Noi käytettävät tulpat on pitkälti konekohtaisia. Yleensä noi pannut on shimmattu sen verran matalille purustuksille, että P3 tapaiset ultrakuumat tulpat pelaa OK. Samaten tuollainen erittäin kuuma tulppa helpottaa sisäänajoa kun kone käy nätimmin ollessaan rikkaalla -> lanka hehkuu kuumempana eikä ylimääräinen fuili jäähdytä sitä liikaa -> kone pysyy helpommin käynnissä. Sama juttu on kisakäytössä ja muutenkin ajettaessa. Mitä kylmempi tulppa, sitä tarkempi kone on varsinkin alaneulan säädöstä ettei esim. tankkauksen jälkeen tule stumppauksia. Edelleen jos puristuksia nostetaan, täytyy käyttää kylmempää tulppaa koska tulpan lämpöarvo säätää myös ennakkoa ja kuumempi tulppa = enemmän ennakkoa = suurempi vaara että pannu "nakuttaa" kilut piloille. Tän lisäksi hommassa on vielä 100^10 muuta jutta jotka vaikuttaa asioihin. Eli sinällään noiden kylmempien tulppien kanssa tulee toimeen ja ne tuo omia etujaan, mutta homma on kertaluokkaa vaikeampaa ja pitää tietää mitä tekee.
Yksinkertaistettuna kuitenkin:
1# kato mitä valmistaja suosittelee koneeseen
2# jos em. ei hajua ja kone on stokki trimmissä, niin turbokoneeseen voi tuupata P3 tai vastaavan (esim. Alpha T3)
3# jos kyseessä OS niin kuten Hoke totesi, P3 ja unohda asia