Kirjoittaja Aihe: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!  (Luettu 3480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« : 08.03.11 - klo: 10.15 »
En löytänyt vastaavaa topickia, mutta saa modet siirtää, mikäli sopiva löytyy?

Alotan ketjun just keksimälläni työkalulla (en siis tehnyt työkalua...)

Eilen tuli hammaslääkärissä työnpuolesta asioitua ja tulin kysyneeksi saako yksityiset jostain
hammaslääkärityökaluja josta kummastuneena lääkäri kysyi "mihin tarkotukseen" ja selitin
että RC-auton pohjaan tarttuu ruuvinkantoihin savi ilkeesti ja sellanen hampaiden "rassaupiikki"
olis melko hyvä...

Kuinka ollakkaan hammaslääkäri kipitti heti hakemaan käytetyn sellasen mulle ja täytyy sanoo
että tuskin parempaa löytyy. Irtoo savi ja hiekka hienosti ruuvinkannoista :grin:

Kuvaa ei valitettavasti oo, mutta varmasti kaikkien hampaita on kaivettu samanlaisella "piikillä" :tongue:
« Viimeksi muokattu: 08.03.11 - klo: 16.59 kirjoittanut rs tuning »
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #1 : 08.03.11 - klo: 10.19 »
Itse olen saman tehnyt vain tulitikulla tai vaikkapa pienemmällä ruuvimeisselillä, ihan hyvin on silti lähtenyt.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #2 : 08.03.11 - klo: 11.24 »
saiskohan sieltä hammasporaa ilmaseksi :D

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #3 : 08.03.11 - klo: 11.53 »
Mun hammaslääkäri toi ison laatikollisen erilaisia, kun kysyin ja sai itse valita.. Niitä uusitaan ilmeisesti aika usein.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #4 : 08.03.11 - klo: 13.18 »
.. Niitä uusitaan ilmeisesti aika usein.
Taitavat ne piikit joilla hampaita rapsutellaan, olla "kertakäyttöisiä" itse kun olen käynyt nyt viimeisen vuoden aikana lähes kerran kuussa hammaslääkärillä, niin joka kerta ovat repineet uuden suoraan paketista  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #5 : 08.03.11 - klo: 13.20 »
.. Niitä uusitaan ilmeisesti aika usein.
Taitavat ne piikit joilla hampaita rapsutellaan, olla "kertakäyttöisiä" itse kun olen käynyt nyt viimeisen vuoden aikana lähes kerran kuussa hammaslääkärillä, niin joka kerta ovat repineet uuden suoraan paketista  :smiley:
kyl ne todennäkösesti on kertakäyttöisiä ei meinaa olis kiva käyttää jonkun muun käyttämää "piikkiä" :smiley:
Awesomatix A700

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #6 : 08.03.11 - klo: 13.20 »
Mua ei ainakaan kutkuta tunne että suussa on vekotin jolla on kaivettu naapurin puliukon hammasmätää pois. Vaikka olis pesty miten monta kertaa.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #7 : 08.03.11 - klo: 13.42 »
Kyllä niitä monta kertaa käytetään, autoklaavissa desinfioinnin jälkeen ne pakataan steriilisti..
Liikaa Kyoshoja

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #8 : 08.03.11 - klo: 13.46 »
kyllä ne ikäväkyllä on kierrätys kamaa ihan samalla tavalla kuin sairaaloiden pihdit, sakset ja muut teräs työkalut vaitsiä lukuunottamatta, käytön jälkeen ne desinfioidaan ja paketoidaan steriilisti odottamaan uutta uhria

eli komppaan InfernoGT:tä kun kerkesi ensin
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Niksinurkka (ei mitään rautalankavirityksiä)
« Vastaus #9 : 08.03.11 - klo: 16.58 »
Jep mun oma oli ilmeisesti poistunut käytöstä, kun kahva näyttää siltä kuin olis liian väkevillä aineilla desinfioitu... Näyttää hapettuneelta kahva nyt, Eli varmaan käytetään niin kauan kun piikit pysyy hyvänä ja muutenkin näyttää siistiltä.

Ps. Joku tossa aikaisemmin kirjoitti käyttäneensä tulitikkuja ja ruuvimeisseliä ruuvinkantojen puhdistukseen?
Itse käytin ennen myös pienempää kuusiokoloavainta jolla se oli huomattavasti työläämpää kuin toll piikillä.
Tulitikkua en kyllä saisi mahtumaan 1.5mm kuusiokoloon, jos sielä on kovaa savea???

Edit: otsikko muutettu, kun aiheutti niin paljon keskustelua, ettei muuta löytäisi pian seasta...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #10 : 08.03.11 - klo: 17.17 »
Piikin saat tehtyä pienestä ruuvarilla, dremelillä kärki piikiksi ja ruuvin kantoja putsaamaan. Muistelen myös Hudyltä löytyvän puhdistuspiikkiä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #11 : 08.03.11 - klo: 18.01 »
Piikin voi virittää monestakin asiasta, mutta tähänasti kokeilemistani virityksistä hammaslääkärin työkalu on ehdottomasti tehokkain, kun on varmasti kestävää materiaalia ja toisessa päässä 90`kulmassa terävämpi piikki alkukaivamiselle ja toisessa päässä hiukan paksumpi noin 30`kulmassa suuremman määrän kaivamiseen.

Noi kulmat varsinkin auttaa sitä kaivamista verrattuna suoralla piikillä nysväämiseen, kun suoralla piikillä tahtoo tulla vaan keskellä savea reikä ja silloin kun siihen työntää avainta niin puolikantaa on edelleen täynnä sontaa ja silloin ne kannat pyöristyy...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Pököeemi

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #12 : 08.03.11 - klo: 18.04 »
Mulla on pakissa tätä hommaa varten ihan vaan nuppineula. Ehkä vähän edullisempi kuin hudyn piikki :roll:
XB2  -  XB4  -  VD-12
         osparc

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #13 : 09.03.11 - klo: 01.45 »
Sitä hammaslääkärin työkalua on tullut käytettyä kyseiseen hommaan ja ties mihin kaikkeen muuhun rassaukseen ainakin -05 vuodesta lähtien.
Parempaa ei vaan ole.
Juuri se kulma jne tekee työkalusta aivan parhaan kyseiseen hommaan.
Tökkää piikin ruuvin kantaan ja pyöräyttää pari kertaa niin kanta puhdistuu hyvin tarkasti aivan pohjaa myöden.
Suorat piikit jne ei ole loppupeleissä lähelläkään samaa tasoa tuossa hommassa.

Hammastikut jne voi luokitella täysin käyttökelvottomaksi kun kanta on täynnä nimenomaan kovaa pakkautunutta savea jonka kaivaminen meinaa välillä olla hammaslääkärin työkalullakin tuskaa.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #14 : 09.03.11 - klo: 12.57 »
Kysymällä olen saanut näitä mainittuja piikkejä ja myös poran teriä.
Ensi kerralla kun vierailette hammaslääkärillä, niin muistakaa kysellä (jos puudutusaineelta kykenette puhumaan).

Vanhat, liian kuluneet työkalut poistetaan tietyin väliajoin.


Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Työkalu pohjaruuvien puhdistukseen!
« Vastaus #15 : 09.03.11 - klo: 17.10 »
Jos on hampaat kunnossa tai ei muuten vaan uskalla hammaslääkäriä morjestaa ja vitonen polttelee taskussa, niin Biltemasta löytyy tommonen setti. Sillä kans raaputtaa ja putsailee vaikka mitä, vaikkei niin ammattipiikkejä olekaan.