Kirjoittaja Aihe: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit  (Luettu 72355 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #30 : 28.11.11 - klo: 03.49 »
Dodiin, itsellekkin tuossa tupsahti x4te versio :) Mitäs tuossa nyt eilen ehdin vähän kasailla niin todella laadukas vaikutelma jäi heti fiilikseksi. Dremeliä ei ainakaan vielä ole tarvinnut ja tuskin tarviikaan, sen verran hyvin näyttäisi istuvan osat yhteen. Lisäilenpä tuossa kommenttia kun kasaaminen etenee :)
Capricorn Reedy Futaba

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #31 : 28.11.11 - klo: 17.47 »
Odotellaan...


#LAR

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #32 : 28.11.11 - klo: 19.05 »
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #33 : 28.11.11 - klo: 19.19 »
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?

Kahdella rattaalla saadaan ainakin hitusen painoa pudotettua ja diffiä herkemmäksi(?). Muuta toiminnallista eroahan tuossa ei nelirattaiseen ole.
Kestävyys tosiaan lienee ok tuon kokoisessa härvelissä kahdellakin pikkurattaalla. Se jää nähtäväksi.
EuroRC / TEK

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #34 : 09.12.11 - klo: 22.11 »
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)
EuroRC / TEK

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #35 : 09.12.11 - klo: 22.42 »
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)
Tulipa noilla kurvattua akullinen jo Tikkurilassa.. Öljyt saa olla sitten joitain kymmeniätuhansia. 10k/5k tuntui tosi löysältä. Auto tuntui kääntyvän paljon paremmin, kuin rapsakoilla kuuladiffeillä.
Liikaa Kyoshoja

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #36 : 10.12.11 - klo: 23.05 »
Siinä ne nyt sit olis:


Tein omani 7000 öljyillä ja tuli mielestäni järkevän tuntuiset. Kasausohjeet olivat paremmat kuin TeamC autoissa yleensä ja ohjeiden shimmityksestä jouduin taakse vaihtamaan yhden prikan eri puolelle diffiä.

ja vielä vertailun vuoksi Durango (vasen) ja tC diffi vierekkäin:
EuroRC / TEK

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #37 : 19.12.11 - klo: 08.17 »
Nyt ois ekat wj-kisat takana autolla ja täytyy kehua kestäväksi pirssiksi kyllä, sai melkoista pommitusta ja mitään en rikki saanut. Tuntui heti alusta "omalta autolta", kääntyy vähemmän kuin ex-durango, mutta tosi helppo oli tottua ja saada tuntuma autoon. Iskarit vaatii vielä pientä hienosäätöä mäntien osalta ja varmaankin taakse vaihdan pidemmät pallokupit alapäähän, niin saapi hieman lisää ulosjoustoa.

Tosi positiivinen fiilis jäi ja suuret kiitokset rceet.net:in tuesta auton kanssa :)
Capricorn Reedy Futaba

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #38 : 01.02.12 - klo: 09.53 »
EuroRC / TEK

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #39 : 09.02.12 - klo: 05.18 »
Yllä olevalla setupilla tuli käytyä turussa kisaamassa ja vauhti oli aika hyvin kohdillaan sielläkin. Finaalit meni omalta kohdin pieleen parin rikkoontuneen laakerin ja tukivarren pinnin katkeamisen takia, mutta raakaa vauhtia oli autossa ihan mukavasti ja a-finaaliin kerkeäminen ei ollut mikään ongelma.

Henkka ajoi normaali diffeillä ja parilla pienellä omaan makuunsa sopivalla muutoksella vielä asteen kovempaa. Toki kuskikin oli asteen tai kaksi kovempi :)
EuroRC / TEK

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #40 : 09.02.12 - klo: 19.00 »
Muutamia muutoksia tuli tosiaan päivän aikana tehtyä tohon lähtökohtana toimineeseen Nikon setuppiin. Meillä on tahtonut nelkun ajotyylit erota aika paljon Nikon kanssa, niin hienosäätöä tarvitsi. Myös Nikon ratasdiffi muutti aika paljon autoa jolloin sama setuppi ei toiminut pelkillä kuuladiffeillä suoraan.

Muutoksia:
-Lyhyt akseliväli, kääntyi paremmin etusuoranpäässä.
-Ackerman sisemmissä reijissä, käänti paremmin 180 mutkat, mutta kääntyi vähän vähemmän ulos mutkasta, kokonaisuutena ainakin omaan hanskaan aavistuksen parempi.
-1,5mm antisquati shimmiä takatukivarsien etukiinnikkeen alla, kääntyi silleen selkeästi paremmin 180 mutkissa. Antisquatiahan voi säätää myös kääntelemällä paloja,  shimmaamalla säätäessä tarvii diffiboxista dremelöidä vähän pois jotta tukivarsille ja tukivarrenkiinnikkeelle saa lisää tilaa.
-2mm rajotettu ulosjoustoa takapäästä jotta perä irtoaisi helpommin 180 mutkissa, mutta ei käytännössä kyllä vaikuttanut

Meikäläisen ultimate 35-30 öljyt oli tosi löysät, pitäisi testata 40-35 tai jopa 45-40, mutta en sitten kerennyt/jaksanut kisoissa läträtä. Jos ennen seuraavaa kisaa kerkeisi testaamaankin.

Tästä löytyy Turun setuppi. Kokonaisuutena tuolla setupilla auto oli ihan järjettömän helppo ajaa. Vähän aliohjaava peruskäytös vaati tarkkaa ajolinjaa, mutta ei myöskään tehny mitään ylimääräistä ja siten pystyi nakuttamaan tosi tasaista tulosta.

Kasauksen ja ekojen testien jälkeen Team C T4 autosta on kyllä varsin positiivinen kuva. Rakentamisessa ei suuria ongelmia tullut vastaan, muutamia pikkujuttuja joita on joutunut muittenkin merkkien autoissa hieman viilailemaan ja shimmailemaan. Auton rakenne ja materiaalitkin tuntuu olevan varsin kohdillaan. Diffeistä tuli keraamikuulilla suorastaan loistavat ja iskarit on varmaan parhaat joita olen käyttänyt. Tässähän on ihan tosissaan ruvennut odottamaan jo kesän saviratoja jotta pääsee säätämään ihan tosissaan autoa omaan hanskaan. Tietysti myös ne loput WJ kisat innostaa myös.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #41 : 07.05.12 - klo: 23.29 »
Nyt on ensitestit savella tehty Vaasan kevätcruisingeista ja vauhtia tuntui riittävän. Setuppi oli suhteellisen hatusta vetäisty, mutta tuntui toimivan. Päivän aikana muutin viimeisestä winterjumpsin säädöstä autosta etupäätä löysemmäksi ja katkaisin takaylädekin poikkipalan. Varsinkin takadekin katkaisu auttoi todella paljon, ennen sitä auto oli todella herkkä lähtemään poikittain pienestä ohjausvirheestä joka kostautuu varsinkin Vaasan keskishikaanissa. Mutta pienen dremelöinnin jälkeen perä seurasi nätisti keulaa. Myös takaiskarit mulla oli siirrettynä tukivarsien etupuolelle ja kiinnitys reijät porattu tukivarren etupuolelle, eli tukivarsia ei ollut käännetty. Toivottavasti pääsisi vielä pari päivää jonnekkinpäin ajamaan ennen Vaasan ekaa SM kisaa, testattavaa riittäisi, esimerkiksi pitää vielä testata takaiskareita alkuperäisellä paikalla ja linkkien kulmat ei välttämättä ole mitkään parhaat.

Kevätcruising setuppi
Setupissa huomiona, että autossa on asson pallot jotka ovat noin 1mm matalemmat kuin TeamC vakiot, eli siitä johtuu nuo -1mm shimmit joissain paikoissa. Team C vakiopalloilla kun pistää ilman shimmejä vastaavat paikat niin ei varmasti juuri ole eroa. Pistän jatkossa heti päivitystä topiciin kun keksin jotain uutta. :smiley:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #42 : 09.05.12 - klo: 22.25 »
Näkyy olevan pääasiassa T4, eli hiilikuituversioiden käyttäjien kommentteja ja tulikin mieleen
tosta ylädekin modauksesta, jolla sen saa fleksaamaan enemmän, että onkohan "muovimalli"
TC04/X4Pro:ssa jäykempi vai joustavampi runkorakenne?

Pitäis kans jonkunlainen setuppi nyt saada SM:iin laitettua, kun on ton auton kanssa säädöt vielä ihan hukassa.
Ei olis pitäny laittaa vanhaa uskollista (X5) vielä varastoon eläkkeelle :embarrassed:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #43 : 12.05.12 - klo: 17.33 »
Meinaan kokeilla vanhoja Losin iskareita, mutta rupesin ihmettelemään mitkä männät niihin laittaisin?

Nyt näytti ainakin takana olevan paikallaan mielestäni oranssit ja jousia ei löytyny muita kuin
Eteen vihreät (mitä muutkin näyttää käyttävän), lisäks eteen oranssit ja takana pinkit (hiukan
jäykemmät kuin keltaset, jotka on valkosista seuraavat, joita porukka näyttää käyttävän)

Noi vakiot ohkaset iskarit ei taida mun käyttöä kestää (yhen varren katkassu, melko kevyessä kolarissa)
 ja bigboret on hinta/laadultaan ihan liian kalliit, jos joku epäilee iskarivalintaa tässävaiheessa... :embarrassed:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #44 : 12.05.12 - klo: 17.40 »
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #45 : 12.05.12 - klo: 23.46 »
Jos sulla on ansmann x4 niin osta siihen teamc iskarinvarret. Se on melkeinpä ainut asia koko autossa joka on oikeasti heikompi ansmannissa kuin teamc:ssä.
Ok onko ne sit nitratut vai mitä niis on eroo TeamC:ssä?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #46 : 13.05.12 - klo: 00.21 »
En tiedä varmaksi sanoa mutta eiköhän ne ole eri terästä. Sen tiedän että ansmannin iskarinvarret katkeavat ja team c:n eivät. Myöskin sen tiedän että lujempaa terästä on kallista työstää, sen takia on helppo säästää kun käyttää helpommin koneistettavaa perusterästä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #47 : 29.05.12 - klo: 22.23 »
Ihan kohtalaisesti meni Vaasassa reilu viikko sitten ensimmäinen kunnon kisa TeamC T4:llä. Alkuerissä olisi voinut vauhdin puolesta saada paremmankin lähtöruudun, mutta vähän huonoa tuuria + omaa kouraa niin seiskaruutu 4.&4. pisteillä. Finaaleissakin olisi voinut olla 3. paikkaan mahdollisuudet, mutta piti sitten kourata ekassa finaalissa tokavikalla kierroksella.  :tongue: Viimeisessä finaalissa tuli sitten testattua miten T4 kulkee kolmella iskarilla kun ekassa mutkassa meni iskarinvarsi kolarissa poikki. Neljäs sija nyt ei ihan täyttänyt tavoitteita, mutta ihan mukava alku kaudelle uudella vielä varsin testaamattomalla kalustolla.

Kokonaisuutena auto pelitti varsin mukavasti. Aavistuksen olisin vielä kaivannut lisää kääntyvyyttä parissa kohtaa, mutta pääasiallisesti kyllä toimi tosi hienosti ja kierrosajatkin oli kärjen tasolla. Seuraavaa kisaa ennen pitää vielä päästä testaamaa useampaakin juttua, eiköhän Joensuussa ole vielä entistä nopeampi.

Setuppi

« Viimeksi muokattu: 29.05.12 - klo: 22.38 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #48 : 04.07.12 - klo: 20.06 »
Joensuussa alkuerät meni ihan kohtuullisesti ja finaaleissakin oli vauhtia kohtuullisesti vaikka omaa kouraa ja huonoa tuuria sieläkin oli. Slipperi oli turhan löysällä ja sitä koko päivän kiristelin, mutta vasta viimiseen finaaliin se alkoi pitää tarpeeksi kun käänsin kiristyksen loppuun saakka kiinni. Finaaleihin hieman riskillä kokeilin heittää takavedosta iskarit suoraan kiinni, kun se toimi niin hyvin röykyissä ja nelkku vähän pomppi varsinkin takapään osalta. Öljyt oli varmaan pykälää turhan jäykät, mutta ei ne nyt kovin huonoilta tuntunut, ehkä vähän vakaampi oli ajaa varsinkin molemmat nopeammat mutkat. Pitää testata Lavankoon mennessä noita iskareita enemmän.

Setuppia Joensuusta

Näköjään kahden kisan jälkeen kolmantena sarjassa, ihan kohtuullisesti testauksen määrään nähden. Ehkä sitä jo seuraavissa kisoissa voi haastaa kärjen ihan tosissaan.  :wink:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #49 : 23.07.12 - klo: 13.03 »
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Poissa patez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #50 : 23.07.12 - klo: 14.20 »
Kyllä sillä epäilemättä ajelee, ite olen sisällä tykännyt tuosta vanhemmasta x4pro mallista. Aika paljonhan noissa on samoja osia teami version kanssa. Muoviamme on erilainen, mutta voimansiirto,tukivarret,iskaritornit jne. taitaa olla geometriakin aikalailla sama. Heikko kohta mahtaa olla diffiboksit, riippuen miten niitä kolauttelee.. Muttei mitään semmosta, että säkillistä kannattaa varastoon ostaa.
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #51 : 23.07.12 - klo: 22.17 »
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.

Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.

Poissa Jarpeli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #52 : 23.07.12 - klo: 23.18 »
Hieman eri mallihan tuo on mutta enpä viitsinyt tehdä erillistä topicia.
Onkos jo kokemuksia http://www.eurorc.com/product/2472/teamc-tr04-pro-4wd-buggy---kit autosta.
Hintahan on jo sen verran edullinen että voisi vaikka huvin vuoksi ostaa ja laittaa tuupista sähköt tuohon niin saisi hieman makua nelkusta.
Onkos nelkussa samanlaisia heikkoja kohtia kuten tuupissa keulapala joita saa olla pussillinen mukana kun lähtee ajamaan. Eli onko auto oikeasti ratakelpoinen vai kasa hukkaanheitettyä rahaa.

Tuo on hyvin samanlainen kuin TC04, suurin ero lienee tuo pötköakku vs saddle pack.

Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
No täytynee kai myöntää, että ilmassa saattaa olla pientä itselle uskottelua ettei eurorc:n kassa kilahda.
Tuntuu vain tekosyyt käyvän vähiin. Vaikkei tääläpäin juurikaan noita teamc :n autoja ole että saisi setit kopioitua, mutta enköhän jopa minä nyt jotain tuollakin saisi aikaan.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #53 : 24.07.12 - klo: 08.38 »
Tuupin keulapalaongelma on ehkä liioiteltu, eikä niitä tarvitse repullista olla mukana. Toki varalla kannattanee yksi olla ettei ajot keskeydy jos huonosti käy.
Juuri näin, TS2:ssa ongelma oli suurin viime vuonna koska auto oli niin pitkä ja keulassa oli suunnitteluvirhe.
Kun siitä osasi avata 2 ruuvia niin ongelmat poistuivat, tämän lisäksi on vielä autossa nykyään 2147 osa joka on sen verran jykevä että kyllä se kasassa pysyy. Toki autot menevät aina välillä jostain rikki, mutta keulapala taitaa olla yksi auton halvimmista vararosista, joten parempi rikkoa se kuin jokin kallis osa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #54 : 06.09.12 - klo: 21.27 »
Kausi ollut jo pari viikkoa paketissa niin kootaan vähän vielä ajatuksia kaudesta ja pistetään viimiset setupit jakoon.

Elikkäs Vantaalla auton sai pienillä muutoksilla hurjaan vauhtiin, josta lopputuloksena TQ ja viikonlopun nopein 5min tulos. Finaaleissa sitten omaa kouraa ja lopputuloksena neljäs. Joensuuhun nähden oikeestaan erona pienet muutokset linkkien korkeuksissa ja leikkasin rungon sivupaloista etuosat pois lisätyn fleksin toivossa. Jätin siis pelkästään akkua kiinni pitävän osan paikalleen. Ei ollut iso ero käytöksessä, mutta ehkä aavistuksen helpompi ja enemmän kääntyvä auto oli lopputuloksessa. Lyhensin kanssa akseliväliä edestä kun se alumiinisillä caster paloilla on mahdollista, kanssa ehkä vähän paremmin kääntää autoa. Palasin iskareissa myös 6x1,2 reikiin kun tuntui paremmalta.



Oulussa sitten muutin vielä autoa sen verran, että dremelöin etulinkille lisäkiinnitys reijän. Huono kuva aiheesta:

Tuolle pidennetyllä linkillä sain auton toimimaan jäykemmän etujousen kanssa ja täten tulemaan pienistä hyppyreistä tasaiselle paremmin. Keula oli löysällä etujousella taipuvainen kyntämänä alastulossa ja silloin tahto meno tökätä kuin seinään.

Tuloksellisesti Oulussa ei äärettömän hyvin mennyt, suhteellisen perus suoritus sijoituksen ollessa 8. Hetkittäin vauhia oli parempiinkin sijoihin mutta sitten vähän tuli tilanteita.

Lopputuloksena maastosarjassa 5.  muutaman pisteen pronssimitalia perässä. Vähän paremmalla tuurilla sekin olisi ollut saavutettavissa, mutta se on sitä racingiä. Pääasiallisesti ollut mielenkiintoinen kesäkausi. Paljon taas uutta oppinut. Oli kiva kokeilla kaikkea uutta ja hakea suhteellisen tyhjältä pöydältä nopeita setuppeja. Ja mikä parasta, siinä tuntui jopa onnistuneen välillä. Valtterin vähän vakiommalla autolla ajama loistava finaalipaikka Vantaalla myös osoittaa, että autosta kyllä löytyy vauhtia...

Oulu setup

Kiitokset kaudesta ja supportista Team EuroRC varsinkin: Niko, Valtteri, Silppa ja Axel.
« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo: 21.32 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #55 : 15.11.12 - klo: 13.10 »
Hommasin kesän lopussa Team C:n TR04Pro, kun heräsi mielenkiinto 4WD autoon. Oli pari vaihtoehtoa

joiden välillä harkitsin Tamiya DB02 Leonis ja TR04Pro, koska auton piti olla sellainen johon sopii pötkölipot ja

auto piti saada Suomesta. Valintaa helpotti TR04Pro:n hinta joka laski juuri sopivasti, kun olin autoa

hankkimassa, 165e todella halpa. Mietin myös autojen osien päivitys tarvetta, Leonis olisi vaatinut aika

paljon päivittämistä, että siitä olisi saanut kohtuullisen kilpurin. TR04Pro:ssa on kaikki mitä leonikseen olisi

pitänyt päivittää, aluiskarit ja slipperi tulee ensimmäisenä  mieleen. TR04Pro:ssa on myös ratasdiffit, joka

myös vaikutti valintaan.

   Auto oli helppo koota ohjeet oli selkeät ja osat meni paikoilleen ilman viilaa, höylää ja vasaraa. Käsi

tosin oli rakkuloilla ruuvien vääntämisestä, niitä taisi olla ainakin tuplat verrattuna 2WD autoihin.

Ruuvilukitetta on syytä käyttää niissä kohdissa missä siitä ohjeissa mainitaan!!

Sähköt mahtuu autoon heittämällä eli tilaa on riittävästi. Mulla on kiinni Hobbywingin xerun 120A V2.1 nopari,

6.5 moottori, TeamXcore X0907 low profile Servo ja sanwan  RX 451 vastari.

   Olen ajanut autolla tämän kauden ensimmäiset WJ kisat ja mulle ne oli ensimmäiset

viralliset RC kisat mihin olen koskaan osallistunut. Olen tulokseen tyytyväinen, koska en ollut viimeinen, taisi

jäädä pari Durangoa taakse. ;)

Auto oli aika pitkälti vakio palikoilla koottu, päivitys osia oli eteen ja taakse vakaaja setit TU0432, CNC Front

Hinge Pin Brace TU0416 ja CNC Motor Mount TU0415. Suosittelen hommaamaan ainakin CNC Front Hinge Pin

Brace:n , koska vakio on todella heikkoa tekoa ja vakaajat.

Taakse kannattaa laittaa lisäpainoja aika reilulla kädellä, koska suurin osa auton painosta on etupäässä.

Hypyissä jos painaa liikaa jarrua eikä korjaa kaasulla auto päätyy aika usein nokan kautta katolleen,

lisäpainot  korjaa tilannetta.

   Omaan autooni hommasin uuden muovirungon, johon saa satulalaukku lipot, uuden korin ja vaihdoin

TRF:n iskarit ja laitoin takaiskarit tukivarsien etupuolelle. En ole vielä päässyt ajamaan näiden muutosten

jälkeen, niistä lisää myöhemmin.

Pari kuvaa

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #56 : 08.01.13 - klo: 11.36 »
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #57 : 08.01.13 - klo: 11.46 »
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #58 : 08.01.13 - klo: 12.03 »
Meneekö muilla TR04Pron diffin rattaita rikki usein, siis näitä
http://fi.eurorc.com/product/1572/teamc-16t40t-gears-for-gear-diff ? Mulla on hajonnut melkein joka ajokerralla etudiffistä, takaa ei kertaakaan. Taas on pienemmästä rattaasta yksi hammas poikki. Miten ootte shimmannu ton etudiffin? Harmittava ongelma! Muuten auto toimii pirun hyvin, kun vaihto tohon saddlepack pohjan ja big bore iskarit! Auton ajo ominaisuudet parani noilla muutoksilla todella paljon, eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Asiaan on tullut parannus, varastolle tuli juuri lähetys missä on päivitetyt rattaat.

t. Axel

Loistava uutinen! :)
Ei tohon diffin shimmaukseen, mitään ohjeita olis?
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo: 12.07 kirjoittanut Metsäläinen »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« Vastaus #59 : 08.01.13 - klo: 13.14 »
Löysin shimmaus ohjeet www.TeamCRacing.net