Mites bigjoella koneen ja säätimen lämmöt on näyttäny 23/68 välityksillä? Ja akkujen? Sullahan oli tää uudempi 3905 eikö niin? MIten auto on tehoja kestäny? Kyselen jo etukäteen kun on mamban 2200 setti postissa. Harmittaa jos tosiaan menee vetoakselit ja kardaanit sun muut heti palasiksi. Ajotyylini ei kyllä ole pahimmasta päästä. Ainakin isompaa pinionia pitää kommenttiesi perusteella tilata. 22/23 on ilmeisesti sopiva?
Kiitos
3905 on joo. Lämmöt eivät ole olleet muuten ongelma, mutta nyt talvella kun olen tehnyt jonkinlaista lumisuojausta niin kone käy mielestäni ehkä turhan lämpimänä. Pitäisi tehdä joku sellainen suojaus joka laskee ilman kiertämään vapaasti, mutta estää lumen pääsyn nopariin. Varmaankin jotain tyyliin akut pakastepussiin, motti paljaana ja nopariin joku "special" koppa...
.
23 hampainen pinioni tuntuu olevan aika ok, mutta riippuu toki renkaista. Nyt on alla pro-linen bow-tiet, mutta pitänee laittaa alle big-joet kun ainakaan eilen ei tuntunut paljoa pitoja olevan. Nuo bow-tiet ovat näköjään hieman pienemmät halkaisijaltaan kuin maxxin alkuperäiset kumit, joten varmaankin joku 22-23-24 on ihan hyvä pinioniksi. Ehkäpä 23 olisi hyvä lähtökohta?
Voimansiirtoon olen joutunut vaihtamaan taka-kardaanin (5151x), sekä yokesit (5458x), muuten on menty alkuperäisillä osilla. Vetareissa ei edes näy mitään kiertymisen merkkejä, yhtään ratastakaan ei ole vielä hajonnut. Ei kardaanikaan vielä poikki mennyt, mutta nivel oli kiertynyt senverran rajunnäköiseksi että vaihdoin ennenkuin loppuu ajot, vakio-osat kun eivät paljoa maksa.
Akkuina minulla on Fullymaxin 3700mAh 25c/50c 2s lipot, ja ajan 4s, eli akut sarjassa. Tehoa ja nopeutta on ainakin minulle riittävästi. Laitoin noparista start-powerit mediumille, kun en ollut ihan varma riittääkö akkujeni virranantokyky, eivät nuo tosin juurikaan lämpene nytkään, vain pientä lämpöä on havaittavissa.
MMM noparille on muuten ihan traxxasin valmistama kiinnike (5626), taisi olla alunperin e-revoon, mutta käy myös maxxiin. Noparin ja kiinnikkeen väliin saa vielä asennettua helposti jonkun verkon joka estää pikkukivien pääsyn tuulettimeen.