Kirjoittaja Aihe: Winter Jumps 2011-2012 - sääntökeskustelu  (Luettu 52352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #120 : 24.09.11 - klo: 13.40 »

*Katsastuksesta sen verran, että tulevalla kaudella se hoidetaan ennen erää, jotta katsastuksessa voidaan helpommin todeta mahdollinen pitoaineen tms. käyttö.


Eli auto pitää olla 10min enen omaa erää valmis tai jopa 15min. Että kerkee katastuksen kautta ajaan?

Mitenkähän tuo tulee käytännössä toimiin, varsinkin kun porukka tahtoo uhontaa jättää ajon jälkeenkin sen auton katastukseen.

Saati jos katsastuksessa tulee jotakin pientä mikä pitäisi korjata ja käydä uudelleen näyttämässä...
ehtiikö tuossa tapauksessa enää tekemään sitä pientä säätöä vai jääkö vain lähtö ajamatta...?
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #121 : 24.09.11 - klo: 14.33 »

*Katsastuksesta sen verran, että tulevalla kaudella se hoidetaan ennen erää, jotta katsastuksessa voidaan helpommin todeta mahdollinen pitoaineen tms. käyttö.


Eli auto pitää olla 10min enen omaa erää valmis tai jopa 15min. Että kerkee katastuksen kautta ajaan?

Mitenkähän tuo tulee käytännössä toimiin, varsinkin kun porukka tahtoo uhontaa jättää ajon jälkeenkin sen auton katastukseen.

Näin toimitaan isoissa kisoissa ja se toimii mainiosti.
Kun omaa erää edeltävä erä on menossa, viedään oma auto katsastukseen ja se tarkastetaan. Silloin kaikkien on oltava ajoissa valmiina, eikä muiden tarvii venata, jos joku hönö vielä piikkaa akkuja varikolla.
Jos on jotain huomautettavaa, niin sen kerkee vielä korjata (esim. merkkaamattomat renkaat) vs saa hylsyn erän jälkeen.
P.S. Keskittyminen tekemiseen on tässäkin lajissa sallittua.  :cheesy:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #122 : 24.09.11 - klo: 15.13 »
Tuosta tulikin mieleen että onko ajateltu mitään muutosta finaalien järjestykseen.
Nythän on yleensä ajettu A finaalit peräkkäin, eli kuskeilla jotka ajaa kahta luokkaa ja vielä A finaalissa, on ollut todela kiire viedä tuuppi pois, hakea nelkku... vaihtaa ohjaimesta muistipaikkaa ja hypätä lauteille.

Tuo ennen erää katsastaminen hankaloittaa tätä entisestään.

Erän jälkeen katsastus on toiminut siinämielessä kivuttomasti että erän jälkeen voi heittää auton katsastukseen ja mennä nostamaan... Eli kuskit ei periaatteessa menetä aikaa tuossa ollenkaan.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #123 : 24.09.11 - klo: 18.54 »

Näin toimitaan isoissa kisoissa ja se toimii mainiosti.
Kun omaa erää edeltävä erä on menossa, viedään oma auto katsastukseen ja se tarkastetaan. Silloin kaikkien on oltava ajoissa valmiina, eikä muiden tarvii venata, jos joku hönö vielä piikkaa akkuja varikolla.
Jos on jotain huomautettavaa, niin sen kerkee vielä korjata (esim. merkkaamattomat renkaat) vs saa hylsyn erän jälkeen.
P.S. Keskittyminen tekemiseen on tässäkin lajissa sallittua.  :cheesy:

Kiire saattaa tulla, esim alkuerissä jos tööttää auton paahaan kuntoon. Tai haluu tehä isoja muutoksia.

mun mielestä toi sm:stä tuttu kaava kyllä pelaa wj:ssäkin, turha muuttaa toimivaa kaavaa muuttamisen ilosta.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #124 : 24.09.11 - klo: 19.39 »

Mitenkähän tuo tulee käytännössä toimiin, varsinkin kun porukka tahtoo uhontaa jättää ajon jälkeenkin sen auton katastukseen.

Saati jos katsastuksessa tulee jotakin pientä mikä pitäisi korjata ja käydä uudelleen näyttämässä...
ehtiikö tuossa tapauksessa enää tekemään sitä pientä säätöä vai jääkö vain lähtö ajamatta...?
[/quote]

Eikös tuo ennakokatsastus ole ikäänkuin lisämahdollisuus saada autonsa sääntöjen mukaiseen kuosiin? Normikatsastuksessahan tällaista mahdollisuutta ei ole, vaan hylsy tulee jokseenkin automaattisesti.
Flying Calacucco

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #125 : 24.09.11 - klo: 19.58 »
Sitä etukäteiskatsastusta lähdetään kokeilemaan tosiaan isojen kisojen tapaan. Ja kuten aiemmin kirjoitin, ei pelkästä muuttamisen ilosta, vaan mm. sen takia, että niitä pitoaineen käyttöepäilyjä (mitä on ollut viime kautena ilmassa) saadaan paremmin kontrolloitua. Eli jos joku nyt syystä tai toisesta käsittelee renkaita muulla kuin vedellä, se voidaan katsastuksessa todeta. Erän jälkeen tämä asia on selvästi vaikeampi todeta.

Isoissa kisoissahan tuo on tosiaan toiminut oikein mainiosti. Siihen tarvitsee varata n. 5 min enemmän aikaa kuin aiemmin, sen ei pitäisi kenenkään kisaa kaataa.

Tuota finaalien ajojärjestystä voi periaatteessa miettiä, mutta kun A-finaalit ajetaan kuitenkin kolminkertaisina, niin niiden pitäisi olla alussa, keskellä ja lopussa. Eli jos aikataulu halutaan mahdollisimman tiiviiksi (kuten se varmastikin on pakko tehdä), niin siihen ei välttämättä löydy muuta mahdollisuutta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #126 : 24.09.11 - klo: 21.10 »
Kuinkas se homma sitten hoidetaan ettei kukaan pääse katsastuksen jälkeen tekemään autolleen mitään?
Pitääkö katsastuksen jälkeen jättää auto jollekin pöydälle mistä auton saa ottaa vasta kun se pudotetaan radalle?

Eli jos katsastukseen saa viedä autonsa kun omaa erää edeltävä hiitti käynnistyy niin siinähän on katsastuksen jälkeen vielä monta minuuttia aikaa vaikka mihin.

Ilmeisesti siis homma tehdään niin että hyväksynnän jälkeen auto pöydälle eikä sitä saa viedä mihinkäänen ennenkuin auton tosiaan saa heittää radalle.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #127 : 24.09.11 - klo: 21.33 »
Esim. MM-kisoissa tämän "esikatsastuksen" jälkeen autolle sai tehdä muutoksia, jos se ei jostain syystä ollut sääntöjen mukainen. Eli jos akkujen jännite oli liian korkea, niin oli vielä mahdolisuus käydä varikolla purkamassa akkuja hieman. Kunhan auto oli siis läpäissyt katsastuksen ennen erän alkua. Mitä aiemmin siis viet auton katsastukseen, sitä enemmän ainulla on aikaa tehdä muutoksia, jos tarvetta on.

Ja kun auto on läpäissyt katsastuksen, auton voi ottaa juuri ennen erää katsastuspöydältä. Tähän pitää vielä tehdä ohjeistus järjestäjiä varten.

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #128 : 24.09.11 - klo: 21.48 »
Ihme touhua tää pienois-autoilu? Ajoin itse kilpaa sm tasolla joskus hiilikone ajalla. Samoja kavereita näkyy olevan mukana vielä tänäkin päivänä. Käsittämätöntä väittelyä turhista asioista. Olen 12 vuoden ajan ollut aktiivi kilpailijana ja ammattimekaanikkona isojen autojen parissa rc uran jälkeen. Myös heillä on rengas säännöt ja ennakko katsastukset. Käsittääkseni auto ennakko katsastetaan ja se tulee olla sääntöjen mukainen koko kilpailusuorituksen ajan. Montako "uutta" kuskia on kauden aikana käyttänyt tätä mahdollisuutta ajaa vapaalla renkaalla? Moniko heistä on ollut A tai edes B finaalissa? Jokainen aloitteleva  kuljettaja joka ajaa treeni erät muulla kuin sarjasäännön mukaisella renkaalla, voi tulla ennen alkueriä hakemaan minulta uudet Minipinnit tai Spiket joilla voi kisan ajaa.


Mika Haatanen
050-5263399

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #129 : 24.09.11 - klo: 22.25 »
Jokainen aloitteleva  kuljettaja joka ajaa treeni erät muulla kuin sarjasäännön mukaisella renkaalla, voi tulla ennen alkueriä hakemaan minulta uudet Minipinnit tai Spiket joilla voi kisan ajaa.


Mika Haatanen
050-5263399

Tämän tulen muistamaan ja kerron myös aloittelijoille.

 :afro:

Poissa Vanha Patu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #130 : 26.09.11 - klo: 22.27 »
Olen Mikan kanssa samaa mieltä et on ihan järjetöntä arvuutelle renkaiden kanssa. Ne jotka ajoivat viime WJ kisoja kuuluvat rengas säännön piiriin ja piste  Näitä mitä olen lukenut et miten on joissain kansain välisissä kisoissa pärjännyt/sijoittunut on ihan turhaan ruveta tänne syystää. Ei kukaan "15-50" välille sijottunut varmaankaan käytä "vaapaa" rengas sääntöä. 

Jotenkin muistelisin et viime vuoden säännöissä oli et jos on aikaisemmin ajanut WJ kisoja kuuluu rengas säännön piiriin?

Masalle pikku terveiset nyt tiukkoja päätöksiä tämä rengas jutun kanssa. Tää rupeaa oleen aika surku hupaisaa luettavaa joidenkin osilta.

P.S. itse tulen käyttään WJ sääntöjen renkaita kuuluin tai en rengas säännön piiriin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #131 : 26.09.11 - klo: 22.47 »
Mä suttaan varmuuden vuoksi niillä jopa parkkiksella :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #132 : 26.09.11 - klo: 22.59 »
Kuten olen jo muutamaan kertaan maininnut ja tännekin kopioinut.

Säännöt ovat olleet tällaiset siitä lähtien kun schumin renkaat keksittiin WJ renkaiksi...

Lainaus
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin

Eli mikäli ei täytä näitä määritelmiä niin saa ajaa vapaalla renkaalla.

Ei ole ollut sääntöä että jos on aikaisemmin ajanut WJ kisoissa niin kuuluu rengas säännön piiriin.

Tuon kyseisen säännön on aikanaan sääntöjen tekijät halunneet laittaa, jotta näin madalletaan aloittelijan kynnystä tulla kokeilemaan kisaamista ilman että on edes pakko hankkia jotain renkaita.
On mahdollisuus ajaa vaikka kesältä jääneillä renkailla.
Tämä sama myös kuskeille jotka eivät noiden ylläolevien pykälien sisällä ole.

Eli tuossa on säännöt mitkä ovat aina olleet ja jotka ilmeisemmin tulevat myös hyvin tuollaiset olemaan.
Olen ehdottanut ainoastaan pienen porsaanreiän paikkaamista, eli poistaa tuon luokka maininnan, jolloin poistuu lähes 100% se mahdollisuus että joku kovempitasoinen kuski tulisi ajamaan WJ kisaan jollain vapaalla renkaalla joka olisi mahdollisesti selkeä etu.
Ehdotukseni siis vain yksinkertaistaa ja jopa lyhentää pykäliä.

Ei muuta.

Nimenomaan surkuhupaisaa on ollut se vääntö ja ihmeellinen hampaiden kiristys mikä tästä on pitänyt joidenkin ottaa.... Ja tehdä hommaa hankalaksi.
Masa heitti mulle pallon että ehdotan jotain asian korjaamiseksi... No ehdotin hyvin yksinkertaista asiaa joka ainoastaan pienentää porsaanreiän niin pieneksi että siitä ei sittisontiainenkaan meinaa mahtua, ja nuo pykälät vain ja ainoastaan myös yksinkertaistuvat ja jopa lyhenevät tältä osin.

Minä en ole kyseistä sääntöä keksinyt... En ole sitä myöskään läpi tunkemassa... Se on jo pari kautta olemassa ollut sääntö mihin ehdotin pientä "tarkennusta"

Ihmetyttääkin suuresti joidenkin asenne ja henkilökohtaisuuksiin meneminen.


Ps: renkaiden kanssa ei tarvitse arvuutella tai arpoa mitenkään.
Mikäli ei kuulu säännön piiriin, saa ajaa vaikkapa maastosarjan renkaitaan talvella loppuun mielummin kuin heittää ne roskiin...
Tai aloitteleva kuski joka ajaa kenties pienemmällä budjetilla, mutta haluaisi kokeilla kilpailemista, saa tulla ajamaan niillä mitkä alla sattuu olemaan.
Hyvin reilua ja ymmärrettävää, eikä tuossa pykälässä ole mitään huonoa.
Nämä asiat ovat myös erittäin helposti säännöistä luettavissa. Yllättävän harva vain näköjään tuntee sääntöjä.

Edit:
Vielä muistutuksena ainoa asia mitä yllä olevaan sääntöön ehdotin korjaukseksi.
Masa päättää onko ehdotuksessa järkeä tuollaisenaan vai muokataanko sitä kenties hieman... Vai jääkö säännöt sellaiseksi kuin ovat tähänkin asti aina olleet.
Lainaus
Ensimmäinen pikainen hajatelma:
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin

Olisko tässä kenties edes jonkinlainen kompromissi asiaan?
(ainakin helppo muutos... tartti vain vähän deleteä)
« Viimeksi muokattu: 26.09.11 - klo: 23.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #133 : 27.09.11 - klo: 07.40 »
Ennakkokatsastus helpottaa myös kilpailujen pitämistä aikataulussa, sillä silloinhan ne krooniset myöhästelijätkin saattavat olla viivalla oikeaan aikaan...  :wink:

Ei tule erän jälkeen unohduksia auton katsastukseen  viemisessä, auton kilpailupainot helpommin todettavissa kun ei puutu pyöriä tms (ei WJ:tä koskevaa)...

Jo ennen lämmittelyn alkua on helppo todeta ovatko kaikki kilpailijat tulossa ajamaan eikä tarvitse enää huudella tuleeko se-ja-se ajamaan vai ottaako se taas ns.teknisen 5-minuuttia.. Itse myös tottunut lukemaan kelloa ja elämään sen mukaan kilpailuissa muissa luokissa. Pienoisautoilussa aika on vähän liian usein venyvä käsite.
Toissa vuonnakos se oli Nokialla meillä se sääntö että jos et tule 30s ennen erän lähtöä paikalle, et saa valita enää ajopaikkaasi vaikka olisit kuinka nopea, vaan otat sen mikä on vapaana. Tämä varsinkin sisäradalla tärkeää koska useimmilla radoilla vain muutama hyvä paikka ajaa ja suositaan niitä jotka tulevat suorittamaan lämmittelyn ajoissa.

Jos autosi ei ole katsastuksessa ennenkuin muut erän autot vapautetaan siitä, menettää oikeuden omaan ajopaikkaansa korokkeella?


Sitten OT. Aloite Ignore-napin saamiseksi foorumille.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #134 : 27.09.11 - klo: 09.59 »
Mikäli on niin itseriittoinen että ei pysty edes lukemaan eriävää mielipidettä niin kaipaa tuollaista toimintoa.

Siihen on olemassa vielä toimivampi ratkaisu.

Luo oman foorumin missä on vain itse jäsenenä.

Poissa kaasari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #135 : 27.09.11 - klo: 10.11 »
Mitäpä luulette tämän topickin tekevän jumpseihin osallistumista miettivän junnun tai muuten aloittelevan kisailijan osallistumishaluille? Haloo oikeesti! :shocked:
Serpent S411 Eryx * TLR 8ight 2.0 EU * Axial SCX10 Honcho * Sanwa * Reedy * Thunder Power * Speed Passion * Core RC * LRP * V-Dezign * Nosram

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #136 : 27.09.11 - klo: 10.23 »
Mielipiteen pystyy lukemaan, muttei sitä samaa asiaa tarvitse vatvoa sivu tolkulla. Tiedät mitä tarkoitan.

Paras esimerkki tässä lienee se, että missä se sun ehdotus sääntöihin on? Pitääkö lukea kaikki sun postaukset läpi että sen löytää? Aika vaikeaselkoista tekstiä, sanoisin.

Mikäli asia ymmärrettäisiin heti ekalla kerralla, ei tarvitse toistoa ja asioiden selitystä.
Mikäli henkilöt jotka ottaa osaa keskusteluun, ensin ottaisi selvää edes jo olemassaolevat säännöt ja ylipäätään selvittäisi mistä nyt edes puhutaan, ei tarvitse asiaa toistaa.
Mikäli pitäydytään itse aiheessa... Ei tarvitse mennä OT linjalle.

Ehdotuksen löysi helposti vielä kun puhuttiin ainoastaan aiheesta.
Sen löytää myös nyt pari viestiä ylempää.

Sitä ei näe mikäli edes lyhyitä viestejä ei lue, vaan sivuuttaa asiat jo kättelyssä.

Ja sitten oikein esimerkkitapauksena pistetään sitä toistoa... Ja näköjään jälleen aivan syystä.


Säännöt ovat olleet tällaiset siitä lähtien kun schumin renkaat keksittiin WJ renkaiksi...

Lainaus
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut kaudella 2010-2011 / 2011-2012 missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin


Ensimmäinen pikainen hajatelma:
Lainaus
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin

Olisko tässä kenties edes jonkinlainen kompromissi asiaan?
(ainakin helppo muutos... tartti vain vähän deleteä)


Huom... Ei mitään uutta sääntöä.
Ei edes uutta tekstiä.
Vain vanhan tekstin pieni muokkaus jolla porsaanreikä pienenee.

Kunnioitan alkuperäisiä sääntöjä ja sääntöjen laatijoita senverran että ehdotan ainoastaan pientä muokkausta... En lynkkaa sääntöjä, enkä varsinkaan syyllisty siihen mitä täällä on joidenkin toimesta nähty, eli mene henkilökohtaisuuksiin.
Ja mikäli Masa ei tykkää tuosta ehdotuksesta, hyväksyn asian sellaisenaan ja ehdotan muuta mikäli keksin.


Edit... Vesa... en tiedä mitä tarkoitat.
Yhdestä asiasta ei tullut vatvottua sivutolkulla, ei edes kokonaista sivua.
Tiedät mitä tarkoitan jos olet perillä mistä täällä on edes puhuttu.
Myös jättämällä tuon turhan offin pois, ne asiat jäävät paremmin näkymään.
Koska et tiedä mitä tarkoitan niin toistan jälleen... Ei keskitytä kertomaan kuinka monta viestiä olen peräkkäin kirjoittanut ym täysin turhaan ja epäolennaiseen.
Pysy pelkässä aiheessa.
« Viimeksi muokattu: 27.09.11 - klo: 10.32 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #137 : 27.09.11 - klo: 10.26 »
Mitäpä luulette tämän topickin tekevän jumpseihin osallistumista miettivän junnun tai muuten aloittelevan kisailijan osallistumishaluille? Haloo oikeesti! :shocked:

Ihmettelee varmasti suuresti miten isot miehet ei pysty edes keskustelemaan asioista.

Kyllä.. Haloo oikeesti...
Aiheessa pysyminen olis ollu tärkeintä ja ehkä vielä tärkeämpää olisi että mikäli ei tiedä mitä ja miksi jostain edes puhutaan niin ei osallistu koko keskusteluun sanallakaan.

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #138 : 27.09.11 - klo: 10.45 »
Näyttääpä ankialta tämä sisäkrossi. En maha ajaakkaan  :undecided:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #139 : 27.09.11 - klo: 10.48 »
Ylemmässä viestissä lähes keskellä... Oikein vielä omassa lokerossaan.
Kuten muutama viesti aikaisemminkin.
Värjäänkö seuraavaksi punaisella ja kaksinkertaistan kokoa???

Joko nyt vihdoin lopetettaisiin offi ja keskityttäisiin VAIN ja AINOASTAAN aiheeseen???

Aiheet mistä keskusteltu:

- rengas säännössä olevan porsaanreiän mahdollinen tukkiminen
- katsastus ennen erää


Ps: sanokaa vain HEP mikäli tahdotte kaiken offin pois parilta viimeiseltä sivulta.
« Viimeksi muokattu: 27.09.11 - klo: 11.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #140 : 27.09.11 - klo: 11.09 »
Ei ole 4 sivua epäolennaista.

Mikäli lähden poistamaan porukan kirjoituksista aiheeseen liittymättömät asiat niin se ei ulotu kuin viimeviikon torstaille asti...

Tätä en mielelläni tee, koska silloin naristaan sananvapaudesta ja taas kaikesta ylimääräisestä, enkä myöskään tee sitä vain sinun myöntymykselläsi.
Sinun myöntymyksellä poistan vain sinun tekstit ja niihin liittyvät.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #141 : 27.09.11 - klo: 11.14 »
Näyttääpä ankialta tämä sisäkrossi. En maha ajaakkaan  :undecided:

Ehdottomasti kannattaa ajaa, näppisralli ei näytä puoliakaan siitä miten kovat väännöt on itse kisatilanteessa :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #142 : 27.09.11 - klo: 11.22 »
helppo sääntömuutos. yksityyppirengas kaikille. Turha antaa aloittelijoille lupaa ajaa toimimattomilla renkailla. Se nyt vaan on facta että schumi on paras. Miksi aloittelijan pitäisi tulla kisoihin toteamaan että oma rengas ei toimi? Sitten täytyy kiireellä kuitenkin ostaa uusi setti ja alkaa liimailemaan. Voisi jäädä aloittelijallekin parempi fiilis kun ajaa toimivalla renkaalla. Ehkä tulee myös uudemman kerran. Ei tuo rengassetti oikeasti mitään maksa. Ihme vääntöä...

Huom. itse lukeutuisin aloittelijaksi jos alkaisin noita WJ virallisia luokkia ajamaan. Ehdottomasti laittaisin toimivat renkaat alle. Paljon pienempi vaiva.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #143 : 27.09.11 - klo: 11.26 »
Täysin totta. Tässä vaan halutaan jättää se rako, että rtr paketista voi heittää sen auton suoraan radalle ja näin alentaa kynnystä uusille kilpailijoille.


helppo sääntömuutos. yksityyppirengas kaikille. Turha antaa aloittelijoille lupaa ajaa toimimattomilla renkailla. Se nyt vaan on facta että schumi on paras. Miksi aloittelijan pitäisi tulla kisoihin toteamaan että oma rengas ei toimi? Sitten täytyy kiireellä kuitenkin ostaa uusi setti ja alkaa liimailemaan. Voisi jäädä aloittelijallekin parempi fiilis kun ajaa toimivalla renkaalla. Ehkä tulee myös uudemman kerran. Ei tuo rengassetti oikeasti mitään maksa. Ihme vääntöä...

Huom. itse lukeutuisin aloittelijaksi jos alkaisin noita WJ virallisia luokkia ajamaan. Ehdottomasti laittaisin toimivat renkaat alle. Paljon pienempi vaiva.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #144 : 27.09.11 - klo: 14.38 »
Ihme vääntöä...

Kyllä.

Miksi muuttaa toimivaa sääntöä joka vain helpottaa aloittelijoiden mukaan tulemista?
Ei haittaa ketään, eikä tee kilpailojoiden hommia yhtään sen monimutkaisemmaksi kuin koskaan ennenkään.

WJ kisoissa on nähty jopa LRP Blasteja vakio renkailla.
Kyseisen auton renkaat ovat jopa paremmat ja nopeammat lähes millä tahansa alustalla kuin schumit (varsinkin liukkaalla alustalla pitää kuin purkka)... Ja mikä parasta... Löytyy suoraan erittäin edullisesta autosta alta.

Siis itseäni askarruttaa että miksi nämä kuskit jotka vastaavilla autoilla haluavat tulla kisaamaan, olisi hyväksi pakottaa ostamaan täysi rengas kierros???
Se ei haittaa ketään... päinvastoin joku uusi harrastaja saa iloita osallistumalla kisoihin.

Asiasta ei tarvitse vääntää ja se on jopa typerää... Keskustelu ja kaikkien harrastajien ajattelu ikään, kokemukseen tai viikkorahan suuruuteen katsomatta sitävastoin on toivottua.
Älkää siis perustelko asiaa pelkästään omasta lähtökohdasta.
Lähes jokainen tästä asiasta kommentoinut on kuitenkin kuljettaja joka on ajanut jo vähintään vuoden ties mitä kaikkia luokkia ja käyttää rahaa harrastukseen moninkerroin enemmän kuin yleensä aloittelijat.

Tosin... nythän yksi mekaanikko on lupautunut hommaamaan WJ renkaat jokaiselle aloittelijalle joka kisaan ilmaantuu joillain muilla kuin schumin renkailla, mutta tätä tuskin halutaan lisätä sääntöihin asti.  :wink:

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #145 : 27.09.11 - klo: 17.13 »
Onhan teillä nyt tsemapalot käynnissä. Meillä on kerhossa ongelmana, ettei juniorit lähde kisoihin mukaan, ja se ongelma ei ole ne ***** renkaat vaan se, että heitä jännittää se ekoihin kisoihin lähtö liikaa. Arvatkaas jos tätä lukevat niin lähtevätkö? Vaikka saisivat ajaa ilman renkaita?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Loffe_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #146 : 27.09.11 - klo: 17.29 »
Mukaan vaan kaikki ajamaan kilpaa!
Kisoissa on kivaa, siellä saa apua teknisiin ongelmiin kokeneemmilta, radalla on nostajat, saa säätö apua jos vaan pyytää jne...
Itsekkin saisin vielä ajaa millä vaan renkailla, mutta olen ajanut pari kautta jo shumeilla ja ollut suht tyytyväinen kyseisiin renkaisiin.
-Löffe-
(Asso B4 FT, Asso SC10, JQ THE CAR, XRay XB8EC Brushless, XRay T1FK05(Drifter), XRay T2-009(stanu), Tamiya Terra Scorcher, Spektrum DX3R, DX3S, E-Sky Robin 22..

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #147 : 27.09.11 - klo: 18.10 »
Nämä ovat omia mielipiteitäni eli älkää ottako palkoja nenuu  :grin:

A= WJ ei ole SM kilpailu.  Eikös kaikilla ei SM kilpailuilla ole tarkoitus saada lisää harrastajia ?? Ja nimen omaan kynnys lähteä mukaan RC harrastukseen/ kisoihin. Eikös silloin olisi paras että kustannukset olisivat minimissä ? Uudet kuljettajat saavat ajaa millä huvittaa.
B= Oikeesti Ei ole SM kisat. pahemmat väännöt kun SM säännöissä... Haloo
C= Jos on näin vaikea saada sääntöjä... Voin aloittaa vetämään uutta sarjaa mikä ajetaan Kesäsarjan mukaisilla renkailla "polttis kaaviolla" eli aika-ajoissa kukaan ei tipu vaan on vielä mahdollisuus nousta ja jos rata vaatii pidotuksen se sallitaan... Miltäs kuulostaa???

Syys terveisin: Henry Mört
-Henry Mort

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #148 : 27.09.11 - klo: 19.02 »
Nämä ovat omia mielipiteitäni eli älkää ottako palkoja nenuu  :grin:

A= WJ ei ole SM kilpailu.  Eikös kaikilla ei SM kilpailuilla ole tarkoitus saada lisää harrastajia ?? Ja nimen omaan kynnys lähteä mukaan RC harrastukseen/ kisoihin. Eikös silloin olisi paras että kustannukset olisivat minimissä ? Uudet kuljettajat saavat ajaa millä huvittaa.
B= Oikeesti Ei ole SM kisat. pahemmat väännöt kun SM säännöissä... Haloo
C= Jos on näin vaikea saada sääntöjä... Voin aloittaa vetämään uutta sarjaa mikä ajetaan Kesäsarjan mukaisilla renkailla "polttis kaaviolla" eli aika-ajoissa kukaan ei tipu vaan on vielä mahdollisuus nousta ja jos rata vaatii pidotuksen se sallitaan... Miltäs kuulostaa???

Syys terveisin: Henry Mört
Ei oo palkoja onteloissa - oot tainnu ite vedellä liika palkoja nenuun...

A - Juuri noin
B - Ei kai noista säännöistä suurta vääntöä ole, ne on olemassa ja niihin on jotain pientä viilausta tekeillä josta iso-H ja muut kampee tarinaa...
C - Ks. kohta B ja ihan oikeesti sun tarttee vähentää palkojen nuuskausta... Sähkökisoissa kukaan ei putoa mihinkään missään vaiheessa. Jokainen sijoitetaan alkuerien tuloksen mukaisiin finaaleihin ja kaikki ajaa päivän päätteeksi yhtä paljon (WJ:ssä yleensä, ainakin). Mihin niitä nousuja tarvitaan?

Jep, jep

Taitaa kokolailla suurin ja ainoa varsinainen muutos viime kauteen verrattuna olla tuo ennakkokatsastus, niin ja kiinteät numerot.
Old fart

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Winter Jumps 2011-2012 - ennakkotiedot yms
« Vastaus #149 : 27.09.11 - klo: 20.15 »
Nämä ovat omia mielipiteitäni eli älkää ottako palkoja nenuu  :grin:

A= WJ ei ole SM kilpailu.  Eikös kaikilla ei SM kilpailuilla ole tarkoitus saada lisää harrastajia ?? Ja nimen omaan kynnys lähteä mukaan RC harrastukseen/ kisoihin. Eikös silloin olisi paras että kustannukset olisivat minimissä ? Uudet kuljettajat saavat ajaa millä huvittaa.
B= Oikeesti Ei ole SM kisat. pahemmat väännöt kun SM säännöissä... Haloo
C= Jos on näin vaikea saada sääntöjä... Voin aloittaa vetämään uutta sarjaa mikä ajetaan Kesäsarjan mukaisilla renkailla "polttis kaaviolla" eli aika-ajoissa kukaan ei tipu vaan on vielä mahdollisuus nousta ja jos rata vaatii pidotuksen se sallitaan... Miltäs kuulostaa???

Syys terveisin: Henry Mört
Ei oo palkoja onteloissa - oot tainnu ite vedellä liika palkoja nenuun...

A - Juuri noin
B - Ei kai noista säännöistä suurta vääntöä ole, ne on olemassa ja niihin on jotain pientä viilausta tekeillä josta iso-H ja muut kampee tarinaa...
C - Ks. kohta B ja ihan oikeesti sun tarttee vähentää palkojen nuuskausta... Sähkökisoissa kukaan ei putoa mihinkään missään vaiheessa. Jokainen sijoitetaan alkuerien tuloksen mukaisiin finaaleihin ja kaikki ajaa päivän päätteeksi yhtä paljon (WJ:ssä yleensä, ainakin). Mihin niitä nousuja tarvitaan?

Jep, jep

Taitaa kokolailla suurin ja ainoa varsinainen muutos viime kauteen verrattuna olla tuo ennakkokatsastus, niin ja kiinteät numerot.

Heh mä arvasin et jollekin olisikin kova pala jos vaikka tulis toinen talvisarja rinnalle :grin: :grin: En näe kyllä yhtään huonona polttis kaaviolla ajettavia kisoja.... sähkökaaviolla jos menee aika-ajot pipariks et voi voittaa kisaa. Polttis kaaviolla voit voittaa eli on niissä aika paljon eroa...
-Henry Mort