Nonii ja sitten uutta...
Laittelin iskareihin uusia öljyjä, ja kokeilin paria erilaista paksuutta. Alunperin paikallaan oli takana 50wt ja edessä trx vakio öljyt. Toimi muuten suht hyvin, mutta hypyissä kovalle pinnalle (esim. betoni) pohjasi voimalla melkein aina. Ratkaisuksi paljon klipsejä jousen alle ja tuloksena "pomppulauta", ei hyvä.
Seuraavaksi sisään sekä eteen että taakse 80wt. Pihamaatesteissä alusta tuntui todella jäykältä, enkä oikein pitänyt jousituksen toimivuudesta. Liian kova. Pehmeistä pompuista alastultaessa auto otti ihmeellisen lisäpompun alastulon jälkeen. Iskarit oli niin, että jousitus oli mahdollisimman jäykkä. En tosin usko että olisi toiminut paljoa paremmin jousituksen löysemmissä iskariasennoissakaan. Kovalla alustalla rata-ajossa, ilman hirmu hyppyreitä, voisi kuitenkin ehkä toimiakin..? Klipsejä oli takana 4mm, edessä ei mitään.
Sitten sisään 70wt öljyt, sekä eteen että taakse. Iskarit alhaalta sisään, ja ylhäältä keskelle. Klipsejä taakse 8mm, eteen 4mm. Toimii paljon paremmin. Betonilla ihan ok ajettava, hyppyjen alastuloissa ei pohjannut enää, jos vain kuski osaa...
. Muutenkin tuntui "imevän" alastulot mukavasti. Pihamaalla selkeästi jäykempi kuin 50wt+orkkis-setupilla, mutta kuitenkin ihan mukavasti toimiva. Rajummassa maastossa voi tosin olla että ohuempikin öljy ehkä menisi? Ylimääräistä pomppuilua en kuitenkaan huomannut. 80wt öljyillä sen huomasi heti, mutta nyt ei. Nämä litkut jäivät sisään, koska ovat selkeästi tähänastisista parhaat.
Iskareina on vakiot maxxin muoviset, jousina valkeat progressiiviset. Männät vakio 2-reikäiset ja öljyt Team Losi. Seuraavaksi varmaan se keskidiffi löysemmäksi...
.