Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 644908 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #240 : 10.06.04 - klo: 22.24 »
Vauhtipyörän kartio käy vanhasta. Muut uusia sille 3-palaiselle sopivia. Eikös tohonkin koneeseen käy Hobaon osat. Eli ne kun laitat ni tulee halvax.
Taas kehissä.. ;)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #241 : 12.06.04 - klo: 12.34 »
Taas olen kyselypäällä...  :D Manuska sanoo laakereiden kooksi 8x16x5 (suojattu) joita tulee vähän jokapaikkaan, onko nämä millimetrimittoja vai mitä? Sit tulee diffiboksiin pari avointa 8x16x9. Ja tohon vakiokelloon 5x8x9 neulalaakeri. Vois mennä paikalliseen laakeriliikkeeseen kyselemään jos tietäs mitä noi mitat on.

Minkäskokoset kuulalaakerit tohon parempaan kytkinkelloon tulee. Siis esim tohon teräksiseen IFW46... Ne varmaankin pitäis olla sitten pykälää kestävämpiä  :?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #242 : 13.06.04 - klo: 16.20 »
Siihen kelloon tulee 5mmx10mm kokoiset laakerit. Muistaakseni oli näin.

Siis millejähän noi laakerikoot on, Kyoshon luetteloissa (ainakin vanhoissa) on ollut merkkien selitykset ;)!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #243 : 14.06.04 - klo: 21.00 »
Muistaako kukaan ulkoa omia kaasarin säätöjä? On ollut ongelmaa saada uusi moottori käymään, kun tyhjäkäynnillä auto nostaa/laskee/nostaa/laskee kierroksia ihan kokoajan. Vaikuttaako pääneula tyhjäkäynti seokseen? Ensimmäinen 2-neulainen, ja toi säätö on nimittäin pikkusen poskellaan. Auto ei käy millää tyhjää, ja ohjeet on ihan syvältä. Nyt huomenna uudella tarmolla ja toivottavasti muutamalla vinkillä uudestaa...
P.S. Ostin auton tänään... :lol:

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #244 : 14.06.04 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Muistaako kukaan ulkoa omia kaasarin säätöjä? On ollut ongelmaa saada uusi moottori käymään, kun tyhjäkäynnillä auto nostaa/laskee/nostaa/laskee kierroksia ihan kokoajan. Vaikuttaako pääneula tyhjäkäynti seokseen? Ensimmäinen 2-neulainen, ja toi säätö on nimittäin pikkusen poskellaan. Auto ei käy millää tyhjää, ja ohjeet on ihan syvältä. Nyt huomenna uudella tarmolla ja toivottavasti muutamalla vinkillä uudestaa...
P.S. Ostin auton tänään... :lol:


Moottorin tyyppi ois jees mutta veikaten tyylistäsi kirjoittaa aiheesta moottorinasi on GX-21 joka kuuluu RTR pakettiin. Siinä mukanatulleet ohjeet on ihan pyllystä. Ja vääriä. englanninkielisessä manuskassa on aivan liian pienet neulansäädöt printattuna... ÄLÄ KÄYTÄ NIITÄ! Sitten on lisälappu jossa neuvotaan neula 4 kiesiä auki. Se on taasen liikaa mutta voit kokeilla. Se ei hajota konetta toisin kuin liian laiha seos. Suomenkielisessä manuskassa neuvotaan 2.5 kierrosta joka oli itselläni lähinnä totuutta.. Kokeile aina mieluummin ensiksi enemmän auki kuin kiinni. Säädä se kaasarin päädyssä oleva tyhjäkäyntiseosruuvi siihen arvoon mitä manuska neuvoo. Muistaakseni 0.5mm reunan alla. Ja tarkista että tyhjäkäyntiruuvi on sen verran auki että kaasuttimen luisti näkyy olevan imuaukosta 0.5mm-1mm auki tai hieman enemmän

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #245 : 14.06.04 - klo: 21.14 »
Joo, on se toi .21 motti, miten on sekoittaako toi pääneula tyhjäkäynti neulan seoksen? Ajattelin, että kyllähän ne jotenki toisiinsa liittyy, mutta miten? Ei toisiaan, mututuntumalla mennään, ja katotaan mihin päädytään...

Onko tosta moottorista vakiona mihinkään?
P.S. Auto on tosiaa toi inferno sportti. Siin on vissiin alumiiniset noi diffin rattaat?

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #246 : 14.06.04 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Joo, on se toi .21 motti, miten on sekoittaako toi pääneula tyhjäkäynti neulan seoksen? Ajattelin, että kyllähän ne jotenki toisiinsa liittyy, mutta miten? Ei toisiaan, mututuntumalla mennään, ja katotaan mihin päädytään...

Onko tosta moottorista vakiona mihinkään?
P.S. Auto on tosiaa toi inferno sportti. Siin on vissiin alumiiniset noi diffin rattaat?


Minä en ole itsekkään asiantuntija näissä ja itsellä ollut vasta kuukauden ehkä auto.. Muuta en oikeestaan osaa sanoa kuin että kokeile sitä 2.5 neulanasentoa ja tyhjäkäynti manuskan ehdottamaan tasoon. Se kyllä rupee heti röpöttelemään jos se tyhjäkäyntiseos on väärä.


Kyllä toi ihan hyvin pörisee toi motti kun säädöt on kohillaan. Ainakin pienelle radalle ja pihasuditteluun.

Diffit on alumiiniset mutta näkyy olevan samalla tilausnumerolla kuin kanain takadiffin rattaat linkki (IF102). Tossa on kaks planeettaratasta per diffi ja siinä setissä tulee neljä. Eli pitäs olla kestävempikin ja hintaa on kympin luokkaa. lisäksi tarttee BS107 diffien tapit  linkki

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #247 : 15.06.04 - klo: 11.10 »
Mistä jätkät hankitte Proline Crowd Pleazer MP7.5 korinne? Ne kuulemma sopivat GS Stormiinkin. RC-pisteestä loppu ja uusia tulee talveksi.. todella hienoa  :roll:

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #248 : 15.06.04 - klo: 11.30 »
Onko kellään hajonnut noita vakio diffejä? Ajattelin ajaa aika kovaa, kunhan saan sen sisään ajettua... Pitäs vaan katella valmiiksi jo noita osia, mitä kannattaa vaihtaa, kun alamäki alkaa.. :wink:

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #249 : 15.06.04 - klo: 13.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Muistaako kukaan ulkoa omia kaasarin säätöjä? On ollut ongelmaa saada uusi moottori käymään, kun tyhjäkäynnillä auto nostaa/laskee/nostaa/laskee kierroksia ihan kokoajan. Vaikuttaako pääneula tyhjäkäynti seokseen? Ensimmäinen 2-neulainen, ja toi säätö on nimittäin pikkusen poskellaan. Auto ei käy millää tyhjää, ja ohjeet on ihan syvältä. Nyt huomenna uudella tarmolla ja toivottavasti muutamalla vinkillä uudestaa...
P.S. Ostin auton tänään... :lol:
sun motti käy ylikuumana ku kierrokset laskee nousee laskee nousee.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #250 : 15.06.04 - klo: 21.38 »
Mittari näyttää 80-100 astetta! Miten on muuten kun kaasu on kuin kuminauha? Eli kun kerran nykäsee kaasun pohjaan, servo palautuu heti, mutta kierrokset laskee vasta 10-30 sekunnin kuluttua? Pääneula on noin 2.5-2.7 kierrosta auki ja alaneula on ohjeiden mukaan 0.5mm reunan sisäpuolella... Ja toi moottori vielläpä booaa, muttei kytkimen takia. Manuskasta ei ole mitään iloa, niillä asetuksilla auto ei melkeinpä suostu käymään, siinä siis pähkinää kerrakseen...

Voisiko joku laittaa jotain linkkiä joillekin suomenkielisille sivuille, missä ois 2-neulaisesta kaasuttimesta jotain ohjeita, KIITOS... :(

Poissa totaer90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/totaer
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #251 : 15.06.04 - klo: 21.46 »
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #252 : 15.06.04 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Mittari näyttää 80-100 astetta! Miten on muuten kun kaasu on kuin kuminauha? Eli kun kerran nykäsee kaasun pohjaan, servo palautuu heti, mutta kierrokset laskee vasta 10-30 sekunnin kuluttua? Pääneula on noin 2.5-2.7 kierrosta auki ja alaneula on ohjeiden mukaan 0.5mm reunan sisäpuolella... Ja toi moottori vielläpä booaa, muttei kytkimen takia. Manuskasta ei ole mitään iloa, niillä asetuksilla auto ei melkeinpä suostu käymään, siinä siis pähkinää kerrakseen...

Voisiko joku laittaa jotain linkkiä joillekin suomenkielisille sivuille, missä ois 2-neulaisesta kaasuttimesta jotain ohjeita, KIITOS... :(


kokeile ihan _tosi_ vähän sitä alaneulaa säätää suuntaan tai toiseen. Kuullostaa aikalailla siltä mitä mulla oli kerran ku sitä menin renklaamaan.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #253 : 15.06.04 - klo: 21.59 »
Vissiin pitää ihan hivenen avata tota alaneulaa? Sain sellaisen kuvan tosta tekstistä, mutta kun sitä avaa noin .25 kierrosta, ampu rundit tappiin ja hetken kuluttua sammuu... Eli ollaan jossain todella lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana... Saas nähä kumpi leikkaa nopeammin kiinni minä vai kone... :)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #254 : 15.06.04 - klo: 22.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Vissiin pitää ihan hivenen avata tota alaneulaa? Sain sellaisen kuvan tosta tekstistä, mutta kun sitä avaa noin .25 kierrosta, ampu rundit tappiin ja hetken kuluttua sammuu... Eli ollaan jossain todella lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana... Saas nähä kumpi leikkaa nopeammin kiinni minä vai kone... :)


Minä huomasin että .25 kierroksella sain jo ihan pieleen säädöt. Tosi hienovarasta tuntu olevan sen säätäminen

Edit. Mutta hyvin kaukana sen ei pitäisi olla siitä 0.5mm syvyydestä... Jostain siitä se löytyy

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #255 : 15.06.04 - klo: 22.05 »
No koita sit avata vaikka enemmän. :P

edit. Jos se saa ilmaa jostain kaasarin välistä tai jostain? Onko hyvät puristukse kuumana? Kylmänä?

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #256 : 15.06.04 - klo: 22.16 »
4 tankillista ajettu. On puristuksia. Pitänee jatkaa säätöpuuhia. Kiitokset kaikille avustaneille tuhannesti. Mä tuun huomenna taas tänne itkemään jos ei toi homma mee putkeen. :D

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #257 : 15.06.04 - klo: 22.30 »
Mutta tuntuu jotenkin oudolta, että jos kurkku on auki alle 0.5 mm ja koneen kierrokset laskee hitaasti ja mitä siinä nyt olikaan. En nyt valitettavasti oo kauheen tarkasti seuraillu tätä topicia, mutta jos koittaisit laittaa vaik reilusti rikkammalle, ettei kierrokset rupee jäämään ylös. Koita vaik ihan sillee, et kone ropeltaa kaasuttaessa, mutta ei kumminkaan sammuis tai temppuilis muuten.
Sori tosiaan jos näihin kommentteihin löytyy jo vastaukset ylempää.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #258 : 15.06.04 - klo: 22.48 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Mutta tuntuu jotenkin oudolta, että jos kurkku on auki alle 0.5 mm ja koneen kierrokset laskee hitaasti ja mitä siinä nyt olikaan. En nyt valitettavasti oo kauheen tarkasti seuraillu tätä topicia, mutta jos koittaisit laittaa vaik reilusti rikkammalle, ettei kierrokset rupee jäämään ylös. Koita vaik ihan sillee, et kone ropeltaa kaasuttaessa, mutta ei kumminkaan sammuis tai temppuilis muuten.
Sori tosiaan jos näihin kommentteihin löytyy jo vastaukset ylempää.


Ömm. En huomannut missään puhuttavan kurkusta 0.5mm auki vaan alaseosruuvista... Tai sitten minä olen sokea

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #259 : 15.06.04 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Mittari näyttää 80-100 astetta! Miten on muuten kun kaasu on kuin kuminauha? Eli kun kerran nykäsee kaasun pohjaan, servo palautuu heti, mutta kierrokset laskee vasta 10-30 sekunnin kuluttua? Pääneula on noin 2.5-2.7 kierrosta auki ja alaneula on ohjeiden mukaan 0.5mm reunan sisäpuolella... Ja toi moottori vielläpä booaa, muttei kytkimen takia. Manuskasta ei ole mitään iloa, niillä asetuksilla auto ei melkeinpä suostu käymään, siinä siis pähkinää kerrakseen...

Voisiko joku laittaa jotain linkkiä joillekin suomenkielisille sivuille, missä ois 2-neulaisesta kaasuttimesta jotain ohjeita, KIITOS... :(

Tosta mä sen jotenkin sekoilin. :oops:
Minä se tässä oon sokea. Kiitos kun huomautit ajoissa silleeni!

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #260 : 16.06.04 - klo: 00.51 »
Ja seuraavan korin aihe on seuraava!
Minua väsyttää...... (se ei ole se aihe)

Heheee.. Tällänen tuli paintilla väännettyä.
Ei pahalla Hyper kuskit  :wink:



Pitää miettiä miten tuon sitten toteuttaa  :mrgreen:

Poissa pnyman

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.pivota.fi/rcflyg
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #261 : 16.06.04 - klo: 17.24 »
Tämä aihe kuuluu kyllä ostetaan-osastoon (ja sielläkin on ilmoitus) mutta kysyn myös täällä, elikkä...

MP5:ssa meni taka kardaani poikki (keski- ja takadiffien välissä oleva
akseli).  Se on n. 104mm pitkä. Onko kenellä sopivaa?
Voisin myös ostaa etukardaani, se on n. 87mm pitkä.

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #262 : 16.06.04 - klo: 17.28 »
Ihan hieno, mutta toteutus voi olla hankalaa.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #263 : 16.06.04 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Ihan hieno, mutta toteutus voi olla hankalaa.

Noo. HEittää ton veren tarralla ja jotain tollasta :D

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #264 : 16.06.04 - klo: 17.34 »
Niin no kyllä se voi onnistua, kokeilemallahan se selviää. :|
Kisoissa hyper kuskit ei varmaan tykkää. :lol:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #265 : 16.06.04 - klo: 17.48 »
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"
Niin no kyllä se voi onnistua, kokeilemallahan se selviää. :|
Kisoissa hyper kuskit ei varmaan tykkää. :lol:

Se on heidän häpeä  :mrgreen:

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #266 : 16.06.04 - klo: 19.34 »
Tosta kaasarista viellä sen verran, että jos avaan ala-neulaa eli rikastan seosta, kone alkaa huutaa heti täysillä, eikä kierrokset laske? Auto ei myöskää käy tyhjää niin hiljaa, ettei renkaat pyöri, eli onko moottori liian rikkaalla, savua ei nimittäin ainakaan coolpowerilla tule nimeksikään! Ei ei ei, kohta saa riittää tää leikkiminen... :cry:  Ei kukaan osais heittää jotain, mikä vaikuttaa mihin, en löydä edes googelilla mitää infoo netistä, ja kuten kerroin auton ohjeista ei ole mitään hyötyä, laittakaa vaikka yv:tä tai jotain. Auto ei vaan yksinkertaisesti tule säätöihin, ei sitten millään... Voi voi  :cry:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #267 : 16.06.04 - klo: 19.48 »
Jos meinaa ihan hätä käteen tulla niin:
-Ainakin Tietonikkarilla on virityspalvelu, jolla ovat saaneet asiakkaiden autoista 99% heti pelaamaan.
-Kisapaikoilla on alan ammattilaisia, joilta saattaisit saada apua. Rohkeasti vain kysymään.

Itselläni oli Infernon kanssa aikoinaan ongelmia, kun ei millään saanut autoa säätöihin. Mikäli säädät autoa pukilla ja renkaat pyörivät, maassa auto saattaa kuitenkin pysyä paikallaan. Tämä tietysti johtuu kasvaneesta kitkasta ja vastuksesta. Aina on hyvä muistaa: autot ovat pienoismalleja, säätöliikkeidenkin tulisi olla.
Käyköhän koneesi liian laihalla, jolloin rikastaessasi menee tehokkaampaan suuntaan. Koitappa jatkaa ruuvausta pienin liikkein, koska koneesi ei kuitenkaan sammu? Rikkaamman suunnalle ruuvaus on turvallista, koska pahimmassa tapauksessa kone tukehtuu ja joudut käynnistämään uudestaan. Pienet liikkeet!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #268 : 16.06.04 - klo: 20.02 »
Kiitos Sami, mutta voitko viellä kertoa minulle + muille, jotka eivät välttämättä ymmärrä, miten nuo 2 neulaa vaikuttaa toisiinsa?

Onko näin oikein:

-Alaneulaa avatessa (rikastaessa) kone palaa pienille kierroksille nopeammin, mutta saa liikaa liikkeelle lähtiessä?

-Pääneula, tulee mukaan noin karkeasti puolen kaasun jälkeen? Vaikuttaa siis eniten kiihdytyksessä ja suurella kaasulla?

Säädöistä:

Kun avaa ala-neulaa, kierrosten pitäisi pudota? Koska konehan pitäisi ainakin käydä rikkaammalla?

Olen ulkona kuin lumiukko. :oops:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #269 : 16.06.04 - klo: 20.16 »
Itse epäloogisesti etsin hukassa ollutta tyhjäkäyntiä pääneulalla.
Kyllä sitä aikansa veivaamalla sai tyhjäkäynnin siedettäväksi, mutta kone sammui kaasuun koskettaessa. Sitten selvisi oikea säätökohde ja alkoi homma toimimaan. Tehoista tietämättömänä ajoin rikkaalla ja kiihdytyksissä kone röpötti. Siitä selvisi pääneulan säädöillä ja auto kiihtyi loistavasti. Tietonikkarissa sanoivat, että manuaalin ohjeet kurkun aukosta (1mm auki) ovat aivan turhaa. Itselläni se on n. 0,5mm - tietysti päiväkohtaisesti. Asian ajatteleminen loogisesti auttaa kummasti. Mikäli laitat kurkun pienemmäksi ja haluat bensan menevän vanhalla tavalla, täytyy sinun rikastaa alaneulaa.
Itselläni parhaat säädöt löytyvät, kun laitan meisselin alaneulaan ja toisen kurkun säätöön. Niitä eri asentoihin veivaamalla (Pienin liikkein!) ovat säädöt ennemmin tai myöhemmin löytyneet.
Pääneulan säädöt tulisivat tässä tapauksessa kuitenkin olla "sinne päin".
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.