Kirjoittaja Aihe: Kiertokanki murtui sisäänajossa viikon vanhassa autossa, mikä avuksi?  (Luettu 2206 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DMT SYNCRO

  • Tulokas
    • Profiili
Tervehdys!

Tilasin uuden KYOSHO DMT GP SYNCRO KT200 (KONE on GXR18PS) auton viime viikolla, nyt siitä murtui kiertokanki alasilmukastaan.
Autossa on vielä tehdassäädöt ja sillä on ajettu n. 5 tankillista sisäänajoa. Yhtäkkiä auto sammui ajossa ja jätin asian sikseen (luulin polttoaineen loppuneen).
Eilen ehdin ottaa auton taas ajoon eikä vetonaru suostunut pyörittämään moottoria. Kaverini (kokemusta RC-polttiksista) irrotti motin, avasi kannen ja veti sylinteriputken ulos. Mäntä pyöriskeli irtonaisena lohkossa!
Soppaa oli saanut hyvin, se näkyi lohkossa ja männän päällä olevasta voiteluaineesta (märkää täynnä).
Mikä neuvoksi? Liikkeessä kehottivat palaamaan myöhemmin asiaan. Onko nämä takuuasioita? Liikkeen sivulta/kuitista ei takuuasioista TIETENKÄÄN ole mitään.

Mäntä oli myös saanut osumaa helmaansa rikkoutuneen kiertokangen lyötyä siihen. Sylinteriputki näyttää virheettömältä.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Tottakai tuon pitäisi mennä takuuseen, mutta veikkaan, että auto on ostettu Atalasta? Siellä hommien hoitaminen ei ole myyjien mielestä kovinkaan mielekästä, eli siinäkin saattaa mennä jonkin aikaa.  :undecided:
Passiivista harrastelua

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Juuri kävin atalassa, sielä siivoiltiin tätä viimeistäkin tampereen liikettä. Kuulemma loppuu toiminta, en tiedä tarkoittiko tampereen liikettä vai kokonaan.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kokeileppa Kössin maahantuojalta suoraan kysellä jos liikkeen kanssa onkelmia?!

Esim->  http://www.yritysopas.com/tiedot/Helsinki/Kyosho_Slotcar_Oy/

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ite ostin Inferno NEO Race Specin 12.7, 2 päivänä kävin illalla ajelee, ja mielestäni putkesta tuli riittävästi pakokaasua, ei siis liian ohkasella, no kone leipo kiinni kone oli öljyinen, ja märkä. Kiertokanki murtu,männästä puutuui pala, ja otin yhteyttä maahantuojaan niin heti sanoi et liian ohkasella käyny. Ei menny takuuseen. ostin uudet osat nyt toimii ja käytän aika rikkaalla, koska en uskalla ottaa tehoja irti, ettei hajoo uudestaan. Jos joku tietää 100% varman keinon "kiristää" moottoria, niin ettei leikkaa kiinni, niin heti infoo, kiitos. Nyt autosta hajonnut, kolme rengasta, yksi tulppa. koneeseen ostettu mäntä, sylinteriputki, kierokanki... ja tänään meni autosta ohjausservosta ratas :), hauska harrastus, mutta luulin autoja kestävämmäksi  :cool: Nyt vaan odotellaan mitä seuraavaksi hajoo  :tongue: Ps. kone oli mukana tulevan ohjeen mukaan sisääajettu.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Kone voi olla väärin säädetty vaikka savua tulisikin putkesta. youtubesta löytyy videoita mutta paras keino on mennä lähimmälle radalla ja nykästä jotain hihasta :)

Autojakin löytyy kestäviä kun valkkaa jonkun muun merkin, tai sitten kyseisen merkin kalleimman mallin :)
XRAY 808 2009 Spec |