilman noparia ja pari ylimääräistä EVX-2 noparia, Nii ois voinut niistä rakennella..
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #887 : 24.01.09 - klo: 10.35 »

Pystyykö E-Maxxin EVX-2 nopeudensäädintä käyttämään yhden akun ja yhden moottorin kanssa, vaikka se onkin ensisijaisesti tarjoitettu kahdelle moottorille ja akulle?

Siis tätä tarkoitin
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #888 : 24.01.09 - klo: 14.08 »
Kyllä löytyy, siis käytännön ajossa tehtyä kokemusta EVX-2 noparista!
Samoin Kyosho-Twinforcen noparista joka toimii samoin (2 akkuliitintä,2 koneliitäntää).

Yhdellä akulla toisen akun kohta oikosuljetaan ja saadaan sähkö liikkumaan .  jos valitset väärän ni nopari ei herää eikä anna bec-virtaa radioille. Je pysyy ehjänä.

Koneliitännän parilla ei ole väli, mutta sekapareilla kuumemee kovasti, tai ei toimi.
Kyoshon nopari sekapari-moottorijohdoilla kuumeni jo paikallaan.... tuntomerkkinä räpsähdys konejohdoissa (siis kun akku on kytketty, ja radiot päällä eikä pyydä moottoria pyörimään ledien mielestä, ja konejohdot vielä irti).

Mulla ja kaverilla syy oli crawlaaminen.  Siellä tuli vastaan oikeastaan vain, ettei noparin bec ruokkinut kahta suurtehoservoa... Muuten sai mitä pyysykin.

Testatesa nopealla pikkuautolla toi oli ihan kelvollinen 65 - 16 lankasiin koneeseen asti.  Alle sen se taas kuumeni..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #889 : 24.01.09 - klo: 18.46 »
Kiitos Tiedosta, ens viikolla ilmestyy postiin kasaamaton tamiya lunch box  :grin: nostalgiaa.
ajattelin evx-2noparia siihen kun noita pari nurkassa on pölyttymässä.
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #890 : 27.01.09 - klo: 17.48 »
Päädyin itse pitkän harkinnan jälkeen sähköautoihin näin aikuisiällä aloittaessani uutta harrastusta. Valitsin E-Maxxin sen saamien kehujen takia. Hieman omia kokemuksia ja mielipiteitä ajokista näin märkäkorvaharrastajana. Tosiaan mitään aikaisempia kokemuksia rc autoista ei ole muuta kuin n. 20 vuotta sitten Nikko dictatorista.


+ Menee aika kivasti vaikka onkin raskas auto. Saisi mennä kyllä kovempaakin.
+ Muoviosa tuntuvat jämäkiltä peruskäyttöön varmasti soveltuvat.
+ Varaosat ovat halpoja mitä tilaillut jenkeistä.
+ Näyttää ja tuntuu hyvältä
+ Kokemusta ei muista ole mutta iskarit ja jouset tuntuvat tekevän asiansa ihan vakiona hyvin.

+- hinta vaikka ulkomailta tilasinkin. Periaatteessa halpa ominaisuuksiltaan rc autoksi mutta akkuineen,hyvällä laturilla jne. roinalla hinta n. 500e briteistä tilattuna. Jotenkin oletin, että 500e:llä saisin enemmän/parempaa kuitenkin loppuviimein. Jos ostan sillärahalla mitä tahansa muuta kaupasta voin varautua laatuun. Alkaa paljastua tässä viimekuukauden aikana, että rc autoilu ei olekkaan kovin halpa harrastus  :wink:

- Osat menee p*skaksi suhteellisen helposti loppuviimein jos ei aja varovasti ja hissutellen. Tämä ilmeisesti ongelma kyllä kaikissa rc autoissa mitä lukenut.
Ensin meni taka vetari parinpäivän jälkeen. Teräksiset tilalle. Sitten ajoin tolppaa päin ja etuylätukivarsi (vai mikä onkaan rikki). Tänään sain uuden tukivarren ja hieman ajattelin hyppyyttää autoa noin 70cm hyppyristä. Akkujen loppupuolella sitten tein hyppyriin huonon lähestymisen ja auto tuli kärrynpyörillä alas. noin 3-4 suurta kärrynpyörää ja tuloksena takarenkaan vanne p*skaksi.
Ajan kyllä kuin viimeistä päivää ja en säästele konetta. Käyttöön ja hauskaanpitoon sen ostin ja eipä tuo nyt haittaa kun osaa hajoaa. Toki toivoisin, ettei ihan joka akkujen välillä tarvitsisi osaa vaihtaa ja tilata. Omia mokia suurinosa hajoamisista kyllä paitsi tuo vetari hajosi ihan 'perus' ajolla nopeissa lähdöissä ja kiihdytyksissä.

- Vakiopuskurit aivan onnettomat. Ne hajoaa kun katsoo päinkin.
-Moottorit kuumenee todella paljon. En tiedä mikä lienee normaalia mutta sormet kyllä palaa nätisti jos sattuu koskettamaan kun yhdet 4500mah akut on ajanut.
-Alumiiniosat tuntuvat olevan todella kalliita. Olen tilaillut liquidrc.comista ja modelsport.co.uk:sta osia ja niissä ei näytä olevan alumiiniosia oikein. http://www.rcplanet.com/ tuolta katselin ja postikulut ovat aivan älyttömiä (30dollaria 20dollarin ostokselle).
- Kääntyvyys suhteellisen heikkoa kun vertaa pojan stampedeen.

Kaikkinensa olen ihan tyytyväinen autoon. Ajelu on hauskaa ja vesitiiviyttä olen kyllä käyttänyt hyväksi kylmästi ajamallä välillä 15-20cm 'lammikoissa'. Harjatonta moottoria tehojen toivossa ajattelin viimeistään kesällä investoida (ja taas hajoaa entistä enemmän nopeuden kasvaessa ja ajovirheiden lisääntyessä :lol: )


Pari kysymystä tietäville:

- Mistä saisi järkevillä postikuluilla tilattua alumiini yms. parannusosia Suomeen e-Maxxiin?
- Mikä olisi todella tehokas ja hyvä harjaton moottori + nopeudensäädin combo e-maxxin? Olisi hyvä jos molemmat(?) kestäisivät vettä vakiona ilman palloja yms. kuten emaxxin omatkin.
-Mitkä osat oikeasti kannattaisi kestävyyden takia hankkia alumiinista tai vastaavasta?



Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #891 : 27.01.09 - klo: 18.08 »
Itse suosittelen ainakin noita rpm:n tukivarsia kestää kyllä reilusti kovempaa ajoa joustavuutensa ansiosta.
www.rpmrcproducts.com
integyllä on ainakin alumiini palikkaa www.integy.com mutta postin hinnasta en tiedä
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa Kimpo86

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #892 : 27.01.09 - klo: 18.12 »
Sama rpm:llä on noita titaani vanteita luulis kestvän
Baja 5b ss+ Dominator. Fg Monster 56cc. Challenger powerboat 26cc. Asso RC18t.

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #893 : 27.01.09 - klo: 18.26 »
Pari kysymystä tietäville:

- Mistä saisi järkevillä postikuluilla tilattua alumiini yms. parannusosia Suomeen e-Maxxiin?
- Mikä olisi todella tehokas ja hyvä harjaton moottori + nopeudensäädin combo e-maxxin? Olisi hyvä jos molemmat(?) kestäisivät vettä vakiona ilman palloja yms. kuten emaxxin omatkin.
-Mitkä osat oikeasti kannattaisi kestävyyden takia hankkia alumiinista tai vastaavasta?

Kimpo86:n kanssa samaa mieltä eli RPM:n tukivarret (taakse combo paketti) + puskurit. Servot kannattaa vaihtaa yhteen tarpeeksi vääntävään metallirattaiseen. Alkuperäiset bulkit kannattaa myös vaihtaa. Iskareiksi Traxxasin Big Boret. Vesitiiviitä harjattomia settejä ei ole markkinoilla. Novakin HV Pro 6.5 combolla + 2 x 2s2p lipoilla olen itse puolisen vuotta ajellut. Kulkee ihan tarpeeksi ja hyvin on kestänyt. Jos Liquidista ei osia löydy niin sitten kannattaa katsella ebay.com:sta.

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #894 : 27.01.09 - klo: 21.27 »
Kimpo86:n kanssa samaa mieltä eli RPM:n tukivarret (taakse combo paketti) + puskurit. Servot kannattaa vaihtaa yhteen tarpeeksi vääntävään metallirattaiseen. Alkuperäiset bulkit kannattaa myös vaihtaa. Iskareiksi Traxxasin Big Boret. Vesitiiviitä harjattomia settejä ei ole markkinoilla. Novakin HV Pro 6.5 combolla + 2 x 2s2p lipoilla olen itse puolisen vuotta ajellut. Kulkee ihan tarpeeksi ja hyvin on kestänyt. Jos Liquidista ei osia löydy niin sitten kannattaa katsella ebay.com:sta.

Kiitoksia hyvistä neuvoista kaikille. Pitää katsella hieman osia ympäriinsä sitämukaa kun hajoaa. Tuolta ebaystahan noita näyttää löytyvän. Ihme kun en itse sieltä tajunnut heti etsiä kun muutakin sieltä tilailen.
Mites nuo harjattomat moottorit kestävät vettä? Noparin saanee jotenkin vesieristettyä kyllä mutta moottorin kanssa uskoisin ongelmaksi tulevan lämmön jos se pitää eristää jotenkin? Entäs onko järkeä laittaa 2x harjatonta vai hankkia muutoskappale ja 1x harjaton. Nämä harjattomat ovat itselleni aivan vieraita ja vaikka yrittänyt etsiä tietoakin niin joitan peruskysymyksiä on jäänyt vastausta vaille kuten myös lipojenkin osalta.


Kimpo86:n mainitsemat RPM titaanivanteet eivät kyllä taida olla titaanista sikälimikäli oikein tutkisin asiaa niin nylonista tehtyjä ovat. Titan lienee vain nimi vannetyypille. En tosiaan itse ole törmännyt muihinkuin muovisekoite vanteisiin vielä ainakaan. Ilmeisesti niiden 'pitäisi' olla sitten tarpeeksi kestäviä. Noh itse onnistuin hajottamaan joka on sinällään aika ihme ettei tukivarret tai muu osa ennen hajonnut kuin renkaan ympäröimä vanne.


Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #895 : 27.01.09 - klo: 21.48 »
Pari kysymystä tietäville:

- Mistä saisi järkevillä postikuluilla tilattua alumiini yms. parannusosia Suomeen e-Maxxiin?
- Mikä olisi todella tehokas ja hyvä harjaton moottori + nopeudensäädin combo e-maxxin? Olisi hyvä jos molemmat(?) kestäisivät vettä vakiona ilman palloja yms. kuten emaxxin omatkin.
-Mitkä osat oikeasti kannattaisi kestävyyden takia hankkia alumiinista tai vastaavasta?

Kimpo86:n kanssa samaa mieltä eli RPM:n tukivarret (taakse combo paketti) + puskurit. Servot kannattaa vaihtaa yhteen tarpeeksi vääntävään metallirattaiseen. Alkuperäiset bulkit kannattaa myös vaihtaa. Iskareiksi Traxxasin Big Boret. Vesitiiviitä harjattomia settejä ei ole markkinoilla. Novakin HV Pro 6.5 combolla + 2 x 2s2p lipoilla olen itse puolisen vuotta ajellut. Kulkee ihan tarpeeksi ja hyvin on kestänyt. Jos Liquidista ei osia löydy niin sitten kannattaa katsella ebay.com:sta.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-SilverArrow-18-Brushless-ESC-103752
tuossa on "roiskevesitiivis" harjaton nopari. Tai siis on ainakin roiskevesitiivis.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #896 : 27.01.09 - klo: 21.59 »
http://www.rc-monster.com/RDLogic.php Tossa on alumiini vanteet, ainakin maksaa vaikkei nyt kestäiskään. Sitten mamba monster max nopari, mottorisetti on varmaan hyvä, ei ole vesitivis mutta ainakin lakattu piirilevy on, itselläkin on tilauksessa. Ja integyn alumiiniosiin ei kannata koskea kuuleman mukaan.

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #897 : 28.01.09 - klo: 09.55 »
Mites nuo harjattomat moottorit kestävät vettä? Noparin saanee jotenkin vesieristettyä kyllä mutta moottorin kanssa uskoisin ongelmaksi tulevan lämmön jos se pitää eristää jotenkin? Entäs onko järkeä laittaa 2x harjatonta vai hankkia muutoskappale ja 1x harjaton. Nämä harjattomat ovat itselleni aivan vieraita ja vaikka yrittänyt etsiä tietoakin niin joitan peruskysymyksiä on jäänyt vastausta vaille kuten myös lipojenkin osalta.

Itse en ole sen kummemmin noparia/mottia suojannut talvella. Ajon jälkeen vain kuivannut auton hyvin ja tähän asti on ainakin vehkeet kestänyt. 1 x harjattomallakin auto liikkuu ihan tarpeeksi ja mitään muutoskappaletta noihin harjattomiin siirtyessä ei tarvita eli moottori sopii myös siihen 2 moottorin kiinnityslevyyn, jos sitä tarkoitit.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #898 : 28.01.09 - klo: 16.52 »
Harjattomat moottorit mä olen suojannut seuraavasti roikelialta/vedeltä:
- takakansi:öljytyn laakerin päälle vaseliinimöykky ja sen päälle teippi. läpinäkyvän teipin läpi näkee , millon on aika pestä ja vaihtaa rasva.
- etukannessa muuten samoin, paitsi et teippi on metallia, peltiteippi.
 Sillä se kestää puristuksen ku kiinnittää, johtaa lämpöä paremmin, jne.
Ja reijän olen litannut reijityspihdeillä millä teen vyöhönkin reikiä lisää. Saa pyöreän huulen kuin stefa. Ja tietty paljonpuhuttu sikafleksi johtojen läpivientiin..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #899 : 29.01.09 - klo: 12.24 »
Tarkastelimpa tänään emaxxiani tarkemmin noiden vanteiden osalta. Tulos olikin varsin hämmentevä 3/4 vanteista oli rikki tavalla tai toisella. Useita selviä murtumia jokapuolella jne. eivät varmasti montaa ajoa kestä enää hyvällä tuurillakaan. Liekkö sitten ajotapani senverran kova vanteille (hyppyä, mukkelismakkelis menoa surutta jne. )etteivät kestä vai mistä johtunee. Luonnollisesti pakkanen ja kylmyys haurastuttaa muoviosien kestävyyttä joten odotan innolla onko oma emaxxini kestävämpi kesällä.

Nuo alumiinivanteet kyllä maksavat niin sairaasti, että saavat jäädä hyllylle ainakin tälläerää. Jos ongelma jatkuu muiden vanteiden kanssa niin sitten mietin mitä tehdä. Pitääpä ensitilistä tilailla jotain RPM:n vanteita vaikka setti ja katsoa kestävätkö paremmin kuin vakiot.
« Viimeksi muokattu: 01.02.09 - klo: 22.25 kirjoittanut kehveli »