Olipa iloinen yllätys, kun postipoika toi diffit tänään ovelle. Eilen jo seurannasta katsoin, että oli ehkä mennyt läpi tullista ja näin oli todellakin päässyt käymään, joten säästin melkoisen summan
Ehdin jo illan mittaan kasailemaan ja suurinpiirtein asentamaankin uudet hilppeet.
Siististi oli pakattu pakettiin ja pusseissakin oli eri osille omat lokerot!
Kokoero vanhaan oli huomattava ja pelkkä diffi oli vakiokotelon kokoinen. Ainakin vaikuttaa tosi järeältä...
Kuva takacombosta ja etucombon vertailu vakioon
Lopuksi kuvat molemmista päistä asennettuna. Etupää meni heittämällä paikalleen, mutta takapää vaati hieman viilannäyttöä vakioiskaritornille ja bulkkien kiinnityskohdan kaarille. Muuten kaikki mitat osuivat täydellisesti kohdilleen. Mukana tuli aivan järkyttävästi ruuveja ja vaihtoulostulotapit diffiin, että voi käyttää haluamiaan vetareita. Jätin kuvissa näkyvät ulostulot paikalleen, sillä ne sopivat traxxasin teräsvetarin dogboneen jämptimmin kuin vetarien omat
Mukana tuli myös e-clippi tankoja, mutta valitettavasti vain alatukivarsiin, joten tilaukseen lähti tangot hobbypeoplesta. Sen vuoksi kuvissa ylätukivarsi on irti, eikä puskuri ole paikallaan. Diffit oli kasattu valmiiksi, mutta niissä ei ollut öljyjä sisällä. Laitoin niihin vaseliinin ja löysän öljyn sekoituksen, koska oli diffiöljyt vähän vähissä ja mielestäni sain oikein sopivan suhteen molempiin päihin sekoitettua. Aika jäykän sekoituksen tein, sillä pääosin ajelen hiekkakuopalla, missä tarvitaan joka renkaalta vetoa. Vielä kun saan nuo tangot ja isomman pinjonin, niin maxxi on kunnossa taas. Isompi pinjoni siksi, että nuo diffit muuttavat välityssuhdetta ja laskin, että kolme piikkiä isommalla pitäisi olla sama kuin ennen. Sitten vain odottamaan kesää ja testiä!
ps. jos joku kaipaa varabulkkeja tai diffejä, niin mulle voi laittaa viestiä. Takadiffi on rikki, mutta etummainen toimii ja vaihtorattaita tulee mukaan.
edit:isommat kuvat