JOS EILEN oli hieman kivikkoinen päivä, niin tänään parasta viidettä!
Lavangossa ei ollut tungosta säätää, kun (kisa)kuskit on Jyrkkälässä joten sai keskittyä rauhassa hakemaan C5:n oikeita lukemia. Ja löytyihän ne sitten lopulta.
Tehoa tuossa C5 :ssa kyllä piisaa. Veikkaisin että suoranopeus on kovempi kun WS7II:ssa. Alaväännössä ehkä vähän jää, tai ainakin tehopiikki tulee vähän yllättävämmin joten vaikeampi hallita. En tiedä auttaisko erilainen kytkin. Säätäminen on ehkä pikkasen tarkempaa kuin WS:ssä. Kauhea kirkuna siitä lähtee ja välillä ihan pelästyi kun potkas sen käyntiin. Tuntuu että käy aika kovilla kierroksilla muutenkin ja lämmöt 120 niin hyvä tulee.
Mutta C5 on nautinto ajaa, kun saa nupit kohilleen ja oppii käsittelemään tuota tehoa. Hyppyritkin menee heittämällä kunhan vaan osaa lähestyä oikein. Ei edes tarvii lähestyä kovaa mutta niin että on veto päällä. Sitten menee Lavangossa kolmekin takahyndää kerralla jos hyvin sattuu (onko järkeä on eri asia). Todellakin tuntuu että on kilpahevosen ohjaimissa, sitä tunnetta en löytänyt WS:llä, ainakaan vielä.
En kyllä näkis mitään syytä miksei joku hommaisi tätä Lavangon radalle, sen verran makee ajettava (paitsi ehkä kova hinta). Tasaisemmilla radoilla luultavasti vielä parempi.
Ainoa juttu että poltin ainakin 2 kutosen tulppaa, Cipollan ja Novarossin. RB:n omakin sai siipeensä pahasti sisäänajossa. NovaRossin 5 tulppa sen sijaan pelitti kokolailla hyvin eikä palanut. Olisko sitten ollut säädöt välillä sen verran metässä että tulppia kärähti. Täytyy hommata niitä RB.n uusia K-kaupasta.