Aamun parkkiskokeilu antoi viitteitä ajettavuudesta ja radalla tilanne oli kuten oletinkin, enemmän ajamista ja vähemmän spinnailua. Oikeastaan peliä ei saa spinnaamaan ollenkaan 180 astetta vaan kulma loppuu 90 asteeseen, joko oikenee ohjaamalla tai pysähtyy. Auto oli täysin tehtaan säädöissä ja pari pientä muutosta tehtiin päivän mittaan jotka paransi kääntyvyyttä, nykyisellään kiesi on hieman puskevan oloinen ja siitä johtuen erittäin helppo ajaa myös tällaisen tumpelon ohjastamana joten Mini sopii mainiosti aloittelevalle kuskille suoraan paketista.
Alla oli viime kesän puolikuluneet renkaat 3 seoksella ja niillä ajettiin tänään 3 tankillista, vielä on pintaa näkyvissä mutta parhaat pidot on ajettu, siitä huolimatta niillä ajaa vielä treeniä mainiosti ainakin muutaman tankillisen. Renkaat kuluu tasaisesti edestä/takaa ja veikkaan että nuuka kaveri ajaa ne treeneissä kankaille asti.
Moottori ja kytkin toimii mainiosti vakiona, koneessa on kulkua saman verran mitä keskiverto LS-5 kilpureissa, pääsuora paahdetaan peräkanaa alusta loppuun asti eikä kiihtyvyydessäkään juuri eroa ollut. Kaasarin säädöt oli tehtaan jäljiltä kohdallaan, hieman nostin tyhjäkäyntiä mutta muuten säätöihin ei tarvinnut kajota, taas yksi helppo asia aloittelevalle kuskille. Koteloimaton ilmansuodatin yhdessä vakiopillin kanssa antaa omalaatuisen matalat äänet Minille, erottuu myös äänten puolesta
Jarrut on helpot säätää toimiviksi ja ne toimii mainiosti pitkässäkin stintissä, jarrut jarruttaa aina samalla tavalla ja autoa pystyy jarruttamaan myös mutkaan kääntäessä jos innossaan oleva kuski ei muista jarruttaa ajoissa, tämä tuli huomattua moneen kertaan.
Autolla ajoi tänään neljä kuskia ja jokaisen kohdalla huomioin sen että auton ajettavuuteen pääsi helposti sinuiksi, tilanteita ei tainnut olla muilla kuin mulla, piti muutamaan kertaan testata mitä Mini kestää mällejä ja hyvin kesti vaikka yritys oli kova...
Päivän päätteeksi jäi hyvä kuva autosta, helppo ajaa suoraan paketista eikä sitä voi hitaaksi väittää. Setuppien hakeminen jää seuraaville kerroille, tänää ajettiin enemmän kun keskityttiin auton säätämiseen, vaikka auto oli ihan hyvä ajettava pakettisetupeilla, sen saa taatusti vielä paremmaksi ja nopeammaksi kun vähän aikaa sillä ajaa ja etsii mieleiset säädöt. Ensimmäinen on löytää jostain kovemmat renkaat alle, näyttää siltä että 4 kovuus voisi ehkä olla toimivampi seos Minin alla. Sitten pientä hienosäätöä ja se on siinä, sen jälkeen muuta kun kovaa ajoa.
Varauksetta voi sanoa ekan ratakokemuksen perusteella että auto sopii yhtä hyvin kokeneelle kisaajalle kuin aloittelijalle. Yllätyksetön ajettavuus tekee Ministä auton, millä voi ajaa kohtuullisen kovaa spinnaamatta vaikka setupit ei olisikaan aivan kohdallaan tai renkaat on reilusti kuluneet. Myös radan likaisuus ei tuntunut haittaavan, kuten ei myöskään ajaminen jumalattoman pölyisellä parkkiksella. Toimii ja aina voi ajaa.
Ennen kun joku kysyy niin tänään Minillä ajettiin Artsin toimesta 22.5 aikoja puolikuluneilla renkailla ja pakettisäädöillä. Aleksin kanssa me ajettiin paljon kovempaa mutta kierrosajat oli hieman hitaampia