Eka kisa ajettu ja ihan hyvin meni.
Muutamia seikkoja mitkä tuli esille kisoissa.
LRP:
Pätkiminen loppui, kun latasin version 1.7 nopariin. Testasin SXX Competitionissani versioita 3.0 ja 4.0.
Molemmilla esiintyi pätkimistä. Vesa hankki LRP2-version 1.7:sta ja se lopetti pätkimisen.
Tuota ei löydy LRP:n sivuilta, mutta sen voi ladata täältä:
http://dl.dropbox.com/u/3453719/RC/LRP/SxxTCv2v1_7.lrp2Renkaat:
Niitä tarvitsee kaksipäiväisessä kisassa aika reilusti. Itse olen pidottanut renkaita liian suurella määrällä pitoainetta. Ne toimivat hyvin ekalla käyttökerralla, mutta eivät välttämättä ehdi kuivua enää samana viikonloppuna ajokuntoon. Eli aineen kanssa ei kannata lotrata.
Nuo lotratut renkaat on ihan hyvät ajaa, mutta niillä ei vaan pääse mihinkään mutkissa. Piti oppia se kantapään kautta.
Lisäksi työntömitta on hyvä työkalu rengaspareja valitessa. Renkaat pitää olla samaa kokoa puolillaan. Jos merkkaa uutena, että "nämä renkaat on pari", niin ne ei välttämättä 5 akun jälkeen enää olekkaan se paras pari kokoeronsa puolesta. Huomasin myös, että 1,5mm-2mm ero renkaiden halkaisijassa toimi parhaiten mun ajotyylillä/setupilla. Esim. ajoin paljon yhdistelmällä takana 43,5mm, 41,5mm edessä. Tämä on autokohtainen juttu, mutta suuntaa antava vinkki.
Auton maavara:
Renkaiden halkaisija vaikuttaa maavaraan, joka pitää sääntöjen mukaan olla vähintään 3mm. Itse huomasin, että seuraavat renkaat kannattaa valita ja laittaa paikalleen ihan ensimmäisenä. Pitää muistaa, että auto pitää olla ajopainossa maavaraa mitatessa.
Sivuvaimennintuubit:
Jos alla on tuubit omaava auto, niin kannattaa pitää huolta, että ne vaimentavat kunnolla. Olen ajanut autolla 29 x 8min ja tajusin vasta tuossa 25 vedon kohdalla, että vaimennusta ei enää juurikaan ole. Arviolta 15 vedon välein olisi hyvä putsata ja laittaa uuden öljyt tuubeihin.
Sellasta tällä kertaa. Ei muutaku lisää treeniä...