Kirjoittaja Aihe: Lrp vs. speedpassion?  (Luettu 9773 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Lrp vs. speedpassion?
« : 10.01.11 - klo: 17.12 »
Tervehdys!
Eli varmaankin jo paljon puitu aihe, mutta kyselen kuitenkin mielipiteitä/tietoa ko. merkkisistä säätimistä.Eli kyseessä säätimen hakua 1/10 touring autoon ja askarruttaa säädinten erot.Eli liikutaan tuossa 120-150e hintaluokassa ja valintaviivalle ovat päätyneet merkkeinä LRP ja Speedpassion.Kokemuksia,mielipiteitä,kiitos!

Poissa Divi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #1 : 10.01.11 - klo: 19.46 »
yksi hajonnut lurpin TC spec, yksi spedepassionin GT LPF joka toimi moitteetta. Täältä ääni SP:lle siis.  :wink:

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #2 : 10.01.11 - klo: 19.52 »
Oukei! Juurikin tuo spedepassionin gt on ostoslistalla vaihtoehtona.Näyttihän se olevan oikein maailmanmestarisäädin :grin:!

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #3 : 10.01.11 - klo: 20.04 »
Kannattaisi nyt ottaa hiukan takapakkia ja pohtia ensiksi mihin tarvitset säädintä. Se että jokin säädin on MM:n voittanut touringissa ei esim sinua krossissa pakosti hyödytä. Kerrohan rohkeesti mihin käyttöön säädin on tulossa ja mihin autoon ja mikä moottori on tulossa kaveriksi niin on helpompi auttaa sinua ja perustella suositusta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #4 : 10.01.11 - klo: 20.12 »
Eihän sitä nyt sen mm-tittelin takia... :wink: Eli on tulossa X-ray T2:seen, koneena Nosramin Pure Evolution 17.5T, eli TSS-10 luokkaan.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #5 : 10.01.11 - klo: 20.52 »
Speedpassion:n säätimissä säätäminen on mielestäni helpompaa kuin lrp:n kohdalla. Kapula on hieman helpompi, kuin vilkkuvalojen katselu. Speedpassionin tuotteet on mulla toimineet moitteetta. Hobbywingejä saa hieman halvemmalla, kuin speedpassionin säätimiä, vaikkakin taitavat olla lähes samaa tavaraa.

Poissa Jani L

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #6 : 10.01.11 - klo: 21.34 »
Itsellä 4 LRP:n SPX säädintä hajonnut... SP:n säädin toiminut moitteitta. Kummankin säätimen ohjelmointi onnistuu, mutta kyllä SP:n säädin on helpompi ohjelmoida. Ääni siis SP:lle.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #7 : 10.01.11 - klo: 23.19 »
Täältä ääni Speed Passionille, toimii hienosti ja on helppo säätää kapulalla.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #8 : 10.01.11 - klo: 23.28 »
Polttettua on tullut molempia  :tongue:, LRP:llä ajanut pitempään ja sen takia niitä mennyt enemmän. Molemmilla myös tullut ajettua ihan hyviä sijoituksia ilman ongelmia. Tällä hetkellä löytyy sekä 1,5v vanha LRP SXX TC-spec v1 että SP GT 2.0 Pro ja kummatkin toimivat ihan täysin. Tällä hetkellä ehkä säätökapulan ja vähän tarkempien säätöjen perusteella kääntyisin SP:n puolelle. LRP:ssä vähemmän säätömahdollisuuksia, joka tosin voi olla aloittelijalle ihan hyväkin juttu.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #9 : 10.01.11 - klo: 23.45 »
Speed Passion GT 2.0 pro ollut jo vuoden ja toimii edelleen täysin.
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #10 : 11.01.11 - klo: 00.01 »
Nyt toista talvea ajettu samalla SP LPF säätimellä 5.5T moottori seurana.
Eli säädintä käytetty jatkuvasti sietokyvyn rajoilla.
Ei koskaan pienintäkään ongelmaa.
Kaasutuntuma on erittäin hyvä.
Ja siis kyseessä nimenomaan 4wd krossi.
Akullisia on takana varmasti jo yli 200... tiedä vaikka alkais kohta 500 akullista olemaan takana.

Kaikenlaista höpinää on sillointällöin kuullut ettei kyseinen säädin kestäisi nelivetokrossissa varsinkaan vähänkään kierämmällä koneella.
Täysin puppua.
Kestää ja kulkee.
Kulkupuolta saa ihmetellä tuloslistoilta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #11 : 11.01.11 - klo: 00.33 »
Itsellä on ollut parempia kokemuksia LRP:stä. Olen krossaillut ja pihasuditellut LRP SPX:llä kolmisen vuotta ja säädin toimii edelleen ongelmitta. Koneet joita on käytetty ovat olleet 10.5 - 8.5 väliltä, viimeksi ajettu stockikonella. Speed Passionista on sitten itsellä ollut muutaman säätimen verran vaan huonoja kokemuksia. Ensimäisenä hiljeni SP:n Emotion säädin joka oli Asson RC18 autossa. Ajoja oli alla tasan kaksi. Toinen säädin joka hiljeni yhtä mystisesti oli Inspire, kyseinen säädin oli minissä ja ajoja myös joku 2-4. Noh viimeisin säädin joka pätki ja köhi on ollut juurikin tämä edellä mainittu LPF. Oma versio on 2.0. Säädin alkoi takkuilemaan heti kun viimevuoden tampereen stockiohjelma ajettiin sisään. Noh vika oli itse softassa, nyt säädin pelittää 0-softalla mutta katsotaan mitä tuleva tuo mukanaan. Pisteet täältä näillä kokemuksilla LRP:lle
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #12 : 11.01.11 - klo: 01.43 »
Nää on aina näitä mielenkiintosia piirteitä.
Olen nähnyt vinon pinon LRP säätimiä jotka on poksuneet ja palaneet.
Suoraan sanottuna tuhottoman määrän.
Näistä lähes kaikki krossissa.
Sekä nelivedossa että takavedossa ja laidasta laitaan moottoreilla.

Jotenkin pitänyt ihmetellä näitä outouksia vierestä kun tuntuu että koko homma johtuis mistälie nousuven tilanteesta, tai jonkun planeetan asennosta.

Myyrissä on myös nähty hajonneita säätimiä nyt jo jonkin kokoinen kourallinen.
Aika harvassa on ne merkit joita ei vielä ole hajonnut.

Tuntuu kummalliselta katsoa vierestä kuinka porukalla säätimiä pimenee... varsinkin kun välillä kuulee miten "paljon" säätimellä oli jo ajettu ja "ei näillä säätimillä tartte vuotta pidempää krossia ajella"
Harmi kun en ole pistänyt ylös kuinka monta akullista tolla omalla säätimellä on tullut ajeltua, mutta järkyttävä määrä jokatapauksessa... eikä mitään häröilyä.
Ja uskallan väittää että paljon enemmän kuin näillä säätimillä joiden omistajilta kyseisiä kommentteja olen kuullut.

Ps: nyt on turistissakin SP. Akkuja toki takana alle sata... eniveis hienosti toimivat ja toivottavasti vähintään niin pitkään että alkaa olla jotenkin tekniikaltaan turhan vanhaa.
« Viimeksi muokattu: 11.01.11 - klo: 01.47 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jk täystuho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #13 : 11.01.11 - klo: 02.30 »
Olen ajanut viimekesän aikana vähän yli 150 akullista ei mitään ongelmia sp lpf noparissa, eli piste speedpassionille
Dex410v3, Dex410v4, DEx210v2 ja Durango detc410

Poissa zippola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #14 : 11.01.11 - klo: 05.41 »
Täältä lähtee kanss pisteet sp:lle selkeästi, viimevuoden puolella levesi kolme lrp:tä, ostin sen sp:n lfp 2.0 tilalle ka sillä myt ajettu kausi turistia ja kausi krosia. Pieniä lämpöongelmia ollut, mutta säätäjässä ollut vika :) nyt lähtee toinen turistikausi (prostock) ja mattikseenkin oli luonnollinen valinta sama säädin. annan ehdottomat plussat sp:lle.
Capricorn Reedy Futaba

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #15 : 11.01.11 - klo: 08.56 »
Itselläni on ollut paljon erilaisia säätimiä, LRP, Nosram ja SP säätimiä, on myös ollut Tekiniä (mutta tästä ei kysytty).

LRP/Nosram:
Ainakin vanhemman malliset säätimet toimivat kuin junan vessa. Mielenkiintoisin kokeilu oli kun tein SpecRacing säätimestä silikoonilla vesitiiviin (täytin kaikki paikat, myös piirilevyn välin). Ajoin tällä säätimellä viime kesän Raision FTT:n virikoneella (5.0T) ilman jäähdytyssiiliä ja tuuletinta, ilman ongelmia (kuiva keli). Säädin on edelleen ehjä ja käytössä. Yksi säädin on palanut, vuosia sitten, liian pitkän välityksen takia, sekin krossissa.

SP GT PRO:
Mielestäni paras säädin turistiin, lähinnä nopean ja laajan säädettävyyden takia. Kooltaan hieman kookas mutta kevyt. Kyseisen yksilön kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin että moottori nykäisee hieman kun liikkeelle lähtiessä ja joskus jarrutuksen jälkeen. Ei kuitenkaan häiritse ajossa. Säädin on tosin jo aika vanha, pari vuotta.

Mielenkiintoisinta kyllä se että itselläni ei ole yhtään säädintä hajonnut ns. "suoralla"
ProRacer Racing Team | SWORKz | ProRacerShop.net | KoPropo | Schumacher | SRT Racing | RS5 Modelsport | FMRC |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #16 : 11.01.11 - klo: 09.16 »
Näinhän se on että varmasti jokaisella säätimellä on niitä maanantaikappaleita. En mollaa SP:tä millään lailla, itsellä vaan sattunut hajoamaan. Monella kavereilla kuitenkin toimineet moitteitta ( esim zippola,koputetaan puuta ). Nyt kuitenkin ajetaan FTT-kisat tuolla LPF ja 0-ennakolla, katsotaan sitten muuttuuko mielipiteet.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #17 : 11.01.11 - klo: 12.08 »
Kokemuksia sekä LRP:stä (Sphere, Sphere 2007, SPX) että SP:stä (GT 2.0 Pro, GT 2.1 Prostock). Kummatkin hyviä ajaa, SP:ssä helpompi kaasutuntuma ja parempi säädettävyys, siksipä nyt jo toista kautta ajetaan FTT:tä SP:llä. Myös softan helppo päivitettävyys on SP:n plussapuoli. Vettä eivät kestä kummatkaan ilman kommervenkkejä...;)

Aloittelijalle merkittävä juttu voi olla, että ainakaan meillä SP:t eivät ole kerrasta palaneet virtajohtojen virhekytkennästä - juu, saattaa sattua muillekin kuin vasta-alkajille... LRP:n osalta olen valitettavasti joutunut pari kertaa todistamaan tällaista kerrasta poikki -tapahtumaa.

Eli äänestän SP:tä, ihan sama minkä mallin vakioluokkaan valitsee (GT 2.0 LPF/PRO, 2.1 Prostock), vikaan ei mene. LPF on edullisin.
Tiim Lahti - Xray  - Racing Factory - Muchmore - Highest - Sanwa - Hobbywing

Poissa KaSi

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #18 : 11.01.11 - klo: 13.19 »
Ilmeisestikkin noissa SP:n Pro säätimissä on parempi väärän napaisuuden kesto kuin LPF:ssä.
Jälkikasvu kossautti sunnuntaina LPF:n kytkemällä johdot ristiin ja nopari lopetti toiminnan kerrasta. Jos LPF:ssäkin on suoja väärinkytkentää vastaan, niin eipä toiminut tässä yksilössä.

Muutoin noi meidän SP:t ovat toimineet TSS aloittelussa ilman ongelmia - säätöjä meille melkein liikaakin :azn:.





Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #19 : 11.01.11 - klo: 13.29 »
Ei niissä ole missään suojaa väärinkytkennälle.
Yleinen mikä menee rikki lyhyessä väärinkytkennässä on kondensaattorit.
LPF säätimen mukana tulee pienempi kondensaattoripakka kuin pro säätimessä.
Liekö tuon takia pro kestänyt näitä lyhkäsiä vääriä napaisuuksia paremmin.

Monta säädintä olen nähnyt pimenevän kun on laitettu johdot nurinpäin ja näistä iso prosentti on toiminut taas moitteetta kun konkat on otettu pois tai vaihdettu uusiin.

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #20 : 11.01.11 - klo: 14.03 »
Ei niissä ole missään suojaa väärinkytkennälle.

Väärinkytkentäsuoja lisää säätimen sisäistä vastusta joka tekee siitä suoraan kelvottoman kilpakäyttöön. Tämän takia ei oikeissa säätimissä kyseistä ominaisuutta ole.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #21 : 11.01.11 - klo: 14.29 »
En ole omistanut SP mutta kestää varmaan paremmin ja varmempi. LRPeen  tehtaalta tuli viallisia säätimiä sarjana. Itse sain kaksi viallista.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #22 : 11.01.11 - klo: 15.56 »
Lärpyt itellä kestäny hyvin.
 Broidilla SP ja kehuu kaasu tuntumaa todella hyväksi. Tosin yksi SP häheltä rikkoutunu.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #23 : 11.01.11 - klo: 16.20 »
Meillä kylätason kuskeilla on ollut molempia käytössä, LRP/Nosram sekä SP GT Pro säätimiä ja pahaa sanottavaa ei ole kummastakaan. Molempia on hajonnut mutta ikuisia säätimiä ei ole olemassakaan. Nosram Pearl yllätti suuresti ajettavuudella ja kaasutuntumallaan jos vertaa vanhempiin malleihin.

Melkein sanoisin että osta se kumpi susta tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta, molemmat tekee sen duunin mihin ne on tehty. Sama kun pohtisi kumpi maistuu paremmalta paistettuna, valkoinen vai ruskea kananmuna :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #24 : 11.01.11 - klo: 18.03 »
Tiedän, ettet kysynyt tätä, mutta:

Jos sillä säätimellä on tarkoitus ajaa TSS 10 luokkaa, niin voit ostaa myös sen SP:n 60€ sensorillisen säätimen. Samaa vauhtiahan sen pitäisi mennä. Säätöjä ei ole ja on se varmaan muutenkin karumpi.

Sen sijaan tuota LRP:n 80100 halpis säädintä (joka minulla on) en kyllä suosittele, jos on tarkoitus mennä kisoihin. Siitä ei saa pakkia pois ja sillä on aika vaikeaa jarruttaa ilman, että menee pakille. On se kyllä ROAR hyväksytty, joten saa sillä kai Suomessakin kisoja ajaa, jos vaan ei pakita.

Jos sitten kisojen ulkopuolella tahdot kovempaa vauhtia, niin tuota TSS moottoriakin pystyy säätämään niillä tapeilla.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #25 : 11.01.11 - klo: 18.46 »
LRP:n hiilettömiä säätimiä olen saanut rikki muutaman, mutta yleensä ne ovat kestänyt kovaa ajoa (viritouringia, nelkkucrossia ja mattoautoilua) parikin vuotta mikä on mielestäni ihan hyvä käyttöikä nopeudensäätimelle. LRP:n SXX:t on hiilettömiksi säätimiksi pieniä, joten ne sopii hyvin nykyautoihin missä on aika vähän tilaa sähkölaitteille. Välillä säätöjä kaipaisi enemmänkin mutta uusissa Version 2 -säätimissä on ainakin tähän asti ollut ihan riittävät säätömahdollisuudet.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #26 : 11.01.11 - klo: 22.04 »
Ei niissä ole missään suojaa väärinkytkennälle.
Yleinen mikä menee rikki lyhyessä väärinkytkennässä on kondensaattorit.
LPF säätimen mukana tulee pienempi kondensaattoripakka kuin pro säätimessä.
Liekö tuon takia pro kestänyt näitä lyhkäsiä vääriä napaisuuksia paremmin.

Monta säädintä olen nähnyt pimenevän kun on laitettu johdot nurinpäin ja näistä iso prosentti on toiminut taas moitteetta kun konkat on otettu pois tai vaihdettu uusiin.

Sp:n konkkapaketissa on 2 diodia, jotka oikosulkevat akun mikäli johdot kytketään väärinpäin. Tämä ei kuitenkaan todellakaan ole mikään pomminvarma systeemi, vaan säädin saattaa palaa silti.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #27 : 11.01.11 - klo: 22.16 »
SP:n kanssa olen kerran koheltanut piuhat väärinpäin ja säädin säilyi ehjänä, uudesta akusta paloi silta poikki jonka sai kylläkin korjattua. Sen jälkeen kaikkiin akkuihin on punaisella Revelin maalilla merkattu plussa selkeästi :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #28 : 12.01.11 - klo: 10.00 »
Nuo irtopiuhoilla olevat akut on kyllä hanurista, kun voi väärin kytkeä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Janne A

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Lrp vs. speedpassion?
« Vastaus #29 : 12.01.11 - klo: 10.28 »
Nuo irtopiuhoilla olevat akut on kyllä hanurista, kun voi väärin kytkeä.

Kun johdot merkkaa oikein ja tekee johdoista vaikka sen mittaiset, ettei voi laittaa väärinpäin, niin aika pomminvarmaa se on. Suurin osa kisahyväksytyistä akuista on putkiliittimillä, niin sen takia lähes poikkeuksetta niillä kisoissa ajellaan.