Itse ajan Team Losin autolla (XXX-S Graphite) tällä hetkellä. En ole siitä löytänyt mitään vikaa, mutta tosiasiahan tällä hetkellä Suomessa on se, että tällä merkillä ei ole montaa kuljettajaa ja varaosien toimituksissa on vielä jotain häikkää (maahantuoja on vaihtunut juuri), mutta saamani tietojen mukaan osien toimitukset tulevat normalisoitumaan muutaman viikon sisällä. Säätöjä on enemmän kuin tarpeeksi, virityspalikoita ja muita osia myöskin löytyy maailmalta tarvittavissa määrin sekä niitä pystyy myöskin tilaamaan suomalaisten liikkeiden kautta.
Hyvänä puolena myöskin pitäisin auton poikkeavaa suunnittelua rungon osalta, joka on edukseen ulkona ajettaessa. Auton vetokoneisto on täysin suojattu ja näin ollen sen rikkoutuminen taikka jumiutuminen esim. pienten kivien takia on teoriassa mahdotonta ellei runko mene rikki sitä ennen. Tämä tietysti tuo taas puolestaan painoa lisää marginaalisesti. Missään muussa vastaavan luokan autossa ei tietääkseni ole täysin suojattua vetokoneistoa.
Kuvia autostani löytyy allekirjoituksestani löytyvän linkin takaa (Klamath Racing -> Pictures) ja jos kysymyksiä herää, niin mielelläni vastailen ja kerron lisää.
Itse jokin aika sitten tutkiskelin tuota Corallyn Master Assasin autoa ja sen perusteella mitä luin, niin sen pitäisi olla nyt varsin pätevä peli kun sitä vaivanneet lapsukset ovat ratkaistu korvaamalla one-way sekä tukivarret uudemmilla versioilla. Varaosien saatavuus on erittäin hyvä myöskin. Auton säädöistä en osaa sanoa tarkemmin, mutta sain käsityksen että auton säätäminen ei välttämättä ole helpoin mahdollinen operaatio. Säätöjä kuitenkin ihan varmasti on tarpeeksi ja uskon että sen säätäminen onnistuu hyvin kun vain asiaan perehtyy ensiksi hieman. Autosta on kaksi versiota. Muuten versiot ovat samat, mutta toisessa moottori on sijoitettu keskemmäksi. Periaatteena voidaan pitää sitä, että takana oleva moottori on vakiokoneille ja keskimoottorinen sitten virikoneille.
Xray puolestaan on kovasti viime aikoina valloittanut markkinoita ja yleistynyt räjähdyksellisesti harrastajien keskuudessa. Uskon että tätä autoa kommentoimaan löytyy muita ihmisiä jotka tuntevat auton paremmin kuin minä. Säätöjä tästä autosta myöskin löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Sanoisin että auton menestys ja laaja kuljettajamäärä kertovat sen että se on ns. "varma valinta".
Kaikilla näistä mainitsemistani autoista ihan varmasti pääsee pitkälle ja loppu on sitten ajotaidoista ja säädöistä kiinni. Losi ja Corally kuitenkin vaihtoehtoina ovat "eksoottisempia" ja näin ollen aloittelevana kuskina voi olla ehkä parempi hankkia auto, joka on yleisemmin käytössä (Asso taikka Xray). Tällä tavoin on helpompi saada apua auton säätämiseen ja muihin merkkiin liittyviiin asioihin. Itse kuitenkin aloitin tällä "eksoottisella" Losilla ja hyvin on hommat kulkenut, eli siis en nyt tarkoita sitä että välttämättä noista kahdesta merkistä tarvitsee valita.