Hommasin kesän lopussa Team C:n TR04Pro, kun heräsi mielenkiinto 4WD autoon. Oli pari vaihtoehtoa
joiden välillä harkitsin Tamiya DB02 Leonis ja TR04Pro, koska auton piti olla sellainen johon sopii pötkölipot ja
auto piti saada Suomesta. Valintaa helpotti TR04Pro:n hinta joka laski juuri sopivasti, kun olin autoa
hankkimassa, 165e todella halpa. Mietin myös autojen osien päivitys tarvetta, Leonis olisi vaatinut aika
paljon päivittämistä, että siitä olisi saanut kohtuullisen kilpurin. TR04Pro:ssa on kaikki mitä leonikseen olisi
pitänyt päivittää, aluiskarit ja slipperi tulee ensimmäisenä mieleen. TR04Pro:ssa on myös ratasdiffit, joka
myös vaikutti valintaan.
Auto oli helppo koota ohjeet oli selkeät ja osat meni paikoilleen ilman viilaa, höylää ja vasaraa. Käsi
tosin oli rakkuloilla ruuvien vääntämisestä, niitä taisi olla ainakin tuplat verrattuna 2WD autoihin.
Ruuvilukitetta on syytä käyttää niissä kohdissa missä siitä ohjeissa mainitaan!!
Sähköt mahtuu autoon heittämällä eli tilaa on riittävästi. Mulla on kiinni Hobbywingin xerun 120A V2.1 nopari,
6.5 moottori, TeamXcore X0907 low profile Servo ja sanwan RX 451 vastari.
Olen ajanut autolla tämän kauden ensimmäiset WJ kisat ja mulle ne oli ensimmäiset
viralliset RC kisat mihin olen koskaan osallistunut. Olen tulokseen tyytyväinen, koska en ollut viimeinen, taisi
jäädä pari Durangoa taakse. ;)
Auto oli aika pitkälti vakio palikoilla koottu, päivitys osia oli eteen ja taakse vakaaja setit TU0432, CNC Front
Hinge Pin Brace TU0416 ja CNC Motor Mount TU0415. Suosittelen hommaamaan ainakin CNC Front Hinge Pin
Brace:n , koska vakio on todella heikkoa tekoa ja vakaajat.
Taakse kannattaa laittaa lisäpainoja aika reilulla kädellä, koska suurin osa auton painosta on etupäässä.
Hypyissä jos painaa liikaa jarrua eikä korjaa kaasulla auto päätyy aika usein nokan kautta katolleen,
lisäpainot korjaa tilannetta.
Omaan autooni hommasin uuden muovirungon, johon saa satulalaukku lipot, uuden korin ja vaihdoin
TRF:n iskarit ja laitoin takaiskarit tukivarsien etupuolelle. En ole vielä päässyt ajamaan näiden muutosten
jälkeen, niistä lisää myöhemmin.
Pari kuvaa