Rata MM:ssä oli ISO kasa akkuja jotka oli toki oikeella tarralla varustettuja mutta liian isoja, listalta myös löytyivät, mutta niitä ei saanut merkattua kisaan koska akun koko oli isompi kuin säännöissä sanotaan. Eli tästä asiastahan taisteltiin viimeksi kevään C-12 EM-kisoja ennen, kun todellisuudessa akut on muuta kuin miten ne on speksattu, johtuen siitä, että valmistajat saattavat tunkea isompia ja uudempia kennoja samaan koteloon, joka on alunperin tehty pienemmille kennoille. EFRAssa vihdoin mentiin siihen, että niitä akkuja ei enää kisoissa mitata tai punnita, mutta MMssä ei näin kuitenkaan ole, tai ainakaan ollut vuosi sitten.
Tästä syystä heitinkin, ilman sen kummempaa pätemistä, että kannattaa olla aika valppaana, ja tietää kalustonsa laillisuus ennen kisoja. Sama koskee jännitteen mittausta, joka meni MM:ssä niin että viimeinen digitti oli vapaa, kunhan jännite on sen 4.20X V, eli jeeppiautoissa 8.40X V. Ihan sama mitä säännöissä lukee niin niitä voi aina tulkita. Eikä siellä MM:ssä ketään ole kotiin lähetetty jos jännite on korkea, ihan täyttä sontaa. Voi lukea sääntökirjassa, mutta edelleen korostan että kannattaa tietää myös se miten se käytännössä menee - ja on mennyt :)