Kirjoittaja Aihe: 1:1 Auton renkaat  (Luettu 130117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #450 : 04.11.10 - klo: 21.29 »
Japanilaset kielsivät nastat ja yllättyivät siitä miten liukkaaksi tiet tulivat. He arvioivat, että optimi olisi 25% autoissa nastat. Ehdotankin, että nastoista tehdään luvanvaraiset. Lupahakemukseen pitäisi liittää rengasliikkeen antama todistus, että on saanut nastat pysymään edellisissä renkaissa mukana. Sudittelijat saisivat tyytyä kitkoihin. Samoin ylinopeussakot huomioitaisiin. Jos auto on lähtenyt käsistä eli ei pysynyt tiellä pitäisi harkita, että saako renkaita lainkaan, tästä voisi saada todistuksen vakuutusyhtiöltä ja poliisilta. Nastalupa olisi tietenkin määräaikainen eli uusittava jokaisen renkaan uusinnan yhteydessä. Eiköhän näin YTJ ja maailma pelastu :evil:

Poissa Skeidarutto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #451 : 04.11.10 - klo: 21.52 »
Japanilaset kielsivät nastat ja yllättyivät siitä miten liukkaaksi tiet tulivat. He arvioivat, että optimi olisi 25% autoissa nastat. Ehdotankin, että nastoista tehdään luvanvaraiset. Lupahakemukseen pitäisi liittää rengasliikkeen antama todistus, että on saanut nastat pysymään edellisissä renkaissa mukana. Sudittelijat saisivat tyytyä kitkoihin. Samoin ylinopeussakot huomioitaisiin. Jos auto on lähtenyt käsistä eli ei pysynyt tiellä pitäisi harkita, että saako renkaita lainkaan, tästä voisi saada todistuksen vakuutusyhtiöltä ja poliisilta. Nastalupa olisi tietenkin määräaikainen eli uusittava jokaisen renkaan uusinnan yhteydessä. Eiköhän näin YTJ ja maailma pelastu :evil:

Tollasella lupakäytännöllä ei saada kyllä kun 1% nastoja kun kattoo tätä rallia täälä tien päällä.
Se on jotenkin jännä muutos autoilijoiden asenteesssa tässä syksyllä kun tuntuu että noita pommi ohituksia tehdään paljon enemmän ja mieltä osotetaan valoilla ja äänimerkeillä paljon enenmmän kun minään muuna vuoden aikana. vaikka asian pitäisi olla aivan toisin kun näkyvyys on heikkoa ja tie saattaa olla jopa liukas. Liekö sitten tämä synkkä aika syynä kun itelläkin tuntuu jokavuotinen kaamosmasennus tulleen.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #452 : 04.11.10 - klo: 22.00 »
Eli niitä vatipäitä löytyy myös PK seudun ulkopuoleltakin :shocked:

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #453 : 04.11.10 - klo: 22.11 »
No mitä mitä?

Onko jätkiltä loppunut kynät penalista kun tulee pelkkiä lainauksia omista kirjoituksista?

Tämähän on kuin telkkaria kattelisi, uusintoja, uusintoja... :mrgreen:
Ota silmä käteen ja lue edelliseltä sivulta:
btw. Oliko noissa rengastesteissä sellaista keliä, missä kitkarengas olisi ollut nastaa parempi? Vai oliko nasta jokaisessa testissä parempi kuin kitkarengas?
Tohon pistettiin molemmat testitulokset. Ei sitä jokaista viestiä viitsi kirjoittaa uudelleen.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #454 : 05.11.10 - klo: 08.08 »
No mitä mitä?

Onko jätkiltä loppunut kynät penalista kun tulee pelkkiä lainauksia omista kirjoituksista?

Tämähän on kuin telkkaria kattelisi, uusintoja, uusintoja... :mrgreen:

"Nasta Hoke" lopetti hetkeksi kun tuli kilpailu hänen tähän aiheeseen tulevasta 100:sta viestistä. Pitää jännitystä yllä.
Tai sitten se on niinkun muutkin nastapaavot kyllästynyt nastojen ropinaan ja ettii kuumeisesti peltoreita tai vaihtoehtoisesti on nyppimässä nastoja irti renkaista  :mrgreen:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #455 : 05.11.10 - klo: 11.55 »
Ne ressukat kun ei viellä ole huomanneet sitä tosiasiaa etä urat useimmiten on raskaan kaluston levyisiä  :shock: Ja niissä kun tunnetusti on aika harvoin nastoja.

Kovalla vesisateella näkee hyvin, mihin teiden urien syvimmät kohdat on kaivettu. Henkilöauton saa yleensä nätisti sovitettua siihen vesipatjojen päälle.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #456 : 05.11.10 - klo: 13.37 »
Ne ressukat kun ei viellä ole huomanneet sitä tosiasiaa etä urat useimmiten on raskaan kaluston levyisiä  :shock: Ja niissä kun tunnetusti on aika harvoin nastoja.

Kovalla vesisateella näkee hyvin, mihin teiden urien syvimmät kohdat on kaivettu. Henkilöauton saa yleensä nätisti sovitettua siihen vesipatjojen päälle.
Juu...
Scanialla ajaessa niitä on mukava tyhjentää kun muita ei ole läsnä.
Taitaa näköjään eri teillä olla eri levyiset urat.
Omat kokemukset on pääkaupungista lähteviltä teilt. Nyt lähinnä ykköstie (mikä ei ole ykkönen muuten kuin nimeltän).
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #457 : 05.11.10 - klo: 13.40 »
No mitä mitä?

Onko jätkiltä loppunut kynät penalista kun tulee pelkkiä lainauksia omista kirjoituksista?

Tämähän on kuin telkkaria kattelisi, uusintoja, uusintoja... :mrgreen:

"Nasta Hoke" lopetti hetkeksi kun tuli kilpailu hänen tähän aiheeseen tulevasta 100:sta viestistä. Pitää jännitystä yllä.
Tai sitten se on niinkun muutkin nastapaavot kyllästynyt nastojen ropinaan ja ettii kuumeisesti peltoreita tai vaihtoehtoisesti on nyppimässä nastoja irti renkaista  :mrgreen:
Torsti.

Kyllästyin toistamaan samaa virttä mitä jotku ei kuitenkaan ymmärrä vaikka puhdasta suomea ja selkokieltä onkin.

Nastat ei edelleenkään ropise ohjaamoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #458 : 05.11.10 - klo: 13.47 »
kattelin hoke tänään noita renkaita duunin pihassa ja kivet loisti poissaolollaan vaikka kuinka yritin lamellejen välistä kattella. Täytyykin katsoa omat renkaat myös kun toi pihan parkkis on hiekkapäällysteellä. Jokuhan ehti heittää täälläkin sen teiden urautumisen täysin niiden kivien aiheuttamaksi oli sitten alla kitkat/nastat tai kesikset. Mä en muuten huomaa rapinaa vaikka joka päivä auto seisoo ensin hiekkaparkkiksella kun lähden kotoa jonnekin.

Seuraile niitä renkaitas kun se talvi alkaa ja hiekoitus sepeliä aletaan levittämään.

Kai sä oot saanu ne kivet lentämään ajellessas nyt syys keleillä.

Pitääkö mun laittaa oikein kuva minkä otin renkaiden vaihdon yhteydessä... kun vielä jaksais ladata tuon kuvan kännykästä koneelle ja uppia johonkin.
Ilmeisesti kuva pitää laittaa kun nyt ollaan ihmeissään että eihän niihin tartukaan yhtään kiveä ja puheet näistä kivien ropinoista tuulilaseihin jne on siis oltava huuhaata kun omissa renkaissa ei just tällähetkellä ole kiven kiveä.

Haloo...
Saisko tähän edes jotain pientä järkeä taas mukaan ettei tarttis sentään näin turhista päivänselvistä asioista vääntää minkä jokainen edes vähänkään asioita seurannut on varmasti huomannut.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #459 : 05.11.10 - klo: 14.09 »
Ne ressukat kun ei viellä ole huomanneet sitä tosiasiaa etä urat useimmiten on raskaan kaluston levyisiä  :shock: Ja niissä kun tunnetusti on aika harvoin nastoja.

Kovalla vesisateella näkee hyvin, mihin teiden urien syvimmät kohdat on kaivettu. Henkilöauton saa yleensä nätisti sovitettua siihen vesipatjojen päälle.
Juu...
Scanialla ajaessa niitä on mukava tyhjentää kun muita ei ole läsnä.
Taitaa näköjään eri teillä olla eri levyiset urat.
Omat kokemukset on pääkaupungista lähteviltä teilt. Nyt lähinnä ykköstie (mikä ei ole ykkönen muuten kuin nimeltän).

Meikäläiselle taas tuli juttu mieleen ajellessa noita kehäteitä pari yötä sitten, kun satoi vähän reilummin. Scaaniasta en tiedä, mutta Volvolla joutuu monesti vähän valkkaa, että kummalle puolelle roiskuttaa enemmän :laugh: Ja sekin osaltaan leventää noita uria, että ei niissä sentilleen samaa raidetta ajeta, mutta ehkä noissa on sitten tiekohtaisiakin eroja.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #460 : 13.11.10 - klo: 09.44 »
Startin nettisivuilla on video testiajosta talvisella käsittelyradalla missä testataan Continentalin ja Nankangin nastarenkaita. Samalla kokeillaan miten auton käytös muuttuu sekarengastuksella (kiinalaiset eteen ja eurooppalaiset taakse ja toisinpäin). Toivottavasti kukaan ei tuota "paremmat renkaat eteen" periaatetta käytä varsinkaan näin talvisin.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #461 : 13.11.10 - klo: 11.57 »
Täytyy tunnustaa, että normaalisti tulee laitettua paremmat eteen tyylillä sekä kesällä että talvella. Aikaisemmin tosin on ollut vain samaa settiä alla eikä sekarengastusta, ja erot kuluneisuudessa eivät mitään kovin isoja...
Nyt loppukesästä sitten huomattua kostealla että takaa lähtikin kesäkumeillä yllättäen rampissa perä irti... Ja tämän jälkeen vaihdoin toisinpäin renkaat, eli eteen huonommat, vaikka pintaa oli kummissakin ihan hyvin. Ja en suosittele kenellään edes kesärenkaiksi "halpis" kumeja...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Iku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #462 : 13.11.10 - klo: 13.54 »
Mitä tuossa testissä testattiin? Toinen veto oli sekarengastuksella ilman ajonvakautusta ja suuremmalla nopeudella?

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #463 : 18.11.10 - klo: 09.58 »
Pitääköhän tässä ihan oikeasti alkaa ruuvata talvirenkaita alle. Vähän heikolta näyttää keli tällä hetkellä kesärengasautoilijalle, eikä taida huomiseksi tuosta paljon parantua.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #464 : 18.11.10 - klo: 10.11 »
Vuosikausia auto-ohjelmia ja -lehtiä seuranneena, niissä aina painotettiin että paremmat renkaat aina taakse.
Kerran tulin paikalle, jossa suoralla tiellä oli auto kääntynyt perä edelle, ja törmännyt linja-auton keulaan, kuskin kuollessa.
 
Matkustajia ei ollut, mutta varmaan kaikki siinä autossa olleet olisivat kuolleet, koska auto olis kasassa etupenkkiä myöten, takapäästä.

Nähtyäni auton renkaat, joita poliisit kovasti kuvasivat, uskoin täysin sen, missä päässä ne paremmat renkaat pitää olla.
Ko. auton takarenkaatkaan eivät olleet täysin loppu, mutta kuluneemmat kuin eturenkaat.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #465 : 18.11.10 - klo: 10.49 »
Rengasliikkeessä kerrottiin että jos autossa on ajovakautusjärjestelmä niin silloin laitetetaan paremmat renkaat eteen, muussa tapauksessa taakse.

Kylätason RC-kuski.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #466 : 18.11.10 - klo: 12.56 »
Rengasliikkeessä kerrottiin että jos autossa on ajovakautusjärjestelmä niin silloin laitetetaan paremmat renkaat eteen, muussa tapauksessa taakse.

ESP joutuu tällöin korjaamaan luistoja vapauttamalla jarrutusvoimaa eturenkailta, koska niillähän aina eniten on jarruvoimaa.

Pitoahan ei saada takaisin muuten, kuin saamalla liian suurta tilannenopeutta pois.

Jarrutusmatka pitenee ratkaisevasti.

Huonommat takarenkaathan pyrkivät lähtemään luistoon ensin.

Kaikkein paras apu on, kun ihmiset oppisivat vuorottelemaan etu- ja takarenkaita vuorovuosina eteen ja taakse, silloin ne kuluisivat tasaisesti.
Tällöin myös saadaan täysi hyöty esim. ESP:stä
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo: 14.34 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #467 : 18.11.10 - klo: 13.31 »
Parempi ei ole sama asia kuin enemmän kulutuspintaa. Sellainenkin on tullut nähtyä, missä isäntä ajeli 10 vuotta vanhat, mutta hyvällä kulutuspinnan määrällä olevat renkaat takana ja uudenkarheat, mutta kuluneemmat edessä. Väitän, että pito oli eturenkaissa ja takana oli enemmänkin sukset.

Otin aamulla vaimon auton, jossa nastat alla ja kävin heittämässä tytön päivähoitoon. Alle laittaessa noissa renkaissa oli 7 mm kulutuspintaa ja ikää noilla renkailla on yli 5 vuotta. Tiedä sitten onko se toi ikä, vai onko nykyaikainen kitkarengas vaan niin pirun hyvä, mutta noihan oli kuin kesärenkailla olis tuolla luistellut. Pito joka suuntaan ihan olematon ja vaikka kuinka hiljaa ajoi, niin aina vaan meinasi mennä suoraan. Tiedä sitten pitäiskö tuohon koslaan vielä ostaa uudet renkaat, jotta selviäis kesään kun on aika vaihtaa se uuteen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #468 : 18.11.10 - klo: 13.47 »
Lainattua tekstiä Rengas.netistä.

Renkaan kulutuspinnan kumiseos alkaa kovettumaan ajan myötä. Nopeiten se tapahtuu silloin kun rengas on käytössä auton alla altistuen lämmölle ja auringon valolle. Ikääntymisen vaikutus tuntuu selvimmin Pohjoismaisissa, pehmeäseoksisissa talvirenkaissa. Käytännössä, jos renkaita kausivarastoidaan oikein, rengas on menettänyt parhaat talviominaisuutensa noin viiden vuoden kuluttua siitä, kun rengas on otettu käyttöön. Riippumatta siitä, kuinka paljon kulutuspintaa on jäljellä.
Axial SCX 10 TR

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #469 : 18.11.10 - klo: 13.54 »
Omassa käytössä olen ainakin huomannut, että viiden talven jälkeen pito ikäänkuin katoaa vaikka pintaa olisikin jäljellä. Huomannut useammallakin eri autolla.
Viime viikonloppuna vaihdoin pakun mukana uutena tulleet ja nyt viisi talvea ajetut Nokian C2 kumit uusiin. Edellisviikolla tullut "ensilumi" antoi selkeän vihjeen että pitoa ei yksinkertaisesti ole.
Kumi kovettuu ajan myötä ja rengasvalmistajilla on erinäisiä käsityksiä kestosta.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #470 : 18.11.10 - klo: 14.00 »
Hauskaa että nämä samat asiat tulevat moneen kertaan esille samassa topikissa.

No ehkä isoimmatkin epäilijät alkavatkin hiljalleen uskoa kun moni puhuu samasta asiasta.

Tosin se tuskin tulee koskaan muuttumaan että pitääkö molemmat yhtäpaljon vai ei, vaikka se olis monien suusta kuultu ja testein jokavuosi todettua.

Silti ne kitkat kuulema pitää jäällä saman mitä nastarengaskin ja nastarenkaat kuluu yhdessä talvessa niin ettei niillä tartte ajaa.


PS: lähdenpä avaamaan myyrmäkeen radan.
Saas nähdä pääsenkö edes perille kun on viimetalvena alle laitetut nastarenkaat.... taitaa olla jo sliksit kun tuli viimetalvena vähän reilummin kilometrejä  :mrgreen:

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #471 : 18.11.10 - klo: 14.13 »
Mä kun ajoin duuniin niin nastailijat nutas vasemmalla kaistalla motarilla 80 kybää ajaen, kun ne ei luistelulta ja nastojen pois ropimisen peloltaan enempää uskaltaneet ajaa. Menisivät vanhalle hämeenlinnantielle pois tukkimasta ohituskaistaa. Saapas ja kitkat alla, ei ongelmia ajaa normaalia talvirajoitusnopeutta tai vähän lujempaa.

Toivottavasti älyisivät jäämään duuniin / kotiin tossa 16 aikaan jotta pääsee suoritumaan nopeemmin kotiin  :p
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #472 : 18.11.10 - klo: 14.22 »
Ehkäpäs ne olikin niitä jotka ajaa ennakoiden ja nopeusrajoitusten mukaan, eikä vatipäitä teiden ritareita.

Mistäs tiesit että ne oli nastailijoita???
Onko saappin eristykset tosiaan niin surkeet että pystyt suoraan luettelemaan vireisten autojen renkaatkin????

Vaihda Joyotaan

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #473 : 18.11.10 - klo: 14.29 »

Silti ne kitkat kuulema pitää jäällä saman mitä nastarengaskin ja nastarenkaat kuluu yhdessä talvessa niin ettei niillä tartte ajaa.

Ennenvanhaan nastarenkaat oli paljaalla asfaltilla kuin jäällä olisi ajanut, ja todellakin nastat kuluivat paljaalla asfaltilla ajamalla yhdessä talvessa loppuun.

Nykynastarenkaat ovat rakennettu siten, että kovalla pinnalla nasta uppoaa miltein kumipinnan tasolle, eli eivät kulu niinkuin aikoinaan.
Eli kun jään päällä on ohuelti pehmeeää, esim. lunta vaikka, niin nastat pistovoima on suurin, eli piikki "ulkona".
Mikäli lunta on paljon, nasta tuskin löytää kovaa jäistä pintaa johon pureutua.

PS. Menen nyt korjaamaan/täydentämään edellistä viestiäni hieman helpommin ymmärrettäväksi.
« Viimeksi muokattu: 19.11.10 - klo: 09.45 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #474 : 18.11.10 - klo: 14.41 »
Ehkäpäs ne olikin niitä jotka ajaa ennakoiden ja nopeusrajoitusten mukaan, eikä vatipäitä teiden ritareita.

Mistäs tiesit että ne oli nastailijoita???
Onko saappin eristykset tosiaan niin surkeet että pystyt suoraan luettelemaan vireisten autojen renkaatkin????

Vaihda Joyotaan

Perus penat ajaa Joyotalla...
Mä ajoin nopeusrajoitusten mukaan ennakoiden. Mistäs noi teiden ritarit tietää, onko niillä haarniskat päällä?

Saappi on äänetön kun agenttipieru! Nastanutaajat teitää siitä, kun puolet nastoista on mun tuulilasissa ja konepellin etureunassa ennenkuin ne osaa mennä pois ohituskaistalta  :evil:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #475 : 18.11.10 - klo: 15.19 »
Ehkäpäs ne olikin niitä jotka ajaa ennakoiden ja nopeusrajoitusten mukaan, eikä vatipäitä teiden ritareita.

Mistäs tiesit että ne oli nastailijoita???
Onko saappin eristykset tosiaan niin surkeet että pystyt suoraan luettelemaan vireisten autojen renkaatkin????

Vaihda Joyotaan

Perus penat ajaa Joyotalla...
Mä ajoin nopeusrajoitusten mukaan ennakoiden. Mistäs noi teiden ritarit tietää, onko niillä haarniskat päällä?

Saappi on äänetön kun agenttipieru! Nastanutaajat teitää siitä, kun puolet nastoista on mun tuulilasissa ja konepellin etureunassa ennenkuin ne osaa mennä pois ohituskaistalta  :evil:

Surkeeta jos saappi vetelee niin kovasti et pitää ettiä ohituskaistalta sileempää baanaa  :shock:

Mut, nyt ne lumet tuli..Voi kerpele mikä pito on noissa mikeliinin x-ice northeissa vrt. vanhoihin nastapyöriin.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #476 : 18.11.10 - klo: 16.27 »
Saappi on äänetön kun agenttipieru!

Ja haisee yhtä hyvälle.. :grin:

Meinas aamulla tulla suru pusakkaan, kun kakkoskiesissä oli edelleen kesänakit alla ja vaimo otti tietenkin sen "ykkösauton", kun aikaisemmin kotoo lähti. Noh, pitäs varmaan laittaa pikkuhiljaa talvirenkaat tuohon relluunkin, ei vaan paljon huvittas mennä tuonne sohjon keskelle pyllistelemään.
Flying Calacucco

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #477 : 18.11.10 - klo: 16.36 »
Mä kun ajoin duuniin niin nastailijat nutas vasemmalla kaistalla motarilla 80 kybää ajaen, kun ne ei luistelulta ja nastojen pois ropimisen peloltaan enempää uskaltaneet ajaa. Menisivät vanhalle hämeenlinnantielle pois tukkimasta ohituskaistaa. Saapas ja kitkat alla, ei ongelmia ajaa normaalia talvirajoitusnopeutta tai vähän lujempaa.

Toivottavasti älyisivät jäämään duuniin / kotiin tossa 16 aikaan jotta pääsee suoritumaan nopeemmin kotiin  :p

Ne on varmaan ne samat kuskit, jotka ajaa kesällä vasenta kaistaa 100km/h. Tuskin niillä silloin on nastat alla.
Tuli väkisinkin mieleen vanhat sanonnat: saabismi on pahin sairaus ja saabisti yrittää ohi kaikesta mikä liikkuu.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #478 : 18.11.10 - klo: 20.10 »
johonkin ne oli jääneet tai keränneet sitten rohkeutta kun ketään kasiakymppiä ajajaa siellä vasemmalla kaistalla enää ollutkaan. Olisko syynä ollut jo lumettomat kaistat. Jopa Vappu Pimiä avautui kunnolla aamun nutaajista radiossa, rattinaisia  :cheesy:
Toi oli uusi mullekin toi saabisti yrittää ohi kaikesta mikä liikkuu.

Aika korkealla oon kyllä sijoituksissa nyt kun aika monesta autosta pääsin ohi. Tosin takaisin kotiin tullessa yks volvo ajoi lujempaa, joten sille kyllä hävisin.
Oon mä kyllä muuten aika hyvässä johdossa ja monen edellä :undecided:
Mä en vaan tiedä vielä miten käy niiden kanssa, jotka jatkaakin suoraan motarilla kun käännyn Hyvinkäällä pois rampista  :huh:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1:1 Auton renkaat
« Vastaus #479 : 19.11.10 - klo: 02.00 »

Silti ne kitkat kuulema pitää jäällä saman mitä nastarengaskin ja nastarenkaat kuluu yhdessä talvessa niin ettei niillä tartte ajaa.

Ennenvanhaan nastarenkaat oli paljaalla asfaltilla kuin jäällä olisi ajanut, ja todellakin kuluivat paljaalla asfaltilla ajamalla yhdessä talvessa loppuun.


Miten vanhaan aikaan pitää mennä että oli noin???
Nimenomaan nykyäänhän se on alkanut tasoittumaan tuo renkaiden kulumisero kitka vs. nasta, koska nastarenkaidenkin kumiseos on pehmeää.

Ne hakkapeliitta kympit ja niitä vanhemmat oli kovia ku mitkä.
Ei ne itse renkaat kulunu ku nimeks ja niitä näki monesti porukalla kesäsin alla nastat nypittyinä... kumi kesti pitkään... nastat tosin eivät.