Kirjoittaja Aihe: Team Durango DNX408  (Luettu 11574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #30 : 06.08.11 - klo: 00.02 »
Tuli sitten vaa'alla käytettyä vanhoja ja uusia osia.

Lunsfordin titaanivantit keventää autoa 22grammaa, Xtreme racingin iskaritornit 24grammaa ja titaanivarret iskareissa 8 grammaa  :grin:

Vielä olisi pakissa hiilikuituinen keskidiffin kiinnityspala jota en ole punninnut. Ja jossain vaiheessa pitäisi tilata hiilikuituinen radiolevy ja alumiiniset akselit. Sitten lähtee varmaan sekuntteja jo kierrosajoista  :wink:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #31 : 06.08.11 - klo: 01.33 »
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa? 
 
Ettei tule vaan alipainoinen.. 
 
Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin  :cool:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #32 : 06.08.11 - klo: 10.32 »
Tulee siinä grammalle hintaa  :wink:

No mut sillä tuskin merkitystä, pääasia on tekeminen
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #33 : 06.08.11 - klo: 10.39 »
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...


Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DNX408
« Vastaus #34 : 06.08.11 - klo: 21.02 »
Ei ole pelkoa alipainoisuudesta noilla pudotuksilla. Grammoille tulee kyllä hintaa, mutta kuten Jeppe tuossa arvailikin niin rakentelun ilosta tuotakin kevennysprojektia tehdään. Tuskin huomaan suurta muutosta. Ja mitä niihin kevyempiin autoihin tulee, niin sopii luetella. Keksin kyllä jokaisen kohdalla syyn miksi Durango on parempi ;)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #35 : 08.08.11 - klo: 11.02 »
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa? 
 
Ettei tule vaan alipainoinen.. 
 
Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin  :cool:

Ja se että se auto on painorajalla tai 100g sen yli ei vielä sen paremmin liikuta autoa saati vaikuta lopputuloksiin  :wink:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #36 : 08.08.11 - klo: 11.08 »
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...


Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.

Lisäksi autoon saa mm Durangolta alumiiniset akselinpäät jotka keventää huomattavasti (testasin EM-ssä ja tärkein eli
kulutuskestävyys tuntuu olevan kohillaan) + tehdas julkaisee pikapuoliin vielä mm. kevennetyt rattaat jne. Jos nyt haluaa
uhrata eurojaan kevennyksiin niin yksi vaihtoehto on vaihtaa normaalit losin diffikuoret ja rattaat. Sillä säästää myös grammoja
kun noi vakiodiffit on tehty mun mielestä vähän turhaankin ns. pomminkestäviksi. Samalla on optio käyttää LOSI:n smart-diffiä
edessä (tai jonkun muun valmistajan LOSI tarkotettua) ja keskellekkin sellaisen saa rakennettua mutta joutuu vähän shimmailemaan
laakereita. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DNX408
« Vastaus #37 : 08.08.11 - klo: 13.47 »
Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #38 : 08.08.11 - klo: 13.55 »
Kuulostaa hyvältä Janne, ja siltä että olet löytänyt itsellesi hyvän paketin! Tsemiä
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #39 : 09.08.11 - klo: 11.08 »
Mitäs nyt näyttää auton paino?

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #40 : 09.08.11 - klo: 22.50 »
3030gr näytti nyt tankki täynnä ja ilman renkaita. Moottorina Speed, pillinä alpha,  servoina Ko Propo alumiikuoriset H.C servot. Akkuna Vampire life . vielä en vaihtanut iskarinvarsia ja diffin kiinnikettä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #41 : 09.08.11 - klo: 22.53 »
Pysyykö se noin kevyenä enää radallakaan ?  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #42 : 09.08.11 - klo: 23.19 »
hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä  :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #43 : 10.08.11 - klo: 09.40 »
Mietin kyllä tuota voimansiirron keventämistä myös, mutta olen tässä seuraillut kun Losin diffit hajoilee. enpä taida vaihtaa. Auto on kestänyt kaikki kisat (jyväskylä ja kerhokisat) ilman yhdenkään erän keskeyttämistä kun hommasin kunnon moottorin ja uuden vastarin.

Onko ollut tankin kanssa ongelmia? Tässä on itsellänikin valinta koko tämän tai THE Carin väliltä.  :)

EDIT. Mites se nyt noin painava? :)
« Viimeksi muokattu: 10.08.11 - klo: 09.44 kirjoittanut duda »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #44 : 10.08.11 - klo: 09.48 »
hups. koppa oli pois. Tasan 3100 sillä  :cool: kyllähän se siellä 3500 kieppeillä kiikkuu renkailla.

Jaa no tuohan on ihan normipaino  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #45 : 10.08.11 - klo: 09.59 »
Auto punnitaan tankki tyhjänä.

Ja renkaissa on todella isoja painoeroja.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DNX408
« Vastaus #46 : 10.08.11 - klo: 15.58 »
Ei ole tankin kanssa ollut ongelmia, enkä ole kuullut muiltakaan. Turussa näitä liikkeellä muutamia. JQn kippoja en ole yhtäkään nähnyt.

Punnitsin sen siinä tilassa kun sattui olemaan, kun olin lähdössä ulos testaamaan ja laitoin tankkiin tavaraa. renkaat ei ollut paikallaan vielä. Ajattelin että tuosta osaa varmaan hahmottaa jo.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa tepiii1@gmail.com

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #47 : 10.08.11 - klo: 17.14 »
Oma kikotin on ajovalmiina tankki tyhjänä 3410g toistaiseks!  :shocked:
Pirssi toimii omaan näppiin hianosti, puskuri taitaa olla heikoin lenkki pirssissä!
Muutamia osia on mennyt mutta nekin oman välinpitämättömyyden piikkiin!
TLR

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Team Durango DNX408
« Vastaus #48 : 10.08.11 - klo: 22.39 »


Siinä pirssi suht valmiina Kauhavan karkeloihin. Huomenna pienet testit jos on kelejä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #49 : 02.12.11 - klo: 20.54 »
Tuli sitten hommattua tällainen kitti. Talven aikana olisi tarkoitus haalia loput osat kasaan.
V2 tankki tuli samalla myös hommattua. Moottori, pilli ja servot vielä puuttuu.
Servoiksi kaavailin Savöx SC-1256TG ohjaukseen ja SC-1258TG kaasu/jarru.

Onko mitään muuta huomionarvoista mitä pitäisi hommata, tai ottaa kasaamisessa huomioon?
Ja mitä varaosia kannattaa hommailla pakkiin?

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #50 : 02.12.11 - klo: 22.12 »
Varaosiksi voi ottaa puskurin/siipitelineen, kardaanien tappeja pussi ja niitä tynnyreitä samaten. Loput sitten sen mukaan miten ajelee. Tukivarret antaa sen verran hitissä periksi että vetari saattaa vääntyä. Samaten jos pommittelee vastapalloon ja jäykkärin ruuvit ei ole kireellä saattaa etukardaani mennä banaaniksi. Mutta noi siis normikäytöstä poikkeevalla ajotavalla.  :grin: Kasauksessa kannattaa seurailla ohjeita sekä lukasta Durangon sivuilta löytyvät tipsit mm. kaasu/jarrulinkkien säätöön ettei tule turhaan ongelmia jatkossa. Samaten kannattaa sijoittaa luistinpalautusjouseen tai käyttää kuminauhaa joka vetää luistin kiinni. Myös end-pointtien säätö on tärkeetä, muuten saa servot porsimaan syyttä suotta.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Durango DNX408
« Vastaus #51 : 03.12.11 - klo: 23.19 »
Ok, kiitos tiedosta.
Kyllä tällä on tarkoitus ajella vain radalla, ei siis pommittaa tuhatta ja sataa pihalla.
Tosin tapahtuu niitä mällejä radallakin, varsinkin tällaisilla amatööreillä.

DeRacingin puskuri ja takapään kulutus lätkä tuli hommaatu.
Vastarin akku meni myös tilaukseen.

Hiljaa hyvä tulee, vai miten se mei?