Kirjoittaja Aihe: Novak Havoc Pro SC  (Luettu 7534 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Novak Havoc Pro SC
« : 03.11.10 - klo: 18.17 »
Ei ole paljon keskustelua tästä noparista, joten laitetaan tietoa julki.
Pakkauksen mukana tulee hyvät ohjeet, tuuletin, muutama ruuvi, nippusiteitä ja erittäin jämäkkää kaksipuolista teippiä.

Kotisivut
Simppelit ohjeet
Täydellisemmät ohjeet

HAVOC PRO SC BRUSHLESS ESC FEATURES

-Novak's Dynamic Timing Advance™ increases the motor's RPM dynamically through the   throttle band for higher speeds—eight on-board adjustments from 15° to 42°.
-Multiple adjustable parameters via on-board programming: Minimum Brake (0-30%), Drag Brake (0-30%), Minimum Drive (0-15%), Timing Level (0-42°), Timing Set Point (19,500-4,000), Dead Band (2-8%), Throttle Curve (Linear/Expo), Brake Curve (Linear/Expo),  Brake Frequency (1.67-13.7 KHz), Brake End Point (10-100%), Drive Frequency (16-7 KHz),  Reverse, Motor Rotation, --Voltage Cut-Off, Hall Sensor Test
-Approved for ROAR Sportsman Class Racing
-On-board Hall Sensor Test to easily and quickly verify that the motor's sensors are working properly
-NovaBrakes™ provide instantaneous braking under any timing condition
-Sensor-based for excellent torque and low-speed driveability
-User friendly One-Touch programming interface with five colored status LEDs to help personalize the speed control’s settings
-Compatible with the entire 540 and 550-sized Novak brushless motor lines
-Robust 3-amp BEC for strong and fast steering response under any condition
-Highly water-resistant case
-Cross-cut ESC heat sink for reduced weight and efficient cooling
-Meets RoHS compliance and includes 120-Day Warranty
-Designed, assembled and tested by Novak in Irvine, Calif., using globally sourced components
 

HAVOC PRO SC BRUSHLESS ESC SPECS
   
-Input Voltage: 2S Li-Po cells, 2S Li-Fe cells or 4-6 Ni-MH cells (1.2V/cell)
-ESC Footprint: 1.16” x 1.47” (29.5 x 37.3 mm)
-Weight (without wires): 1.29 oz. (36.6 g)
-Design: Sensor-based
-Motor Limit: All 3.5-turn (540-sized) and all 4.5-turn (550-sized) sensored brushless motors
-On-Resistance (brushless): 0.00040 ohms @ 25°C trans. temp.
-BEC: 6.0 volts DC / 3.0 amps
-Status LEDs: 5
-Power Wires: 14G Super-Flex Copper-Strand Silicone Wire



HUOM!
Ensimmäisissä havoc pro sc nopareissa on ilmennyt "brain board" ongelma softassa. Ilmenee pakkia käyttäessä --> ei kontrollia, eli on pakki täysillä heti. Tähän ongelmaan auttaa sähköposti tech@teamnovak.com osoitteeseen ja syötä seuraavat tiedot:

~ speed control (brand/model)
~ motor (brand/wind)
~ number/type of cells
~ battery, brand (c rating/capacity
~ rotor (old/new)
~ connectors used
~ servo (brand/model)
~ radio system (receiver/transmitter)
~ vehicle & gearing
~ warranty claim?
~ lipo cut-off, on/off
~ any external modules (BEC/brand, Glitch Buster)
~ other important info: water damage, corrosive chemical sprays, excess heat, etc



Itselläni ilmenee tällä hetkellä senlainen ongelma edellämainitun lisäksi, että kaasukäyrän ollessa "expo" asennossa, ilmenee pientä rykimistä yläkierroksilla. Toivotaan, että piirilevyn vaihdolla paranee. Piti opetella ajamaan "linear" kaasukäyrällä ja oppi silläkin ajamaan :)

Olisi voinut myös lähettää nopari Novakille, mutta voi myös pyytää lähettämään piirikortin jos haluaa itse sen vaihtaa. Noparin kuoret ovat neljällä ruuvilla kiinni ja piirikortti on kädessä. Kyselin miten takuun laita, jos itse avaa noparin, mutta sanoivat että piirikortin saa vaihtaa. Piirikortti tuli noin viikossa laatikkoon.

Nyt odotellaan innolla, jos posti ehtii toimittaa .050"(1,27mm) avaimen tällä viikolla, jotta saa noparin auki. 

Edellämainittuja pikkuvikoja lukuunottamatta, pidän todella paljon tästä noparista. On ensimmäinen sensorillinen, joten sen puolesta ei ole vertailukohteita. Mutta en ole katunut ostosta. Hieman tuon ison kondensaattorin asentamisessa meni aikaa, jotta löysi hyvän paikan.
Hieman myös pelotti, onko vaikea ohjelmoida ilman tietokonetta. Ja vielä mitä, naurettavan helppoa ohjelmoida. Katsoo haluamansa toimenpiteen ohjeesta ja painaa numeron mieleen. Sen jälkeen virtakytkimen viereisestä napista nappi pohjaan ja lasketaan valojen välkähdyksiä ja säädetään arvot samaisella napilla. Paljon helpompaa kuin piippauksen avulla säätäminen!


En vastaa virheellisistä tiedoista, tiedot kopioitu suoraan Novakin sivuilta.


« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo: 21.12 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Landor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #1 : 03.11.10 - klo: 22.59 »
Kiitokset viestistä! Itsellänikin on tuo pakki mallia on/off. Mutta, kun olen näiden härvelien kanssa ihan kädetön niin mietin, että jossain asetuksissa se virhe kuitenkin on, mutta ilmeisesti ei.

Nyt kun Novakin kone (NOV3504 Novak Ballistic 550 Brushless "Short Course" Motor (4.5T/5000Kv)) simahti niin voisi olla paremmin aikaa vaikka lähetellä noparia jonnekin. Samalla sain mainita tuosta moottoristakin, ainakin takapään laakerista kuulat ropisivat, kun moottoria purin.

Semmoset 30 akullista olen tuolla yhdistelmällä ajellut. Pari kertaa on setuppi hävinnyt vastarin kanssa. Samalla taisivat hävitä myös muut asetukset, tuo pakkiasetus ainakin, muita en ole juurikaan roplaillut. Isomyyrin radalla nuo akut on enimäkseen tullut tyhjennettyä. Saattaa marraskuun kuukausimaksu jäädä vähäiselle käytölle.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #2 : 04.11.10 - klo: 13.24 »
Eli loppupeleissä tuossa noparissa ei ole mitään hyvää mitä ei muualta jo sais toimintatakuulla.
Ohjelmointi aatamin aikaista laske, kuuntele, katso tyyliä.
Ja vielä vikaa jo valmiiksi mm. tuo pakki ja setupit hävittänyt.

- vain 2S Lipot

+ riittävä bec
+ koneen sensorin testaus (jota ei sit varmaankaan huomaa muuten!)

Varmaan ketään kiinnosta ostaa noparia, jos vaikka joutuu heti piirikortteja vaihtamaan. Vaikka ne miten sais takuusta.

Markkinoilta löytyy kummiskin nopareita, jotka toimii heti suoraan ja ohjelmointi melkeimpä parhaalla tavalla eli erillinen laite piuhaan kiinni ja näpyttelee vaan asetukset.
Axial SCX 10 TR

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #3 : 04.11.10 - klo: 13.46 »
Eli loppupeleissä tuossa noparissa ei ole mitään hyvää mitä ei muualta jo sais toimintatakuulla.

Noin minäkin tuon tepajan viestin luin :).

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #4 : 04.11.10 - klo: 15.15 »
No, Tepajan viesti ainakin varottaa ettei tarvii ostaa tota noparia. :wink:
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #5 : 04.11.10 - klo: 17.18 »
En minä mitään varoita  :azn:
No vasta 30 akullista takana ja silti tyytyväinen. No onhan jollain muulla tunnetulla noparin valmistajalla becci ongelmia :) Setupit ovat sentään pysyneet itsellä tallessa. Ja ohjelmoinnista vielä, niin on omasta mielestäni mukavempaa säätää auto radalla eikä kotona, koska en omista kannettavaa tietokonetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #6 : 04.11.10 - klo: 22.29 »
Ei mullakaan ole kannettava radalla mukana, mutta ohjelmointiboksi on :wink:

Miten iso tuo konkka tuossa noparissa on?


Axial SCX 10 TR

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #7 : 05.11.10 - klo: 17.40 »
Konkan mitat rullamitalla ovat: Pituus 2.7cm, korkeus 2.0cm ja halkaisija 1.8cm. Saattaa heittää hieman. Tänään tuli sitten vaihdettua piirilevy. Oli aika helppo homma. Tuli räpsäistyä pari kuvaa ajankuluksi.
Ja mainittakoon, että muissa omistamissani nopareissa ei ole ollut tämänlaista johtojen päissä olevaa konkkaa. Vaan on ollut piirilevyssä suoraan kiinni. Joten sen takia saattaa vaikuttaa mielestäni isolta.

Kuva1, Kuva2


edit: Ja myös rykiminen kaasukäyrän ollessa "expo" asennossa loppui piirilevyn vaihtamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 05.11.10 - klo: 18.25 kirjoittanut Tepaja »

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #8 : 02.12.10 - klo: 22.20 »
Moi, Mitä vastaavia nopareita voisit suositella jos tämä Havoc Pro SC laadultaan liian heikko? Itse olen kallistumassa tämän Havoc Pro SC noparin puoleen, mutta hyviä vinkkejä vastaavista otan mielelläni vastaan.

Topi

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #9 : 03.12.10 - klo: 17.14 »
Terve. En osaa suositella oikein muita, ainakaan sensorillisia nopareita. Koska tämä on ensimmäinen sensorillinen minulla. Ja en ole perehtynyt muihin vastaaviin tarpeeksi. Viimeksi nopari oli perus Mamba Max joka toimi erittäin hyvin.
Nopareista enemmän tietävät kertokaa :)

Eihän sitä tiedä onko enää markkinoilla näitä Havocin nopareita joissa on edellämainitut ongelmat.

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #10 : 03.12.10 - klo: 21.19 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.05.12 - klo: 13.18 kirjoittanut rottapaavo »
.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #11 : 04.12.10 - klo: 00.15 »
Mitäs jengi on tehnyt näille kärynneille Novakin nopille? Onko niissä mitään mitä kannattaa säilyttää vai suoraan roskiin? Kärähti toi HV noppa tai ainakin näkyvät piuhat suli. Ei oo ollut mielenkiintoo sen jälkeen laitteeseen.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #12 : 04.12.10 - klo: 12.15 »
Laitahan kuva näkyville miten suli. Onko sulamisen syistä mitään arvailuja? Mikä motti oli kiinni kärähtäessä? Minkä verran noparilla oli ajettu?
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #13 : 04.12.10 - klo: 12.28 »
Viime talvena paloi HV Pro nopari koneena kombon Novak 5.5t eli 550-kokoinen, autona Hyper Mini STe, muistaakseni 3S lipo. BEC oli erikseen. Oli ajettu vajaa vuosi, ensin E-Revossa ja sitten Mini Hyperissä, eli paljon. Syyksi veikkaan kosteushäröä, pöllyävää lunta oli paljon. Kai tuo kaapissa vielä on, jos vaikka liittimet raksisi talteen...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #14 : 04.12.10 - klo: 13.28 »
Viime talvena paloi HV Pro nopari koneena kombon Novak 5.5t eli 550-kokoinen, autona Hyper Mini STe, muistaakseni 3S lipo. BEC oli erikseen. Oli ajettu vajaa vuosi, ensin E-Revossa ja sitten Mini Hyperissä, eli paljon. Syyksi veikkaan kosteushäröä, pöllyävää lunta oli paljon. Kai tuo kaapissa vielä on, jos vaikka liittimet raksisi talteen...
Eikö tässä noparissa ollut maksimi 2s lipo...
.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #15 : 04.12.10 - klo: 16.11 »
Tuota kärähtämistä edelsi semmonen outo juttu että kun vähän painoi liipasinta niin tuli heti täydet tehot ja auto kippas selälleen eikä ollu mitään kontaktia ennenkuin sammutti ja käynnisti uudelleen. Kerkesin tuolla n. 20 akullista ajelemaan ja aluksi teki tuota ehkä kerran, mutta lisääntyi kokoajan ja varmaankin se laatikko brakas sen takia.
Tuo kävi heti sen jälkeen kun kokosin lodjun uudelleen ja kokeilin 3S akulla sisällä renkaat ilmassa miten laite pelaa.
Nuo katkaisimelle menevät johdot siitä näyttäisi ainakin menneen, muut johdot on entisellään
Ei oo ollu intoo vielä sen enempää katella.
Revossahan tuo oli kiinni ja koneena Novakin HV 6.5 ja radiot Acoms Technisport 2.4 GHz

Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #16 : 04.12.10 - klo: 17.42 »
Mikä Novakin malli tuo tarkalleen on? Ei Novak Havac Pro:ssa ainakaan tuollaista kuorta ole.
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #17 : 04.12.10 - klo: 19.10 »
HV Pro kuvissa (näistä kärähtäneistä HV-nopistahan tässä oli puhe). HV:ssa on piuhat vakiona kahdelle akulle (rinnansarjassa), ja nopan BEC-piiri ottaa virtaa vain toisesta akusta. Noppa kestää 4s-liponkin, mutta nopan BEC kestää vain 2s-lipon.

Itsellä oli ennen liekkejä rykimistä ja virtakytkimen piuhat juurikin samoin karrella. Noppa siis HV Pro, ei Havoc Pro SC.
« Viimeksi muokattu: 04.12.10 - klo: 19.57 kirjoittanut McJones »
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #18 : 04.12.10 - klo: 19.24 »
Vai onko ne kahden akun piuhat kuitenkin sarjassa?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #19 : 05.12.10 - klo: 23.07 »
Tuossa mietiskelin noita syitä tuohon kärähtämiseen niin laitoin sen kyllä tuonne saunan pesutilaan penkille kun siivoilin paikkoja, kun seuraavan kerran näin laitteen niin aika kosteet höyryt oli pelissä kun emäntä ja muksut oli saunassa ja laite edelleen siinä penkinpäällä, voi olla että HV on ottanu itteensä tuosta kosteudesta. :angry:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Landor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #20 : 30.04.11 - klo: 23.58 »
Kiitokset viestistä! Itsellänikin on tuo pakki mallia on/off. Mutta, kun olen näiden härvelien kanssa ihan kädetön niin mietin, että jossain asetuksissa se virhe kuitenkin on, mutta ilmeisesti ei.

Nyt kun Novakin kone (NOV3504 Novak Ballistic 550 Brushless "Short Course" Motor (4.5T/5000Kv)) simahti niin voisi olla paremmin aikaa vaikka lähetellä noparia jonnekin. Samalla sain mainita tuosta moottoristakin, ainakin takapään laakerista kuulat ropisivat, kun moottoria purin.

Semmoset 30 akullista olen tuolla yhdistelmällä ajellut. Pari kertaa on setuppi hävinnyt vastarin kanssa. Samalla taisivat hävitä myös muut asetukset, tuo pakkiasetus ainakin, muita en ole juurikaan roplaillut. Isomyyrin radalla nuo akut on enimäkseen tullut tyhjennettyä. Saattaa marraskuun kuukausimaksu jäädä vähäiselle käytölle.

Kun mailailin niin kehottivat lähettämään setin tehtaalle. No, jahkailin lähettämisen kanssa 3 kk ja samalla sain moottorin kuntoon tuolla peräpään laakerivaihdolla. Lähetin sitten pelkän noparin. Eilen asentelin noparin paikalleen ja tyyliin olohuoneessa olen testannut. Ainakin pakki reagoi muutenkin kuin vain on/off tyylisesti. Kuluja tuli lähettäminen sinne ja 50 USD lähetyskulut sieltä tänne. Uudella noparilla on taas 120 päivän takuu.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #21 : 01.05.11 - klo: 11.14 »
Ehdottiko pelkän piirikortin lähettämistä sinulle?
Pitäisi nyt itsekkin koneesta laakerit katsoa, kun on kesä taukoa. Minkä kokoisella avaimella olet tuon moottorin perän aukaissut?
Omalta osalta olen ollut tyytyväinen tähän nopariin, talvikausi ajettu tällä ja jatketaan ensi talvikautena.

Poissa Landor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #22 : 05.05.11 - klo: 16.01 »
Ei ehdotettu piirikortin lähetystä. Viestini oli kyllä lähetettykin hyvin newbie hengessä.

En muista avainkokoa, millisillä varmaan kuitenkin. Novakin sivuilla taisi olla jokin roottorin vaihtovideo, jonka avulla uskaltauduin perälaakeriprojektiin. Laakerin ulkokehä ei meinannut millään irrota, kuumentamalla onnistui. Liekö vaurioitumisen tulos, en tiedä? Uuden laakerin asennuksessa en muista mitään ongelmia olleen. Lähinnä jäi pelottamaan sainko varmasti kaikki irtokuulat ulos, niitä kun tuntui aina lentelevän jostain kun jo kasailin moottoria.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #23 : 10.05.11 - klo: 11.13 »
Oma 4.5t pitkä combo alkoi sviduilemaan sensoritestiä, punainen ledi palaa koko ajan ja kaksi muuta vilkkuvat kuten pitääkin konetta käsin hitaasti pyörittäessä. Eli ongelma on, että välillä kaasua painaessa ei tapahdu mitään, sitten pyöräytät pinionia sormin ja avot, taas pelaa, kunnes vika toistuu hetken päästä uudestaan. Testattu myös toisella koneella, sensoritesti ok, mutta ongelmat samat. Systeemit tehtaalle takasin, vai jotain muuta? Onneksi on takuut voimassa, mutta ei se toisaalta paljon lohduta kun uusi Losi on koneeton / säätimetön...

Poissa Landor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #24 : 01.05.12 - klo: 23.27 »
... Nyt kun Novakin kone (NOV3504 Novak Ballistic 550 Brushless "Short Course" Motor (4.5T/5000Kv)) simahti niin voisi olla paremmin aikaa vaikka lähetellä noparia jonnekin. Samalla sain mainita tuosta moottoristakin, ainakin takapään laakerista kuulat ropisivat, kun moottoria purin.

Semmoset 30 akullista olen tuolla yhdistelmällä ajellut. Pari kertaa on setuppi hävinnyt vastarin kanssa. Samalla taisivat hävitä myös muut asetukset, tuo pakkiasetus ainakin, muita en ole juurikaan roplaillut...

Aika vähällä käytöllä on laitos ollut. Ehkä tuo samainen n. 30 akullista on tullut hurruuteltua. Moottori on nyt telekalla. Ainakin perän laakeri on sökö, toivottavasti sen vaihdolla taas alkaa toimia. Alkuperäinen laakeri taisi olla teräspalloilla ja tämä toinen oli keraamisilla kuulilla.

Takuuhuollosta vuosi sitten saapunut ESC on toiminut ilman ongelmia.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #25 : 02.05.12 - klo: 19.24 »
Mulla on tuollainen nopari. Hienosti se pelitti kunnes ilmeisesti yksi vaihe kärähti. Verrokkina mulla on kiinan hobbyking 120A nopari. Molemmat toimii amatöörille saman tuntuisesti, eli eroja en ole huomannut. Iso miinus noparille tulee siitä kun se ei toimi sensorittomana.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #26 : 02.05.12 - klo: 21.27 »
Omani kesti noin 30-40 akullista. Syttyi palamaan kesken ajon ja suli sen verran pahasti ettei varsinaista vian aiheuttajaa saanut paikallistettua.

TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa Landor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Novak Havoc Pro SC
« Vastaus #27 : 31.05.12 - klo: 22.18 »

... Moottori on nyt telekalla. Ainakin perän laakeri on sökö, toivottavasti sen vaihdolla taas alkaa toimia. Alkuperäinen laakeri taisi olla teräspalloilla ja tämä toinen oli keraamisilla kuulilla.

Takuuhuollosta vuosi sitten saapunut ESC on toiminut ilman ongelmia.

Pelkkä laakerin vaihto ei riittänyt. Keraamikuulaisen taas laittelin sisään. Ilmeisesti myös moottorin sensoripaketti oli saanut liikaa kuumaa. Sen, kun vielä vaihtoi niin ainakin nyt ilman kuormaa alkoi toimia, aikaisemmin ESC vain vilkutti errorivaloja.

Kieltämättä rasittavaa, että ESC ei suostu inahtamaan ellei perässä ole sensorillista moottoria. Ihan kelvollista sensoritonta moottoria olisi ollut heittää autoon, mutta eihän se esc muuta kuin valoja vilkutteli.

Huomasin, että ESC:n ulkoinen kondensaattori oli saanut myös siipeensä, vaihdoin pelkän komponentin. Joskaan en tiedä miten tuo kikkare ESC:n toimintaan vaikuttaa. Voiko toimia ilmankin? Haittaako, kun vaihdoin komponentin tilalle enemmän varaavan ja isommalla jännitteenkestolla olevan konkan. Ainakin nyt ilman kuormaa tuntuu toimivan.

Moottorista vielä sellainen havainto, että kun sitä pyörittää sormin niin se nytkähtelee aika epämääräisesti, kierroksen matkalla välillä lyhyempiä ja välillä pidempiä matkoja. Ei kovin terveeltä tunnu. Mutta, jos se autoa vielä liikuttaa niin se riittää jo pitkälle.