Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 640443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1350 : 15.06.05 - klo: 17.30 »
No ei varmaan yhtään mitään.

Poissa Jooseppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1351 : 15.06.05 - klo: 17.49 »
Dodii.. tässäkin olis nyt uusi alan harrastaja joka löysi tämän keskustelupalstan..=) Ostelin käytetyn MP6:n ja sitä on tullut noin kuukauden päivät revitettyä.. Nyt vaan kävi niin ikävästi, että moottorista paloi sulake (lue:kiertokanki katkes)..=( Mutta sitä odotellessa on aikaa lueskella näitä muidenkin harrastajien kokemuksia..

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1352 : 15.06.05 - klo: 19.08 »
Jooseppi, ei sulla sattuis olemaan ylimääräisiä päärattaita teräksestä?

Mitäs olet muuten mieltä autosta? Itellä on MP sekasikiö :). Koottu vähän kaikista infernon osista. Hyvin on kuitenkin toiminut ennen käyttäjän virhettä...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jooseppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1353 : 15.06.05 - klo: 20.44 »
blemheim, ei valitettavasti ole.. omistan tällähetkellä ainoastaan pelkän auton, muuta sälää ei ole vielä päässyt kertymään.. harrastus on vasta aluillaan..

Autosta olen kyllä tykännyt, mutta muista autoista mulla ei olekkaan kokemusta.. täysin uusi harrastus mulle, livenä en ollut polttiksella ajoa nähnytkään ennen tuon ostoa.. Lennokeista on sit sitäkin enemmän kokemusta..

Poissa Jooseppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1354 : 15.06.05 - klo: 22.21 »
Käytättekö muuten jousia jarrujen servotangossa vai onko ilman jousta parempi.. rasittaako esim. servoa enemmän jos kyseisen jousen jättää pois.. kokemuksia..? olen joissakin kuvissa nähnyt jousettomia versioita..

Tarkoitan siis jousta joka painaa jarruvipua jarrutettessa..

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1355 : 16.06.05 - klo: 09.02 »
Tiedätttekö että sopiiko tämä kori http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=37 Inferno MP6:seen.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1356 : 16.06.05 - klo: 09.07 »
Inferno MP5/6 hyväksyy suoraan vain sille tehtyjä koreja, kuten on aivan loogista päätellä. Kyllähän ne kaikki korit saa sopimaan kaikkiin autoihin jos vain näkee hieman vaivaa. Tai ei tuossa sen kummempaa vaivaa ole, kuin se että joutuu leikkaamaan jostain hieman koria pois.
Osta pois vaan ja kokeile :)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1357 : 16.06.05 - klo: 09.11 »
Kun aina sanotaan että mp5/6 on vanhoja autoja niin kuinka vanhoja ne oikeasti on

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1358 : 16.06.05 - klo: 09.26 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kun aina sanotaan että mp5/6 on vanhoja autoja niin kuinka vanhoja ne oikeasti on

MP6 oli ennen mallia 7.5 ja vitonen sitten tietysti ennen kutosta.

Tässä kehityskaarta omaksumallani tavalla, korjatkaa oikeat kuskit jos meni metsään.

Inferno DX, DXII, MP5, 6, 7.5, 777
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1359 : 16.06.05 - klo: 13.02 »
Niin siis Mp75 tuli jo 2000/2001 ja MP6 ennen sitä joten...

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1360 : 16.06.05 - klo: 13.18 »
MP-5:sta testailtiin muistaakseni vuoden -96 Pienoismallissa tai jotain sinnepäin. Eli lähemmäs kymmenen vuotta vanha auto tuo MP-5. Tosin eipä ne autot hirveästi ole muuttuneet, korkeintaan hienosäätöä tullut lisää :).
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Jooseppi

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1361 : 16.06.05 - klo: 17.42 »
Mitäs veikkaatte, onko millainen homma istuttaa tuollainen Team Infinity Samurai 521 motti Kyösti MP6:een..?

http://www.jp-nitroracing.com/

Entä saisko entisestä koneesta ympättyä tuohon kytkintä paikoilleen, joka on GS21R

Poissa thessu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1362 : 16.06.05 - klo: 18.17 »
Ostin mp6 vajaa viikko sitten, enkä saa millään käyntiin mikä vikana? Onko käyttäjässä vai autossa. Autossa on uusi tulppa ja se toimii, hehkussa on virtaa, tankissa benssaa. Kokeilin myös ilman narusatarttia eli akkuporakoneella 900rpm eikä mitään lupaustakaan, letkut ei ole tukossa ryyppyä on annettu. En tiedä mitä tehdä ei vaan toimi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1363 : 16.06.05 - klo: 18.24 »
Noinkohan on koneessa puristukset tallessa.
Itellä meni kanssa yks kone niin väljäks että ei lähe käyntiin vaikka mitä tekis. Ei synny tarpeeks painetta että syttyminen tapahtuis.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1364 : 16.06.05 - klo: 18.25 »
Moottorissa saattaa olla nestelukko,tai väärät säädöt :?
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1365 : 16.06.05 - klo: 18.30 »
Ei oo nestelukko jos kerta kone on startatessa pyörinyt ja vaikka säädöt olisivatkin pielessä niin kyllä sen nyt edes lupaamaan saa.

Hyvinhän se kone käynnistyy sisäänajossakin vaikka säädöt ovat erittäin pahasti pielessä.

Onkos muuten putkseta tullu polttoainetta kun oot yrittäny käyntiin?
Pyöriikö kone helposti sitä käyntiin yrittäessä?
Pystyykö konetta pyörittämään helposti käsin?
Ja mikähän kone tuossa ylipäätään on?

Poissa thessu

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1366 : 16.06.05 - klo: 18.50 »
putkesta on tullut polttoainetta, konepyörii aika helposti käsin että nykien,
kone on GS21. Nestelukkoa ei ole. Voisko olla sitten vaan niin väljä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1367 : 16.06.05 - klo: 18.53 »
Tuntomerkit viitta suoraan siihen että on väljä. Ihan niinkuin heti sanoinkin.
Uudet sisuskalut koneeseen jos muuten on kunnossa (ei oo laakerit loppu ja kone yleensäkkin sen ikänen että se vielä kuntoon kannattaa laittaa).

Muuten uus kone kehiin.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1368 : 16.06.05 - klo: 20.18 »
Jooseppi: Tuo kone sopii aivan mainiosti kyseiseen autoon. Vain moottoripukit tarvitaan ellei jo ole. Hobaon moottoripukit käyvät aivan mainiosti, omakohtaista kokemusta löytyy.
Jaa-a, kyllä luultavasti sopii tuo vakiokytkin. Ja jos ei vakiokytkin sovi niin ainahan voit tilata jp-nitroracingista SPM:n kytkimen mallia Hyper7 sillä muihin malleihin tarkoitetuissa on pienempi vauhtipyörä ja näinollen ainakaan oma starttiboksini ei yltänyt siihen.

Ja Thessu, uutta konetta vaan kehiin. Esim tuo Samurai on oiva vaihtoehto jos ei halua pulittaa itseään kipeäksi.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1369 : 17.06.05 - klo: 09.51 »
Kohta päästään testaamaan inferno mp6. Ei ole enää montaa päivää kun pääseen kruisaileen.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
paino
« Vastaus #1370 : 17.06.05 - klo: 17.25 »
älkää miettikö tommosii paino juttui. vaik mul olis kilon kevyempi auto ku JQ:lla ni en silti pysy perässä. taytyy vaa treena paljon enemmän. -treenata se aika ku muut miettii miten sais kevyemmäks.

EDIT: tää tuli nyt vissii väärää paikkaa tää viesti ku en ensi silmäyksellä löytäny mitää paino keskusteluu täältä.. no samapa tuo
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1371 : 17.06.05 - klo: 19.39 »
Olen TÄYSIN samaa mieltä. Treeniä vaan tosi paljon, ja sit vielä paljon enemmän! Toinen hyvä idea on laittaa jotkut perussäädöt siihen vehkeeseen ja vaan AJAA.

Sit ku suomessa on niin hienot kelit normaalisti, kannattaa laittaa vehkeet iskuun niin että silloin kun ollaan radalla AJETAAN eikä mekkailla.

Esim 2 viime vuonna oon ajanu noin 100 litraa kesässä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1372 : 18.06.05 - klo: 15.44 »
Alottelin tos triplaseiskan kasausta, diffit ja takaboxi valmiina. Täytyy ihastella materiaalien laatua ja toleransseja, osat napsahtaa paikalleen paremmin kuin missään aiemmassa Kyoshon mallissa. Nätti toi sininen eloksointi livenä. No eipä tämä mitään uutta ole.

Toi etu TCD diffi on pikkasen karhea toiseltapuolen (kotelon puolelta), mutta toivotaan että se asettuu "sisäänajossa" kohilleen. Jos ei niin sitten täytyy ihmetellä sitä lisää. Ootteko havainnu vastaavaa?

Kitissä tulee öljyt mukana joka myös poikkeusta aiempaan; tonnista takana ja yllättäin vain neljätonnista keskellä. No mennään näillä ainakin alkuun.

Heinäkuussa on loma niin sitä kohti auto kasaan ja radalle. Eipä saanut gasoakaan tosta läheltä jote nyt on hyvä kasailla vaunua sitä odotellessa.

Vähän OT, mutta tulipa mieleen tosta Myllärin Petrin C5 koneesta jossa tais kiertokanki mennä väljäks kisoissa eikä pannu ottanu enää kierroksia.. omassani on tuo kovapinnoitus eli Concept Coating, joten olisko aavistuksen kovempi ja siten kestävämpi, en usko että sitä on C5 vakiona tai ainakaan sitä ei mainita. No toivottavasti Petri saa sen kuntoon. Mulla ainakin tuntuu olevan vielä kunnossa koska vauhtipyörässä tuntuu selkeesti vastusta vielä. Kyytiä se on kyllä saanut joten en ihmettelis vaikka sama tai jotain muuta käy mullekin tässä vielä. Luulen että siinä Jerryn C5 on sama coating Timpan jäljiltä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1373 : 18.06.05 - klo: 20.28 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Esim 2 viime vuonna oon ajanu noin 100 litraa kesässä


Tämän takia perhellisillä pitäs olla oma luokka (35v ja siitä ylöspäin). Ei näillä kilsoilla ole jakoa nuoremmille jos nyt muutenkaan olis. (Toivottavasti ei taas vedetä sitä ikärasismi juttua tähän)

Noh, kyllä ton Josen vielä joku nappaa ja sitten pitää miehen kiireisenä  :mrgreen: Ehkä meillä on saumat sit, heh

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1374 : 18.06.05 - klo: 20.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"


Tämän takia perhellisillä pitäs olla oma luokka (35v ja siitä ylöspäin).

Ei saa sortaa nuorempia perheellisiä :wink:
HeiUA

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1375 : 18.06.05 - klo: 21.02 »
Mika: Itseasiassa on jo napannut, mut kyllä ehtii ajaa, tosin nyt pitää käyttää aika tehokkaammin:-)
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1376 : 18.06.05 - klo: 21.51 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Mika: Itseasiassa on jo napannut, mut kyllä ehtii ajaa, tosin nyt pitää käyttää aika tehokkaammin:-)


Heh heh (kyllä mä sen arvasinkin)  :lol:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1377 : 18.06.05 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"


Tämän takia perhellisillä pitäs olla oma luokka (35v ja siitä ylöspäin).

Ei saa sortaa nuorempia perheellisiä :wink:


Niin joo, mut sitä ei lasketa  8)  (mun vanhempi skidi on 10v)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1378 : 19.06.05 - klo: 12.38 »
Back to business... huomasin ilokseni että kitin mukana tulee alupalat kytkimeen, nyt voin laittaa alupalat C5 :een 1.1mm jousilla ja komposiittipalat WS7II:een 1.0mm jousilla.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1379 : 19.06.05 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "JaniA"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"


Tämän takia perhellisillä pitäs olla oma luokka (35v ja siitä ylöspäin).

Ei saa sortaa nuorempia perheellisiä :wink:


Niin joo, mut sitä ei lasketa  8)  (mun vanhempi skidi on 10v)


Mut eikös kymmenvuotiaan kans ole jo hurjasti helpompaa verrattuna 3v ja 10kk :wink: ? Yritäs siinä sitten ehtiä töiden tai opiskelun päälle radalle ajamaan ja samalla pitää perhesuhteet kuosissa. Ei siinä auta vaikka olis itte 10 vuotta nuorempi kun ei moneen osaan voi revetä.. :|
Kyosho - Futaba - Novarossi