Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1097485 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1410 : 05.05.11 - klo: 13.41 »
Kiitos edellisille vastaajille!

Tämä ei nyt nimeomaisesti E-Maxiin liity mutta kysyn silti. Olisiko linkkiä johonkin turvalliseen, laadukkaaksi tunnustettuun latauslaitteeseen, joka lataisi ja balansoisi akut. Suomesta olisi tarkoitus ostaa.

Tarvitaanko vielä joku spesiaali-liitin akun ja laturin väliin?

« Viimeksi muokattu: 05.05.11 - klo: 14.21 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1411 : 05.05.11 - klo: 14.24 »
Eikä se EPA pelkästään jos on alhaalta asti ON/OFF -tyyppinen. Pikkasenkin hipasee liipasimeen niin syöksyy eteenpäin täysin holtittomasti.. no ehkä pienempää akkua kehiin tms.

Ei oo Castlessa sellasia ongelmia :grin:

Tuossa on hyvä laturi. Itsellä on ollut käytössä toista vuotta, enkä toiseen vaihda.
Paristakin paikkaa Suomesta löytyy:
Hobbypeople
Hobbylinna
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Stampede

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1412 : 05.05.11 - klo: 14.35 »
Kiitos edellisille vastaajille!

Tämä ei nyt nimeomaisesti E-Maxiin liity mutta kysyn silti. Olisiko linkkiä johonkin turvalliseen, laadukkaaksi tunnustettuun latauslaitteeseen, joka lataisi ja balansoisi akut. Suomesta olisi tarkoitus ostaa.

Tarvitaanko vielä joku spesiaali-liitin akun ja laturin väliin?

Näitä latureita on itsellä käytössä kaksikin kappaletta ja hyvin toimivat:
http://www.hobbylinna.com/imax-b6ac-charger-p-24382.html

Onhan harjattomassa E-Maxissa tehoa aikalailla, mutta kyllä meillä 6v. poika ajelee autoa 4S-lipolla (Xerunin 150A -nopari ja 1900kv kiinan motti)  :grin:

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1413 : 10.05.11 - klo: 10.49 »
Onko tuo ensimmäiseksi rc-autoksi (nikoja ei lasketa)? Muista tosiaan rajottaa sitä kaasukäyrää castlelinkillä. Tuo on kohtuu vaarallinen peli kuitenkin naperon käsissä. Varsinkin jos ei ole ennen ajanut. Meillä poika on 2 vuotiaasta ajellut ja tässä: http://www.youtube.com/watch?v=zwxqo1kW_Mk&feature=player_detailpage#t=374s 3,5v:nä. Ei ne oikein osaa noita varaoa, mutta tuon jälkeen kyllä on oppinut jättämään ohjaimen maahan kun menee auto ihmettelemään. Kantapään kautta ne yleensäkin pitää oppia. Kun on omaankin nilkkaan pari kertaa ajanut niin ei sitä oikein mielellään enää toistamiseen viitti tehdä.

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1414 : 18.05.11 - klo: 16.29 »
Heippa,
Auto saapui tänään ja olen sitä jo jonnin aikaa kerennyt ihmettelemään. Ajamaan en ole vielä selvinnyt, kun en hoksannut varata paristoja ohjaimeen. Lipot on latauksessa.

Miten tuohon värkkiin kytketään kaksi akkua? Mikä tuo keksintö on tuossa toisen puolen akun pidikkeessä?

« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo: 16.34 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1415 : 18.05.11 - klo: 16.48 »
Heippa,
Auto saapui tänään ja olen sitä jo jonnin aikaa kerennyt ihmettelemään. Ajamaan en ole vielä selvinnyt, kun en hoksannut varata paristoja ohjaimeen. Lipot on latauksessa.

Miten tuohon värkkiin kytketään kaksi akkua? Mikä tuo keksintö on tuossa toisen puolen akun pidikkeessä?


Akut kytketään siten että nopeudensäätimeltä tuleva punainen johto kytketään toisen akun punaiseen johtoon, ja musta nopeudensäätimen johto ERI akun mustaan johtoon. Jonka jälkeen akkujen jäljellejäävät johdot kytketään yhteen.
Näin siis siinä tapauksessa jos sinulla on nuo ylempänä laittamasi kuvan akut, joissa tälläiset johdot ovat.

Tuo pieni palikka joka on teipattuna akkupantaan on lipo-alarm. Eli pieni ja kätevä vehje joka alkaa huutamaan kuin syötävä kun se havaitsee akun balansointiportista että akun jännite alkaa olemaan liian alhainen. Tosin myös täysin turha laite koska MMM:stä voit säätää oman lipo-cut-off jännitteen ihan oman mielen mukaan. 4S akuilla itselläni on 12,4V

 - Hount

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1416 : 18.05.11 - klo: 19.04 »
Miten päin se akun balanseripiuha kytketään tuohon keksintöön?

Cut-off tarkoittaa ilmeisesti, että systeemi lakkaa toimimasta, kun jännite laskee asetettuun arvoon? Kuinka cut-off asetetaan?  :shocked:
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa doggi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1417 : 18.05.11 - klo: 20.48 »
Miten päin se akun balanseripiuha kytketään tuohon keksintöön?

Cut-off tarkoittaa ilmeisesti, että systeemi lakkaa toimimasta, kun jännite laskee asetettuun arvoon? Kuinka cut-off asetetaan?  :shocked:
Mielestäni sillä miten päin piuhan laittaa niin ei ole mitään väliä ja se cut-off tarkoittaa juuri sitä että se kytkee auton pois päältä jos jännite laskee liian alas. Itsellä ainakin cut-off oli jo valmiiksi päällä ja sen saa laitettua paalle jotenkin siitä ohjaimesta tai käyttämällä castlelinkkiä. Cut-offin päällä olemisen huomaa muuten niistä piippauksista jotka kuuluvat sähköt päälle laitettaessa eli noin alle 5 piippausta niin se ei ole päällä, mutta jos on noin yli 6 niin se on päällä.
Korjatkaa nyt paremmintietävät jos virhettä löytyy.
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo: 21.02 kirjoittanut doggi »

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1418 : 19.05.11 - klo: 21.55 »
Miten päin se akun balanseripiuha kytketään tuohon keksintöön?

Cut-off tarkoittaa ilmeisesti, että systeemi lakkaa toimimasta, kun jännite laskee asetettuun arvoon? Kuinka cut-off asetetaan?  :shocked:
Mielestäni sillä miten päin piuhan laittaa niin ei ole mitään väliä ja se cut-off tarkoittaa juuri sitä että se kytkee auton pois päältä jos jännite laskee liian alas. Itsellä ainakin cut-off oli jo valmiiksi päällä ja sen saa laitettua paalle jotenkin siitä ohjaimesta tai käyttämällä castlelinkkiä. Cut-offin päällä olemisen huomaa muuten niistä piippauksista jotka kuuluvat sähköt päälle laitettaessa eli noin alle 5 piippausta niin se ei ole päällä, mutta jos on noin yli 6 niin se on päällä.
Korjatkaa nyt paremmintietävät jos virhettä löytyy.

EI EI! Jos et tiedä, niin älä arvaa ja neuvo väärin!
Balanseripiuha pitää kytkeä juuri oikein tuohon laitteeseen. Vaikka jännite-ero johtimien välillä onkin mitattavissa kummin päin tahansa, niin nuo laitteet on pääsääntöisesti rakennettu siten että ne osaavat mitata jännitteen ainoastaan silloin, kun + ja - on oikein päin.

Suosittelen hommaamaan tuon nopeudensäätimen kaveriksi Castlen Field programmerin, jolla hoituu myös nopeudensäätimen Firmwaren päivitys ja tarkemmatkin säädöt. Jos Field-linkin ostaminen ei tunnu mielekkäältä, niin cut-offit ja päivitykset saa ihan usb-linkilläkin, mutta tuolla ei sitten radan varressa tehdä mitään säätöjä ilman läppäriä. Itseltä löytyy molemmat ja USB-link on myynnissä jos joku tuon haluaa.

Cut-offin saa asetettua Lipo-Auto-asentoon ohjaimella. Tarkemmat ohjeet löydät Castle Creations:in nettisivuilta, mikäli autopakettisi mukana ei tullut nopeudensäätimen ohjekirjaa.

Ennakon, punchin ja start-powerin säätämiseen kannattaa myös kiinnittää huomiota. Huonoilla asetuksilla autossa on aivan liian paljon tehoa ja voimansiirto ei kestä ja ajettavuus on huonoa. Ja pisteenä i:n päällä väärillä säädöillä saa grillattua nopeudensäätimen ja/tai moottorin aika helposti. Vakio-asetukset ovat ihan toimivat, mutta ilman usb-linkkiä tai field-linkkiä et tiedä mitkä asetukset edellinen omistaja tuohon nopeudensäätimeen on jättänyt.

Eli aseta ainakin nopeudensäätimeen lipo-cut off "auto" asentoon ja tarkista ensimmäisellä akulla että se varmasti toimii (tarkoittaa että mittaat akun jännitteen minuutin välein kunnes aletaan olemaan siellä 3,2 - 3,5V / kenno tienoilla jolloin auton pitäisi pätkäistä pari kertaa ja seuraavaksi ei suostu enää pyörittämään moottoria) Unohda tuo piipperi kokonaan, koska jos sinulla on vain yksi sellainen, et saa sen kuin toiseen akkuun (okei, sarjaankytketyt identtiset akut pitäisi tyhjentyä about samaan tahtiin ja nopeudensäätimen cut-offikaan ei mittaa kuin koko pakan yhteisjännitettä)
Tuommoisen piippauksen kuunteleminen kaukaa tai radalla useiden autojen kiertäessä rataa samanaikaisesti on vähän hazardia verrattuna oikeaan cut-offiin joka käytännössä estää akun liian tyhjäksi ajamisen.

Ja jos tämä on ensimmäisiä harjattomia autoja ja lipoakkuja, niin suosittelen lukemaan täältä forumilta erinomaiset ketjut lipo-akkujen turvallisesta käytöstä. Nyrkkisääntönä on että ei milloinkaan alle 3V / kenno. Ei saa säilyttää täytenä eikä tyhjänä.. 50% kapasiteetista tai n. 3,7V/kenno on turvallinen säilytysjännite.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo: 22.01 kirjoittanut Hount »

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1419 : 19.05.11 - klo: 23.15 »
Kiitos perusteellisesta vastauksesta!

Kokemuksia muutoman ajosession jälkeen:

Auton ohjattavuus ja hallinta on luontevaa, vaikka minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tämän tason rc-autoista. Suurimman vaikutuksen on tehnyt se järkyttävä voima, minkä tuo harjaton moottori tarjoaa! Auto suorastaan lentää :shocked: Kohta pääseekin tekemään säätöjä alustaan...  :roll:

Edellinen omistaja on näemmä kytkenyt cut-offin päälle, koska auto hyytyy yks-kaks about 40 minuutin ajelun jälkeen ja akun jännitteet on tuolloin 6.3v tai jotain sinnepäin (2s2p / 30c -akku).

Auton mukana tuli kaksi paria 2s2p 30c -akkuja. Poika yhdisti tänään sujuvasti kaksi akkua yhteen ja nyt minulla on enää 3 toimivaa akkua. Onneksi ei käynyt mitään  :lipsrsealed:

Katselin tuolta Hobbykingistä, jos hommais toisen akkuparin. Kapasiteetti saisi olla > 5000 mAh ja jännite tuo sama 7.4V. En kaipaa lisää voimaa. Constant Discharge on noissa nykyisissä akuissa 30C. Se lienee sopiva? Olisko suosituksia minkälaiset akut kannattais tilata?
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo: 23.19 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1420 : 19.05.11 - klo: 23.50 »
Kiitos perusteellisesta vastauksesta!

Kokemuksia muutoman ajosession jälkeen:

Auton ohjattavuus ja hallinta on luontevaa, vaikka minulla ei ole aikaisempaa kokemusta tämän tason rc-autoista. Suurimman vaikutuksen on tehnyt se järkyttävä voima, minkä tuo harjaton moottori tarjoaa! Auto suorastaan lentää :shocked: Kohta pääseekin tekemään säätöjä alustaan...  :roll:
Heh, lentäminen on se millä itsekin kuvaisin tuota. Kävin juuri paukuttamassa akullisen samanlaisella moottorilla & nopeudensäätimellä varustetulla 1/8 krossarilla ja kun kävelin auton jälkiä silmämääräisesti tasaisella kentällä, niin auto loikki melkein kahden metrin loikkia vaikkei mitään näkyviä kuoppia & kumpuja kävellen huomannut.

Lainaus
Edellinen omistaja on näemmä kytkenyt cut-offin päälle, koska auto hyytyy yks-kaks about 40 minuutin ajelun jälkeen ja akun jännitteet on tuolloin 6.3v tai jotain sinnepäin (2s2p / 30c -akku).
Hyvä homma. 6,3V on ihan turvallisissa rajoissa. Jos haluat joskus säätää tuon ns. varman päälle, niin itse nostaisin tuota jännitettä sen verran että akkuun jää n. 3,3V / kenno . Ihan vaan sen varalle että jos toinen akku kyykkää hieman aikaisemmin, niin ei pääse tulemaan tuhoja ja akkujen käyttöikä on paljon pidempi.

Lainaus
Auton mukana tuli kaksi paria 2s2p 30c -akkuja. Poika yhdisti tänään sujuvasti kaksi akkua yhteen ja nyt minulla on enää 3 toimivaa akkua. Onneksi ei käynyt mitään  :lipsrsealed:
WHOAH! Onneksi akku ei syttynyt tuleen. Olet varmaankin tietoinen millaista jälkeä tuollainen suurikapasiteettinen akku tekee palaessaan? Kukaan ei halua olla itse todistamassa tuota tapahtumaa, niin youtubesta voi katsella millaista jälkeä tuollainen akku jättää leimahtaessaan. Kaikkein "vihaisimmat" lipotulipalot näyttävät ja kuulostavat enemmän räjähtykseltä, kuin leimahdukselta.

Lainaus
Katselin tuolta Hobbykingistä, jos hommais toisen akkuparin. Kapasiteetti saisi olla > 5000 mAh ja jännite tuo sama 7.4V. En kaipaa lisää voimaa. Constant Discharge on noissa nykyisissä akuissa 30C. Se lienee sopiva? Olisko suosituksia minkälaiset akut kannattais tilata?
Esim. Turnigyn 5000mAh 30C tai peräti 40C akku on aika passeli tuohon.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10305
Hyvällä tuurilla sinulla on tuossa autossasi jo nuo 5,5mm putkiliittimet, niin säästyt liitinten vaihtamiselta.

 - Hount

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1421 : 22.05.11 - klo: 18.06 »
Mahtavan näköisiä vehkeitä!  :tongue:

Mikä on paras, eli halpa ja nopea paikka ostaa varaosia, tukivarsia ja sen sellaisia kuluvia osia E-Maxiin?
« Viimeksi muokattu: 22.05.11 - klo: 18.16 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa doggi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1422 : 22.05.11 - klo: 20.34 »
Itse olen tilannut Sabesta tai Britaniasta Modelsportista jos on hajonnu enemmän osia tai muuten vaan ollu aikaa odotella.

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1423 : 22.05.11 - klo: 22.23 »
Täytyypä alkaa metsästämään osia... Alumiiniosaa ois tarkoitus laitella. :azn:

Ajattelin sittenkin tilata 3S -akut 2S -tilalle. Kuten huomaatte, mopo on jo karkaamassa käsistä.  :angel:

Ps. Kannattaako alkuperäiset, muoviset vetonivelet korvata teräksisillä? Entäs kardaani?
« Viimeksi muokattu: 22.05.11 - klo: 22.40 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1424 : 23.05.11 - klo: 11.23 »
morjes oisko tietoo kuka tekis e-maxsiin metalli kehikkoja tai mist sais kohtuu hintaa parist paikast mit oon kahtonu on loppu.

Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1425 : 24.05.11 - klo: 16.32 »
Jos laitan noi 3S akut niin sitten varmaan alkaa menemään osaa tiuhempaakin tahtia. Eikö tuohon voimansiirtoon kannata kuitenkin jättää joku heikompikin kohta josta pääsee tarvittessa särkymään?  :roll:
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1426 : 24.05.11 - klo: 21.10 »
Jos laitan noi 3S akut niin sitten varmaan alkaa menemään osaa tiuhempaakin tahtia. Eikö tuohon voimansiirtoon kannata kuitenkin jättää joku heikompikin kohta josta pääsee tarvittessa särkymään?  :roll:
Eiköhän muovinen spurri (eli pääratas) aja sulakkeen virkaa riittävästi teräksistä tai alumiinista pinjonia vasten. E-Maxxeissa on myös päärattaan yhteydessä "slippery"-kytkin, joka myös luistaa tarvittaessa. Minulla (ja monella muullakin) se tosin on tappiin asti kiristettynä..

Kuulostaa järkeenkäyvältä.

Minkälaiset servot mun kannattaa hommata vakioservojen tilalle, kun kaipaisin lisää kääntövoimaa varsinkin todella hitaassa ajossa?
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1427 : 25.05.11 - klo: 20.31 »
Minkälaiset servot mun kannattaa hommata vakioservojen tilalle, kun kaipaisin lisää kääntövoimaa varsinkin todella hitaassa ajossa?
Yksi tällainen 20 kg vääntävä Savox SC-1256 servo riittää. Menee suoraan vakioservon tilalle.

Ok, kiitos tiedosta!

Voisin muuten ostella E-Maxxiin liittyvää tavaraa, varaosaa ym. Ihan vaan tiedoksi, vaikkei tämä osto-palsta olekaan! Teräsvetarit, teräskardaani, tukivarret ym. "paranteluosat" kiinnostaa! :roll:
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1428 : 28.05.11 - klo: 14.44 »
Minkälaiset servot mun kannattaa hommata vakioservojen tilalle, kun kaipaisin lisää kääntövoimaa varsinkin todella hitaassa ajossa?
Yksi tällainen 20 kg vääntävä Savox SC-1256 servo riittää. Menee suoraan vakioservon tilalle.

Voisiko joku ystävällinen valita minulle tuolta Hobbykingin valikoimasta järkevän servon E-Maxiin, jossa harjaton kone ja tulossa 3S akut. Voimaa saisi olla enemmän eikä ehkä haittais, jos toiminta olisi hieman hitaampi?

Kannattaako laittaa kaksi servoa vai vain yksi servo?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=189  :azn:
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo: 13.34 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1429 : 29.05.11 - klo: 16.28 »
Tuli tilattua Turnigy MG959 Alloy Digital Metal Gear Servo ja Turnigy 5000mAh 3S 40C Lipo akut...

Kohta auton verran mennyt rahaa noihin alustan/rungon päivitysosiin...  :grin: Saapa nähä tekeekö noilla GPM:n alumiiniosilla mitään.
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1430 : 29.05.11 - klo: 23.35 »
Pari kysymystä tietäjille:

1. Mitkä ois hyvät, harkitsemisen arvoiset renkaat bashailuun vakio-traktorinkuviorenkaiden tilalle?

2. Mitkä iskarit kannattaa hommata? Sais olla alumiinia ja tietenkin säädettävät.
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 30.05.11 - klo: 14.34 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1432 : 30.05.11 - klo: 20.55 »
Uskonhan minä! :)

Saisko noihin iskareihin jotenkin sen "mutterisäätösysteemin"?
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1433 : 31.05.11 - klo: 22.44 »
Projekti etenee...  :azn: Auto tulee muuttumaan osittain alumiiniseksi ja muoviosat päivitetään laadukkaammiksi. Jonkin verran päivitysosaa on tullut jo tilailtua, kuten;

- GPM alumiiniset bulkit
- GPM alumiiniset iskaritornit + bodymountit
- GPM alumiiniset ohjauskilkeet
- GPM alumiiniset runkopalkit
- Integy alumiiniset servosuojat
- integy alumiiniset pohjapanssarit
- RPM kromiset puskurit
- RPM oversize pyörännavat
- RPM tukivarret
- RPM True-track kitti
- Alumiiniset Big bore iskarit + progressiiset jouset
- Traxxas teräsvetarit
- Traxxas teräskardaanit
- 17 mm hexit
- Turnigy MG959 15kg 0.2sec servo
- Turnigy 5000mAh 3S 40C -lipot
- ym ym...

Vielä ois hakusessa paremmat renkaat ja uusi koppa. Molempia saa tarjota!  :laugh:

Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1434 : 01.06.11 - klo: 12.35 »
...
- GPM alumiiniset runkopalkit...

Rahaa palaa ja auton paino nousee sekä kestävys lisääntyy :roll:
Toivottavasti nuo ovat nk "uudemman mallin" (eli #3905 tai uudempi) pitkät runkopalkit, sillä muuten ne ovat pari senttiä liian lyhyet.. Itse onnistuin tilaamaan ne lyhyemmät..

Kyllä pitäisi olla oikeat: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110669672506&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1435 : 03.06.11 - klo: 19.53 »
Tosiaan hankinnat karkas vähän lapasesta ja eilen karkas myös auto ihan kirjaimellisesti kun mentiin märältä asfaltilta n. viittäkymppiä puuhun...  :tongue: Seurauksena kaksi irtipoikki olevaa tukivartta, kaksi rikkinäistä iskaria sekä katkennut vetonivel.

On tää niin lystiä!  :laugh:

Mitä muita hyviä rattaita on kuin noi Big Joet? Mietin vaan, että tarvinneeko niiden olla vakiorenkaita leveämmät vaikkakin korkeutta sais olla hieman lisää?
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo: 19.59 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1436 : 09.06.11 - klo: 23.51 »
Eka tyypit uusilla akuilla (2 x 3S 5000 mAh 40-50C) otettu ja voin kertoo, että menohaluja riitti  :shocked:
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1437 : 10.06.11 - klo: 01.08 »
Uusilla iskareilla+jousilla auto pompottaa pahasti ja keulimisesta tiputtuaan pohjapanssari lyö ikävästi maahan. Auttaisikohan jos laittais iskareihin jäykemmät öljyt? Muutenkin vaikutti aika tyhjältä se iskari, jonka avasin. Ilmeisesti iskarin pitäis olla täynnänsä nestettä?

K: Minkälaista iskariöljyä lähtisitte suosittelemaan?



Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1438 : 11.06.11 - klo: 22.17 »
Korvasin alkuperäiset litkut w70 iskariöljyllä ja nyt toimii ihan mallikkaasti!

Kävin sitten taas hajottamassa vähän osaa hiekkarannalla. Pari vetaria meni korkkiruuviksi ja tuo toinen muotoaan muuttanut vetari särki vielä iskarin kaupan päälle... No, pääsee vaihtamaan teräksiset tilalle  :grin:

Minkälaisia kokemuksia jengillä on noparin säädöstä? Tosiaan nyt on alkanut tuntumaan, että jotain vois tehä auton kestävyyden parantamiseksi. Olisiko Punch control -asetuksen käyttöönotto, ja miksei maksimitehon rajoittaminen hieman armollisempi voimansiirrolle?
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« Vastaus #1439 : 15.06.11 - klo: 22.13 »
Ostan varmaan huomenna harjattoman 2800kv e-maxin 4x4 slahin tilalle. Miten spurrit ja muut kestää? Siinä on vaan teräs vetarit ezrun 150a nopari ja muuta :wink:
« Viimeksi muokattu: 16.06.11 - klo: 21.14 kirjoittanut Rossari »
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107