1600km isolla autolla ja muutama kilsa pienemmällä takana... suosittelen! Pari kipsilevylaattaa oli kotiin tuomisina ja paaaaljon kokemusta :) Kisapaikalle oli helppo löytää, kun köpiksen lentokentän vierestä kulkeva E20 moottoritie vei lähes suoraan radalle. Välimatka oli n.160km ja ajoaika n.1.5h. Siltamaksu välillä 220dkk eli n.30€. Alle kaksi kilsaa motarista oli rata ja motarin toisellapuolen Odensen keskusta 5km päässä. Liikkuminen sujui kivuttomasti siihen asti kunnes oli kotiin paluun aika ja lähdettiin kohti köpiksen kenttää. Joku 100 kilsaa matkaa taitettu, kuski väsynyt, vauhtia reilut 130km/h (rajoitus oli 130km/h
) ja edessä jäätävän pitkä jono jossa autot seiso paikallaan. Nooo.. ilman kolaria selvittiin, eikä kukaan ajanut konttiinkaan, vaikka lähellä oli. Siinä 10km tuli ajettua noin kymppiä ja ihmeteltyä että mikä edessä tökkii... kolari kenties? Kunnes jono lähti taas vetämään selvisi, että sumpun oli aiheuttanut 200m pitkä tietyö jonka kohdalla toinen kaista pois pelistä... toisaalla vaan on enemmän liikennettä, että tollanen pätkä ruuhkauttaa moottoritien aika täydellisesti
Kentälle kerkes kuitenkin hyvin, kun oli tarpeeks pelivaraa aikataulussa :) Ja jos jotain kiinnostaa mitä tapahtu 4wd päivänä niin kerrotaas jotain tunnelmia
Lauantaina reenailin nelkkua kokonaisen akullisen verran ja auto tuntu toimivan melko hyvin (oli parempaakin tekemistä kun paikallisen järjesti radalle kunnon illallisen), siispä nukkumaan :) Sunnuntai aamu ja mulla oli reenit eka hiitissä. Ennen reenejä muutin hieman säätöjä ja leikkelin renkaita. Ekassa reenissä auto ei toiminut ollenkaan, mutta syy siihen oli yön jälkeinen kosteus radassa ja pito selkeästi heikko. En muuttanut autoa toiseen reeniin ja siinä olikin parempi tatsi kun rata oli kuivunut. Alkueriin ennakoin saman suunnitelman kuin edellisenä päivänä ja perusmummot alkuun. Eka alkuerä, uudet kumit alle ja perusmummo käyntiin. Auto tuntu liian yliohjaavalta ja tuloksena perusjees kutonen yhdellä kaadolla. Tässä vaiheessa päivää olikin jo jotain 25 astetta lämmintä, rata kuiva ja kaato pito. Toiseen lähtöön leikkasin renkaita ja liimasin etugummin ulkoreunan (eturenkaan kymmenestä piikkirivistä viisi leikattu ja ulkoreuna liimattu!!!). Auto toimi tooooosi hyvin ja tulos kierroksen 3. Vähän joutu himmailee ohitettavien kanssa muuten puhdas vitonen. Nyt oli aika jäädyttää setuppi ja keskittyä olennaiseen. Kolmas erä käyntiin ja extriimi vetoa hakemaan... no persiilleen meni niinku yleensä, kierroksen 11. :D Viimeiseen alkuerään lähdettiin taas hakemaan mestaruutta ja ajo kulkikin kohtuullisesti kunnes tuli ne perus kaadot... kierroksen 5. Auto tuntu taas liian herkältä kippaamaan ja mietin muuttaako autoa vai ajaakko vaan paremmin??? Selkeetä päästöstä en saanut aikaseks ja A-finaali harjoitus käyntiin :D Kaarassa oli kiinni GM:n lipo joka pullistu senverran ettei auto liikkunut muutaman minuutin ajon jälkeen
myös ajo oli hanurista ja säätöjä en muuttanut :D Varikolla keksittävä jotain finaaleihin sillä pito oli aivan järkyttävän kova eikä kuski osannut varoa kippaamista tarpeeksi. Päätin leikata etugummista vielä rivin pois. A-Finaali 1. ennen lähtöä pari harjottelukierrosta ja auto oli aivan karmeen puskeva, ei kyllä kaatanut niin herkästi mutta nyt ei kääntynyt nelansilmiin kunnolla. Startissa pääsin edellä olevasta ohi ennen ekaa mutkaa ja nousin kahden kierroksen aikana toiseksi (jotain kolarointia edessä) sijoitus ei pitänyt kauaa kun olin katollaan vähän väliä. En vaan osannut ajaa puskevalla autolla vaikka hyvän läppiajan työntelinkin... sijoitus lopulta 9. Toiseen finaaliin piti keksiä jotain muuta ja vaihdoin eturenkaat samanlaisiksi kuin ennen ensimmäistä finaalia ja tuumasin että ajan paremmin. Finaali 2. Lähtö onnistui taas hyvin ja kuittasin edellä ajavan ensimmäisissä mutkissa. Käressä oli joku härdelli ja olin ekan kiekan jälkeen taas sijalla 2. Ajaa vaan en oppinut vieläkään ja pidosta auto nurin muutaman kerran niin peli oli selvä, meikä sijalla 6. Fiilikset ei ollu kovin hyvät kun tarjotaan kuuta taivaalta ja jätät ottamatta. En osannut tehdä autolle mitään kun puskeva taikka ohjaava auto ei sovi kouraan. Kova oli väsykin kun unet oli jäänyt vähiin, joten ajattelin ettei keskittyminen vaan riittänyt. Finaali 3. Ja kova tsemppaaminen että jaksaa vielä yhden puristuksen. Lähdössä auto jäi viivalle... starttas viiveellä (liipasin oli kyllä pohjassa) ja pari sälliä kuittas samantie. Homma ei toiminut yhtään paremmin kuin aiemmissa finaaleissa ja tuhannen kaadon saattelemana maaliin sijalla 8? Lopputuloksissa sijoituin kahdeksanneksi ja olin tyytyväinen etten pudonnut enempää sillä päivä oli pitkä. Vielä ei ole selvinnyt oliko vika autossa vai kuskissa, mutta hyvillä fiiliksillä kuitenkin sai tuonkin päivän päättää... swedut tuli ohi mutta shumi tiimikuskit pysy takana :) Mahtavat kilpailut kaikenkaikkiaan ja järjestelyt huippuluokkaa. Ehdottomasti uudelleen käymisen arvoinen mesta jos on isoja kisoja tarjolla. Nationals cupin voitti Tanska molemmissa luokissa... Suomi oli viimeinen koska säännöt vaati 3 kuskia per joukkue.. siinäpä teille purtavaa
-Goldi kuittaa, three times nordics a-finalist :PPP:DD
...kamera otti hittiä kuljetuksessa....