Kirjoittaja Aihe: Maastosarja 2011  (Luettu 17187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #30 : 05.09.11 - klo: 22.00 »
Sääntöihin voisi lisätä pykälän järjestäjän velvollisuuksiin:
- Järjestäjällä oltava tarjolla kompura, vesiämpärit + harjat puhdistusta varten. (~150 euron investointi)

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #31 : 14.11.11 - klo: 09.19 »
Mielenkiintoinen sääntötarkennus ROARilta:

http://rcinsider.com/?p=20425

Rule 8.2.3

All chassis in all electric classes (except those specifically noted) MUST accept batteries up to the maximum dimensions allowed for its application. The legality of a chassis will be determined as presented to technical inspection. Chassis that require a configuration change, and/or a modification to fit a battery of maximum dimensions will not be considered legal, and the racer will be disqualified. Foam blocks/spacers are permitted to secure any size battery in its position, but the aforementioned spacers may never be attached to the chassis. The only exception is 1/8 off-road where it’s common to use two battery packs to achieve the maximum 4S configuration, or to use a single 4S battery, which has a different specification. Only under these circumstances will the fitting of either configuration be considered legal, but the production chassis must still conform to batteries of the maximum allowable dimensions.


Eli autoon pitää sopia normaalimittainen akku ilman, että konfiguraatiota muutetaan. Ainoastaan spacereita voi käyttää että lyhyt lipo sopii, mutta mikäli oikein ymmärsin, niin auto ei saa olla sellainen, että siihen menee tietyllä konfiguraatiolla vain lyhyt lipo.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #32 : 04.02.12 - klo: 18.46 »
Uskaltaako tuota tulkita rivien välistä niin, että jotkut "isommat pojat" haluaa pelata TLR:n pois pelistä?
Aika likainen sääntö nimittäin. Kai kilpailija itse saa valita autonsa kuitenkin? Ja "samalla sitoutuu käyttämään runkoonsa soveltuvia akkuja" (Näen jo silmissäni Windows-tyylisen hyväksymislomakkeen auton oston yhteydessä allekirjoitettavana... Vietävän Jenkit...)

Anyway, toivottavasti moista sääntöä ei Suomeen ruveta ajamaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #33 : 04.02.12 - klo: 18.51 »
Ei ole tulossa tuollaista sääntöä Suomeen, aika pitkälti viime vuoden mukaisilla säännöillä mennään myös tulevana kesänä. Kehitysehdotuksia otan vastaan vielä kuun loppuun asti.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #34 : 04.02.12 - klo: 19.03 »
Uskaltaako tuota tulkita rivien välistä niin, että jotkut "isommat pojat" haluaa pelata TLR:n pois pelistä?
Aika likainen sääntö nimittäin. Kai kilpailija itse saa valita autonsa kuitenkin? Ja "samalla sitoutuu käyttämään runkoonsa soveltuvia akkuja" (Näen jo silmissäni Windows-tyylisen hyväksymislomakkeen auton oston yhteydessä allekirjoitettavana... Vietävän Jenkit...)

Anyway, toivottavasti moista sääntöä ei Suomeen ruveta ajamaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA

TLR:ään sopii keskimoottorisena saddlepackit, eli ei aiheuta ongelmaa. Lisäksi tuppaavat ajamaan noilla takamoottorisena, joten sopii myös normaalit pötkölipot.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #35 : 05.02.12 - klo: 01.06 »
Uskaltaako tuota tulkita rivien välistä niin, että jotkut "isommat pojat" haluaa pelata TLR:n pois pelistä?
Aika likainen sääntö nimittäin. Kai kilpailija itse saa valita autonsa kuitenkin? Ja "samalla sitoutuu käyttämään runkoonsa soveltuvia akkuja" (Näen jo silmissäni Windows-tyylisen hyväksymislomakkeen auton oston yhteydessä allekirjoitettavana... Vietävän Jenkit...)

Anyway, toivottavasti moista sääntöä ei Suomeen ruveta ajamaan...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
Ei estä mitenkään TLR:llä ajamisen, ja tuo sääntö on ehkä parasta mitä ROAR On saanu aikaiseksi viime vuonna harrastajan näkökulmasta. Ja sehän pätee myös suomeen koska akkujen pitää olla ROAR/EFRA hyväksyttyjä.

Säännön ainoa tarkoitus on luoda standardeja joilla pidetään harrastamisen hinnat järkevällä tasolla. Muuten ollaan tilanteessa missä jokainen auto vaatii erilaiset akut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Maastosarja 2011
« Vastaus #36 : 05.02.12 - klo: 10.00 »
Sääntöihin voisi lisätä pykälän järjestäjän velvollisuuksiin:
- Järjestäjällä oltava tarjolla kompura, vesiämpärit + harjat puhdistusta varten. (~150 euron investointi)

Olisit kilpaillut -90 luvulla  :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂