Yritetään olla vähän enemmä tietoa antava:
Harjallinen vai harjaton:
2 vai 3 samanpaksuista johtoa moottorin ja nopeudensäätimen välissä.
3-johtoiset on harjattomia/brushless. 2-johtoiset hiilellisiä/harjallisia/brushed
Haluatko pakillisen, eli harrastekäyttöön, vai yritätkö opetella jo nyt "kävelyrangaistus ajovirheestä"-tarkkuuteen. = pakiton malli.
Minkä tehoinen voi kestää:
isorenkainen yli kilon painoinen auto tarvitsee autoon tarkoitetun n. 40 ampperia jatkuvaa tuottavan nopeudensäätimen, kestääkseen. Siinä on jo ehdottomasti mukana tulleen akunkin rajat.
Jos et koko ajan pääse/osaa/mahdu ajamaan isoa vauhtia, tarvitset pienellä tuulella jäähtyvän mallin, jossa siis jäähdytysripa näkyvillä. Tai sitten ajelet tosiaan kevyellä kaasulla paljon alle kävelyvauhtia, ja aikaa jäähtyä tulee ajolinjan suunnittelusta.
Kysele käytettyjä täällä halutaan-ostaa osastolla...
Tai, uusi melkein kaikki:
Ulkomailta luottokortilla ostavat saa ostettua harjattoman nopeudensäätimen ja siihen sopivan koneen samalla hinnalla, kuin mitä harjallisen vahvan nopeudensäätimen uutena saa suomalaisesta kaupasta.
Useimmiten tulee vaan eteen vielä akun ja lataimenkin vaihto uuden tehovaatimuksen mukaisiksi...