Kirjoittaja Aihe: Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?  (Luettu 3796 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« : 31.01.04 - klo: 22.22 »
Moi! Oon jo pitkään miettinyt ja kysellyt vantaan krossiradalla ajamisesta mutta ei ole tullut vastausta. Eli mulla on tällänen ihan pieni sähkö krossari ja haluisin vähän kokeilla sitä radalla. Niin että joutuuko radan käytöstä maksamaan, jos ajalee vain pari akkua? Niin ja mihin aikoihin siellä ei yleensä ole porukkaa, et ei tarvis niitten isojen polttisten jaloissa pyöriä?

Ihan vaan kysyn, kun ei viitti mennä sinne ihan tostavaan  ajelemaan. Eli ihan vaan muutenvaan ajelemista.  :D

Äh tuli väärän topccin alle.  :oops:
Team crushermania

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #1 : 31.01.04 - klo: 22.28 »
Moi,

suosittelen, että meet ajamaan kesällä tai loppukeväästä. Ratamaksun voit mielestäni suorittaa sitten kun koet ajavasi siellä joka viikko.
---

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #2 : 31.01.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Moi,

suosittelen, että meet ajamaan kesällä tai loppukeväästä. Ratamaksun voit mielestäni suorittaa sitten kun koet ajavasi siellä joka viikko.


Niin kesällähän olen menossa.  :)  miten on toi ratamaksu? Et voinko käydä ajamassa vaikka millon sattuu maksamatta mitään. Mutta jos rupeen käymään useammin esim kerran kaksi viikossa niin joudun maksamaan? Miten toi maksu määritellään? ja paljon toi tarkalleen maksaa???
Team crushermania

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #3 : 31.01.04 - klo: 22.40 »
Tämä nyt ei ole virallista tietoa, mutta: VAU ratamaksu kaudelle 2004 (Rajatorppa, Hiekkaharju, Vauhtikeskus) VAU jäsen 38e ja ei VAU jäsen 68e.

Jos satunnaisesti käyt, eikä kukaan tyrkytä maksulomakkeita, niin on aika omantunnonkysymys maksatko vai et. Toki ratamaksun maksamalla osallistut osaltasi siihen, että rata on ajokunnossa tai ylipäänsä olemassakaan.
---

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #4 : 31.01.04 - klo: 23.16 »
niin tuota juuri tarkoitan. Et kyllä mä mielelläni maksaisin radan käytöstä. Mutta kun ajaisin siellä ehkä parikertaa kesässä, niin joku kertamaksu olisi paljon parempi esim 5-10e kerta. Tuolla 68e sais niin paljon viriosia et takapihankin montut alkais oleen aika mielenkiintoisia.  :wink: Eikö radan käytölle ole muita maksutapoja kuin koko kauden maksu kerrallaan? Aika hölmöä minusta.  :?
Team crushermania

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #5 : 02.02.04 - klo: 08.43 »
Moni kertoo mielellään maksavansa radan käytöstä, mutta sitten kun tulee maksun aika niin ketään ei yleensä näy missään...

Kertamaksuja voisi periaatteessa käyttää, olettaen että joku olisi jatkuvasti radalla keräämässä niitä. Näin ei valitettavasti ole.
Sekä käyttäjän että kerhon kannalta vuosimaksu on helpompi, kun ei tarvitse aina olla rahojen kanssa pelaamassa, ja voi tulla ja mennä ihan miten huvittaa, huomioiden aikarajoitukset tietenkin.

Vähänkö harmittais jos maksaisit 6,80e kertamaksua ja eimerkiksi ekalla akullisella/tankillisella autosta hajoais joku kriittinen osa ja joutuisit lopettaa ajot siihen...

Mutta, jos todellakin käyt vain pari kertaa kesässä niin en kyllä jaksa uskoa että kukaan tulisi vaatimaan ratamaksua...

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #6 : 02.02.04 - klo: 14.34 »
Niin mutta jos joku sittenkin tulee vaatimaan maksua, niin mitä mä sille sanon?

Siinähän on vieressä se vauhtikeskus eikö ne vois periä sitä maksua? vai onko se ihan erillinen osa koko hommasta?

No entä jos liityn kerhoon? En kyllä viitsis liittyä vaan halvemman ratamaksun takia, sitten pitäis jo olla vähän aktiivisempi harrastaja.

Eikö ole tosiaan ole mitään mahdollisuutta maksaa kerta maksuna??? kumma juttu, kun rahaa tyrkytetään eikä ole yhtään kättä ojossa.  :roll:
Team crushermania

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #7 : 05.02.04 - klo: 16.02 »
Kyllä sä voit maksaa mulle. Tuu vaan ajamaan, mä oon kuitenkin siellä ja voit maksaa mulle vaikka tupla hinnan! Voisit vielä vaikka tarjota lounaan ja ostaa mulle uuden sählymailan
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #8 : 05.02.04 - klo: 16.23 »
JQ:n viestit on kyllä välillä melko "häiriintyneitä". ei sitä kantsi nolata toista jos toinen kysyy.

 sitten ku sä oot jotaki kysymässä niin valstsuki tulee heittään läppää sinne, niin johan ompi mukavaapipi.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #9 : 05.02.04 - klo: 17.05 »
Suomalaiset ottaa kaiken liian vakavasti. (Hiukan yleistettynä). Ei tarkoitus ole nolata Valdemaria vaan ilmoittaa vaan et mulle voi maksaa.:-) Valtsuhan ihmetteli kun ei ollut yhtään kättä ojossa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #10 : 05.02.04 - klo: 22.41 »
No ei toi mitenkään loukannut. Tosin aika hyödytön vastaus. :?  

Eli ei ole mitään mahdollisuutta maksaa radan käytöstä kerta maksuja. Kait lähden sitten jollekkin hiekka montulle kuovittamaan. Tosin voin kait kerran käydä radalla, mutta enempää en kehtaa.
Team crushermania

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #11 : 05.02.04 - klo: 23.19 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Kyllä sä voit maksaa mulle. Tuu vaan ajamaan, mä oon kuitenkin siellä ja voit maksaa mulle vaikka tupla hinnan! Voisit vielä vaikka tarjota lounaan ja ostaa mulle uuden sählymailan


 :lol:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #12 : 05.02.04 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Moi,
suosittelen, että meet ajamaan kesällä tai loppukeväästä. Ratamaksun voit mielestäni suorittaa sitten kun koet ajavasi siellä joka viikko.

Jos niin "onneton systeemi" on, että kertamaksua ei voi maksaa, eiköhän tuo ohje olisi riittänyt?!  :!:  :?:
Tämä vain sivusta seuraajan oma mielipide!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #13 : 06.02.04 - klo: 15.18 »
Tämä ei liity mitenkään vantaan rataa, vaan yleensä kaikki ratoihin.
Kyllä pitäisi kerätä joko kerta tai kausi maksua.

Ei se ole kiva kun toiset on kovalla työllä laittaneet rataa kuntoon ja sitten toiset tulee ja ajaa siellä ilmaiseksi. Tässä vantaan hommassa on vain se huono, että jos meet ajaa ja radalle ei ole muita, niin kenelle silloin maksat!!  :mrgreen:

Ei se tunnu pahalta että jos joku käy joskun harvoin ajamassa esim. 5 kesässä ja se ei maksa ratamaksua. Mutta jo näitä tyyppejä onkin 10. Se 50 "ilmaista ajokertaa" ja jos kertamaksu olisi vaikka 3€ niin se on jo 150€.

Tämä on vain minun mielipiteeni tästä ratamaksu hommasta.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #14 : 06.02.04 - klo: 15.21 »
No miksi ei vaan ota varmuuden vuoksi kolkoita taskun pohjalle, ja pompi sinne ajamaan, ja jos joku tulee kysymään maksua toi jotain niin iske euroja tassuun  :D  (ei se välttämättä toimisi, mutta silti)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #15 : 06.02.04 - klo: 16.22 »
Saattaa tarvita paljon kolikoita, jos kaikille "ohikulkijoille" joutuu maksamaan!

Sen ymmärrän, jos rahankerääjällä on ao. paperit esittää, ja kirjoittaa kuitin siitä!

Tuskin siitä kukaan käyttäjä on pahoillaan!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #16 : 06.02.04 - klo: 16.30 »
Meinasinkin että heppu todistaa olevansa ihan tähän virkaan valtuutettu  :D

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #17 : 06.02.04 - klo: 16.38 »
Niin mutta vieressähän on se vantaanvauhtikeskus eikö ne vois siellä periä maksua? On muuten ihan onneton systeemi.  :?
Team crushermania

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
??
« Vastaus #18 : 06.02.04 - klo: 18.22 »
RC puoli hoitaa omat raha asiat. Eli ei voi maksaa Vauhtikeskuksen puolelle

Aika ihmeellistä toimintaa. Lavangossa siis saa käydä ajamassa muutaman kerran kesässä ilmaiseksi ja porukka alkaa valittaa ku ei saa maksaa treenimaksua.

Mutta, ei hätää, ongelma ratkeaa helposti. Ilmoitan VAU:lle että minä otan treenimaksut vastaan:-) Ja toimitan niiistä 100% VAUn kassaan. Mitenköhän asian voi tarkistaa. Ei kukaan kuitenkaan luota minuun:-). Mä treenaan kuitenkin aika paljon siellä. Pitäis muuttaa kierroslaskentakoppiin kesällä....

Kyllä maksuasiat pitää saada kuntoon että porukka kehtaa ajaa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #19 : 09.02.04 - klo: 13.54 »
Eikö olekin onneton systeemi!
AINA valitetaan ku kaikki maksaa ihan törkeesti, ja sitten kun tarjotaan mahdollisuuden tulla kunnon radalle kokeilemaan miltä harrastus oikeesti tuntuu, ilman mitään maksuja niin aletaan valittaa että kyllä on huonosti järjestetty.

Tästä viisastuneena, puuhaataan siis joku ratavastaava kaikille VAU:n radoille, ja aletaan vaatii maksua. Jos ei maksa, ei aja. Tästä siis syntyy tilanne että jos ei rahastusvastaava ole paikalla niin ei ajeta.

Kaikki tyytyväisiä?
Tuskin!

Koitetaan nyt kuitenkin korjata tämän epäkohdan, ja katsotaan miten homma etenee, ja kuinka suuren kiitoksen tästäkin saadaan.

JQ on luvannut asua crossiradalla, joten hänelle voi maksaa ratamaksun, jonka hän sitten toimittaa täysimääräisenä VAU:n tilille. Kuittivihkokin varmasti järjestyy.

 - Nappe

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #20 : 09.02.04 - klo: 17.24 »
Napen vastaus yllä on!
Yksinkertaista, selkeää ja tasapuolista!

Kenenkään ei muutenkaan kannata valittaa siitä, että ajaminen maksaa, jollain ne radat, niiden kunnostus jne.. on rahoitettava!

Jos mille tahansa radoista Suomessa "eksyy" kertakokeilija, sen verran pitänee olla tervettä maalaisjärkeä, ettei nyt ensimmäiseksi aleta viemään viimeisiä kukkarosta!  :lol:

Valtiovallan taholtahan se on opetettu, 1/1 autoissa oikein huolella!

JQ :lla on varmasti "silmää" erottaa kertakokeilija, joten antakaa hänelle toki siihen "siunaus"!  :wink:

PS. Jos niin "onneton systeemi" on, että kertamaksua ei voi maksaa................

Nappe, Oli ehkä huono sanavalinta minulta, mutta....

Tuolla tekstillä, tuossa aiemmin, tarkoitin nimenomaan sitä, että ei ole kuin yksi vaihtoehto, kausimaksu!  
Silloin on se ikävä mahdollisuus, että "kertakokeilija" saa kuulla kunniansa!

Tämän topicin aloittaja, ymmärtääkseni yritti saada pelisäännöt selväksi, ennen radalle menoa, toisin kuin monet, jotka menevät ja tekevät mitä lystäävät.
Pahimmassa tapauksessa vielä rikkovat paikat jne...

Sinänsä harvinaisuus, että reilusti kysyy asiaa ennakkoon........

Edit. Kun luin Nappe aiemman kirjoituksesi, huomasin, että VAU:lla ei ole jatkuvaa päivystystä ratojen erillissysteemin vuoksi!

Ei täällä Hyvinkäälläkään varmaan muuten olisi, ellei vieressä olisi mikroautorataa, jossa on periaatteessa jatkuvaa toimintaa!

Siksi vieressä on myös kahvio palvelemassa mikroautoradan käyttäjiä, ja siellä samalla hoituu myös kertamaksut ja radan valvonta!

Öisin sitten "mopot tekevät yllätyshyökkäyksiä" radalle!  :evil:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Vantaan krossiradalla muutenvaan ajeleminen?
« Vastaus #21 : 09.02.04 - klo: 19.19 »
Valdemar: Käytäntö on sellainen, että radoilla käydään "ei-kovin-vakituisena-vierailijana" ilman maksua. Kerhojen jäsenet esimerkiksi käyvät jatkuvasti toistensa radoilla, vaihtelun vuoksi, harjoittelemassa tulevia kisoja varten, tai vain siksi, että naapurin rata on hyvä. Maksamatta yleensä mitään.

Uusi tulokas voi aivan hyvin käydä muutaman kerran radalla kokeilemassa, tuntuuko harrastus olevan pysyvää laatua, ja haluaako alkaa asettautua nimenomaan tälle radalle. Ja kun käyminen muuttuu kohti säännöllisyyttä, on fiksua maksaa ratamaksu.


Ja te vanhat konkarit: Tekisitte tosi fiksusti, kun yrittäisitte asettautua vasta-alkajien asemaan. Ymmärtäisitte, että heillä ei voi olla tietoa niistä käytännöistä, mitkä teille ovat itsestäänselviä.
Ylimielisesti ja nenäkkäästi annetut infot ovat lapsellisia, eivätkä ainakaan ole omiaan lisäämään lajin houkuttelevuutta ja vasta-alkajien rohkeutta tulla mukaan.

On ihan oikein selvittää, minkälaiset ratamaksukäytännöt ovat.

Poissa JTKa

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/karvonen.tapio/VAU/
Satunnaisen ajelijan maksu
« Vastaus #22 : 12.02.04 - klo: 22.08 »
VAU:n pienoisautoilijat miettivät  jonkinmoisen kertamaksusysteemin Lavankoon. Asiasta tiedotetaan RC-netin foorumilla ennen ajokauden alkua. Ohjeet laitetaan myös näkyville Lavangon ajopaikalle.

Terveisin T Karvonen
VAU:n PA-jaos pj