Odotellaan sitä tietoa noista novakeista.. Mutta sellasen käsityksen olen saanut, että jos ei uusia malleja novakilta ole tullut.. Niin nuo novakin harjattomat ovat auttamattomasti tekniikaltaan vanhentuneita, tehottomia harjattomia. Korjatkaa nyt, jos asiaan on tullut muutosta.. Mutta käsittääkseni nämä keski-eurooppalaiset, varsinaisesti lennokkeihin suunnatut harjattomat, korjaavat potin.
Novakin harjatonta näin muuten jo "alennusmyynnissä" säätimen kanssa vähän yli 200$, entisen yli 400$ ovh sijaan!
En kylläkään suosittele tuota yhdistelmää koska säädin on toisaan sensoreilla varustetuille moottoreille tarkoitettu, ja jos haluat joskus ostaa tehokkaamman moottorin niin säätimelläsi et tee siinä tapauksessa mitään (Tosin moottori saattaa toimia tavallisellakin säätimellä).
Joo tuosta sensoreilla varustetusta harjattomasta tuli mieleen että kun olin itse ensimmäistä harjatonta moottoria ja säädintä ostamassa, niin myyjältä kysyessäni että tarviikos tuo moottori sensorillisen säätimen vai toimiiko ilman sesoreita johon kummastunut myyjä kysyi mitä sensoreita (Myyjä on muuten alalla kauan toiminut ja tuo maahan mm Hacker Masterin ja Kontronikin tuotteita)...... :D
Että sen verta aikaa on vierähtänyt tuostakin, no niitähän ei ei enään ole kuin tuolla yhdellä valmistajalla...........
No nyt on kulunut siitä jo puoli vuotta ja on kokemuksia neljän eri valmistajan harjattomista.
Tuokin määrite autokäyttöön tai lennokkikäyttöön on noissa harjattomissa kierroskoneissa "hämärtynyt", suurin ero niillä kuin on vain käämityksessä.
Siis onko millekä kennomäärälle käämitty ja onko ns kuumakääninen vai kylmä, näkyvin ero noilla vain on että autokäyttöön jotkut valmistajat tekevät jäähdytys ripoja kuoreen.