Kirjoittaja Aihe: Lahden uusi crossirataprojekti  (Luettu 22495 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Lahden uusi crossirataprojekti
« : 22.05.11 - klo: 23.59 »
Moikka,

Itseänikin kiinnostaisi uutena harrastajana (tai no ostin auton 2v pojalleni - hyvä tekosyy) tulla testaamaan Vesivehmaan rataa. Kehtaakos sitä tulla tuollaisella Kyosho Kobra 1:10 vakiopelillä edes testailemaan?

Ilmeisesti rataa voi käydä ensimmäisellä kerralla testaamassa ilmaiseksi ja radalle pääsee ilman avaimia? Olen käynyt lentokonetta lennättelemässä muutamat kerrat Vesivehmaalla, mutta ton autoradan tarkka sijainti ei ole kyllä ihan tiedossa. Lienee kuitenkin siinä jossain ihan lähellä?

Rata näyttää muutaman kuvan perusteella varsin pätevältä. Kysymys kuitenkin kuuluu, että olisiko Lahden alueella kysyntää hiekkaradalle? Minulla olisi nimittäin (Lahdesta n. 10 km, Mäkelässä) paikka, johon voisi rakentaa radan. Paikka on tuttavani metsäaluetta ja on luvannut sen vapaasti käyttöön. Tilaa on n. 30x100m. Hän lupasi tarvittaessa raivata (pientä villiä puukasvustoa) ja lanata alueen. Minä saan tarvittaessa pienen kaivinkoneen paikalle. Tällaiset puitteet olisi tarjolla, jos kiinnostusta ja talkoohenkeä löytyy.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #1 : 23.05.11 - klo: 01.55 »
Moi. Rataa saa käydä juu koittamassa ilmaiseksi, ja pitäisi ihan hyvä olla myös sille 1/10 kokoluokan autolle. Suurin osa siellä tosin 1/8 kokoisilla polttiksilla ajaa. Radalle pääsee ilman avaimia mutta joutuu jättämään auton silloin sinne mäen päälle, ratahan on sen jokamies ralli radan keskellä.


Mitä tulee tuohon rata hankkeeseen, niin minä kannatan ehdottomasti, ja sitä hiekkaa parempi vaihtoehto olisi savi. Saviradoillehan nämä autot ovat tarkoitettu ja siellä ne ominaisuudet pääsevät esiin.

Vantaan radan kuvista saa hyvän inspiraation ja näkemyksen asiasta :wink:

| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #2 : 23.05.11 - klo: 16.28 »
Moi. Rataa saa käydä juu koittamassa ilmaiseksi, ja pitäisi ihan hyvä olla myös sille 1/10 kokoluokan autolle. Suurin osa siellä tosin 1/8 kokoisilla polttiksilla ajaa. Radalle pääsee ilman avaimia mutta joutuu jättämään auton silloin sinne mäen päälle, ratahan on sen jokamies ralli radan keskellä.


Mitä tulee tuohon rata hankkeeseen, niin minä kannatan ehdottomasti, ja sitä hiekkaa parempi vaihtoehto olisi savi. Saviradoillehan nämä autot ovat tarkoitettu ja siellä ne ominaisuudet pääsevät esiin.

Vantaan radan kuvista saa hyvän inspiraation ja näkemyksen asiasta :wink:

Ok, savi kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Mistähän sitä saisi halvalla ja paljon? :)

Joku sanoi, että kivituhka olisi hyvä laittaa esim. hiekan päälle, koska se kovettuu. Kuitenkin nopeasti Googleteltuna Wikipedia kertoo, että Kivituhkan huonoja puolia päällysteenä on se, että se pölyää, kulkeutuu kenkien pohjassa sisätiloihin ja sateella lähtee helposti valumaan sadeveden mukana.

Mielestäni se olisi hyvä, että radat olisivat hyvin erilaiset, jotta eivät "kilpailisi" keskenään.

Tuossa paikassa on tosiaan nyt semmosta vähän villilä kasvustoa, mutta se on jonkinnäkösen hiekkakuopan pohjalla ja toinen puolisko on korkeaa hiekkaseinää, joten hiekkaa pitäisi siitä ainakin irrota. En sitten tiedä onko tuollainen hiekka kuitenkaan sopivaa.

Se että mistä saa edullisesti rekkalavallisen hyvää hiekkaa/kivituhkaa/savea on eri juttu. Ja se että siitä saa kerralla hyvän, niin yksi rekkalavallinen ei välttämättä riitäkkään.

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #3 : 23.05.11 - klo: 17.46 »
Soi,et tungen teitin topikkiin,mut tuo savi on lähinnä kirosana maanrakennus alalla.
Kannattaa ottaa paikallisiin maanrakentajiin tai kaupunkiin/kuntaan yhteyttä,veikkaisin kun kysyt savea,niin vastaus on kuinka monta kuormaa otat.
Maksaa tosta savesta tuskin joutuu yhtään mitään,varsinkin jos kuljetus matka ei ole pitkä.
Peltosavea ei kannata ottaa,sinisavea kylläkin.

Olen täältä länsirannikolta ja maanrakennus hommia tehdään,työmailla aina mietitään et mihin hel..ttiin tää savi viedään.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #4 : 24.05.11 - klo: 00.05 »
No enivei. Alustan pitäisi olla kuitenkin semmoinen että se olisi liukas. Siihen en keksi muuta järkevää kuin savi. Hiekka kulkeutuu radalla kokoajan reunoille ja se syövyttää aika kivasti kaikki paljaana olevat rattaat autosta kun tunkeutuu niitten väliin.
 
Radat on hyvä olla erilaisia juu, mutta mikäli hiemankin ajattelee kisoissa pärjäämistä ja auton säätämisen oppimista niin silloin savi on ainoa vaihtoehto, jolla saadaan tarpeeksi krossimainen tuntuma ja liukkaus, koska tällä hetkellä kaikki Suomen kisaradat ovat ainakin suurimmaksi osaksi savi baanoja.
 
Kovapitoisella radalla ajaminen on loppupelissä hieman tylsistyttävää.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #5 : 24.05.11 - klo: 17.28 »
Ihan hyvä pointti, että savi on monelle ylimääräistä vaivaa ja siitä halutaan päästä eroon. Sitten pitäisi vaan selvitellä raksafirmoja, joilta asiasta kysyä.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #6 : 24.05.11 - klo: 22.43 »
Sitten tarvitaan jonkin verran puutavaraa millä tekee ajajakorokkeen sekä varikko rampin, salaoja putkea/laivaköyttä millä rajata radan reunat. Työtähän tuossa olisi.

Mutta mikäli hanke käynnistyy, itse olen ainakin valmis talkoisiin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #7 : 25.05.11 - klo: 10.36 »
Itse myös mukana, ja toivottavasti käynnistyy, tarvetta radalle on
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #8 : 25.05.11 - klo: 10.51 »
Mukana ollaan, jos kyse on 1/8 polttiksille sopivasta radasta.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #9 : 25.05.11 - klo: 11.15 »
Mikä järki olisi tehdä toinen 1/8 autoille sopiva rata Lahden tienoolle, eikös se tämän topicin varsinainen rata ole juuri näitä varten. Ennemmin sitten 1:10 sopiva jollaista ei ihan lähistöllä ole. Jos 1:10 savibaanaa ollaan tekemässä niin olen ainakin itse mukana talkoissa kuten varmaan myös lähes kaikki Lahden UA:n sähköautoilijat.  :smiley:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #10 : 25.05.11 - klo: 15.37 »
Niin ainakin mä ymmärsin et ois vihdoinkin Lahden seudulle tulossa 1:10 rata, Pthim varmentakoon.
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #11 : 25.05.11 - klo: 17.51 »
Voisko sielä ajaa polttiksella vai häiritseekö jotakin?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #12 : 25.05.11 - klo: 18.44 »
Mikä järki olisi tehdä toinen 1/8 autoille sopiva rata Lahden tienoolle, eikös se tämän topicin varsinainen rata ole juuri näitä varten. Ennemmin sitten 1:10 sopiva jollaista ei ihan lähistöllä ole. Jos 1:10 savibaanaa ollaan tekemässä niin olen ainakin itse mukana talkoissa kuten varmaan myös lähes kaikki Lahden UA:n sähköautoilijat.  :smiley:
Se järki ettei tarvis matkustaa 100km kunnon radalle. Ja voihan siellä sitten ajaa kummillakin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #13 : 25.05.11 - klo: 19.38 »
Mikä järki olisi tehdä toinen 1/8 autoille sopiva rata Lahden tienoolle, eikös se tämän topicin varsinainen rata ole juuri näitä varten. Ennemmin sitten 1:10 sopiva jollaista ei ihan lähistöllä ole. Jos 1:10 savibaanaa ollaan tekemässä niin olen ainakin itse mukana talkoissa kuten varmaan myös lähes kaikki Lahden UA:n sähköautoilijat.  :smiley:
Se järki ettei tarvis matkustaa 100km kunnon radalle. Ja voihan siellä sitten ajaa kummillakin.

Stiloa komppaan.
1. Jos halutaan tehdä kymppikrossareille sopiva rata, ei se enää ole 1/8 polttiskrossareille sopiva tai toisinpäin. Kasipolttikset repivät kovankin saviradan pinnan äkkiä siihen kuntoon, ettei siinä enää ole mielekästä ajaa kymppisähkiksillä.
2. Entrylajina kymppisähkikset ovat aivan ykkösjuttu ja sellaisille suunniteltavan radan rakentamiseen tuolle etäisyydelle kaupungista saa helposti LahUA:n väkeäkin innostumaan.
3. Savipintainen rata sorapohjalla on siinä mielessä ideaali, että pohjan hyvä vedenläpäisy on edellytys savibaanan hyvänä (kovana) pysymiselle.
4. Kivituhka on hiekan kanssa autojen surma riippumatta ajoneuvoluokasta. 
5. Vatipäiset mopopojat saavat viidessä minuutissa rällättyä viikkojen työn pilalle. Tämän vuoksi rata tulisi olla alueella, jonka saa joko eristettyä, tai sitten radalle on heti alusta alkaen laitettava mopoilun ja pyöräilyn estävät ajoesteet.
6. Sudittelua varten ei tarvita rataa. Jos kyseessä on vakavasti otettava hanke, on tukea ja apua saatavissa aivan varmasti. Hyviä ratoja ei kerta kaikkiaan ole liikaa ja radoista huolta pitäviä ihmisiä on vielä vähemmän.
7. Polttikset häiritsevät aina sähköautoja niin, että yhtä aikaa ei radalla käytännössä voi olla. Tilanne on sama sekä krossissa että touringissa. Lisäksi polttikset tuppaavat häiritsemään naapureita.
« Viimeksi muokattu: 25.05.11 - klo: 19.41 kirjoittanut Bulvaani »
Tiim Lahti

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #14 : 25.05.11 - klo: 20.38 »
Tälle uudelle mahdolliselle ratahankkeelle  kannattaa varmaan perustaa ihan oma topic.... :police:
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #15 : 25.05.11 - klo: 21.39 »
Ymmärrän tuon että ne häiritsee naapureita mutta että ihan sähköllä ajajia?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #16 : 25.05.11 - klo: 22.15 »
Ei perus sähkökuskia oikeen lämmitä se polttiskoneen ääni ja vingutus varikolla + radalla ollessa häiritsee se ettei kuule ollenkaan omaa autoa.(niin hassulta kuin se kuulostaakin)

Sähkökrossi sekä polttiskrossiradan yhdistämisestä tuskin kellään on hyviä kokemuksia. Perus 1:8 radalla sähköllä ajaminen on järjetöntä (maastosarjan kisat Salossa ja Jyväskylän pitkä rata) ja 1:10 rata taasen on ihan liian pieni 1:8 autolle (testannut tämän hyvinkäällä). Tietty jos alueelle mahtuu parikin rataa ja savea tarpeeksi niin mikä jottei molemmat erikseen. Sähköradan pinnaksi kelpaisi tietty myös keinonurtsi.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #17 : 25.05.11 - klo: 22.16 »
joo pakko avata suuta tässä asiassa, kuten foursquare aikaisemmin jo totesi. Ei ole järkevää rakentaa toista rataa kasikrossareille lahteen / lahden lähelle.

Olemassa oleva ratakin on ymmärtääkseni vähäisellä käytöllä, en tiedä mitkä siihen on syyt?

Väärä sijainti, hankala kulku, sähköjen puute, paine-ilman puute, ajoseuran puute, vääränlainen rata profiili vaiko väärä ratapinnoite?

Eli palloa niiden suuntaan jotka puhuvat toisen m8 luokan radan rakentamisen puolesta, mitä tekisitte toisin?

Sitten sähkökrossaajat, joo rata olisi tervetullut lahteen tai lahden lähistölle. Itse olisin moisessa hankkeessa kyllä mukana.

Ainakin 1/10 ja 1/8 autojen käyttö samalla radalla on mahdoton ajatus, hyppyrien koko jne pitäisi tällöin olla kompromissi kummallekin skaalalle.

Toisille liian lyhyet eli alastulot tasaiselle alustalle auto tykkää ja kestää tätä minkä kestää. Mahdoton ajaa teknisesti oikeaa suoriusta.

10 skaalalla sama homma mutta mahdoton ajaa radan pinnan epätasaisuuden takia tai tehdä hallittuja järkeviä hyppyjä joissa virheestä johtuva rikkoutumisriski ei ole hallittavalla tasolla. Ns vastapalloon hyppy alastuloramppiin/mäen törmääseen.

Sähkökaseilla kyllä voi ajaa esim polttisten seassa tai kärjessä keulilla ;)
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #18 : 26.05.11 - klo: 16.18 »
Nyt tulee minun mielipiteeni (olen sähkökuski):
Tehään sinne mäkelään (?) nyt se 1/10 sähkö- rata savesta ja sitten vesivehmaan puolessa herätään mahdollisille uudistuksille, jotta saadaan sille radalle lisää vetovoimaisuutta. On ihan hyvä jos saadaan pidettyä alan harrastajia narusta sen verran, et ne treenais myös tääl. Muuten kaik uudetki alkaa treenaa muual ku ei oo treeni seuraa. :cry:
   Se vaatii kaksi ERILAISTA rataa, jotta mahdollisimman monen harrastajan vaatimukset täyttyisivät. Samalla pitää pyrkiä luomaan avoimuutta (jota ainakin tänä keväänä on ollut) lisää siten, että meillä on yhteiset treenit, jolloin me saadaan semmoi porukka, joka tekee työtä yhdessä ja houkuttelee uusia kuskeja. Ja kirsikkana kakun päälle tulisi alkaa miettiä mahdollista rentomielistä viikkokisakuppia? Viikkokisat laskisivat kilpailukynnystä ja loisivat lisää yhteisöllisyyttä.
   Kertokaa toki omiakin mielipiteitä, kiitos niille jotka ovat jo kertoneet eri näkökulmia.
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Narmer

  • Vieras
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #19 : 26.05.11 - klo: 16.19 »
Vaikka en itse enää tätä lajia harrastakaan, niin olen spongen kanssa samaa mieltä.
Eli jos Mäkelään tehdään rata, niin se sähkökrossille ja Vesivehmaan rataa voi muuttaa jos haluaa.

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #20 : 26.05.11 - klo: 17.30 »
Anteeksi että kyselen hölmöjä enkä lue mahdollisesti aiheeseen liittyviä kirjoituksia, mutta mäkelässä missä olisi mahdollinen paikka?

Se soramonttu joka siellä on tuntuu olevan ainakin rauhaton paikka radalle.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa pthim

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #21 : 26.05.11 - klo: 23.06 »
Niin ainakin mä ymmärsin et ois vihdoinkin Lahden seudulle tulossa 1:10 rata, Pthim varmentakoon.

Kyllä se siltä näyttää, että 1/10 autoradalle olisi kysyntää, joten eiköhän se niitä varten sitten tulisi. Itselläkin on nyt 1/10 auto. Toki haaveilen ensi kesäksi myös 1/5 bajaa, mutta se nyt lienee selvää, että sellaiselle ei ihan heti sopivaa rataa löydykkään.


Sitten tarvitaan jonkin verran puutavaraa millä tekee ajajakorokkeen sekä varikko rampin, salaoja putkea/laivaköyttä millä rajata radan reunat. Työtähän tuossa olisi.

Mutta mikäli hanke käynnistyy, itse olen ainakin valmis talkoisiin.

Kyllä tuollaista roipetta jo aika hyvin talkoohengelläkin saadaan kasaan (ilmaiseksikin), mikäli porukka jaksaa nähdä vähän vaivaa ja katsella ns. ympärilleen.

Mä tosiaan saan pienen kaivinkoneen paikalle, joten salaojan ja radan muokkailu onnistuu sillä. Maanomistaja lupasi tulla raivauskoneella raivaamaan pienen kasvuston poijes ja lanaamaan sen.

Voisko muuten sahauspurua käyttää mitenkään radassa? Maanomistajan tuttava oli tuossa avonaisessa paikassa rakentanut jotain hirsimajaa, minkä ilmeisesti liikutti jollain ilveellä toisaalle. Tällä hetkellä hiekan päällä on aika reippaasti sahanpurua :)

Voisko sielä ajaa polttiksella vai häiritseekö jotakin?

Eiköhän siellä polttiksella voi ajaa, en ainakaan näe siinä mitään ongelmaa.

Anteeksi että kyselen hölmöjä enkä lue mahdollisesti aiheeseen liittyviä kirjoituksia, mutta mäkelässä missä olisi mahdollinen paikka?

Se soramonttu joka siellä on tuntuu olevan ainakin rauhaton paikka radalle.

Paikka on kutakuinkin tässä:
http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Sankolantie+16,+Nastola&aq=&sll=61.089702,25.866559&sspn=0.008361,0.027874&ie=UTF8&hq=&hnear=Sankolantie+16,+19110+Nastola&ll=61.089847,25.865786&spn=0.008361,0.027874&t=h&z=16

Kävin paikkaa katsomassa viime viikolla maanomistajan kanssa ja paikka oli kyllä rauhallinen, sekä hiukan montussa, joten polttisäänetkään ei pitäisi kuulua. Lähellä ei asu oikeastaan ketään, jossain vähän matkan päässä on yksi mökki, josta ehkä asiaa voisi vielä varmistella. Myös se lienee oleellista, että onko paikka pohjavesialuetta, jos polttisautoja meinataan. Tämä ei ilmeisesti päde vain kaupungin yleiseen politiikkaan, että minne he antaisivat radan rakentaa, vaan vaikka paikka olisi yksityisen, pitää se ilmeisesti silti varmistaa. Muuten siitä saattaapi kuulemma nousta pientä polemiikkia ja loppuu ne polttisautoilla päristelyt.

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #22 : 27.05.11 - klo: 08.09 »
ok,

Itse ajattelin toista sijaintia kun kyselin onko paikka rauhaton jne. Tarkoitin itse tuota koiskalan hiekkamonttua ahtialan perukoilla.

Pohjavesialueet on terminä mielenkiintoinen, mikäli yritetään vuokrata esim maata joka sijaitsee lähellä hyvää paikkaa ja maan arvo koetaan isoksi käytetään yleensä pohjavesialue korttia. Sitten kun tästä on mennyt noin 2 viikkoa niin yhtäkkiä esimerkiksi lahden vanha ravirata muutettiin 1:1 autojen parkkipaikaksi farmari messujen yhteyteen. Niistähän ei valu öljyä.

Siis joku näkyvä ympäristöhaitta tai pilaantuminen olisi mahdollista, niin ymmärtääkseni tyyliin vanha huoltoasema pohjavesialueella ja sen vuotavat tankit voisi aiheuttaa sen tyyppisen ongelman. Tosin ei aina silloinkaan jos maakerrosta on välissä tarpeeksi.

Oon kyllä mukana jos 1:10 rataa rakennellaan, mutta vesivehmaan rataan aikaa käyttäneenä. En tahdo enää semmoista olla mukana rakentamassa, usko ei riitä että radalle olisi kiinnostuneita kävijöitä.

Kärkkäinen kuitenkin myy suurimman osan rc autoistaan pieniä sähköbuggyjä tai correja uskoakseni, näin olen itse pari kertaa todistanut kun olen sattunut olemaan käymässä. Sinne voin laittaa mainosta nykyisen kehyksen tilalle missä infotaan rataprojektista ja tiedottaa että halukkaita talkoolaisia haetaan.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #23 : 27.05.11 - klo: 14.34 »
Jos me nyt perustetaan uus aihe ja päätetään vaik siel et alotetaan projekti ni voidaan saada kymppirata valmiiks jo tänä kesänä.
Kustannuksiahan tähän ei taida tulla? Mites ratamaksut,omistaja vissiin kerää :police:?
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #24 : 27.05.11 - klo: 14.47 »
Itse en olisi ratamaksun kannalla, ainoastaan "lahjoitus" perusteella tai "arvonta" perusteella.

Eli voit osallistua arvontaa mistä löydät avaimen radalle vuodeksi tai kun olet tehnyt lahjoituksen ja julkistanut nimesi niin voit saada vastalahjoituksen.

Vkl aattelin mennä ajelemaan tonne vanhalle ravikselle vähän bmaxilla, uusien iskarien testiä :)
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #25 : 27.05.11 - klo: 18.27 »
Itse en olisi ratamaksun kannalla, ainoastaan "lahjoitus" perusteella tai "arvonta" perusteella.

Eli voit osallistua arvontaa mistä löydät avaimen radalle vuodeksi tai kun olet tehnyt lahjoituksen ja julkistanut nimesi niin voit saada vastalahjoituksen.
No tässä ei kyllä ole mitään järkeä.

Radan tekijät/talkoilijat ajavat ilmaiseksi, muille ratamaksu. Tarvikkeet rahoitetaan lahua:n ja vääua:n kerho rahastoilla? Tai sitten kerätään kolehtia rakentajien kesken.

Tämä minun mielipiteeni.

Ja miks ei radasta voisi tulla sen verran kompromissi että saa 1/8 polttiksetkin ajaa. Tämä vetäisi varmasti porukkaa niiltäkin osin. Ja selvähän se nyt on ettei niillä samaan aikaan ajeta vaan erikokoiset vuorollaan.

Vehmaan radan muuttamiseen kun ei ole mielenkiintoa kuin allekirjoittajalla.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #26 : 27.05.11 - klo: 18.31 »
Sitten varmaan pitää perustaa rekisteröitynyt / rekisteröimätön yhdistys joka rataa hallinnoi, pitää kokouksia jne jos ratamaksuja kerätään.

tai vaihtoehtoisesti kuulua jonkun ua:n alaisuuteen, sehän on toimiva ja hyvä ratkaisu
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #27 : 27.05.11 - klo: 18.32 »
Vkl aattelin mennä ajelemaan tonne vanhalle ravikselle vähän bmaxilla, uusien iskarien testiä :)
Varmaan parempaa "testi" tulosta sais jossain radoilla kuin hiekkakentällä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #28 : 27.05.11 - klo: 18.34 »
Sitten varmaan pitää perustaa rekisteröitynyt / rekisteröimätön yhdistys joka rataa hallinnoi, pitää kokouksia jne jos ratamaksuja kerätään.

tai vaihtoehtoisesti kuulua jonkun ua:n alaisuuteen, sehän on toimiva ja hyvä ratkaisu
Jos se lahteen tulee, niin eiköhän se lahden ua:n seura ole ihan toimiva. ?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa cornelius

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • Lahden UA
Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« Vastaus #29 : 27.05.11 - klo: 18.53 »
Lahden UA on ihan toimiva.

En ole vielä kyllä havainnut että kukaan lahden ua:n sähköautoilijoista olisi ilmaissut suunnatonta riemua yhdistetyn 1/8 ja 1/10 radan suhteen.

 Asiasta on kyllä puhuttu sielläkin pelkästään sähkökrossareille suunnatusta radasta. Ratapaikkaa on myös mietitty, yleinen mielipide kun ei ole nitro-auto myötäinen.

 Tähän on historiaan kumpuavat syyt jotka johtuvat launeen perhepuistossa olleesta radasta. Se meni ajokieltoon ja paikka menetettiin koska nitroautoilla siellä oli ajeltu ilta-aikaan. Paikka sijaitsee nykyisen koirapuiston ja minigolf radan välissä, viimekesänä koko alue jyrättiin lisäparkkipaikoiksi, paluuta sinne ei ole.

Nitroautoille kun on jo paikka olemassa lahden lähellä niin miksi tarvitaan toinen "kompromissi" rata? On mielestäni sanomattakin selvää että semmoiseen joudutaan tyytymään 1/10 ja 1/8 autoille suunnatun radan kanssa.  Voiko silloin nitroautokuskit nautiskella edes ajamisesta täysin?

 Sähköautokuskit tuskin nautiskelevat ainakaan lanaamisesta tai muusta ylläpitotoiminnasta mitä nitroautojen käyttö radalla aiheuttaa näistä ylimääräisistä ylläpidollisista töistä.
----

Vkl aattelin mennä ajelemaan tonne vanhalle ravikselle vähän bmaxilla, uusien iskarien testiä :)
Varmaan parempaa "testi" tulosta sais jossain radoilla kuin hiekkakentällä.

Sitten siellä vanhalla raviradalla sijaitsee myös tuo BMX pyörien rata jossa on muutama pattikin eikä sitä voi ihan tasaiseksi hiekkakentäksi ajatella.



tässä vielä kopterikuva radasta. Näyttää se muualtakin kuin vaakatasosta erottuvan ns hiekkakentästä jossa on huono ajaa.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae