Moi JMK
Joo, todellakin.. ja Infernon puoltajat leimataan hulluiksi koska hobao on sitä, tätä ja tota ja ainakin puolet halvempi ;-) Tosiasia kuitenkin on että Kyosho on kallis mutta on hyvän laadun takia halpa auto pitkän päälle. Ja iso plussa paitsi laadunvarmistuksesta tulee myös erinomaisesta ja kattavasta tukiverkosta ympäri maailman (=varaosat). Asia jolle vinoillen nauretaan, mutta samalla olla nurinkurisesti kateellisiakin.
No se tästä vuodatuksesta.
Mutta enivei, kuten Pete jo sivusikin, 777 (SP1) ei välttämättä ole helpoin auto ja vaatii jonkin verran setuppien hakemista jotta se alkaa toimia kuskin käsissä. Tässä mielessä 7.5 on parempi vaihtoehto koska se on tehty toimimaan myös aloittelijalle suoraan paketista.
Ongelma vaan on ettei 7.5 saa enää kuin readysettinä (RTR) ja ne ei laadultaan taas vastaa sitä mitä pitäs koska osissa joudutaan säästämään jotta kokonaishinta pysyy alhaalla. En sano että se on huono, mutta alkuperäinen kit olis parempi, niitä vaan ei enää saa.. paitsi tätä uutta 777:aa tietty.
Toisaalta tämä 777 Sp2 tässä mielessä palannut juurilleen, että sen pitäisi olla helpompi ja aloittelijankin ajettava suoraan boksista (more forgiving). Toisaalta hinta on yli 700e mutta kuten sanoin laatu maksaa ja tuo itsensä takaisin pitkässä juoksussa. Nyt tietty veijarit sanoo, että joopa joo, Mikallakin on jo kolmas pohjalevy tänä kesänä.. ja totta onkin mutta paljon muuta ei sitten olekaan tarvinnut ostaa ellen olisi itse halunnut :D
Veikkaan että Kyosho buggyn omistajat ovat (poislukien ehkä readysetit) ovat uskollisinta porukkaa autoilleen ja merkille johtuen erinomaisesta laadusta. Asia, jota seurataan esimerkiksi softabusineksessa kovasti sillä se tuo taalat kotiin pitkässä juoksussa. Uusi ostajia menee ja tulee ja mutta uskolliset asiakkat ovat ne tärkeimmät ja niistä Kyosho myös pitää kiinni. Se varmaan kertoo jotain. Vai kuinka moni SM tason kuski on viime aikoina vaihtanut merkkiä pois Kiososta? Ei tietääkseni moni. Turun Kioso kaupan myötä myös laadukas (=kilpailutason) Kioso ja RB palvelu on taattu. Muistan kyllä kun Hobao tuli muutama vuosi sitten, niin moni vaihtoi hinnan takia pois Kiososta mutta eipä niistä moni taida ajaa enää hobaollakaan. Toki jos hinta on AINOA kriteeri niin silloin et osta Kiosoa, sehän on selvä. On muuten merkki jolla on edes jotain jälleenmyyntiarvoakin (käytettyä myydessä).
Osta uusi ja opettele alusta asti sen kasaaminen säädöt ym. On säälittävää lukea noista veijareista jotka on ajanu useamman kuukauden jollain RTR:llä ja sitten ne ei edes tiedä missä on kytkin kun jotain hajoo... Osta kitti, kasaa se ja olet alusta asti mukana. Täällä kyllä neuvotaan myös...
Että tämmöistä...