Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 217115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #480 : 12.05.11 - klo: 08.43 »
Heh, en muistanutkaan, että olit laittanut kössit kiertoon. Koneesta vielä, että  jos lämmöt pysyisi 120-130 välillä niin silloin oltaisiin aika ihanne tilanteessa. Ihmeen hyvin kestänyt alkuperäinen tulppa.

Kyllä mulla Nitro Kruiseri on, mutta ajamaan vaan en ole sillä ehtinyt muutamaan viikkoon.
Syksyllä ja talvella sillä sitten taas kun ratakausi on ohi  :cool: Siihen asti lepäilee näillä näkymin.

Sanos muuta, mullakin on alkuperäinen tulppa vielä ja auton ostin viime syksynä. Käsittämätöntä. Kertoo jotain moottorista vaikka ajankin modeltechnicsillä  :tongue:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #481 : 12.05.11 - klo: 08.50 »
Mahtaakohan tuossa Madissa siis olla sama kone kuin vuoden 2009 MP 7.5:ssä? No joka tapauksessa tuossa mulla oli kyllä ongelmia Kyöstin lämpöjen kanssa. Eli jos sääti niin, että kone kävi korvakuulolta nätisti niin lämmöt huiteli jo 140 - 150 asteen tuntumassa. Ja 110-120 asteen lämmöillä kävi jo selvästi turhan rikkaalla... Polttoaineena oli 25% Tornado. Verrokkina mulla O.S. V-spec, jossa lämmöt selvästi matalammalla tasolla vaikka laulua riittää.

Itselleni jäi vähän huono maku tuosta Kyoshon GXR 21 -koneesta mutta osa vastoinkäymisistä menee
kyllä kokemattomuuden piikkiin. Mutta anyway, O.S:stä ei ole vielä päänäeula pyörinyt omia aikojaan
eikä kaasari irronnut kesken ajon.  :roll: Mutta kuten sanottu, jos nyt ostaisi Kyoshon, sem kanssa tulisi
jo varmaan paljon paremmin juttuun.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #482 : 12.05.11 - klo: 08.57 »
Ei noita kannata verrata keskenään. Ihan eri puustahan ne on veistetty ja eri käyttöön tarkoitettu  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #483 : 12.05.11 - klo: 11.07 »
Mahtaakohan tuossa Madissa siis olla sama kone kuin vuoden 2009 MP 7.5:ssä? No joka tapauksessa tuossa mulla oli kyllä ongelmia Kyöstin lämpöjen kanssa. Eli jos sääti niin, että kone kävi korvakuulolta nätisti niin lämmöt huiteli jo 140 - 150 asteen tuntumassa. Ja 110-120 asteen lämmöillä kävi jo selvästi turhan rikkaalla... Polttoaineena oli 25% Tornado. Verrokkina mulla O.S. V-spec, jossa lämmöt selvästi matalammalla tasolla vaikka laulua riittää.

Itselleni jäi vähän huono maku tuosta Kyoshon GXR 21 -koneesta mutta osa vastoinkäymisistä menee
kyllä kokemattomuuden piikkiin. Mutta anyway, O.S:stä ei ole vielä päänäeula pyörinyt omia aikojaan
eikä kaasari irronnut kesken ajon.  :roll: Mutta kuten sanottu, jos nyt ostaisi Kyoshon, sem kanssa tulisi
jo varmaan paljon paremmin juttuun.

Samat kokemukset täällä tuon kössin koneen kanssa. Jos lämmöt ovat luokkaa 120 niin röpöttää aika pahasti, mutta kun käynti kuulostaa hyvälle niin lämmöt luokkaa noin 130 +

Itselläni ollut 2 Ossin V-Specciä ja molemmista koneista on vaan hyvää sanottavaa. Ossien kanssa käytiin myös Byronin 25:sta ja lämmöt olivat alhaisemmat kuin kössillä.  Niin kuin GT Warrior kirjoittikin niin Ossit ovat aivan eri koneita.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #484 : 12.05.11 - klo: 15.43 »
No joo, eihän niitä voi samalle viivalle laittaa mutta lähinnä noin lämpötalousmielessä asiaa aprikoin.
Lieneekö sitten niin, että Kyoshon kuuluukin käydä kuumempana kuin tuo "standardi" 120 astetta.  :undecided:  Tai sitten on vaan parempi ettei turhaan mittaile, vaan säätää vaan korvakuulolta ja savun perusteella käynnin kohdilleen.  :cheesy:

Luulisi, että kireämpi kone myös käy kuumempana mutta ei se näköjään noin suoraviivaista ole.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #485 : 12.05.11 - klo: 15.49 »
Kuten sanoin mulla ei ole edes mittaria  :cool:
Mä kokeilen jäähdytyskannesta, jos ei polta niin ok. Sama muissakin vaikka TP10 on vähän siinä ja siinä.
Nelari oli kyllä sellanen että sitä ei viitsinyt edes hipaista mutta siinä ei ollutkaan jäähdytyskantta, vain venttiilien kansi. Ja pakoputkeen ei kannata koskea myöskään, se polttaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #486 : 12.05.11 - klo: 16.24 »
Juuh tuo lämpötila ei taida olla niin nuuka tuolle kössille. Säädetään nätisti käymään ja katsotaan kuinka pitkään pelittää hieman kuumempana.  :laugh:

Onko teillä muuten kokemuksia ABL-moottoreista ja niiden sisäänajosta? Kiinnostaisi vaan tuo käyntilämpötila. Tilaamani 30 Ossi on näitä ABL-koneita ja manuaali jonka löysin netistä ei kertonut lämmöistä mitään. Meni vähän off topic...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #487 : 29.06.11 - klo: 22.42 »
pitkästä aikaa palaan tähän projektiin

testailen vähän noita RB:n kamoja Kruiserissa kun buggylle ei ole käyttöä eikä se rallynakaan oikein toimi vaihteettomuuden takia, pitäs olla jytympi kone kuin tämä .21 jotta toimis rallyna, joten istutin sen Kruiseriin johon tuntuu oikein passelilta, onhan rediset pannukin .21

otin RB:stä myös iskarit kokeeksi, ovathan ne paljon Kruiserin komposiittisia vankempaa tekoa. pituus ei ihan yhtä pitkä mutta en usko sen pahemmin haittaavan, huomenna sen näkee kun otan kunnolla savut, nyt oli vaan sellasta testiä pukilla että homma toimii

muutama kuva, alkaa olee toden teolla maastokelpoinen









Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #488 : 30.06.11 - klo: 11.00 »
Hyvin pelitti ja voimaa on. Assulla keulii mainiosti ja huippunopeudessa löytyy.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #489 : 30.06.11 - klo: 16.40 »
Kun katsoo ulos nyt niin tää tuntuu aika kaukaselta ajatukselta  :wink:

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Janiz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #490 : 19.07.11 - klo: 22.19 »
 :angry: multa levis koneesta tänään (olikohan nimeltään) takalaakeri. olin kaverilla ajelee pari päivää autot toimis hyvin siihen saakka kun kaveri ajoi infernonsa rampin ohi toisen rampin alle ja jäähdytyskansi otti kiinni ramppiin ja runko vääräks ja tietty samaan syssyyn mootorin liikahtaessa rattaat sileeks. no auto saatiin illalla ajo kuntoon muttei ehditty ajamaan. aamulla sit ajeltiin ekalla tankillisella meni rattaat taas sileeks ja tajuttiin et mootosi oli jääny vinoo rungon suoristuksesta. sitten meinattiin ajella kaverin valjen  kanssa jolla samanlainen inferno7.5sport4 kuin kaverilla. ja siis mulla mad force kruiser, ajeltiin ja mulla meni kivi vauhtipyörän väliin ja samalla oli levinny se laakeri :cry:
kalusto: Kyosho Mad Force kruiser

Poissa kallle.k

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #491 : 01.08.11 - klo: 15.42 »
Mitä kannattais autoon (Inferno Neo) laittaa ettei sähkötavarat hajois lumella ajaessa ?

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #492 : 08.08.11 - klo: 16.53 »
Vähän OT.
Tilaako kukaan täältä http://www.infernosonly.com/ infernoihin varaosia?
Hinnat huomattavasti halvempia kuin suomessa, miinuksena tietysti pitkä toim.aika ja kattelin et halvin toimitus ois n. 19$ luokkaa, jos siis sillä toimittavat suomeen.
esim. http://www.infernosonly.com/Kyosho_Big_Bore_Shock_Spring_Blue_Front_Hard_p/kyoif350-716.htm n.12$ /2kpl
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3242&nav=500300370&q=y 18€ /kpl
Jos sais porukkaa kasaan, niin kanntattaisi melkein tuolta tilata...  :cool:

sitten ihan topicciin liittyvä, itellä Neo race spec, ja tuntuu et tulpat hajoo helposti, on myös pari kestävää tulppaa ollut, viimesin qwikspeed lämpöarvo 5 kesti 15 min ajoa paloi lanka poikki, ja aikaisemmin FirePower F6:lla ilmennyt ongelmia lähtee käyntiin, ja kun hehkun ottaa pois niin sammuu, viimeisin F6 hajos silleen et lähti käyntiin ja pysyi käynnissä antaessa kaasua, mutta tyhjäkäynnillä ei puhettakaan et ois käynnissä pysyny. kauanko teillä muilla tulpat kestää?
6-7 tulpasta mulla siis kaksi kestänyt usemman tunnin ajelua.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #493 : 08.08.11 - klo: 18.48 »
olisko säädöt pielessä tai kiertokangen alalenkki väljä.
pöö

Poissa TK

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #494 : 08.08.11 - klo: 20.40 »
Vastaus tähä OT aiheeseen olen infernosonlyl:ta tavaraa tilanut, lähettää tavaraa Suomeen toimitusaika oli vähän reilun viikon. Se hän tässä kannattaa muistaa, että lafka on EU:n ulkopuolella. Mikäli paketti nasahtaa tulliin (ei aina jää) saa tuohon hinnan päälle maksaa alv:n 23% ja sitten vielä muutaman % tullin.
Alv:tä ei muistaakseni peritä jos jää alle 10€ (korjatkaa joku jos olen väärässä) ALV peritään myos lähetys kuluista. Eli lähetyksen kokonaishinta saisi olla vähän alle 43 €...
- Näitä ne on kehunut -

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #495 : 08.08.11 - klo: 21.02 »
olisko säädöt pielessä tai kiertokangen alalenkki väljä.

alalenkki ei tuntunut väljäljtä, vaihdettu n. 2vko sitten, kun edellinen murtui alapäästä, kai se sit menee väärien säätöjen takia, kun ei vielä taida ihan hanskassa olla "ei vaan osaa vielä arvioida milloin pakokaasua tulee sopivasti.", ollu auto vasta 4 vko (ja tehty jo pari koneremppaa) :) molemmilla kerroilla menny kiertokanken alalenkki. (jäi kivi molemmilla kerroilla vauhtipyörän väliin) ja pysäytti koneen.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #496 : 08.08.11 - klo: 21.44 »
Vastaus tähä OT aiheeseen olen infernosonlyl:ta tavaraa tilanut, lähettää tavaraa Suomeen toimitusaika oli vähän reilun viikon. Se hän tässä kannattaa muistaa, että lafka on EU:n ulkopuolella. Mikäli paketti nasahtaa tulliin (ei aina jää) saa tuohon hinnan päälle maksaa alv:n 23% ja sitten vielä muutaman % tullin.
Alv:tä ei muistaakseni peritä jos jää alle 10€ (korjatkaa joku jos olen väärässä) ALV peritään myos lähetys kuluista. Eli lähetyksen kokonaishinta saisi olla vähän alle 43 €...

Mut jos esim jousissa on noin suuri hintaero, niin saa laittaa vaikka 30% alv:ia  :shocked: siis onko tuo 43 e katto koko lähetykselle kaikkineen kuluineen, ettei aiheudu lisäkuluja?

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #497 : 08.08.11 - klo: 21.53 »
Ongelma Neo race specin kanssa. Auto sammui vajaan tankillisen ajon jälkeen eikä lähde käyntiin, paineletku tarkistettu, bensaa letkussa on, ja tulppakin ehjä. Voisko kaasarissa olla roska?? kysymys siis kuuluu avaanko kaasarin, vai etsinkö vikaa vielä jostain muualta. Esim. uusin kaikki bensa letkut, jos siellä pieni reikä mitä ei erota ja imee jostain juuresta kuitenkin ilmaa... pääneulan juuri.  :shocked:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #498 : 08.08.11 - klo: 22.04 »
Itse askartelin vähän Kruiseria.
Olen yhdistellyt buggyn ja GT:n osia Kruiseriin ja tulos vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.

Siinä on nyt .21 krossimoottori rotostartilla, joka oli jo aiemminkin, mutta laitoin pakettiin vielä takapuhalteisen IGW007 pakoputkiston.

Huomenna olis tarkoitus testata

Pari kuvaa.
« Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo: 22.23 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #499 : 09.08.11 - klo: 11.24 »
Hienosti toimi, moottori, iskarit.. auto oli erittäin tasapainoinen ja otti vaihtelevan maaston hienosti. Ei kaatuillut ja kulki kovaa ja keuli sopivasti (ei flipannut yli). Ei kuitenkaan menettänyt hauskuuttaan, jäykkien akselien pitääkin olla vähän pomppuiset. Krossarin iskarijouset olivat oikein sopivat. Maukas peli. Täytyy vielä vähän näyttävämpi pakari viritellä..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #500 : 09.08.11 - klo: 15.25 »
Oli niin siistin näkönen tuo GT Warriorin auto että piti työmatkalla poiketa rcjkl:ään katsomaan
livenä kyseistä autoa ja senhän tietää miten näissä hommissa yleensä käy, eli uusi auto
odottaa nyt varastossa paketin avaamista :grin:

Onko mitään ohjeita kenelläkään antaa esim. mikä ois hyvät diffi ja iskari öljyt kyseiseen autoon?
ja muutenkin voi antaa vinkkejä onko jotain mitä kannattaa autoon tehdä jo ennenkun
alkaa sillä ajelemaan?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #501 : 09.08.11 - klo: 20.43 »
Hehe.. onnittelut vaan!  :grin:

Iskarit ovat ihan hyvät vakiona, itse täytin 25wt öljyllä (Kyosho 300 tms) ja toimii!

Etudiffiin 20K - 100K, taakse rasva tai 5-10K öljy (voit pitää vakionakin)

6V nimh akku patterikotelon tilalle, sekä hump että pötkömallinen mahtuvat molemmat radiokoteloon, ja ohjaukseen voit ajan kanssa vaihtaa 20K - 30 kg vääntävän niin alkaa kääntyy vakiota paremmin.

Jarrulevyjen väliin pienet jouset esim kuulakärkikynän jousesta pätkäsemällä niin jarru ei jää päälle ja auto rullaa nätisti

Siinäpä sitä pientä virittelyä. Mutta auto toimii siis hienosti ihan suoraan laatikostakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #502 : 10.08.11 - klo: 05.52 »
Kiitos vinkeistä, noilla pääseekin jo pitkälle.
Hitto kun ei ole se Spectrumin kapula vielä tullu mutta saahan tuon sisään ajettua
tolla omalla kapulallaankin. Täytyy viikonloppuna alkaa tekemään vähän enemmän
tuttavuutta tuon auton kanssa, mitä nyt pikaseen sen eilen laatikosta revin ulos
niin on se ihan siisti jokapaikan höylä :smiley:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #503 : 10.08.11 - klo: 08.43 »
Joo sitä se on!  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #504 : 11.08.11 - klo: 14.07 »
Hitto että työntää makeesti pakokaasut perästä ulos  :cool: Ainoo vaan että rollbar/kantokahva on nyt pikkasen öljyssä. Täytyy kai vähän jatkaa vielä vaikka laitoinkin jo pidemmän ja takahelmasta/puskurista otin palan pois. Onhan tuo aika veikeä otus.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #505 : 13.08.11 - klo: 07.42 »
Mulle tuli eilen kanssa uus ohjain ja servot :wink:
Bensaletkut vaihdoin kanssa vähän pitempiin ja ja muutaman simmin heitin pyörän napoihin.
Alkuviikosta pitäis alkaa sisään ajamaan konetta, nyt viikonloppu menee tytön kanssa
kahdestaan kotona kun vaimo on polttareissa niin ei pysty oikein autoon kajoomaan,
tuota reilun vuoden ikästä likkaa nimittäin pitää välillä vähän vahtiakkin, on sen verran vauhtia :grin:

EDIT:
Se pienten jousien laittaminen jarrupalojen väliin on muuten hyvä niksi.
Otin mustekynän jousen ja tein siitä 2kpl 5mm pitkiä jousia ja heitin ne sinne palojen väliin
niin tuli yllättävän jäykät vaikka aluksi luulin että noinkohan niissä riittää voima palauttaa kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 13.08.11 - klo: 22.24 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #506 : 20.08.11 - klo: 13.31 »
Tänään sai irrotettua muutaman tunnin vapaata ajoin tossa Madin sisään paritankillista
ja sen jälkeen rauhallista ajoa pitkin takapihoja, on se mellevä laite ajaa :grin:
Sain koneen toimimaan tällä hetkellä sisään ajossa jotakuinkin semmosilla säädöillä että
Pääsuutin 3 kierrosta auki
Tyhjäkäynti suutin 5 kierrosta auki
Tuhjäkäyntiruuvi 4 kierrosta auki (luistissa abaut 1mm rako, ehkä vähän allekkin).
Ainakin lämpösenä lähti hyvin käyntiin kun samalla anto vähän kaasua.
Miltä nuo kuulostaa?
Kerran lähti jo takaiskari yläpallostaan irti kun "vähän" pyöräytin auton katonkautta ympäri :wink:
Yks minkä huomasin sisään ajossa niin tankki varmaan vuotaa vähän saumastaan mistä on
sulatettu ylä ja alaosa yhteen, pitää sitä vähän tutkailla tarkemmin jossain vaiheessa.

Onko tommonen nykäsy kone minkalainen käynnistää ilman esilämpöä?
ja onko siihen olemassa jotain erityisiä niksejä?

Niin joo ja 12kg servo tuntuu vähän köpöseltä ohjaukseen, pitää ostaa joku 20kg tilalle.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #507 : 20.08.11 - klo: 15.05 »
 :cool: Onhan se!

Kuulostaa kaikin puolin hyvältä. Ruuvien asennot jossain aiemmin tässä topikissa.

Ei se talvella oikein ilman lämmitystä lähde, mutta sitten lähteekin helposti. Jos ei lähde, niin neulojen asennot pielessä ja/tai vetostartin 1-suuntalaakerissa on öljyä ja luistaa --> puhdistus. Kesällä lähtee ilman lämpöäkin luonnollisesti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #508 : 20.08.11 - klo: 20.55 »
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #509 : 20.08.11 - klo: 22.09 »
Onkos tossa meidän nyky autoihin muuta eroa kun .25 kone, giga radio ja vähän erivärinen koppa?