Kirjoittaja Aihe: Suuri diffikeskustelu  (Luettu 5195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« : 19.12.03 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

OFF TOPIC: kovasti on nyt käytettyjä assoja myynnissä, missä vika? :P


Vika taitaa olla Asson diffissä, joka  ei kestä nykypäivän tehoja.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #1 : 19.12.03 - klo: 23.46 »
Lainaus käyttäjältä: "artov"
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"

OFF TOPIC: kovasti on nyt käytettyjä assoja myynnissä, missä vika? :P


Vika taitaa olla Asson diffissä, joka  ei kestä nykypäivän tehoja.
Höpö höpö.

Kyllä ne meillä kestää 12 rundisillä kevyesti, kun niillä kerran vedetään jenkeissä 8 rundisilla ja solukumeilla...

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #2 : 20.12.03 - klo: 10.15 »
Lainaus käyttäjältä: "artov"

Vika taitaa olla Asson diffissä, joka  ei kestä nykypäivän tehoja.


Assoon on saatavissa kestävämpiä diffejä. Esim. Yokomolla on kestävämpi one-way assoon. Itsekkin voi tietenkin asentaa tukilaakerit Asson omaan one-way diffiin.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #3 : 20.12.03 - klo: 13.04 »
Olinkin yhtenä kysymysmerkkinä, kyse olikin siis one-waysta.

Assokaupassa näitä ns. yokomon one-wayta myydään!

Yhtäkään yksisuuntakytkintä (one-way) ei meillä ole rikkoontunut.
Ja kun kalustoa on kohtuullisen paljon, löytyy kaikki asson one-way mallit! Tälläkään kertaa ei ole tarkoitus leveillä määrällä, meillä vaan sattuu olemaan käyttäjiä "riittävästi"!
Normaali tuuringin lisäksi on ralliversioitakin!

One-wayta on vain puhdistettu, ja rasvattu diffirasvalla, ja hyvin ovat kestäneet!

Se on kyllä todettava, että ikuisesti kestävää tekniikkaa kukaan ei vielä ole keksinyt. Varsinkaan huoltamatta!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #4 : 20.12.03 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Olinkin yhtenä kysymysmerkkinä, kyse olikin siis one-waysta.


Minun kommenttini koski kyllä diffiä eikä one-wayta, joka ei ole kyllä sekään järin häävi, poislukien HD mallin.

Muovidiffissä huonoa on ulostulojen alytön kuluminen ja sitä saa kasata uudelleen noin 2-5 akun jälkeen, jos haluuaa et se toimii eikä LUISTA. (Olen ajanut --> luistaa -->  kasannut --> ajanut-->  luistaa ........jne.)

Teräsdiffi taas tahtoo kuumentua hieman liikaa 3-4 minuutin ajon jälkeen. Itselläni ei kyllä ole kyseisestä diffistä kokemusta, mutta kerhon Assokuskit tämän asian kanssa joka viikko tuskailevat.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #5 : 20.12.03 - klo: 20.59 »
Ei meillä ainakaa ole ollu mitään ongelmia asson diffien kans( ihan tosi) Kunhan sen kasaa oiken ja laittaa rasvat oikein nii ei se luista 1 eikä 2 akun päästä, meillä on kestäny jo 1 kuukauden ilman huolto, eikä laske eikä luista( tääkin on ihan tosi)
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #6 : 20.12.03 - klo: 21.06 »
Omat kokemukset on että jos löytää hyvän AE diff yksilön niin kyllä se toimii hienosti, mut valitettavaa on että tämmöisiä yksilöitä ei vain puissa kasva.

Kyl AE diff kans on ympäri maailmaa todella paljon ongelmia. Itse kun olen viikottain useiden sanotaanko jopa kymmenien RC liikeiden kans tekemisissä niin useat liikkeet ovat lopettaneet AE touring myynniin ( vaihtaneet skoda tai muuhun vastaavaan ) ja yhtenä syynä on kun perus diff ei tahdo kestää. Ei taida muuten kovin moni AE huippu kuskeista enään muovi diff ajella, ainakin kun katselin kuvia niin tuntui IRS diff olevan aika monella AE pro kuskilla alla.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #7 : 20.12.03 - klo: 21.14 »
Multa laukes tommonen Yokomon tekemä Assoon tarkoitettu oneway.
Pääsuoran jälkeisessä mutkassa ilman mollakosketusta yhtäkkiä leikkas kiinni (oikealta puolelta sisimmäinen laakeri).
Eikä oo mitään krossia ajettu sillä onewaylla.
Tietenkin asianmukaisesti huollettu (putsailtu jne., rasvaa mä en oo sinne tunkenu, koska moneen otteesen olen lukenut, että rasvat eivät ole hyväksi onewaylle).

Voin vain kuvitella kuinka heikko Asson vakio oneway on, jos 'järeemmän' onewayn saa näin helposti lunastuskuntoon.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #8 : 20.12.03 - klo: 21.31 »
Muovidiffin ongelmana on se ettei se kestä kokoerää samanlaisena, vaan diffi joka on mekkaupöydällä ok... onkin 3-5 minuutin jälkeen ihan jotain muuta, kannattaa ihan kokeilla miltä se oma diffi tuntuu erän jälkeen. (muissakin autoissa on muovisia diffejä kuin assossa)
Lisäksi hyvät kommentit "meille ei asson diffien kanssa ole mitään ongelmia" voi ehkä jättää omaan arvoonsa jos autoa viedään eteenpäin stanukoneella radalla jossa ei ole pitoa  :mrgreen:

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #9 : 20.12.03 - klo: 21.59 »
No huh huh.
Teppo, late, artov ja muut.
Ei jaksa edes kommentoida :?
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #10 : 20.12.03 - klo: 22.43 »
En tiedä mikä niissä one-wayssä on vikana(?). Itselläni on yksisuuntalaakerin vanha malli, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Autoa on paiskottu mollaan, lennetty seinään ja ollut normaaleita kolareita yms. Auton ostin viime jouluna käytettynä, eikä yksisuuntalaakerissa ole ilmennyt mitään ongelmia/rikkinäisiä osia. Minulla ei ole ollut tätä autoa ennen yhtään touring autoa ja siitä voi päätellä, että niitä mollaan ajoja ja kohelluksia on alkuun tullut jokseenkin enemmän, kuin mitä nykyään tulee.
En tietenkään paisko autoani tahallaan molliin ja seiniin  :wink:

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #11 : 20.12.03 - klo: 23.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
En tiedä mikä niissä one-wayssä on vikana(?).

Se siinä on vikana et se ei kestä :) ja hinta.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
No huh huh.
Teppo, late, artov ja muut.
Ei jaksa edes kommentoida :?


Ei ollu kyllä tarkotus suututtaa ketään  :) , mutta odottelin kyllä mielenkiinnolla milloin Assokuskien veri kiehahtaa.

Itse vaihdoin pari kuukautta sitten Xray:hin, eikä ole ollut kyllä kyseisen asian kanssa mitään ongelmia. Osien laatu on hieman eri luokkaa.

Ae on varmasti hyvä auto, mutta se diffi ei oo hyvä.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #12 : 21.12.03 - klo: 01.38 »
Onpa ollut harvinaisen alatyylistä keskustelua, kun ottaa huomioon, mikä topicin aihe on: "Touringin aloittaminen".  Ja oikein yksityisviestejä myöten, hyvä Heuli!  :mrgreen:

Perinteinen Asso-kateus saa ihmeitä aikaan! Mutta niin kai se aina, on, että maailman suosituin  ja menestynein touring-auto, oli se mikä tahansa, joutuu aina kokemaan yhdenlaisen "Microsoft-vihan". Eihän Ferraristakaan pidetä kaikkialla :wink:

Jos nyt minäkin sitten sanon suoraan, niin en tiedä kestävämpää autoa kuin Asso. Ja tämä nimenomaan aloittelijoiden käsissä, jolloin ajolinjat ovat vielä vähän hakusissa. Kyllähän senkin tietenkin rikki saa, kun riittävän lujaa törmäillään.
Enkä tiedä toista autoa, joka suoraan paketista koottuna toimii yhtä hyvin radalla kuin radalla. Enkä autoa, jolla olisi paremmat kokoonpano- ja säätöohjeet. Enkä autoa, jolla Suomessa olisi edes lähellekään yhtä hyvää varaosapalvelua.
Tämän tarkoitus oli osoittaa, että edes fakta-asiat eivät ole ihan yksiselitteisiä. Henkilökohtaisista mieltymyksistä ja arvostuksista puhumattakaan. Siksi yksittäisten ja yksipuolisten "faktojen" esittäminen aloitteleville on vähän arveluttavaa, varsinkin kun ne tulevat aikuisempien keyboardien kautta.

Mutta jatketaan.
Asson diffin heikkouksista en ole milloinkaan kuullut, emmekä ole yhteensä viidessä Assossamme (3xTC3, B3, B4) milloinkaan havainneet diffeissä mitään vikaa tai heikkoutta. Hyvää säkääkö?

Vanha one-way oli heikko, ja niitä saimme rikki. Nykyinen malli on erittäin hyvä. Kahdessa autossamme ne ovat saaneet voimia, joissa kardaani ja vetoakseli ovat vääntyneet, mutta one-wayt ovat kestäneet. Kun kardaania ja vetareita yrittää vääntää käsin, ymmärtää, miten kestävästä one-waysta on kysymys. Ennen ylempänä kerrottua tapausta en ole kuullut yhdestäkään rikkoutuneesta one-waysta (uudesta tyypistä).
Uusi one-way muuten on, valmistajasta riippumatta, Asson aito osa. Ovathan Uudessakaupungissa valmistetut Porschetkin tiettävästi aitoja Porscheja?

Ystäväni Jani, jos jotkin "kymmenistä diilereistä", joihin olet viikottain yhteydessä (kuulostaa muuten varsin aktiiviselta yhteydenpidolta, se olisi jo leipätyönäkin ihan kadehdittava), ovat vaihtaneet edustamaansa merkkiä, niin voit olla enemmän kuin 100% varma, että syyt siihen ovat kaupalliset, eli uuden merkin tarjoamat houkutukset ja ehdot. Liike-elämän kielellä puhutaan markkinaosuuksien ostamisesta. Ulospäin tarjotut selitykset omasta takinkääntämisestä ovat tietenkin mollausjuttuja entisestä merkistä, samasta, mitä vielä edellisenä päivä kehuttiin maasta taivaaseen. Kun he joskus palaavat Asson diilereiksi (viimeistään TC4:a julkaistettaessa) , voit myös olla varma siitä, että heillä tulee olemaan paljon pahaa kerrottavanaan tästä toisesta merkistä.
Jokaisen jenkkilän kulttuuria tuntevan pitäisi ymmärtää tämä, eikä nielaista ihan kaikkea. Saati sitten kertoa näitä juttuja "totuuksina" lukijoille, joilla ei ole edellytyksiä asettaa niitä oikeaan lokeroon.

Pientä itsekritiikkiä kirjoitteluun pojat!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #13 : 21.12.03 - klo: 01.51 »
En tiedä mihin ohjeeseen perustuu se, että rasvaa ei saa laittaa.
Itse olen kyllä laittanut, mutta järki sanoo jo, että ei sitä suinkaan täytetä sillä rasvalla. Eihän se silloin voi edes toimia. Ei mahdu toimimaan!
Kuivana leikkaa vuorenvarmasti kiinni!

Pitäisköhän tässä alkaa nyt sitä varsinaista diffiä avaamaan, kun kesä-heinäkuun vaihteen tienoilta on ajettu avaamatta. Toki kartiorattaisiin oon siitä reiästä tipauttanut öljyä.

Toivottavasti ette niihinkään ole työntäny koko tuubia diffirasvaa!

Aikoinaan, kun kasasin yhden auton, en meinannut saada diffejä toimimaan. AE talkissa oli neuvo, sen mukaan kun toimin, siitä lähtien ovat toimineet.

Muutenhan tää on aivan käsittämätön keskustelu, ja ennenkaikkea minkä topicin alla.

Minä jo tässä iltamyöhällä ihmettelinkin, kun yksi auto ostettiin "puoliväkisin" pois, joten joudun taas kasaamaan uutta!
Kun tietsikan avasin, syykin taisi selvitä, joten suurkiitos!

On tainnu meille sattua ne maanantaipäivän versiot, joissa ei ole ollut "häiriöitä.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #14 : 21.12.03 - klo: 09.31 »
Vesa K: No ehkä vähän kärjistin omaa kommenttiani mut kuten sanoit markkinat sen ratkaisevat eikä auton toiminta. Pitää paikansa ja varmasti kun uus AE tulee niin muista autosta kommentteja vaik kuinka paljon. AE markkinat tällä hetkellä ei mitkään älyttömän kukoistavat koska auto on jo vanha ( huom en tarkoita että huono ) vaan että auto on jo markkinoilla kypsää lihaa. Siksi lähinnä auto merkki oli moniin liikeisiin pakko vaihtaa mut sehän on selvää kun uus AE tulee niin auto vaihtuu takas. Tai lets see kuinka hyvä siitä tulee..

Mut sen voin sanoa kokemuksesta mitä olen käynyt työmatkoil ( siis tämän ihan leipätyön ohessa ) liikeiten/ketjujen omistajia jenkiläs ja kaukoidäs jutustamas et AE diff kans on ongelmia todella paljon. Kuten jenkiläs ajetussa skabas pari kuukautta sitten en nähnyt yhtään perus diff virissä ( IRS/teräs diff ) ja kommentit kuskeilta mitä juttelin niin sanoivat oli juuri toi mitä Teppo sanoi. Eli diff pöydällä hyvä ja kestää 3-4min hyvänä ajossa.

Vesa K: Jep toi 10 dealer kans viikottain aika maksimi määrä mut on semmoisiakin viikkoja ollut, useasta paikasta yhtäaikaa loppunut tavara tai jotain uutta ja ihmeelistä tullut. mm. uuden Mission 2 ennakkotilaukset.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #15 : 21.12.03 - klo: 10.56 »
Edit: Poistettu sellainen lainaus, jota ei olisi pitänyt koskaan tehdä, varsinkin kun alkuosa oli aiottuun tarkoitukseen otettu kaikenlisäksi täysin väärästä kohtaa! Syvät pahoittelut asianomaiselle!   :oops:
-TTK
 Editoitu  22.12.-03  klo: 14.10
ALLA OLEVA VASTAUS TEKEE TÄMÄN YLLÄ OLEVAN KIRJOITUKSEN TURHAKSI, KUN KERRAN OSTAJA TIESI, MITÄ OLI OSTAMASSA!
MUUTENKIN OLI TARKOITUS OSOITTAA VAIN MUUTOS, EI NIINKÄÄN SITÄ, ETTÄ "KAIVETAAN" ESIIN KIRJOITTAJA!
EI TOIMINUT TOIVOTULLA TAVALLA, VIRHE KIRJOITTAJAN!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #16 : 21.12.03 - klo: 11.01 »
No voi sen näinkin mieltää. Kyseisellä uudella omistajalla on ollut asso jo pitkään joten varmasti tietää minkälaisen ostaa. Itse en ole pitkään aikaan ajanut enään perus AE diff vaan IRS diff joten mielipide on jo muodostunut monia monia kuukausia sitten.

Oma mielipide/summary: AE hyvä auto, perus AE diff huono.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #17 : 21.12.03 - klo: 11.22 »
Vähän vielä diffiaiheeseen, koska siitä on nyt tekemällä tehty ongelma, parempien puutteessa  :wink:

Diffin rakenteella ja ominaisuuksilla saattaa aivan huipputasolla olla merkitystä, mutta vuoren varmasti ei yhdelläkään lajia aloittelevalla, eikä TJ-luokassa ylipäätään.

Pieni esimerkki: kävin  kerran vertailemassa TS-10:n A-finaalissa ajavien muutamien autojen takadiffin säätöä, jonka luulisi olevan sillä tasolla jonkin verran tarkka juttu. Ette usko, miten erilaisia kireyksiä huippukuskit diffeissään käyttivät, samalla radalla, samoissa kisoissa, samalla automerkillä. Tarkoittaa siis, että sillä on ylipäätään hyvin vähän merkitystä, ja että lähes kaikenlaisilla säädöillä voi ajaa.

Mitähän merkitystä tällä aiheella on aloittelijakeskustelussa?

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #18 : 21.12.03 - klo: 11.59 »
Ystäväiseni Vesa K nyt puhut asiaa. Ei mitään merkitystä aloittelialle ja varmasti AE diff kans ei tule ongelmia stanussa ei varmasti.

Tärkeintä mielestäni aloittelialle on et autoon saa omalta kerholta help ( samanlaisia autoja kerholla ), auto kestävä ja et osapalvelu toimii. Varmasti nykyisistä autoista kaikki niin hyviä et niil voi vetää SM sarjan ihan kärkisijoista jos vain kuski kykenee siihen ( sehän on jo nähty kuinka monta merkkiä siel tällähetkelläkin on )

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #19 : 21.12.03 - klo: 12.52 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Vähän vielä diffiaiheeseen, koska siitä on nyt tekemällä tehty ongelma, parempien puutteessa  :wink:

Diffin rakenteella ja ominaisuuksilla saattaa aivan huipputasolla olla merkitystä, mutta vuoren varmasti ei yhdelläkään lajia aloittelevalla, eikä TJ-luokassa ylipäätään.

Pieni esimerkki: kävin  kerran vertailemassa TS-10:n A-finaalissa ajavien muutamien autojen takadiffin säätöä, jonka luulisi olevan sillä tasolla jonkin verran tarkka juttu. Ette usko, miten erilaisia kireyksiä huippukuskit diffeissään käyttivät, samalla radalla, samoissa kisoissa, samalla automerkillä. Tarkoittaa siis, että sillä on ylipäätään hyvin vähän merkitystä, ja että lähes kaikenlaisilla säädöillä voi ajaa.

Mitähän merkitystä tällä aiheella on aloittelijakeskustelussa?


Viimeiseen lauseeseen, eipä juuri mitään.

Muuhun ylläolevaan, ihan kuin kuulisin kauppiaan äänensävyn muutamissa kommenteissasi nykyään :wink:  , mutta pysyn omassa kirjoituksessani edelleen jota voi hieman tarkentaa..
Itse puhuin muovidiffeistä, en automerkeistä.
AE TC3 on parhaita autoja luokassaan
AE TC3 on takana muovidiffi, joka ei kestä kunnialla kaikilla radoilla samanlaisena täyttä 5-minuutin erää.
(Huom.  tietyillä radoilla, kun ajetaan tosissaan ja vain tehokkaalla viritetyllä koneella. Tällä asialla ei ole mitään tekemistä stanun tai aloittelemisen kanssa.) Maailmalla assokuskit ajavat tosiaan, joko alumiini diffeillä tai erimuoviseoksesta tehdyillä "pro" diffeillä.
Monissa muissa autoissa on vielä huonompi diffi kuin assossa.

Täällä foorumissa saa kirjoitella rauhassa monesta asiasta, mutta jos jokin kisapiirienkin tietämä totuus tulee esiin kuohahtavat tunteet ja omaa merkkia puollustetaan viimeiseen hengenvetoon asti. Edes Cai ei kehdannut kumota asiaa, joka on kaikkien kilpakuljettajien tiedossa, mutta tässä ehkä painaakin hieman merkinedustus ja tehtaansponssi.

Joissakin muissa foorumeissa tästä topicista olisi leikattu diffikeskustelu omaksi topikiksi ja näin saatu erotettua nämä kaksi asiaa...

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #20 : 21.12.03 - klo: 15.18 »
No laitetaampa ihan vertailun vuoksi omat kokemukset assosta ja myöhemmin Xraystä.
Minun ensimmäinen autoni oli käytetty HPI, ei mitenkään huippukunnossa, mutta kesti todella hyvin. Se kestävyys oli todella hyvä asia koska varaosia ei ollut saatavilla/valmistus lopetettu :mrgreen: . Toinen autoni olikin asso TC3racer. Oli se mukavaa päästä itse rakentamaan (auton rakenne ja miten se toimii selviää rakentamalla todella hyvin)! Aloittelijana minua helpotti yksinkertainen voimansirto (kardaani) ja selkeät rakennusohjeet. Ja luonnollisesti plussaa on myös perus ok säädöt heti paketista (ihan ok sekä matolla että asfaltilla). Täytyy sanoa että olin todella tyytyväinen autoon.

Sitten alkoivat ongelmat. Hieman kireämpää moottoria ja vähän enemmän yritystä ajoon ja törmäykset eivät enään olleet nokka edellä seinään tyylisiä(jolloin auto kestää parhaiten). Meillä on Jyväskylässä semmoinen rata että seinät on 10-20 cm ajoradasta. Kun ajaa täysillä aivan seinän vierestä, joskus menee hieman pitkäksi, jolloin seinään ei osukaan etupuskuri, vaan renkaat. Naps, naps, naps! Tukivarret paukkumaan vaan :twisted:. Joku assolainen voi kertoa mitä pari asson tukivarsia maksaa. Ja vauhdin kasvaessa väljää ilmestyi yhden akun aikana aivan törkeästi, saman verran kuin Xrayllä kuukaudessa! Assolaiset voivat tähänkin kertoa jonkun niksin (yhden niksin tiedän minäkin, älä aja seinään :lol: ). Muutoin asso oli hyvä auto, ei tarvinnut kardaania kiristää kertaakaan! Tosin torque steeriä korjaamaan on assossa laitettu hassut taka-auraukset, jonka ansiosta auto kulkee eteenpäin hieman vinossa :lol: .

Ensimmäisen kansallisen kisani sitten ajoinkin Xrayllä. Xrayn kestävyys ja laatu on omaa luokkaansa. Samanlaisia tukivarren-tappo-seinä-kosketuksia tuli edelleen, mutta mitään ei hajonnutkaan :shock: !

Nyt loppu yhteenveto.
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Jos nyt minäkin sitten sanon suoraan, niin en tiedä kestävämpää autoa kuin Asso. Ja tämä nimenomaan aloittelijoiden käsissä, jolloin ajolinjat ovat vielä vähän hakusissa. Kyllähän senkin tietenkin rikki saa, kun riittävän lujaa törmäillään.
Enkä tiedä toista autoa, joka suoraan paketista koottuna toimii yhtä hyvin radalla kuin radalla. Enkä autoa, jolla olisi paremmat kokoonpano- ja säätöohjeet.

Puhut asiaa. Mutta minäpä tiedän kestävämmän auton :P . Kestävämpi auto on Xray. Ainoa asia mitä tartee vaihtaa useammin on ne blade jutut mitä laitetaan sinne vetoakseleihin suojaamaan diffin ulostuloja. Xray Evo2sesta sain takaiskarintuen rikki, mutta tilallehan voi laittaa sen muovisen monta kertaa halvemman ja hajoamattoman, tai ostaa suoraan se Xray raycerin.
Mitä säätöihin tulee, Xrayn perussäädöt eivät aivan suosikkini ole, mutta eihän assollakaan ajeta sen perussäädöillä. Xrayhin saa hyvät säädöt, kun kysyy toiselta Xray kuskilta tai lukee netistä. Sekään ei siis ole ongelma.

Ohjeet ovat Xrayn autoissa aivan omaa luokkaansa: värikkäät ja yksityiskohtaiset. Evo"sen ohjeiden kanssa tosin oli vähän semmoista, että aivan kaikkea ei kerrottu, mutta assossahan joutuu jo tekemään virityksiä diffiin http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3145&postdays=0&postorder=asc&start=60 . Xrayn mukanahan tulee myös semmoinen todella pitkä erillinen säätöopas, jossa neuvotaan miten jotain säädetään ja mitä se voi vaikuttaa, ihan hyödyllinen opus.

Mutta erityisesti aloittelijan kannattaa harkita sitä Xrayn Rayceria. 250 e, suunilleen samanhintainen asson racerin kanssa, mutta paljon parempi, itsekin ajan sillä, teponoja ja minkkinen ajavat sillä, kaikki kuitenkin pyörivät ajoittain stanun top 3 kärjessä. Asson raceriä ei ole kauheasti top 3ssa näkynyt.

Xrayn Raycer on myös todella helppo koota. Kaikki mikä alussa oli mulla evo2sen kanssa epäselvää, on nyt tehty helpommin. Evossa avoimet pallokupit piti laittaa tietyin päin(ei mainittu ohjekirjassa), mutta raycerissä ne sopivat molemmin päin. Säätömahdollisuudet ovat yhtä laajat(paitsi raycerissä ei voi vaihtaa akkujen paikkaa) ja helpot. Kaiken lisäksi Xraylle on tässäkin foorumissa oma osio, josta löytää säätöjä ja mukana tulee Xray VIP card, jolla pääsee mytsn vip sivuille. Sieltäkin löytyy ihan hyödyllisiä vinkkejä.

Hinnoista sen verran, että Xrayn oneway maksaa puolet asson omasta, pari tukivarsia on siinä 7e luokkaa (aika lähelle puolet tai vähemän asson tukivarsista) tosin niitä ei saa rikki, ei ainakaan meikäläinen. Ne Xrayn laakerit on kyllä hirvittävän kalliita. Tosin 1/4 hinnasta saa samankokoisia schumin laakereita. Mutta on ne Xrayn laakerit laadultaan, WHOW.

Ei mulle tästä mainospuheesta makseta, ihan oikeasti. Olen vain Xrayn pauloissa. Xray laatu... RC nirvana.

Jos ei omassa kerhosssa ole toista Xray ajajaa, osta joku muu auto, jos on, kannattaa harkita. Xray on huomattavasti nuorempi auto kuin asso, joten assoon pitäisi aina löytyä hyvät säädöt. Xray taas on laadultaan parempi, kumpi merkaa aloittelijalle enemmän?

Sitten vielä yksi juttu. Kannattaa ihan oikeasti aloittaa heti kiertämään kisoja. Itse vaan kruisailin kerholla muutaman vuoden ennenkuin uskalsin mennä ajamaan (lähinnä kalusto ja ajotaito hävetti :oops: ). Yhdessä kisassa oppii enemmän kuin puolessa vuodessa.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #21 : 21.12.03 - klo: 17.25 »
Kun tässä foorumissa kuulemma saa kirjoittaa ihan mitä vaan! :shock:

Tuli jostain syystä mieleen eräs vanha juttu, kun aikoinaan hain kone-esittelijän työpaikkaa!
Haastatteluvuoroani odotellessa, tuli ko. tehtävää aiemmin hoitanut henkilö juttelemaan meille hakijoille.
Oli "saanut" ( ? ) siirron toisiin tehtäviin!

Hän sanoi meille hakijoille: "Sellaista konetta ei ole vielä tehtykään, jota minä en saisi rikki!" (siis HÄN)

Ehdin ajattelematta vastata: "Toivottavasti sellaista ei ole tehty, jonka MINÄ saan rikki!"

Asia, jota en haastatteluun mennessäni tiennyt, oli se, että töihinottaja oli kuullut sananvaihdon.

Sain paikan, enempiin kysymyksiin vastaamatta!

Myynti-, markkinointikoulutuksissa painotettiin aina:
Kilpailijoiden tuotteita ette hauku, kehutte vain omaa tuotetta, ja korostatte oman hyviä ominaisuuksia!
Siinä sitä on ollut elämänviisautta, koko rahalla!
------
Edit: Selvyyden vuoksi, edelläoleva oli silloisen työnantajani linja, ja ohje, joka voidaan soveltaa mihin tahansa vastaavaan yhteyteen.  
Ja Sebastianille Kiitos sinitarran lainasta kesällä! Silloin kun satoi, vaikka ei olisi saanut sataa, kun piti ajaa sataa!   :wink:
------
Kun vilpittömästi yritin aloittelevaa harrastajaa auttaa, muistin sen, mikä oli todella tärkeä asia aloittaessamme. Myyjäliike omalla paikkakunnalla!
Siksi annoin jopa "siunauksen asioida ikäänkuin, kilpailevan merkin liikkeessä!"

Eli kirjoitin silloin:
Ei huono peruste, niin auton kuin liikkeenkin suhteen, valinnalle!

Puhelimessa olen puhunut ko. liikkeenomistajan kanssa, joten uskalsin edellisen sanamuodon valita, ja koska olin kohtalaisen pahassa flunssassa, toivoin auttajaa myös "fyysisesti" lähempää.

Elämänkokemukseni mukaan, uskon tällaisen mollaamisen vahingoittavan, viime kädessä myös ko. liikettä!

Sinulle, joka yv:ä kysyit:
Onko noi maksettuja juttuja?
Vastaan: Tuskin, ennemminkin mustasukkaisuutta, tai jsp!

Sain itse "näillä" foorumeilla aikoinaan, hyvän ohjeen, "itse kunkin mennä miettimään hiljaa itsekseen näitä asioita"!
Nyt laitan ohjeen "kiertämään"!

Autetaan aloittelijoita, ja ajetaan kilpailut radalla!


Speissi, Tervetuloa kaikesta huolimatta, joukkoomme!

Hyvää Joulua Kaikille!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa S.Trzaska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Portfolio
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #22 : 21.12.03 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"


Myynti-, markkinointikoulutuksissa painotettiin aina:
Kilpailijoiden tuotteita ette hauku, kehutte vain omaa tuotetta, ja korostatte oman hyviä ominaisuuksia!


Niimpä, markkinointiahan tää on! :lol:

Mutta ihan oikesti joskus häiritsee kun sanotaan, että asso on tosi kestävä. Toisaalta kestävyyskin on suhteellista, assossa on kevyet(nopeat) pyöränripustukset ja Xrayssä vähän ehkä turhankin painavat mutta kestävät. Kuten aiemmin kysyin, kumpi sitten on tärkeämpää aloittelevalle kuskille :? . "Kestävä" auto vai kestävä auto? Jos vain kehutaan omaa tuotetta/suosikkia kestäväksi, niin mihin sen suhteuttaa... Ymmärrän ettei markkinointipuolella verrata johonkin tiettyyn tuotteeseen ainakaan suorasti, siinähän tulisi kunnianloukkausongelmia ja helpompihan se on kehua vaikka uutta nopeampaa mallia, jos ei tartte kertoa että nopeampi verrattuna mihin.

Miksi esim minä ajan edelleen Xrayllä enkä assolla, johtuu siitä että henkilökohtaisesti pidän siitä enemmän, mutta minä halusin myös perustella sen miksi olen siihen päätynyt. Halusin myös kertoa mitä olen huomannut rcautoiluni aikana, mistä pidin eri autoissa, mistä en. Sen toivoisi olevan avuksi kun rupeaa harkitsemaan ensimmäistä autoa. Tietysti, kun asso, Xray, schumi, ja muut autot ovat kaikki kilpailukykyisiä ratkaisee autovalinnassa hyvin paljon mikä merkki on alueellaan suosituin, miltä auto näyttää, ketkä muut ajaa samalla autolla, jne (sitten tietysti jos tuntee jonkun kauppiaan paremmin, ostaa mieluummin häneltä).

Mutta tosiaan, radallahan se auton paremmuus selviää! Tosin paremmuus aloittelijan kannalta selviää siitä mollasta joka johtaa seinään :wink: . Ja kun ei pääse kaikkia autoja kokeilemaan ennenkuin on sen ensimmäise ostanut, on muiden kokemuksilla aika tärkeä osa... Sitäpaitsi täytyyhän sitä olla jotain rc autoiluun liittyvää silloinkin kun ei pääse radalle. :lol:

Hyvää Joulua!

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #23 : 21.12.03 - klo: 19.50 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
 
Jos nyt minäkin sitten sanon suoraan, niin en tiedä kestävämpää autoa kuin Asso.


No sitten et tämän lajin kalustosta tiedä vielä mitään :shock:

Eikä tässä ollut kyse mistään kuinka hyvä tai kestävä AE on, vaan AE diffeistä. IKÄMIEHILLÄ ajatus herpaantuu eikä muista mistä tässä nyt oiken oli kyse.  

Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

Silloin kun "kaikki" oli vielä "hyvin"

16.11.2003 16:06

Sen sanon kaikille AE kuskeille...........

Mitähän uusi omistaja ajattelee???????????


Ja siinä toinen sankari miten tämä liittyi AE diffeihin, josta nyt ensi kädessä taistellaan. TeeTeeKoo esitteli toisessa topicissa "tiiminsä" voimanlähteitä ja listassa ei tainnut olla muuta kuin stanukoneita --> joten varmasti diffit toimii.

Sanoin jo aikaisemmin et AE on hyvä, mutta se diffi ei oo.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #24 : 21.12.03 - klo: 20.01 »
Vaikee sitä olis ollukin esitellä ja vertailla TJ jutun yhteydessä meidän 10, 11, 12, ja 15 sekä 17 kieppisiä koneita!
Olis vielä väitetty vanhaksi sankariksi, tai lukutaidottomaksi. :lol:

Toinen mikä tuntuu unohtuvan niin vanhoilta kuin nuoriltakin "sankareilta", on se, mistä olikaan kyse! :wink:

".........odottelin kyllä mielenkiinnolla milloin Assokuskien veri kiehahtaa. "

Et jaksanut sitten odottaa tarpeeksi kauan......... :)

EDIT: Yritetty edes selventää......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #25 : 21.12.03 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Silloin kun "kaikki" oli vielä "hyvin"

16.11.2003 16:06

Sen sanon kaikille AE kuskeille...........

Mitähän uusi omistaja ajattelee???????????

Yllä olevat lainaukset eivät ole kirjoittamiani!!!!!!!!
 
".........odottelin kyllä mielenkiinnolla milloin Assokuskien veri kiehahtaa. "

Et jaksanut sitten odottaa tarpeeksi kauan......... :)


Tiedän kyllä kenen kirjoittamia "yllä olevat lainaukset" ovat, enkä ymmärrä miksi puuttut muiden kaupan käyntiin, tuolla tavalla.  :?:

Tämä keskustelu meni ihan inttämiseksi, oletinkin niin käyvä. Heti kun erehtyy sanomaan mitään huonoa AE:stä, niin se on kateutta tai muuta turhaa haukkumista. Muutamat herrat jumaloivat kyseistä auto merkkiä eivätkä varmasti myönnä koskaan mitään huonoa siitä. Älkää menettäkö yö unianne, mutta autonne ei ole täydellinen. Se siitä.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #26 : 21.12.03 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

Myynti-, markkinointikoulutuksissa painotettiin aina:
Kilpailijoiden tuotteita ette hauku, kehutte vain omaa tuotetta, ja korostatte oman hyviä ominaisuuksia!
Siinä sitä on ollut elämänviisautta, koko rahalla!

Juuri näin! Lausunnot muista kuin omasta merkistä erottavat räkänokat miehistä.
Jokaisella on tietopankissaan negatiivista aineistoa muista merkeistä, yleensä jokseenkin värittynyttä. Miten sitä käyttää, vai jättääkö käyttämättä, toteuttaa yllämainitun kahtiajaon.

"Ajoin ennen sillä ja nyt tällä" -tarinat voi valitettavan usein vetää vessanpytystä alas. Todella harvoin kuulee juttuja, joissa uusi merkki osoittautuu huonommaksi kuin se entinen  :mrgreen: Ei edes niissä tapauksissa, joissa uusi merkki palvelee vain muutaman kuukauden ennen seuraavaa, tai paluuta entiseen. Kukapa omia mokiaan ja virhesijoituksiaan julkisesti myöntäisi.

Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Kun vilpittömästi yritin aloittelevaa harrastajaa auttaa, muistin sen, mikä oli todella tärkeä asia aloittaessamme. Myyjäliike omalla paikkakunnalla!
Siksi annoin jopa "siunauksen asioida ikäänkuin, kilpailevan merkin liikkeessä!"

Erittäin fiksu asenne, jota tapaa harvoin.

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Onpa ollut harvinaisen alatyylistä keskustelua, kun ottaa huomioon, mikä topicin aihe on: "Touringin aloittaminen".  Ja oikein yksityisviestejä myöten, hyvä Heuli!  :mrgreen:

Vaihdoin Heulin kanssa savumerkkejä, ja myönnän tehneeni oikeusmurhan. Sori.
Heuli on YV:llään kertonut kerhon toiminnasta ja valistanut auton valinnassa nääsvilleläisten näkökulmasta.

Poissa Jani S

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #27 : 21.12.03 - klo: 21.37 »
TeeTeeKoo kirjoitit mulle tänä päivänä tämmmöisen story joten jos se ei ole sun kirjoittama niin kannattaa katsoa kuka sun koneella käy kirjoittamas:

Mitähän uusi omistaja ajattelee????????

Myyntiilmoitus...19.12.2003 22:29
- TC3 FT auto ( todella hyvässä kunnossa........
- Täs hyvä kisa pirssi..............
- Auto myyty!! 20.12.2003 18:27

Nyt tarkkana, tässä kohtaa tapahtui laadun heikkeneminen.....!?!?

Nyt omaa tekstiä:

EIKÖS ME VOITAIS LOPETTAA TÄMÄ TAISTELU JA KESKITTYÄ SIIHEN ET TÄHÄN LAJIIN SAATAISIIN UUSIA HARRASTAJIA ( yksin vittumaista ajaa ). KUKA NYT TÄMMÖISEN TAPPELUN KESKELLÄ HALUAA ALKAA RC AUTOILEEN. KEHITETÄÄN LAJIA RAKENTAVASTI YHDESSÄ VAIK TOINEN AJAIS WAPRSPEEDIL :lol: ALOITTELIAT ÄLKÄÄ VAAN WARPIA OSTAKO IHAN MIKÄ MUU TAHANSA KÄY!!

- Jani

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #28 : 21.12.03 - klo: 21.43 »
Laitetaanko jo tänään vai vasta huomenna?   :?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri diffikeskustelu
« Vastaus #29 : 21.12.03 - klo: 21.59 »
Jos kirjoittamani lukee tarkoin, en mihinkään kauppaan ole puuttunut, vaan otin esimerkin jossa auto muuttuu myynnin ja automerkin vaihdon jälkeen "toiseksi"!
Kaupat oli JO TEHTY !

En puuttunut siihenkään, missä tämän topicin aloittajan alkuperäinen ostoaije muuttui toiseksi merkiksi! Jos lukee tarkoin allekirjoittaneen tekstit, löytyy sieltä jopa "hyväksyntä" eräälle perustelulle!

Keneltä lainasin tekstejä, kirjoitti HETI perään vastauksen, joka tyydytti allekirjoittanutta täysin!  Ja ilman kiihkoa, tehden allekirjoittaneen sitä edeltäneen kommentoinnin, siitä tapauksesta tarpeettomaksi!

Se missä tää topici lähti alkuperäisestä väärille raiteille, oli tämä:

(empäs kirjoitakaan, enkä lainaa tekstiä)

Osaltani tää on loppu.
Joten Kiitos ja Hyvää Joulua ja Parempaa Uutta Vuotta!

Myös Heulille, minullekin osoittamastasi yv.:stä!

Sori että kesti vähän kauan!

Pahoittelut JaniS:lle, ei oikein toiminut se, mitä tarkoitin!

Siis enää viisi assoa!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.