Kirjoittaja Aihe: GS Racing Storm Buggy  (Luettu 62862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #240 : 28.06.04 - klo: 10.07 »
Mika, alumiiniruuveja rasituskohtaan? En suosittele. Teräs tai titaani, mutta alumiini on liian pehmeää. Koita vaihtaa teräksinen (ei haponkestävä) M3-ruuvi tuohon kohtaan, ihmettelen jos se ei riitä.

Noista diffiöljyistä vielä, jäin tossa oikein kelaamaan että GS = General Silicones, alunperin silikonituotteiden valmistaja jolla on vieläkin niitä hyvin laajasti. Miksi hitossa silikonifirmassa on laitettu auton diffeihin vaseliinia silikoniöljyn sijasta..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #241 : 28.06.04 - klo: 10.09 »
Iso osa tätä harrastusta on se duunaaminen :D
Yksi iso osa valitettavasti on myös se ostaminen :(
Onneksi silti on se ajaminen :mrgreen:
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #242 : 28.06.04 - klo: 10.20 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"

Noista diffiöljyistä vielä, jäin tossa oikein kelaamaan että GS = General Silicones, alunperin silikonituotteiden valmistaja jolla on vieläkin niitä hyvin laajasti. Miksi hitossa silikonifirmassa on laitettu auton diffeihin vaseliinia silikoniöljyn sijasta..


Tuota juuri olen itsekkin kelannut, että vaseliinin laittaminen diffeihin silikoonifirmalta on aika noloa.

Se valmis Setup Sheat lappunen, mikä tuli ohjekirjan välissä, pitäisi kertoa auton sen hetkiset säädöt (tai ainakin niin olen käsittänyt). Siinä kerrottiin auton "sen hetkiset" diffiöljy vahvuudet, mitkä on autossa ja kas kummaa siellä onkin vaseliinia :roll:

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #243 : 28.06.04 - klo: 10.43 »
Edelleen Alfa... se on setup sheet ;-)

Rasvojen laitto kasausfirmassa on varmaan helpompaa kuin öljyjen; kyse on varmaan alihankintadiilistä? Onhan tuo vähän autoa, toisaalta jokainen voi sitten laittaa mitkä öljyt haluaa, eikä kaiken tarvii olla niin valmista.. helppoahan tuo oli. Tuli samalla nähtyä ne mainiot diffitkin ;-)

Solar4,
T6 alumiini on lentokone alumiinia ja ainakin niitä GS myy hop-up:eina. Tiedä sitten. Titaaniruuveja ei saa GS:ltä, täytyis sitten hommata Fioronilta tmv. Okei, teräsruuveja vois kokeilla. Luulen kyllä että se lukite hoitaa homman kun alupalat tulevat tällä viikolla ja niissä varmaankin ruuvit on eri kierteellä (ei self-tapping tyyppinen).

Rph, itse hommasin ilman vetaria kun boxikin sattui olee; eihän sitä kukaan halunnut ostaa. No tietentkin nyt niitä ostotarjouksia tulee ;-)

-Mika

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #244 : 28.06.04 - klo: 10.48 »
Mika, kaikkea ei voi muistaa :lol:

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #245 : 28.06.04 - klo: 11.09 »
Joo :-)

tossa se vinohammastettu pinion gear


Näköjään noita alatukivarsien kiinnityspaloja on kahdenlaisia, casted alu ja machined alu, kuvassa jälkimmäinen..



saapa nähdä kummat se Mikko toimittaa...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #246 : 28.06.04 - klo: 22.56 »
Tossa on jotain EFRA sallittuja pillejä, ainakin kiiltää http://www.radiocontrolzone.com/forums/showthread.php?t=170723


Solar4, tulikos muuten HoBaossa öljyt diffeissä vakiona? Onko niillä edes RTR:ää (tai ARR)  ..?

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #247 : 28.06.04 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
http://koti.mbnet.fi/tomsson/ratarojekti/


Tota teidän Ulvilan rataa pitää päästä vielä kesän aikan tyyppää, ehdottomasti! Hienoa ettei ole liikaa isoja hyppyreitä.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #248 : 28.06.04 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Solar4, tulikos muuten HoBaossa öljyt diffeissä vakiona? Onko niillä edes RTR:ää (tai ARR)  ..?

En tiedä itseasiassa tuleeko öljyillä, omani ostin käytettynä.

RTR malli on, itseasiassa se on kuulemma ainoa ei-pro malli jota Anderssonille tulee seuraavassa lähetyksessä. Siitä _oikeasta_ ajovalmiudesta ei ole tietoa, mutta Futaban radiolaitteet on (niinikään kuulemma) mukana. Auton hinta on hieman alle 500e.
Jenkeissä RTR:ää myydään eri radioilla.

Ainiin, juttelin parin GS-kuskin kanssa tänään.. Ne etucaster-palojen ruuvit menevät kuulemma tosiaan helposti poikki. En jaksa uskoa että alumiiniruuvi (olkoonkin T6-seosta) kestää niinkään hyvin.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #249 : 28.06.04 - klo: 23.11 »
OT.Andersson sanoi RTR:n hinnaksi 470e. Siihen tuli Futaban jotkut halvat radiot ja vakio Hyperi 8port motilla.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #250 : 28.06.04 - klo: 23.17 »
OK guys. Tässä joku hieman uudempi lista jonka löysin. Laitoin vielä kyselyä Fantomille, jos niiltä löytyis jotain faktaa aiheesta. Jos ei tarvii hommata sitten listan mukainen. Jos jollakulla on joku mitä ehdottaa/myydä, niin laittakaa YV:tä http://www.radiostyrdbilsport.nu/upload/godkanda_pipor_efra_030410.pdf
-Mika

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #251 : 29.06.04 - klo: 07.39 »
Nonnii, tän Jeffin vastaus Fantomilta oli että pillit ovat ROAR legal, mutta EFRA/FEMCA hyväksyntää ei (vielä) ole. Ei taida riittää suomessa :( vai?
Täytyy sitten vissiin hankkia vielä yks pilli vähintäänkin kisoja varten. Edelleen, YV:llä saa heittä ehdotuksia tai myynti-ilmoja. Onkos kellään kokemuksia tostä Picco 069 :stä. Sanderssonalta näyttää löytyvän myös kohtuuhintaisia CMB pillejä ainakin http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=moottorit&sub2=cmb
-Mika

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #252 : 29.06.04 - klo: 09.26 »
Kaikille Stormiin metallipalikoiden ostamisen harkitsijoille tässä miettimistä:
http://www.racinghardcore.com/    

Taitaa tosin olla nui hardcoren osat hiukka kalliita...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #253 : 29.06.04 - klo: 13.31 »
.. ja tulevat kalliimmiksi kun maksaa tullit ja verot jne ... mutta hienojahan ne varmasti ovat.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #254 : 30.06.04 - klo: 13.00 »
Tilasin nyt tällasen Sirio EFRA merkinnällä varustetun Race pillin  

Lainaus käyttäjältä: "Sirio"
The latest Buggy pipe we've developed is the code S21-200020 and it's a 3 chambers inn line set wich include the header too.
Ciao
Andrea


Tätä on vissiin myyty Sirio Kanai myllyyn pillinä. Toivottavasti tämä nyt sitten kelpaa kisoihin ja sopii mun Stormiin. ~65e



-Mika

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #255 : 30.06.04 - klo: 15.04 »
Komea on putkisto!  Silmä tykkää kun käyrän ja putken liitos on "kova" eikä silikoniletkua. Menee pakopaineet perille pönttöön asti.
Hämmästyttävä samanlainen..
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCPX0&P=ML
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #256 : 30.06.04 - klo: 15.15 »
Jep! Päädyin Sirioon koska siinä on tuo EFRA merkintä, jota mun upeassa WORKSissä ei :( No täytyy sitten vaihdella tilanteen mukaan, kai..

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #257 : 04.07.04 - klo: 17.06 »
Gs Vs Tmaxx vetokilpailu  :D
Aika tasaväkistä kunnes 0.60 pilkkisiima katkesi.

www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/
osoitetta ei saa linkitettyä mutta loppuun tulee
/images/Gs Vs Tmaxx.WMV
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #258 : 04.07.04 - klo: 17.10 »
Varmaan moottorit tykkäs.... :?

Mutta aika jännän näköstä

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #259 : 04.07.04 - klo: 17.15 »
Joo en sano että tämmönen rääkki hyvää tekee moteille mutta kyllä sitä joskus pitää vähän leikkiä.
Eikös sitä leluilla yleensä leikitä  :D
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #260 : 05.07.04 - klo: 09.32 »
Nonnii, pienten fiksausten jälkeen sain Stormin taas radalle, kiitos kaikille paikallisille mukavasta seurasta Jyrkkälässä.

Jani ja Jari auttoivat koneen säätämisessä, itse en ollut tajunnut rikastaa alhaalta tehdasasetuksista (yleensähän niistä siäänajon jälkeen kiristetään..) joten kone kävi suht kuumana ajoittain. Se kuitenkin pelasi hyvin ja nyt uusilla asetuksilla tehoa alkoi löytymään aivan eri tavalla.

Sunnuntai oli puolipilvinen ja sadekuuroja oli muutamia joten  muta lensi radalla..alla Mikan Ja Jarin autot, GS ja Hyper 7.



Sutin (siis henkilö, ei GS Sut : )  Savagekin kulki todella mukavasti radalla:


Lisää ajoista lähiaikoina snrt.netissä, pysy kuulolla.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #261 : 06.07.04 - klo: 11.16 »
Tosiaankin, korjasin auton vioittuneen muovisen alatukivarren pidikkeen laittamalla tilalle T6 alupalat eteen ja taakse. Mikolta tuli kahta erilaista, 3 ja 1.5 asteen palat. 3 on vissiin vakio jonka laitoin taakse. Eteen laitoin nuo 1.5 palat ja siinä taisi tulla casteria enemmän? Ainakin tuntui radalla pirun hyvältä ja enemmän kulmaa eteen. Onko kukaan muu kokeillut?

Samalla heitin öljyt diffeihin (siis taaksekin jossa ei vielä ollut), ei ihan vakio 5K-7K-1K vaan vähän tuhdimpaa keskelle ja taakse kun ei just sopivia ollut tarjolla. No hyvin se niilläkin kulki. Ohjautui ihan mukavasti radalla.

Mikolta sain myös SUT-STP37 palan eteen joka yhdistää nuo etupään alatukivarsien hinge-pin:it mutta johtuen noista 1.5 paloista (?) osa ei mennyt paikoilleen.. 3 asteen paloilla homma vissiin toimii kun yhdellä kuskilla oli vastaava Stormissaan..no mulla siis ei mennyt. Vaikka tuskinpa sitä tarviikaan, kun on noi alupalat nyt lukitteilla kiinni. Hope so.

Myös iskareita kokeilin vähän uusilla jousilla, tiedä niistä mutta löysälle säädettyinä yhdessä matalan droopin kanssa tuntuivat toimivan melkoisen hyvin Jyrkkälässä; auto pysyi tiessä suht hyvin. Täytyy vielä testailla eri kombinaatioilla kun ehtii...

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #262 : 06.07.04 - klo: 11.19 »
OT: Tosta mikan savage kuvasta huomaa että niitä hyndejä on pienennetty aikas paljon mun viime näkemästä. Nyt ne näyttää vähän ajettavimmilta. (tarkotin sitä hyndee missä on monta peräkkäin)

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #263 : 06.07.04 - klo: 11.20 »
Joo, nyt niitä pystyi aloittelijakin suht järkevästi ajaa, mutta pienemmätkin riittäis ;-)

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #264 : 06.07.04 - klo: 11.34 »
Neloshyppyristä muokattiin kakkos ja nelos "kumpua":
kakkosen alastuloa loivennettiin ja se alkaa nyt aikaisemmin, koska siihen oli aika mahdoton osua niin täydellisesti että vauhti riittäisi seuraavan hypyn alastuloon. Nelosta myös madallettiin, jotta pääsisi loppuun asti vaikka ensimmäinen hyppy menisikin vähän pitkäksi. Nuo hyppyrit on siis suunniteltu hypättäväksi 2+2. Tavaraa laitettiin hyppyreiden väliin, joten nyt ne on helpompi myös "ajaa läpi".

Edit: Tässä vielä kuva http://www.rc-racing.info/kuvat/radat/turku/jyrkkis%20009.html

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #265 : 06.07.04 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tosiaankin, korjasin auton vioittuneen muovisen alatukivarren pidikkeen laittamalla tilalle T6 alupalat eteen ja taakse. Mikolta tuli kahta erilaista, 3 ja 1.5 asteen palat. 3 on vissiin vakio jonka laitoin taakse. Eteen laitoin nuo 1.5 palat ja siinä taisi tulla casteria enemmän? Ainakin tuntui radalla pirun hyvältä ja enemmän kulmaa eteen. Onko kukaan muu kokeillut?

Samalla heitin öljyt diffeihin (siis taaksekin jossa ei vielä ollut), ei ihan vakio 5K-7K-1K vaan vähän tuhdimpaa keskelle ja taakse kun ei just sopivia ollut tarjolla. No hyvin se niilläkin kulki. Ohjautui ihan mukavasti radalla.

Mikolta sain myös SUT-STP37 palan eteen joka yhdistää nuo etupään alatukivarsien hinge-pin:it mutta johtuen noista 1.5 paloista (?) osa ei mennyt paikoilleen.. 3 asteen paloilla homma vissiin toimii kun yhdellä kuskilla oli vastaava Stormissaan..no mulla siis ei mennyt. Vaikka tuskinpa sitä tarviikaan, kun on noi alupalat nyt lukitteilla kiinni. Hope so.

Myös iskareita kokeilin vähän uusilla jousilla, tiedä niistä mutta löysälle säädettyinä yhdessä matalan droopin kanssa tuntuivat toimivan melkoisen hyvin Jyrkkälässä; auto pysyi tiessä suht hyvin. Täytyy vielä testailla eri kombinaatioilla kun ehtii...


Piti lisätä tähän vielä että GS vakiokorista tuntuu lohkeavan helposti noin korin reunat kohdista joissa on reiät korin pidikkeille. Hommaa voi parantaa muotoilemalla reunat tasaisiksi ja itse liimasin ca:lla n. 2 milliä paksua huopamaista kumi/muovimattoa (en muista nimeä) korin sisäpuolelle pidikkeiden kohdalle. Joustaa ja vaimentaa ja pitää korin kasassa näistä kohdista.

Pakarin reiän kohdalta korin alareuna kandee leikata veks, sillä mälleissä ym. kori helposti repsahtaa pakarin suuaukon päälle, ei hyvä, tehot häviää tai pahimmassa tapauksessa kone sammuu.

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #266 : 06.07.04 - klo: 23.57 »
Mulla on kans se sut:in pala siihen eteen. Se ei sovi kun puskurin yksi kiinnike tulee siihen väliin.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #267 : 07.07.04 - klo: 08.38 »
OK

Tässä kun kysyin noista 3:n asteen ja 1.5:n asteen front kick-up  palojen (alatukivarren pidike) eroista:

Lainaus käyttäjältä: "jenkkifoorumissa garen "
Mika- For most tracks, we use 3 degree antisquat (suspension mount) blocks in the rear of the car. In the front, you can try different angles for varying conditions. Stock blocks are 3 degree, option blocks are 1.5 degree. The front chassis kickup is 8 degrees. If you mount the 3 degree blocks in the stock fashion, you will have a total of 5 degrees of arm kickup (8-3=5). If you mount the 1.5 blocks the same way you will have 6.5 degrees of kickup. You may also mount the blocks upside down to get 9.5 and 11 degrees of kickup. Fioroni has a mounts that are 1 or 2 degrees depending on which side you mount down, so you can get 6, 7, 9, or 10 degrees. More kickup (i.e. 9-11 degrees) will generally work better on rough tracks, as the car will soak up bumps better, with a slight loss in steering. If you do add kickup, you should check and if need be shave material from the upper arm and/or c-hub to avoid binding. You should also double check your front toe as it will change slightly.
If you get the OT-GS30 Fioroni chassis conversion kit, it comes with a -1 degree mount (7 degrees of kickup). For most tracks in the US, we use the +1 degree optional mount.


Eli toi 1.5 tekee enemmän kickuppia eteen ja minusta se toimikin hieman paremmin jyrkkälässä. Enemmänkin voisi kait siis olla kuin nyt tuo 6.5 astetta ...

On muuten yhdelle osalle monta nimeä?
- front suspension mount
- front lower arm holder
- front kick-up block
etc

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #268 : 07.07.04 - klo: 19.46 »
GS pitää kisat syyskuussa Portugalissa, tsekatkaa rata tästä
http://www.modelcar.pt/GSCup2004PistaI.htm
Kotisivu http://www.modelcar.pt/GSCup2004IndexI.htm
Eiköhän lähdetä GS omistajat paikan päälle katsomaan...ja osallistumaan!

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #269 : 07.07.04 - klo: 23.00 »