Kirjoittaja Aihe: Tulppakeskustelu  (Luettu 10379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #30 : 30.01.11 - klo: 22.14 »
Lainaus
Mietin vaan kun ostin tuossa noita OS P3:sii ja niissä ei tule kuparishimmejä mukana että onko ne shimmit pakollisia vai ei ? Kone on alpha s852.
Turbotulpissa ei sitä mukana tule, eikä niitä tarvitse koneissa jotka käyttää turbotulppia.
Turbotulpan alaosan kartio tiivistää tulpan kanteen.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #31 : 05.03.11 - klo: 11.15 »
Eli tästä keskustelusta voi vetää johtopäätöksen, että suomessa ajetaan OS:n p3:lla jos on turbokansi ja OS:n #8 jos on normi kierre?

Onko muita tulppia mitä käytetään aktiivisesti?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #32 : 05.03.11 - klo: 11.36 »
Turbotulpista Alphassa OS P3-P6, Orion CRF:ssä Picco P6TH. SH .21:ssa SH#7. SH .28:ssa SH/Racers Edge #5 normitulppa.
Tollasia tullut käytettyä...
Werksin B5:ssa GT-autoissa monilla taisi olla OS RP6.
Novarosseissa taitaa omat tulpat pelata parhaiten.
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #33 : 05.03.11 - klo: 11.49 »
Eli tästä keskustelusta voi vetää johtopäätöksen, että suomessa ajetaan OS:n p3:lla jos on turbokansi ja OS:n #8 jos on normi kierre?

Onko muita tulppia mitä käytetään aktiivisesti?

Lähinnä se mitä oikeesti käytetään turbokantisissa, on nimenomaan P3
Varsinkin osseissa käytetään vain P3 tulppaa.
P4 vasta oikeasti kuumissa olosuhteissa.... mitä se sitten lie tarkoittaakaan kun kuitenkin kaukoidän MM kisoissakin sillä P3 lähinnä rullattu.

P4 tulppaa on monet kokeillu, mutta lähinnä palanneet takaisin kolmoseen sen varmemman toimivuuden takia.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #34 : 05.03.11 - klo: 14.41 »
Noi käytettävät tulpat on pitkälti konekohtaisia. Yleensä noi pannut on shimmattu sen verran matalille purustuksille, että P3 tapaiset ultrakuumat tulpat pelaa OK. Samaten tuollainen erittäin kuuma tulppa helpottaa sisäänajoa kun kone käy nätimmin ollessaan rikkaalla -> lanka hehkuu kuumempana eikä ylimääräinen fuili jäähdytä sitä liikaa -> kone pysyy helpommin käynnissä. Sama juttu on kisakäytössä ja muutenkin ajettaessa. Mitä kylmempi tulppa, sitä tarkempi kone on varsinkin alaneulan säädöstä ettei esim. tankkauksen jälkeen tule stumppauksia. Edelleen jos puristuksia nostetaan, täytyy käyttää kylmempää tulppaa koska tulpan lämpöarvo säätää myös ennakkoa ja kuumempi tulppa = enemmän ennakkoa = suurempi vaara että pannu "nakuttaa" kilut piloille. Tän lisäksi hommassa on vielä 100^10 muuta jutta jotka vaikuttaa asioihin. Eli sinällään noiden kylmempien tulppien kanssa tulee toimeen ja ne tuo omia etujaan, mutta homma on kertaluokkaa vaikeampaa ja pitää tietää mitä tekee.

Yksinkertaistettuna kuitenkin:

1# kato mitä valmistaja suosittelee koneeseen
2# jos em. ei hajua ja kone on stokki trimmissä, niin turbokoneeseen voi tuupata P3 tai vastaavan (esim. Alpha T3)
3# jos kyseessä OS niin kuten Hoke totesi, P3 ja unohda asia

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #35 : 05.03.11 - klo: 17.14 »
Eli tästä keskustelusta voi vetää johtopäätöksen, että suomessa ajetaan OS:n p3:lla jos on turbokansi ja OS:n #8 jos on normi kierre?

Onko muita tulppia mitä käytetään aktiivisesti?

Orionin tulppa Orionin koneissa ja RB tulppa RB:n koneissa. Novarossista en tiedä.
Lämpöarvo vaihtelee moottorin koon (esim tourinki tai krossi) ja nitromäärän mukaan. RB krossikoneissa CP-02 on hyvä valinta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #36 : 05.03.11 - klo: 17.25 »
Orionin tulppa Orionin koneissa ja RB tulppa RB:n koneissa. Novarossista en tiedä.

Näissäkin kannattaa olla tarkkana, kun on Japanin ja kahta eri Italian-Orionia. Uusimmathan ovat Sirio-pohjaisia, edelliset Piccoon perustuvia. Tulppiakin on jokaiseen vastaavasti.
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #37 : 05.03.11 - klo: 18.27 »
Tarkoitan niitä mitä Kössin katalogissa on. En niitä vanhoja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #38 : 05.03.11 - klo: 19.24 »
Ne on varmaankin niitä Sirion tulppia, en ole uskaltanut kokeilla... Mulla taasen on kaksi Picco-Orionia, joihin Piccon tulpat parempia; .21 ja .28 Wasp CRF.. Orionin tulppavalikoima on uusiutunut aina, kun on uusi moottorivalmistaja tullut kuvioihin.
Picco-pohjaisiin koneisiin on suositeltu aina pelkkää Piccon tulppaa, koska kartiossa tai kierteessä jotain eroa.

nimim. Japsi-Orionin tulppia paketillinen, mitähän niillä tekis..
Liikaa Kyoshoja