Kirjoittaja Aihe: TULOKSET ja jälkifiilistely FTT VII ja GPT II ja GT-8 II Raisio  (Luettu 4808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
FTT VII tulokset
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
GPT II 2011 ja GT-8 II 2011 Raisio tulokset liiteissä
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille erittäin hyvin järjestetyistä kisoista. Kiitokset myös kaikille kilpailijoille erittäin mukavasta kisa päivästä. Rata tuntui alkuun melko ahtaalta mutta kun profiilin omaksui niin rata oli aivan mainio ajaa gt8:lla. Tätä lisää.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kotikisat ovat aina kova rypistys, GT-8 luokan voitto teknisellä kotiradalla oli hieno juttu, mutta tavoite TP-10 luokan finaalipaikasta meni sivu suun, enää ei voi mitään...
 
GT-8:kin alkoi taipumaan iltaa kohden useammallekkin kuskille, alle 20sek läppejä tuli ainakin kolmelle kuskille. Alhon Tommi oli todistamassa, että kyllä sitä ehtii myös K-merkkisellä RTR-padallakin, eikä siinä kulkineessa tainut paljoa RTR poikkavuuksia olla muutenkaan. Petterille iso peukku kakkostilasta ;).
 
TP-10:ssä August hallitsi 30 minuuttia mutta tekniset ongelmat romuttivat voittohaaveet. Haapsaari ajoi kauden ja uransa parhaan tuloksen kotikisoissa, se oli hieno juttu!!! Lauantaina Jaakon ei niin selkeä voitto tuntui myös todella makoisalta, Joel Valander laittoi kampoihin todella hyvin, parasta viihdettä. Valtterin ja Tommin a-finaalipaikkoja yhtään väheksymättä.
 
Omasta puolestani kiitän omia seuran aktiiveja, kuten Pausiot, Louhet, Poutiaiset, Haapsaari ja moni muu, sekä tietysti koko Autotehtaan kerhon poppoo. Ilman tämänkaltaista vapaaehtoistyötä meillä ei olisi näin hienoja kisoja.
 
 


Laitan näin muillekkin tiedoksi, jotta kisaajat voivat pitää oikeuksistaan kiinni...  Oheinen tilanne oli sunnuntain GPT-kisassa. En kanna kanuunaa...
 
Tilanne oli siis sellainen, että ponderini vaurioitui kolarissa (venäläiskuskin toimesta kaksi kertaa, taisivat olla jotain kisatilanteita). Lopuksi juuri ennen semifinaalin loppua mokoma putosi kokonaan kyydistä (johto oli edelleen autossa).
 
Kilpailun johtaja ja kierroslaskija molemmat sanoivat näkeneensä kierroksia ajettavan mutta niitä laskentajärjestelmä ei laskenut, kyse olisi ollut yhdestä (maaliintulo) kierroksesta.
 
Asiaa tarkistettiin kilpailun valvojalta (jonka pitäisi edustaa kilpailijoiden oikeusturvaa) joka sanoi, että ehdottomasti ei mitään kierroksia lisätä. Kilpailujärjestäjä olisi ollut siis ajantasalla.
 


Kävin sunnuntaipäivän aikana ainakin kahdelle eri kuljettajalle ehdottamassa uutta transponderipaikkaa. Pelkästään sen takia, että luentamäärät laskentaviivalla oli selvästi normaaliluentamäärien alla. Lopuksi suosittelen kaikille kisaajille asentamaan siihen autoon aidon AMBrc transponderin...


Iltalukemista kohta 2.2
 
Laskenta suoritettiin alle vuoden vanhalla AMBrc3 decooderilla, AMB:n omilla kaapeleilla ja EFRA-yhteensopivalla RCM professional sovelluksella.
 


Lueskelin vähän vielä tuota EFRA bookkia, kohdat alla...
 
Lainaus käyttäjältä: Efra General Rules
Pykälä 5.4.9
"The final decision on the results is the responsibility of the timekeeper."

 
"Viimeinen päätös tuloksien oikeellisuudesta on ajanottajalla"
 
Pykälä 8.12.1
"All competitors must supply their own Personal Transponder and are responsible for ensuring that the organizer is adviced of the unique number."
 
"Kilpailijalla tulee olla oma transponderi ja on vastuussa sen oikean numeron ilmoittamisesta järjestäjälle"
 
Pykälä 8.12.3
"If a driver loses the transponder during the race, or if a transponder is not working, the lap counting supervisor must try to counts the laps manually."

 
"Jos kilpailijan menettää transponderin kilpailun aikana tai se ei toimi, pitää kierroslaskian yrittää laskea kierrokset manuaalisesti"
 
8.12.5
"Transponder must be moved to a better position in the car on the race-directors instruction, if lapcounting problems occur. Failure to comply may result in lost laps."
 
"Transponderi pitää siirtää parempaan paikkaan autossa kilpailujärjestäjän ohjeistuksesta, jos kierroslaskentaongelmia ilmenee. Laiminlyönti voi johtaa menetettyjä kierroksia"
« Viimeksi muokattu: 11.07.11 - klo: 10.36 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos kisajärjestäjille hienoista puitteista ja kanssa kilpailijoille hienosta päivästä! Oli taas nastaa ja sääkin suosi. Jeppe laittoikin sopivasti pondereista asiaa esille ja oma A finaalihan meni terveelleen ponderin oikkuiluun. Herääkin kysymys että olisiko jonkun pitänyt alkaa laskemaan mulle niitä kiekkoja/ seuraamaan omaa sijoitusta koska kuulin vaivoin korokkeelle että kierroksia ei tule ja pääsin alussa kuittaamaan heti ekalla kierroksella sijalta 7 sijalle 3. Oma lopputulos oli viimeinen 23 kierroksella vaikka todellisuudessa niitä oli aivan jotain muuta. Oma ponderi oli siis pimentynyt jossain lämmittelyn tai teknisen kympin aikana...
Pieni parannusehdotus / huomio oli myös se että ajajakorokkeen oikeaan laitaan ei kuulunut ollenkaan kuulutukset. Kiitos muuten hyvin järjestetyistä kisoista!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Kiitokset länsirannikon seurojen puuhamiehille hyvin järjestetyistä kilpailuista! Buffetille erityisplussat! Kelitkin kun oli kohdillaan ja rataa paranneltu (uudet kanttarit) niin oli mukava ajaa Raision radalla. Stanussa oli hienon näköistä kisaa Jaakon ja Joelin välillä koko päivän. Hyvinkäälle saadaan hieno taistelu mestaruudesta myös viriluokassa, onnea Viljamille Raision kisan voitosta! Kallen ja Augustin kanssa pääsi ajamaan oikein kunnolla finaaleissa, tässä viimeinen finaali AP:n kuvaamana.

tturku:n kommenttiin viitaten ainakin lauantaina sähköturistien kanssa kuulutukset kuuluivat hyvin myös korokkeen oikeaan reunaan - huutoturistissa syytä kääntää volumet kaakkoon? Jos jotain kehitettävää niin rataan voisi tehdä kanttarin vielä siihen korokkeen oikean päädyn kohdalla olevaan mutkaan. Lisäksi jos vanhoja lenkkejä ei ole tarkoitus kiertää niin selkeyttäisi aika paljon kun maalaisi kaikki reunat vihreällä.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kiitos Jeppe avustuksesta sunnuntaina ajanoton kanssa, ois menny mulla sormi "takakautta" suuhun jos ois pitäny lähtee ite yrittämään...
Kiitos myös Raision ja Turun väestölle hienosta panoksesta kisoihin meidän kerhomme puolesta.
Kisaa oli ilo seurata, kilpailijatkin toivat siis oman "viihde-kertoimen" mukanaan viikonlopulle, kiitos myös teille.

Vermeiden volyymistä en tiedä, mutta yritin sunnuntaina pitää itse mökää mikrofonin varressa. Ikävää, jos jäi kuulutukset kuulematta, koitetaan ensi kerralla (jos sellainen tulee omalle kohdalle) paremmalla tuurilla ja taidolla. Toivottavasti kuulutukset noin muuten olivat toimivia.
Kukaan ei ole Scotty Ernst syntyessään, paitsi Scotty itse. Kuuluttaja oli siis sunnuntaina ensikertalainen niissä hommissa, pistetään sen piikkiin, jookosta?  :angel:

Iso kiitos kaikille, kahtellaa mitä ens vuodeks keksittäis...

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

to_lat

  • Vieras
Kilpailun järjestäjän on kohdeltava kaikkia kilpailijoita tasapuolisesti. Tuomaristonpuheenjohtaja valvoo että kaikkia kilpailijoita kohdellaan tasapuolisesti ja kilpailijoiden oikeusturva toteutuu.

Jos olisi yhdelle kilpailijalle alettu hyvittämään kierroksia joita ajanotto ei ole rekisteröinyt, olisi pitänyt hyvittää myöskin kaikille muille kilpailijoille kierroksia joita ajanotto ei ole rekisteröinyt.

Mielestäni kaikkien kilpailijoiden oikeusturva ja tasapuolinen kohtelu toteutui tässä kilpailussa järjestäjän puolesta oikein, koska kenellekään ei hyvitetty kierroksia.

Jos kierroksia ruvettaisiin hyvittämään ponderin toimimattomuudesta täytyisi järjestäjällä olla kymmenen ihmistä lisää töissä, jotka laskisivat käsin joka erässä jokaiselle kilpailijalle tuloksen.

Terveisin tuomaristonpuheenjohtaja Toni Latvio

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Olisiko tuohon "laskentasääntöön" sitten tehtävä kansallinen poikkeus, selkeämpäähän se on kun jossakin olisi suoraan sanottuna, "ponderin toimivuus on kuljettajan vastuulla, mikäli mittalaitteisto toimii oikein"


Itsekin tulkitsen ponderin toimimattomuuden "tekniseksi auton viaksi", näin se on järjestäjän kannalta helpompaa.


Halusin vain tuoda esille sen, että EFRA-sääntö poikkeaa tästä. Lajiryhmälle pohdittavaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

to_lat

  • Vieras
Kilpailija vastaa että auto on sääntöjen mukainen. Jos autossa oleva ponderi ei toimi niin autohan ei ole sääntöjen mukainen.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Kiitokset kisanjärjestäjille ja kilpakumppaneille, onnittelut Jepelle GT-luokan voitosta ja sarjan piikkipaikasta.

Oma kisareissu alkoi pienellä järkytyksellä, kun lauantai-iltana hotellissa laittelin autoa kisakuntoon ja totesin, että vastari ei ollutkaan boksissa! Kun pissilätäkkö oli pyyhitty lattialta, muistin, että otinhan minä onneksi krossarinkin mukaan, joten pienen elinsiirto-operaation jälkeen homma oli pulkassa.

Jälleen kerran oli GT-luokassa hyvää kilvanajoa, tällä kertaa väännettiin Petterin kanssa kakkossijasta ihan tosissaan, kun kärkeen ei ollut asiaa. Parempi vei voiton, niinkuin aina, selittelyille ei ole sijaa, Hyvinkäällä sitten seuraava taisto.

Rata oli alkuun aika "ohut", mutta kun muutama alkuerä oli kurvailtu alkoi se tuntumaan oikeastaan tosi kivalta ajaa. Ehkä yksi treenipäivä alle, niin Jepelläkin olisi ollut vähän hikisempi iltapäivä voittamisen suhteen. Sääkin suosi, tuulilasiin alkoi tulla sadepisaroita, noin 2 minuuttia radalta poistumisen jälkeen.  :afro:

Flying Calacucco

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Rata oli alkuun aika "ohut", mutta kun muutama alkuerä oli kurvailtu alkoi se tuntumaan oikeastaan tosi kivalta ajaa. Ehkä yksi treenipäivä alle, niin Jepelläkin olisi ollut vähän hikisempi iltapäivä voittamisen suhteen. Sääkin suosi, tuulilasiin alkoi tulla sadepisaroita, noin 2 minuuttia radalta poistumisen jälkeen.  :afro:

Kyllä siinä meinasi hiki tulla kun viimeisen 10 minuutin aikan ohjausservon voima hiipui ja hiipui, renkaat sai kääntymään kun jarrutti voimakkaasti käännökseen. Pari leveäksi vedettyä kurviakin tuli kun renkaat eivät kääntyneet mutta onnekkaasti auto liukui takaisin radalle :) Uutta servoa tilaukseen...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jalo

  • RSRCA
    • Profiili
Tässä muutama otos lauantailta.

Kiitokset kaikille kisakavereille, etenkin Joelille hyvästä kisasta.

Jaakko
- JL Signature - Awesomatix - Lrp - Sanwa - Faskolor - Bittydesign - Power Racing - Art-D -

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kiitos vaan järjestäjille, kaikki toimi ainakin Lauantaina hienosti. Kuuluttaja piti hyvin ajantasalla, katsastus oli asiallista ja buffetti todella hyvä, Ainoa miinus, buffetissa ei ollut nitroa myytävänä, oltaisiin Raulin kanssa voitu ostaa, oli se Jaakon ja Joelin kisailu sen verran kauheaa katseltavaa :wink:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Tuolla vielä rapsan tynkää omista toilailuista... -> http://www.lehtojarvi.net/?p=851
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Kiitokset järjestäjille hienosta kilpailusta. Rata oli yllättävän haastava ja itsellä meni koko päivä sen opetteluun. Vaikka rataa kurvailin 160 minuuttia tehokkaasti päivän aikana.

Hauskaa myös nähdä ihmisiä varikolla tutustumassa lajiin ja kyselemässä "turhia" kysymyksiä, Tämä kertoo siitä että tapahtumaa on markkinoitu myös rc-piirin ulkopuolella.

Buffalle erityiskiitos, sain tilattua letun tietylle ajalle että aika riitti sen syömiselle!
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook


Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oli ensikertalaiselle hieno kokemus, vaikka joutukin jäämään pois b-finaalista tekniikka murheiden takia. Ja oli mukava huomata, että ainakin tossa Gt-8 luokassa vallitsee hyvä kilpailuhenki ja tälläinen ensikertalainenkin saa  hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille! Hyvinkäällä koitetaan uudestaan, jos siellä pääsis jo ruutulipulle  :grin: .
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Oli ensikertalaiselle hieno kokemus, vaikka joutukin jäämään pois b-finaalista tekniikka murheiden takia. Ja oli mukava huomata, että ainakin tossa Gt-8 luokassa vallitsee hyvä kilpailuhenki ja tälläinen ensikertalainenkin saa  hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille! Hyvinkäällä koitetaan uudestaan, jos siellä pääsis jo ruutulipulle  :grin: .


Uteliaisuuttani kysyn, että oli autona se keltainen vette jossa musta kuvio kuljessä? Mitä tekniikkamurheita oli?


Itseäni vähän harmittaa kun en ehtinyt ihan kaikkii GT-8 kuskeihin tutustua, sen verran oli kiirrettä kahden luokan ajamisessa.


\ Jeppe
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oli ensikertalaiselle hieno kokemus, vaikka joutukin jäämään pois b-finaalista tekniikka murheiden takia. Ja oli mukava huomata, että ainakin tossa Gt-8 luokassa vallitsee hyvä kilpailuhenki ja tälläinen ensikertalainenkin saa  hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille! Hyvinkäällä koitetaan uudestaan, jos siellä pääsis jo ruutulipulle  :grin: .


Uteliaisuuttani kysyn, että oli autona se keltainen vette jossa musta kuvio kuljessä? Mitä tekniikkamurheita oli?


Itseäni vähän harmittaa kun en ehtinyt ihan kaikkii GT-8 kuskeihin tutustua, sen verran oli kiirrettä kahden luokan ajamisessa.


\ Jeppe
Jep sama mies. Suli tosta Orionin starttiboxista liittimet muovin sisään, eikä siis enään saanut autoa käyntiin tohon b-finaaliin. Käyn tos hakemas ens viikol tehokkaamman Boksin nii ei tartte Hyvinkäällä ainakaan sen takia tunaroida. Eli auto kyl pelittää, on vaan vielä toi motti hiukan tiukka, kun sai noi sisäänajot suoritettua vasta hiukan ennen tota Raision kisaa, nii ei toi boksi ollu tolle motille siis tarpeeks tehokas.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Oishan noita pokseja ollut piha vääränä ;), no ensikerralla sitten :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Jeps, itsehän en ottanut omaa boxia ollenkaan mukaan kisaan...  :grin

Hyvät kisat oli, vaikka vähän liikaa ohjelmaa tuli järjestettyä itselle. Kiitokset järjestäjille.
---

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Suuret kiitokset Raision porukoille erinomaisesti järjestetyistä kisoista!

Mukana oltiin lauantaina ja luokkana TSS-10. Aamun harjoitusten aikataulu meinasi päästä yllättämään ja toinen harjoituskierros olikin sitten aika lentävä. Katsastukset toimivat hyvin ja kierrosaikoja raportoitiin kiitettävästi. Rata oli hyvässä kunnossa ja uudet valumollat toimivat. Pääsuoralle lähtevää karretta on vaikea oppia rakastamaan, mutta minkäs teet kun se kaivo kerran siellä on...

Pitkä kausi vie vähitellen enimmät virrat myös kuskeista, mutta juniori onneksi rutisti niin hienosti kuin kovassa seurassa pystyi. Viimeinen vauhti jäi puuttumaan juuri silloin, kun sitä olisi tarvittu. Erityisesti oman kylän pojat olivat hieroneet radan mutkat niin hyvin muistiinsa, että välillä melkein unohtui, että siellä oli muitakin autoja. Hyvin antoivat haastetta muutkin, erityisen kova suoritus oli tiimikaveri-Eetun kolmas sija.

Kaiken kaikkiaan kärjen takana ajettiin aivan liian suurpiirteisesti kaikissa vakioluokan A-finaaleissa, toivottavasti viimeisessä kisassa tulokset selviävät ajamalla, eikä samanlaista kolistelua kuin Raisiossa tarvitse nähdä.
Tiim Lahti