Kirjoittaja Aihe: Autojen esittely ennen ajoa?  (Luettu 4471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Autojen esittely ennen ajoa?
« : 22.12.03 - klo: 13.12 »
Autojen esittely ennen ajoa

Itse olen ollut monesti tilanteessa, jossa olen joko itse ollut tien tukkona tai sitten joku on ollut oman tieni tukkona. Tuomareiden tulisi tietysti ”liputtaa sinistä lippua” hitaammille, mutta joskus finaaleissa tilanne on sellainen, että perääsi ilmestyy rykelmä autoja, joista joku on nopeampi joka pitää päästää ohi ja joku taas takanasi sijoituksessa, hänen autoa et tietenkään halua päästää ohi.

Alkuerissähän ei tälläistä tilannetta eteen voi tulla, koska kaikki taakse ilmestyvät autot ovat nopeampia, koska ovat saaneet oman autosi kiinni.

Finaaleissa käy usein niin, että ajojärjestys sekoittuu varsinkin ensimmäisessä mutkassa ja sen jälkeen ollaan kolmen minuutin kohdalla sellaisessa tilanteessa, että ei tiedetä kuka johtaa kierroksella ja ketä tai kuka taas ei.

Kuulutus kertoo silloin tällöin ajojärjestystä kuskeille, mutta takalasissa olevaa pientä printtiä ei ajolavalta näe, joten et välttämättä tunnista kärkiauton olevan takanasi. Tai jos itse olet kärkiautona ei edellä menijä tunnista autoasi ja ei päästä sinua edelle.

Voisiko autojen esittely lähtöruudukossa parantaa tätä tilannetta? Aikaa kuluisi reilun minuutin verran. Ajatusmallissani esittelyn suorittaisi lähettäjä seisomalla auton vieressä silloin kun kuuluttaja kertoo kenen autosta on kyse.

Pitäsikö finaaleissa korin vaihto sallia vain siinä tapauksessa, että korin päävärit ovat samat?

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #1 : 22.12.03 - klo: 13.36 »
Ihan hyvä ja helposti toteutettava idea.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #2 : 23.10.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Autojen esittely ennen ajoa

Itse olen ollut monesti tilanteessa, jossa olen joko itse ollut tien tukkona tai sitten joku on ollut oman tieni tukkona. Tuomareiden tulisi tietysti ”liputtaa sinistä lippua” hitaammille, mutta joskus finaaleissa tilanne on sellainen, että perääsi ilmestyy rykelmä autoja, joista joku on nopeampi joka pitää päästää ohi ja joku taas takanasi sijoituksessa, hänen autoa et tietenkään halua päästää ohi.

Alkuerissähän ei tälläistä tilannetta eteen voi tulla, koska kaikki taakse ilmestyvät autot ovat nopeampia, koska ovat saaneet oman autosi kiinni.

Finaaleissa käy usein niin, että ajojärjestys sekoittuu varsinkin ensimmäisessä mutkassa ja sen jälkeen ollaan kolmen minuutin kohdalla sellaisessa tilanteessa, että ei tiedetä kuka johtaa kierroksella ja ketä tai kuka taas ei.

Kuulutus kertoo silloin tällöin ajojärjestystä kuskeille, mutta takalasissa olevaa pientä printtiä ei ajolavalta näe, joten et välttämättä tunnista kärkiauton olevan takanasi. Tai jos itse olet kärkiautona ei edellä menijä tunnista autoasi ja ei päästä sinua edelle.

Voisiko autojen esittely lähtöruudukossa parantaa tätä tilannetta? Aikaa kuluisi reilun minuutin verran. Ajatusmallissani esittelyn suorittaisi lähettäjä seisomalla auton vieressä silloin kun kuuluttaja kertoo kenen autosta on kyse.

Pitäsikö finaaleissa korin vaihto sallia vain siinä tapauksessa, että korin päävärit ovat samat?


Olisi mukavaa, jos kisajärjestäjät toteuttaisi tämän hyvän idean edes kokeilu mielessä.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #3 : 15.12.04 - klo: 21.02 »
Kyllähän se vois olla hyvä idea

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #4 : 03.01.05 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kyllähän se vois olla hyvä idea


Ei se voisi, vaan se on hyvä idea

Mika R

  • Vieras
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #5 : 03.01.05 - klo: 21.50 »
Todellakin! Olisihan se mukavaa kun autot ja niiden kuskit esiteltäisiin ennen kisaa. Ei se niin kauaa vie isoltakaan jengiltä. Samalla tulee kuskit tutummaksi sekä toisille kuskeille että yleisölle, myös ne jotka eivät sijoitu. Kannatan!

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #6 : 06.02.05 - klo: 15.42 »
Polttiskrossin MM-kisoissa ainakin esiteltiin kuskit ja autot ennen erää. Nostatti aika hienosti fiilistä kun videoita katsoo. Ne tärkeimmät voisi esitellä, eli auto ja moottori polttiksissa. Merkit riittäisi. Ei esim että auto, moottori, renkaat, polttoaine, radio, viritysosat plaah plaah plaah...  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #7 : 02.05.05 - klo: 00.15 »
Onko tämä asia edennyt yhtään?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #8 : 27.05.05 - klo: 15.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Onko tämä asia edennyt yhtään?


tietysti ois kiva jos kuskitkin esiteltäisiin, niin oppis tuntee porukoita muutenkin kuin ulkonäön perusteella( jaa toi on se picco kaveri jne jne...)

-J-


ottaakohan imatran herrat tätä hoitaakseen?
Racers Group Finland Team

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #9 : 27.05.05 - klo: 19.26 »
Se olisi luultavasti kaikkien hyväksi niin tietää kenen auto on kenen jne.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #10 : 27.05.05 - klo: 21.25 »
eiks kuitenkin kilpailijat pysty vaikuttamaan lajin sääntöihin (isojen autojen puolella ainakin). kuskien vain pitäis olla kaikki yhtämieltä ja tehdä siitä sääntö.

mut se ei kyl kerkii tälle vuodelle.


-J-
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Autojen esittely ennen ajoa?
« Vastaus #11 : 27.05.05 - klo: 22.24 »
Kylhän toi ois tietty ihan mielenkiintosta ja tulis tosiaan isompien kisojen fiilis kun kuuluttaja esittelis kaikki, mutta.

Jos ajatellaan että lavangon kisoissan oli 60 osallistujaa ja niitä kaikkia ruvetaan asiallisesti esittelemään... nimi auto moottori...
Ja tosiaan niin rauhallisesti että siitä oikeastii saisi jotain selvää ja kuulisi milloin edellinen kaveri on esitelty ja siirrytään seuraavaan, niin siihenhän menis pitkä aika jos lasketaan kaikki yhteen.

Ja loppujenlopuksi ketä ne lopulta kiinnostaisi. Aluksi ehkä mutta ei kauaa.

Tietysti kun kuuluttaja kuuluttaa erän aikana tilannetietoja niin voisihan siihen lisätä edes sen auton numeron. En ainakaan muista kuulleeni muuta kuin pelkän nimen.
Silloin jos ei tiedä että minkälaisella autolla kukakin ajaa tai millä numerolla niin ei ole harmainta aavistustakaan kuka siellä radalla oikeesti pitää mitäkin vauhtia.

Mutta siis kyllä mulle kelpais esittely ihan mielellään, jos se ei vaan sie liikaa resursseja kisan pyörittäjiltä.