Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2011-2012 - sääntökeskustelu  (Luettu 52341 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Winter Jumps 2011-2012 - sääntökeskustelu
« : 23.08.11 - klo: 16.13 »
Tänne voi kirjoittaa WinterJumps sarjasääntöväännöt ja muut, pidetään asiatopicit erillään tästä.

« Viimeksi muokattu: 28.09.11 - klo: 10.57 kirjoittanut *HOKE* »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #1 : 23.08.11 - klo: 19.51 »
Tiedusteluja kisojen suhteen on jo tullut ja halukkaita kisapaikkoja ja toiveita kisa-aikatauluiksi kartoitetaan tällä hetkellä. Eli olen keräämässä listaa ja mahdollisia viikonloppuja ylös kalenteriin ja laitan sitten sinnepäin viestiä mahdollisista kisaviikonlopuista.

Eli jos joku WJ-paikkakunta (vanha tai uusi) ei ole vielä ilmoitellut halukkuuttaan kisojen järjestämiseen, niin minuun voi olla yhteydessä asian suhteen.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #2 : 26.08.11 - klo: 14.14 »
Hyvä Vesa!

Toivottavasti lopullinen wj kalenteri saatas aikaan tämän vuoden puolella. Helpottaa kovasti menojen suunnittelua.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #3 : 26.08.11 - klo: 14.31 »
5 kisaa ja 1 päiväiset.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #4 : 26.08.11 - klo: 15.14 »
Kisojen määrää en kommentoi, mutta olisi kyllä mielesäni jo aika siirtyä kaksipäiväisiin kisoihin.
Voi jopa olla että jos porukkaa tulee kisoihin vielä enemmän kuin viime vuonna, niin menee yksipäiväiset kisat aikataulullisesti mahdottomaksi.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #5 : 26.08.11 - klo: 16.49 »
Tampereen/Nokian kisoihin ei missään nimessä tule lisäluokkia samalle päivälle (la) M2-10 ja M4-10 kanssa.

Tarkoitus on vuokrata kisoja varten iso halli, jossa sitten sunnuntaina isot SC-kisat.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #6 : 26.08.11 - klo: 18.47 »
Tampereen/Nokian kisoihin ei missään nimessä tule lisäluokkia samalle päivälle (la) M2-10 ja M4-10 kanssa.

Tarkoitus on vuokrata kisoja varten iso halli, jossa sitten sunnuntaina isot SC-kisat.

Mielellään Tampere/Nokia voisi olla ekan kisan järjestäjäkin, koska tämä iso halli on meille luvattu käyttöön sillä ehdolla että sen on vapaa. Se on nyt vielä vapaa, mutta koskaan ei tiedä jos vaikka viereinen Nokian Renkaat Oyj haluaa tästä varastotilaa itselleen. Kiva olisi järjestää kerrankin kisat tolpattomassa tilassa.

*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #7 : 26.08.11 - klo: 19.50 »
5 kisaa ja 1 päiväiset.

Kompataan Hartsaa tässä.  :grin:

Eli 5 kisaa ja 1päiväisenä.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #8 : 27.08.11 - klo: 18.31 »
Ykspäiväset olis omaan mieleen kanssa. Nuo kun eivöt ole sm:ät niin ykspäiväsyys ok??? Ja lisää viimevuoden jyväskylä wj tyylisiä ratoja !!! Parempi yks pitkä päivä ku kaks pitkää :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #9 : 27.08.11 - klo: 22.21 »
Mielenkiintoinen perustelu yksipäiväisten puolesta, vaikka kyseessä onkin wj eikä sm kilpailu niin on aivan yhtä mahdotonta änkeä liikaa kuskeja samalle päivälle ja vielä pitää sekä pääluokkien että täyteluokkien kuskit tyytyväisinä. Mutta toisaalta kaksipäiväset kisat ovat järjestäjän kannalta huomattavasti vaikeammat, ja kilpailijoiden kustannukset nousevat niin paljon että moni varmasti jää pois tämän takia.

Olen yksipäiväisten kannalla, mutta mikäli kuskimäärä jatkaa kasvamistaan niin joku sääntö asian suhteen pitää keksiä, päivät ei voi venyä yli 12-12,5h mitä ne on pahimmillaan ollu.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #10 : 27.08.11 - klo: 22.43 »
Tässä oman perheen kasvun myötä on alkanut itseäkin innostamaan enempi yksipäiväiset kisat.. Eikä edes kustannusten takia. Kisaviikonloppujen määrä on muutenkin melkoinen vuoden aikana, niin päivänkin säästö sieltä täältä on tervetullutta ja saattaisi perhesopukin säilyä paremmin..

Ihan vain kisaajan näkökulmasta, perheeltä kysymättä, olisin kyllä 2 päiväisten kisojen kannalla. ;)

Ja jos yksipäiväisten esteenä on nuo täyteluokat, niin voisiko tehdä vaikka niin, että la ajaisi tuuppi + nelkku ja jos järjestäjä haluaa, niin pitää muille luokille kisat sunnuntaina?

Kisojen määrä on ihan se ja sama. Ihan hyvä oli viime kauden kuuden kisan systeemikin, jossa neljä parasta laskettiin.
EuroRC / TEK

Poissa Kapa990

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #11 : 27.08.11 - klo: 23.44 »
Kahta luokka ajettaessa kaksipäiväiset kisat on parempi, tuo nicken mainitsema 12h päivä ei palvele ketään...
Jos ajetaan samalla muita luokkia, pitää laittaa kisat tärkeys järjestykseen :afro:

T:Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #12 : 28.08.11 - klo: 22.00 »
Jos mahdollista niin kisat yhden päivän aikana, siis M2-10 ja M4-10. Muut luokat sitten vaikka su jos järjestäjä haluaa. Jos sitten M2-10 ja M4-10 kuskeja tulee niin paljon, että päivä venyisi liiaksi niin - minun mielestä - luokka/ päivä - syy: aivan turhaa väkisin venyttää yhtä luokkaa ajavan kilpailuja kaksipäiväiseksi, siis tuolla alkuerät 1. päivä ja finaalit 2. päivänä...
Old fart

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #13 : 28.08.11 - klo: 22.10 »
Jos mahdollista niin kisat yhden päivän aikana, siis M2-10 ja M4-10. Muut luokat sitten vaikka su jos järjestäjä haluaa. Jos sitten M2-10 ja M4-10 kuskeja tulee niin paljon, että päivä venyisi liiaksi niin - minun mielestä - luokka/ päivä - syy: aivan turhaa väkisin venyttää yhtä luokkaa ajavan kilpailuja kaksipäiväiseksi, siis tuolla alkuerät 1. päivä ja finaalit 2. päivänä...

Kannatan !
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #14 : 28.08.11 - klo: 22.11 »
Muutamia pointteja. Ensinnäkin WJ sarja on epävirallinen kisasarja. En tässä nyt ole mitenkään puhumassa sen enempää AKK roolissa, vaan siis ihan todetakseni muutamat seikat.

- Sarja on toiminut todella hyvin Eskelisen ohjauksessa ja yleensä luokkayhteyshenkilö (Maastosarja) on asiassa tehnyt yhteistyötä WJ sarjan kanssa.
- Sarja on tuonut hyvin uusia kuljettajia. Syitä tähän juuri se, että kisa ei vaadi lisenssiä sekä myös että kisoja on paljon ja eripaikkakunnilla. Myös kisojen yksipäiväisyys helpottaa tässä, koska ei tule uusille kuljettajille paljoa kustannuksia.
- Jos kisaa pidennetään kahteen päivään, niin uskon että kokeneet kisaajat pysyvät, mutta tuoreemmat kisaajat katoavat.
- Jos kisa on yksipäiväinen (per luokka) niin silti kokeneet kisaajat pysyvät, eli siis kisaa pidentämällä ei voiteta mitään.
- Koska sarja on epävirallinen, niin sitä ei voida merkitä viralliseen kalenteriin. Toki se voidaan ottaa huomioon sitä suunniteltaessa (kuten tänä vuonna Model Expo huomioitiin). Tämä kuitenkin edellyttää että päivämäärät ovat tiedossa.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #15 : 28.08.11 - klo: 23.04 »
Jos mahdollista niin kisat yhden päivän aikana, siis M2-10 ja M4-10. Muut luokat sitten vaikka su jos järjestäjä haluaa. Jos sitten M2-10 ja M4-10 kuskeja tulee niin paljon, että päivä venyisi liiaksi niin - minun mielestä - luokka/ päivä - syy: aivan turhaa väkisin venyttää yhtä luokkaa ajavan kilpailuja kaksipäiväiseksi, siis tuolla alkuerät 1. päivä ja finaalit 2. päivänä...

Just näin. Jos pitää mennä 2 kisapäivään sen takia, että tulee 'liikaa' kuskeja, niin luokka/päivä on parempi. Ihan turhaan 2WD kuskin pitää olla paikalla lauantaina ajamassa alkueriä ja sunnuntaina finaaleja, jos ei aja 4WD. Ja toisinpäin tietysti.

Siis, jos on liikaa kuskeja niin jaetaan luokat eri päiville. Jos haluaa ajaa 2 eri luokkaa niin sitten on yötä hotellissa. Myös ajotyö helpottuu kun on vain yksi luokka/päivä joka menee nopeammin läpi kun 12h mammutti päivä.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #16 : 29.08.11 - klo: 01.32 »
WJ kisat WJ luokille mikäli näyttää päivä venyvän.
Eli kuten olen viimetalven aikanakin jo sanonut niin jos kerta näyttää siltä että päivä venyy todella pitkäksi jne niin silloin TÄYTELUOKILTA leikataan...

Eli SC luokat ajaa esim vähemmän alkueriä ja vaikkapa yhden finaalinkin vähemmän, jos ei muuten aikatauluun meinaa mahtua... Ja jos vieläkin näyttää siltä että ei mahdu fiksusti päivään niin sitten SC luokat omalle päivälle... Mikäli järjestäjä ylipäätään haluaa niitä pitää.

Ei F1 aikatauluakaan muuteta minkään F3 tai porsche cupin takia.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #17 : 29.08.11 - klo: 07.58 »
Yhden päivän kisa per luokka myös tekee kisaamisen helpommaksi, koska voi keskittyä yhden auton laittamiseen kerrallaan. Itse en ainakaan koskaan halua olla ajamassa kahta luokkaa saman päivän aikana, koska tekninen ongelma toisessa luokassa saattaaa sotkea molempien luokkien ajot. Toki kokeneet kuljettajat tilanteen hanskaavat, mutta jos minulla on ongelmia asian kanssa niin on kyllä varmasti myös aloittelijoillakin.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #18 : 29.08.11 - klo: 11.28 »
Copterin kanssa samoilla linjoilla, Eli _jos_ ne nyt pitää kaksipäiväisiksi saada, niin tosiaan SM sarjasta tuttu käytäntö toimii. Eri luokat eri päivinä. Tämä palvelee myös niitä, jotka vain toista luokkaa ajavat. Ei ole mitään järkeä ajattaa kahta päivää kumpaakin luokkaa, kun siihen ei mitään tarvetta ole. 
EuroRC / TEK

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #19 : 30.08.11 - klo: 08.48 »
Aivan samaa mieltä yksipäiväisyydestä. Ja juuri luokka per päivä jos ei pääluokkia ehdi ajamaan. Itsellä kasvaa perhe lähiaikoina ja nyt jo tulee nurinaa reissuista, jos ne olisivat la sekä su olisi selvää että en itse pystyisi osallistumaan kovin moneen kisaan. Valitettavasti. Täyteluokka omalle päivälle tai karsiminen hoken ehdottamalla tavalla jos aikataulut venyy...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #20 : 30.08.11 - klo: 10.26 »
Itellä on sama homma kuin monella muullakin, perhettä on jo jonkin verran ja 2 päiväset kisat ei tule oikeen kysymykseen (kovin montaa ainakaan)
Eli jos 2 päiväsenä mennään niin 4wd ja 2wd eri päivinä ja näille sit täytteeksi truggy/sc 4wd/2wd jos kysyntää on.

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #21 : 30.08.11 - klo: 15.12 »
Yhtä luokkaa ajava satunnainen kisaaja liputtaa yksipäiväisyyden puolesta, mutta samalla pitäisi saada kohtuullinen pituus päivälle, ei mielellään yli 10h. Pitkät päivät on äärimmäisen tylsiä kun ajat sen 7 minuuttia ja pyörittelet peukaloita 1.5 tuntia erien välillä.

Milloin muuten koittaa se päivä että ainakin finaalit ajettaisiin hieman pitempinä? Moottorit ja akut antaa siihen mahdollisuuden.
« Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo: 15.16 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #22 : 31.08.11 - klo: 15.11 »
Milloin muuten koittaa se päivä että ainakin finaalit ajettaisiin hieman pitempinä? Moottorit ja akut antaa siihen mahdollisuuden.
Oishan 8min finaalit esim. hienot mut sen voin sanoo että ainaki omassa autossa käryää sähköt 7min kohalla jos siitä jatkaa viel. Tuupilla varmaan menee heittämällä tuo 8min samoin hihna nelkuilla mutten oo ihan varma onnistuuko vielä jokaisella ratasdiffit omaavalla autolla.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #23 : 31.08.11 - klo: 16.37 »
Selitätkö mulle mikä ero ratasdiffillisen ja hihnakäyttöisen välillä on???

Se ero ainakin että kardaanivetoisissa on pienempi kitka, kun taas hihna aiheuttaa aina selkeän kitkan.

No mutta mites kun mun auto on hihnavetoinen ja siinä on ratasdiffit...?
Mitenköhän sen kanssa menis :tongue:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #24 : 31.08.11 - klo: 17.21 »
Varmaan riippuu hyvin pitkälti sähköistä mutta 8-10 minuutin kisavauhtiset hiitit treeneissä on arkipäivää monelle muullekkin kun meidän autokunnalle. Mulle nelkku on aina nelkku ja sähköjen rasitukset sekä niiden mitoitukset sen mukaiset, en ole koskaan selittänyt sähköille mikä vetotapa tai diffit siellä on kiinni... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #25 : 31.08.11 - klo: 18.13 »
Itte ajan kisareeneissä yleensä 4wd:n cut offiin. Se on aika pitkä pätkä ja aika lämmintä on ja haisee palaneelle...mutta 5min on sähköcrossin, niin ulkona kuin sisällä, oikea ajoaika, minun mielestäni. Ei tarvetta muuttaa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #26 : 31.08.11 - klo: 18.36 »
Kotkassa on ajettu 2 kesää 7 minuutin eriä 2WD SC autoilla jotka painaa noin 600-800 grammaa enemmän kun kymppikrossarit.

Kisoja yleensä  2 kertaa viikossa, eli 14 erälähtöä/viikko.

Viesti siis se, että ei kenelläkään ole ollut mitään ongelmia akkujen, tai lämpöjen kanssa. Kokemusta on nyt noin 500 lähdön verran.

Talvella ajettiin myös 30 minuutin kisoja, silloin oli tietysti pakko vaihtaa akku kesken kisan kertaalleen.

Mutta ei se tarkoita sitä, että pitäisi vielä venyttää kisapäivää, ellei sitten kyse ole vain esim. A-finaalien pidennyksestä.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #27 : 31.08.11 - klo: 19.44 »
SC:llä ajettiin jo toissa talvena 7 minuutin finaaleita, nelkku ja tuuppi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #28 : 02.09.11 - klo: 14.13 »
Selitätkö mulle mikä ero ratasdiffillisen ja hihnakäyttöisen välillä on???
Se ero ainakin että kardaanivetoisissa on pienempi kitka, kun taas hihna aiheuttaa aina selkeän kitkan.
No mutta mites kun mun auto on hihnavetoinen ja siinä on ratasdiffit...?
Mitenköhän sen kanssa menis :tongue:
No voihan sitä ymmärtää asiat miten haluaa mutta ainakin omassa autossa (pumilio) raskaiden diffien takia sähköt on paljon kovemmalla kuin aikaisemmin ajamallani schumin hihna autolla. Samaten on huomattu esim. dexissä että vetopuoli vaatii enemmän voimaa kuin hihna autoissa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #29 : 02.09.11 - klo: 17.16 »
No höh, vuosi sitten ajettiin Pumiliolla kymmeniä akkuja eikä lämpöjen kanssa ollut sen kummempia kuvioita kuin nykyisellä tai edellisellä kalustolla. No, mitäpä tätä asiaa arpomaan ja äänestämään, toiset pystyy ajamaan 5 minuuttia ja toiset tarvittaessa enemmän joten kai se on edelleen tyydyttävä niihin tynkäfinaaleihin, vaikka edelleen, nykyiset sähköt antaa mahdollisuuden pitempiin kuin 5 minuutin hiitteihin.
Kylätason RC-kuski.