Kirjoittaja Aihe: GS Racing Storm Buggy  (Luettu 62924 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #210 : 23.06.04 - klo: 10.15 »
Hienoa! Onko sulla .21 vai .15 ? Vai lieneekö väliä.. mikä muuten se on? OS tmv.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #211 : 23.06.04 - klo: 10.18 »
Mulla on TT:n .21   Ei ollut listassa,mutta kun on 8mm akseli takapäässä konetta,niin sopii sama kun OS:n koneisiin.
Seuraavakin kone (.26 Ofna) valittiin kans niin että toi systeemi saadaan siihenkin....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #212 : 23.06.04 - klo: 10.21 »
OK!

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #213 : 23.06.04 - klo: 12.31 »
Toinen ajokerta takana ton TigerDriven kanssa ja ei voi ku hehkuttaa.... on se vaan hyvä :lol:
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #214 : 23.06.04 - klo: 12.39 »
Joo! Tuli toi GS tilattua ilman vetaria joten kenversio vaatii uuden kampiakselin; liian kallista ja työlästä vaihtaa.. ehkä seuraavaan moottoriin.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #215 : 23.06.04 - klo: 13.24 »
EDIT. GS käynnistetään tästä edespäin starttiboksilla.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #216 : 23.06.04 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
GS:ään tulossa näillä näkymin HPI:n roto-start. Sen kanssa ei ainakaan tarvitse jousia pingottaa :)
Mut yksitielaakeriongelmat ei häviä, ainakaa mulla. :wink:

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #217 : 23.06.04 - klo: 20.52 »
Pojat: Superi ja GS
On toi GS raju peli, kävin just lennättämässä hiekkaa oheisella kentällä , esittelyajo vaimolle ja poitsulle 10kk. Oli siinä pissat housuissa molemmilla :-D


Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #218 : 24.06.04 - klo: 22.55 »
Tossa on aika kattavasti Storm varaosat ja Pro optiot
http://www.netshop.nl/shop/rc/nl/dept_347.html

Hinnat on aika kovia, mutta ainakin osat voi tsekata läpi. Itsellä on noi 7075 T6 alu optio-osat. Carbonia en ajatellut laittaa. Toi Special Chassis olis varmaan hyvä mutta hinta on pikkasen suolanen....

Joillakin oli vissiin ollut nää http://www.netshop.nl/shop/rc/media/st018.jpg vakiona alua, mutta itselle vasta tulossa http://www.netshop.nl/shop/rc/media/st018a.jpg. Jyrkkälässä meni heti yks ruuvi poikki ja jäi jumiin tohon muoviseen.. kolhu väänsi vähän alustan korvaakin..no ei paha. Tämä oli tiedossa jo etukäteen että voivat mennä - no meniväthän ne... hyvä puoli kun auto on jo jonkinverran koeteltu, niin jotkut ongelmat tietää etukäteen :-D

Alumiinisiin saa varmaan ruuvit lukitteella niin kiinn, ettei mee samalla tavalla poikki..saa nähdä. Pitäs varmaan hommata titaani tai 7075 T6 ruuvit GS:ltä.

Minusta toi vakio ilmansuodatin on hyvä, enpä huomannut ongelmia hengityksen kanssa vaikka on toi ns. sadesuoja päällä. En ajatellut vaihtaa ainakaan vielä.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #219 : 24.06.04 - klo: 23.10 »
Itsellä on seuraavien osien vaihto edessä, vaikka sille ei ole hätää:

-Special rungonjäykistäjät
-Special ohjauspala
-Special iskaritornit
-2 ilmanputsari

Saatan ostaa nuo hobaon osina, kun ovat jonkin verran halvempia. Tai sitten Firioinia kehiin.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #220 : 25.06.04 - klo: 07.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"
Itsellä on seuraavien osien vaihto edessä, vaikka sille ei ole hätää:

-Special rungonjäykistäjät
-Special ohjauspala
-Special iskaritornit
-2 ilmanputsari

Saatan ostaa nuo hobaon osina, kun ovat jonkin verran halvempia. Tai sitten Firioinia kehiin.


Joo, Mulla on noita vakio samoja osia jos tarviit, ei muuten tossa hinnastossa ihan ilmaisia nekään.. ohjauspala onko se just steering plate? eli se pitkä jossa ovat C-palat (?) kiinni. Musta noi vakio rungonjäykistäjät on ok, vaiko onko sulla ollut ongelmia alustan taipumisen kanssa Alfa?

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #221 : 25.06.04 - klo: 09.50 »
Ei mulla nuiden alustan vääntymisien kanssa ole ollut  ongelmia. Kannuksen radalla ei nyt toistaiseksi ole hyppyreitä, joten siinä mielessä pohjakaan tuskin vääntyy.

Jos tässä johonkin kisaan olen menossa niin nuiden kestävämpien osien hankinta on pakko ja tottakai vielä Efra/Femca hyväksytty pilli.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #222 : 25.06.04 - klo: 10.22 »
Kuka sano ettei vakio ole hyväksytty? Pitäis selvittää varmaan.

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #223 : 25.06.04 - klo: 12.49 »
No ei kukaan ole niin sanonutkaan, mutta eikös ne Efran/Femcan merkit ole yleensä pillin kylkeen laitettu... Pitää tarkistaa asia.

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #224 : 25.06.04 - klo: 13.00 »
joo, mulle kerrottiin että jos valmistaja tekee selvityksen että on hyväksytty niin riittää että asian itse ilmoittaa pillissä eli vaikka dremelillä, tussilla tmv. raapaisee pintaan.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #225 : 25.06.04 - klo: 19.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
joo, mulle kerrottiin että jos valmistaja tekee selvityksen että on hyväksytty niin riittää että asian itse ilmoittaa pillissä eli vaikka dremelillä, tussilla tmv. raapaisee pintaan.


Voi elämän kevät, kirjoitin pienen novellin tähän ja sitten Opera meni ja kaatui. Noh, pikaisesti sama:

Mika, minä tuosta merkinnästä mainitsin. Sääntö on kuitenkin vuodelta miekka ja kilpi, joten ota yhteyttä lajivastaavaan ennen kilpailuita ettei tule katkeraa kalkkia nieltäväksi.
AKK:n sääntökirjasta: "EFRA -luokitusmerkintä on oltava merkittynä pysyvällä tavalla pakoäänenvaimentimeen.". Kuten rivien välistä on luettavissa, pysyvän merkinnän ei ole välttämättä pakko olla valmistajan merkitsemä. Mutta on myös muistettava että pillin aitouden todistaminen on kilpailijan vastuulla eikä pelkkä "Yes it's legal" -sähköposti valmistajalta varmaankaan riitä.
Tekninen dokumentti pillistä (valokuvan kera?) ja sen hyväksynnästä pitäisi riittää katsastukselle.

GS:n pillistä.. Jokainen joka sitä on tarkemmin tiiraillut on varmaan huomannut että siinä ei ole kammioita (välilevyjä) ollenkaan. Mopoajalta muistuu mieleen asiat vastapaineesta ja paisuntakammioista joita ilman kakstahtimoottori oli hyvinkin tehoton ja vaisu. Näissä vehkeissä on kuitenkin kyse resonanssitaajuuksista yms, että paha mennä varmaksi sanomaan. Käytännössä kuitenkin vaihtaisin GS:n pillin pois jo raa'an äänensä takia.
GS:n vakiopilli on tosiaan erittäin äänekäs enkä usko että sitä olisi sellaisenaan saatu hyväksyttyä minkään järjestön listoille. Halvimmat hyväksytyt pillit maksavat jotain 25 euron hujakoilla jota pidän tässä harrastuksessa huokeana.
Mikäli jollain on kokemusta GS:n pillin vaihtamisesta esimerkiksi Hobaon hyväksyttyyn pilliin, olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan minkälaisia vaikutuksia vaihdolla oli. Kaikella kunnioituksella nuorempia kuljettajia kohtaan, en kuitenkaan pidä pihasudittelijan "ihan yhtä kovaa menee" kommenttia järin rakentavana. Tehoerot tai vääntöaluemuutokset jotka pihasudittelussa saattavat jäädä huomaamatta vaikuttavat ratakäytössä helpostikin paljon.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #226 : 25.06.04 - klo: 20.05 »
Moi Solar4! OK. Selvitellään asiaa lisää. Kyseessä on kuitenkin tunnettu valmistaja joten uskoisin asian olevan luotettava, mutta kuten sanoin selvitellään lisää.

Tuo mun nykyinen WORKSin pillikin on yksikammioinen, se tuottaa paremman väännön, kun taas 2-kammioinen "pehmeämmän" tehoalueen. Tällä kokemuksella tuo 1-kammioinen on myös sika hyvä; onroadissa mullahan on tuo 2-kammioinen joten kokemusta on. Mulla on ollut myös lukuisia muita 1-kammioisia joita suurin osa pilleistä edustaa..

Hyvää kommetia joka tapauksessa Solar4, selvitellään lisää..JA nähdään radalla! Happy R/C Racing!

-Mika

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #227 : 26.06.04 - klo: 01.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Moi Solar4! OK. Selvitellään asiaa lisää. Kyseessä on kuitenkin tunnettu valmistaja joten uskoisin asian olevan luotettava, mutta kuten sanoin selvitellään lisää.


Käväisin tuossa pikaisesti läpi EFRAn ja IFMARin pillilistat, Fantomeja ei ollut kummassakaan. Ei ollut myöskään GS:iä. FEMCAn listaa tai sivuja en löytänyt.

Enihuu, pointti oli se, että sille katsastusmiehelle olisi näyttää joku dokumentti pillin oikeellisuudesta - lähinnä siitä että pilli on se mikä siinä lukee. Mikäli pilli on FEMCAn hyväksymä ja ko. tahon hyväksyntälista on niin hankalasti saatavissa miltä vaikuttaa, voi tulla eteen pienoisia hankaluuksia.
Vastaisuuden varalle, mikäli pillistä puuttuu hyväksyntä ja se on EFRAn listalla, ei katsastusmiehellekkään ole järin kummoinen homma tarkastaa oikeellisuutta tästä listasta: http://www.efra.se/homolog_mufflers.pdf.

Asiasta keppihevoseen, kaveri osti tuossa muutama päivä sitten GS:n Stormin. .21 moottorit oli Linnasta loppu joten sälli päätyi ostamaan SUTin .25 moottorin autoon. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.
Fiksattiin autoa sisäänajokuntoon miltei pari päivää. RTR oli mielestäni hieman kaukaa haettu, mutta toisaalta tehtiin hommat myös varman päälle. Heti alkajaisiksi avattiin etu- ja keskidiffit ja vaihdettiin ne kököt vaseliinit suoraan kunnon diffiöljyiksi, tiivistettiin kaasari melko vainoharhaisestikin, tsekattiin välykset, linkkien tahmaamiset yms.
About viiden vuoden (ja tusinan auton) pikkuautoilutaustalla mielestäni autossa oli muutama aika hölmö suunnittelupointti, mutta koska polttiskrossarin vertailukohtana ei ole kuin oma Hyperi, on paha sanoa asioiden toimivuudesta.
Hölmöinä seikkoina pidin mm. casterpalojen kiinnitystä kahdella ruuvilla. Jotenkin olisin voinut olettaa että kenties suurimmalle rasitukselle autossa joutuvat palikat olisi kiinnitetty vahvemmin ja varmemmin, varsinkin kun olen nähnyt radan varressa GS:ään juuri ko. ruuveja uusittavan. Toinen erikoinen kohta oli pinioneiden / planeettarattaiden käyryys. Tällöin pitää diffi shimmata aika tarkkaan sivuttaissuunnassa, kun taas suorilla rattailla shimmaamiseen olisi riittänyt pinionin pituusliike.
Mutta ei pelkkää huonoa, mielestäni diffien ulostulo pronssipuslineen oli huomattavasti hyperin teräs-teräksessä -ratkaisua parempi. Omassa perushyperissä ohjaus on kihnuttanut syvät lovet yllä olevaan alumiinilevyyn, Stormissa pikavilkaisulla ohjauksen ei pitäisi sitä tehdä. Stormin iskunvaimentimet vaikuttivat myös erittäin päteviltä.

Tänään, juuri ennenkuin sain grillin tulille ja illan ensimmäisen keppanan korkattua, tuli soitto että pitäisi sisäänajamaan mennä. Takana oli jo kaksi tankillista pukilla ja siitä sitten pientä kinttupolku-rataa kiertämään. Ilmeisesti iskareissa oli parempaa tavaraa kuin diffeissä, sillä jousitus tuntui ainakin noin pienessä vauhdissa ja parissa pienessä loikassa toimivan varsin mainiosti. Diffien pieni vastahakoisuus oli jo hioutunut ja kaikki toimi nätisti, paitsi että tuli vastaan jarrulinkkien väärä asennus. Voin sanoa että niitä on sitten kettumaista säätää sieltä keskidiffin raoista. Mikäli GS:llä on viritysosana palikat joilla saa itse jarruvivun päähän pallon kuten kaasarissa ja siten siirrettyä säädön servon päähän, suosittelen lämpimästi. Itselläni on hobaoon vaihdettu ko. palikat ja "en tiedä miten entinen omistaja tuli koskaan toimeen ilman niitä" kuten TV-Shopissa sanotaan ;)
Itse moottori lähti nätisti käymään ja alkaa olemaan siinä vaiheessa että aletaan ottaa tehoa irti.

Mikäli minun pitäisi valita näiden kahden Taiwaninraudan välistä, olisi valintani kuitenkin melko varmasti Hyperi. Pitäisi nähdä Stormin Pro-malli ennenkuin voisi varmaksi sanoa. Ja vaikka tämä on jokseenkin puolueellinen mielipide, täytyy mainita että odotan mielenkiinnolla pääseväni käpistelemään Xrayn XB8:ia, voipi olla että on merkinvaihto edessä ;)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Lagi

  • Jäsen
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #228 : 26.06.04 - klo: 02.26 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"

FEMCAn listaa tai sivuja en löytänyt.

EFRAn lista: http://www.efra.se/homolog_mufflers.pdf.


Minähän en asiasta tiedä, mutta ajattelin vain mainita _jos_ et sattunut huomaamaan niin tuossa EFRAn listan jälkeen lukee myös FEMCA approved mufflers for Off-road, mutta sen jälkeen kyllä lukee "only valid  for Off-road racing up till the end of 2002." Tekeekö tuo sitten tuosta listasta käyttökelvettoman sitä en tiedä, mutta ajattelin vain mainita jos et huomannut ^^.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #229 : 26.06.04 - klo: 09.00 »
Toi pallonivelten laitto jarruun on hyvä idea, ne ovat tosiaan aika hankalasti säädettävät. Kun ottaa sen keskidiffi "supprt platen" pois hetkeksi homma onnistuu helpommin. Täytyy nyt katsoa vielä tuota pilli hommaa, voihan sitä kisoihin sitten ostaa hyväksytyn pillin jos muu ei auta.

.25 on varmaan mukava autossa, myydäänhän OFNAakin jenkeissä .25 koneella mutta se taitaa olla se Hong Nor eikä HoBao.

Sitähän mäkin kirjoittelin että ARR auton kanssa meni päivä ennenkuin pääsi radalle. Enkä edes vaihtanut rasvojen tilalle öljyä. Öljyt vielä odottavat hyllyssä, laitan samalla kun vaihdan ne casted alu alatukivarsien pidikkeet kun ne tulee. Olikos kaveris autossa ne alua vai muovia? Alupalat kandee vaihtaa kun ehtii (suht halpa osa). Myös T6 alu ruuvit (tai titaani).  Mulla on noita vakio aluosia sitten jos tarviitte (menee vaikka hyppyrien treaanauksessa mutkalle).

Toi GS:n motti on kyllä hintaansa nähden ihan hyvän tuntuinen. Tiedä sitten miten kestää pitkän päälle.

-Mika

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #230 : 26.06.04 - klo: 11.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Öljyt vielä odottavat hyllyssä, laitan samalla kun vaihdan ne casted alu alatukivarsien pidikkeet kun ne tulee. Olikos kaveris autossa ne alua vai muovia? Alupalat kandee vaihtaa kun ehtii (suht halpa osa). Myös T6 alu ruuvit (tai titaani).  Mulla on noita vakio aluosia sitten jos tarviitte (menee vaikka hyppyrien treaanauksessa mutkalle).


Muovia ne oli. Tietäen sällin budjetin ja meiningin niitä varmaan liimataankin pari kertaa ennenkuin vaihdetaan - jos menevät rikki siis.. :)

Itse varmaankin vaihtaisin rungonjäykistimet, mutta näyttäisivät olevan suht' tyyriit osat, noin 50e jos molemmat vaihtaa. Niillä saisi estettyä suuremmat vahingot etu/takapään kiinnityksessä jos auto tulee vauhdilla esim. iskarituki edellä maahan tai törmää johonkin vähän korkeammalla olevaan esteeseen. Kunnon jäykistimet siirtäisivät iskusta tulevaa rasitusta runkoon, ne alkuperäiset ovat sen verran letkut että tällähetkellä rasite tulee suurimmaksi osaksi muoviosien kierteisiin ja muoviosiin itseensä.

Eräs asia mikä tuli mieleen on ne siiven kiinnikkeiden välissä olevat muoviset palat (siis ne kaksi muovista "holkkia" jotka ovat auton leveyssuunassa suoraan siiven alapuolella) .. Niissä rasitus on kanssa suuri aina kun auto ottaa kirjaimellisesti siipeensä. Alumiiniset saa varmaankin viritysosana, mutta saman asian ainakin aluksi hoitanee se, että korvaa ne alkuperäiset ruuvit M3-kierretangolla mikä menee koko muovi"holkin" läpi ja kiristetään mutterilla molemmilta puolilta iskaritukea. Tämä tuo rakenteellista vahvuutta lisää eikä ole pelkoa ruuvien kierteiden korkkaamisesta.

[Edit] jälkimmäisessä kyseessä siis (viritysosana) STP-23, Aluminium Wing Joint joka näyttää maksavan 6,20 linnassa.

Lisäyksenä myös se, että näyttäisi tuo Stormi käyttävän samaa laakerikokoa kuin Hyper, eli 8x16mm. Vinkkinä voisin sanoa että ko. laakereita saa kumikylkisinä Sabesta 10 kpl tuubin noin 13-14 eurolla. En tiedä GS:n varaosahintaa, mutta Hobaon pussissa maksavat 8 euroa 4 kappaletta. Hintaero ei ole iso, mutta esim. Hyperiin menee 18kpl kyseisiä laakereita, jolloin auton täyshuollossa puhutaan jo muutamasta eurosta.
Saben hinnastossa on myös hyvin edullisia kytkinlaakereita, hieman päälle kympin 10kpl tuubi.
Ja tämä ei ollut maksettu mainos vaan hintatietoisen kuluttajan välikommentti ;)
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #231 : 26.06.04 - klo: 20.02 »
Suhteellisen hauskoja nää www.despair.com :in seinätaulut.. sopiskohan tää mun RC kisaamiseen...

http://us.st5.yimg.com/store4.yimg.com/I/demotivators_1793_5693241

Anyway, käykää nauramassa :-D

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #232 : 27.06.04 - klo: 21.16 »
POSITIIVISIA yllätyksiä Storm rintamalla oli diffiöljyt laittaessa että diffien perärattaat ovat vinohampaiset, joka lisää kestoa ja vääntöä verrattuna suorahampaisiin. Olivat muutenkin oikein tukevaa tekoa. Toinen positiivinen asia oli, että edessä on universaalit vaikka en sitäkään odottanut (vaan normaaleja dog boneja). Ohjaukseen täytyy laittaa muovisten bushingien tilalle laakerit.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #233 : 27.06.04 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
POSITIIVISIA yllätyksiä Storm rintamalla oli diffiöljyt laittaessa että diffien perärattaat ovat vinohampaiset, joka lisää kestoa ja vääntöä verrattuna suorahampaisiin. Olivat muutenkin oikein tukevaa tekoa. Toinen positiivinen asia oli, että edessä on universaalit vaikka en sitäkään odottanut (vaan normaaleja dog boneja). Ohjaukseen täytyy laittaa muovisten bushingien tilalle laakerit.

Jos dogbone on se miksikä sitä luulen niin eihän eturenkaat voi kääntyä ilman universaaleja :D

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #234 : 27.06.04 - klo: 21.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
POSITIIVISIA yllätyksiä Storm rintamalla oli diffiöljyt laittaessa että diffien perärattaat ovat vinohampaiset, joka lisää kestoa ja vääntöä verrattuna suorahampaisiin. Olivat muutenkin oikein tukevaa tekoa. Toinen positiivinen asia oli, että edessä on universaalit vaikka en sitäkään odottanut (vaan normaaleja dog boneja). Ohjaukseen täytyy laittaa muovisten bushingien tilalle laakerit.

Jos dogbone on se miksikä sitä luulen niin eihän eturenkaat voi kääntyä ilman universaaleja :D


Monessa autossa käytetään dog boneja edessä. Ja kyllä ne renkaat niilläkin kääntyvät.

Ja nyt ei siis tarkoiteta näitä:

http://www.petpark.fi/kauppa/enter.html?target=KoirilleLuutPuruluut.html

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #235 : 27.06.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Gorexx"
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
POSITIIVISIA yllätyksiä Storm rintamalla oli diffiöljyt laittaessa että diffien perärattaat ovat vinohampaiset, joka lisää kestoa ja vääntöä verrattuna suorahampaisiin. Olivat muutenkin oikein tukevaa tekoa. Toinen positiivinen asia oli, että edessä on universaalit vaikka en sitäkään odottanut (vaan normaaleja dog boneja). Ohjaukseen täytyy laittaa muovisten bushingien tilalle laakerit.

Jos dogbone on se miksikä sitä luulen niin eihän eturenkaat voi kääntyä ilman universaaleja :D


Monessa autossa käytetään dog boneja edessä. Ja kyllä ne renkaat niilläkin kääntyvät.

Ja nyt ei siis tarkoiteta näitä:

http://www.petpark.fi/kauppa/enter.html?target=KoirilleLuutPuruluut.html

Ai jaa.. No kai se toimii sitten niinkin

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #236 : 27.06.04 - klo: 22.42 »
Siis koiranluut eli dog bonet ovat erillinen akseli + kuppi kun taas universaalit ovat siis nivelvetoakselit ja siten siis yhtenäinen paketti.

Eli sellaiset nivelvetarit siis edessä, dog bonet takana.

Mutta noi perät oli todeeella jees, vinohammastuksella eikä tavallisella!

Positiivisista asioista unohtui myös Droopien säätöruuvit vakiona, sekin plussaa... ja tietty vakaimet.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #237 : 28.06.04 - klo: 08.46 »
Mika,ettei toi nyt menisi ihan levottomaksi kehumiseksi,niin kai jotain siinä autossa on pielessä ja vi....aa?     Moni sellainen poistuu rahalla......    ja uteliaana olis mukava saada "noin" hinta haarukka missä mennään kun auto on siinä kuosissa että olet viivalla...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #238 : 28.06.04 - klo: 09.50 »
Heh heh, no itse vaihdoin - kuten aikasemmin kerroin - noi iskarien tuet ja steering platen (onko se nyt sitten suomeksi ohjauspala). Kai ne vakiotkin olis kestää ok, mutta pitihän se nyt jotain vaihtaa ;-) No joo, toi T6 alumiini on kyllä huomattavasti tukevampaa tekoa kuin se alkuperäinen sinieloksoitu, joten vaihto lienee kisakäyttöön suositeltava. Pihasuditteluun tuskin kannattaa lähetä vaihtamaan, eivät nuo ilmaisia kun ole.

Tuossa ed. sivulla kerroin myös että iskarien alatukivarsien pidikkeet ovat muovia, jolloin niissä kiinniolevat ruuvit pääse mälleissä vähän liikahtamaan ja mullahan meni heti ekassa sessiossa oikealta puolelta ruuvi siksi poikki ja jäin sinne palaan kiinni. Luulisin että casted alu paloilla homma paranee, koska ruuvit saa lukitteella sinne kiinni ja ongelma poistuu.. kandee varmaan laittaa myös alu T6 ruuvit sinne kans (itsekin täytyis tilata). Voi olla että mulla oli vaan huono tsäkä kun auto sähkövian takia (patterikotelo) stumppasi radalle - se ei ollut vielä tuolloin teipattu eikä radiokotelossa ollut vaahtomuovia pehmikkeenä kuten nyt jne. - autohan oli vasta hankittu eikä kaikkea ehtinyt/jaksanut kiirreessä laittaa kuntoon ;-)
No, tottakai sitten tuli se mälli.

Kytkin ei ollut shimmattu, joten ainakin mulla yks paloista pääsi liikkumaan eteenpäin ja se tahmasi kelloon. Nyt sekin on korjattu. Ja diffeissä öljyt tosiaan. Eli kyllä siinä juttuja on, tosin ei nyt mitään älyttömän isoja. Ja kivahan se vaan on, että saa laittaa :-D
Kori on muuten sika makee, minusta nätimpi kuin Prolinen Crowd Pleaser. Renkaina itsellä on paitsi vakiot, niin Prolinen Crime Fighterit jota en ooo päässy vielä testaa.

-Mika

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
GS Racing Storm Buggy
« Vastaus #239 : 28.06.04 - klo: 10.06 »
Auto muuten OK,  mut yksisuuntais laakeri ( vetokäynnistin )sano itsensä kiinni sisäänajon aikana. Oli kuiva / rikki jo tehtaalta lähtiessä. mutta ei hätää, takuu toimii erittäin hyvin ja uusi osa jo tulossa.

T:Rami

http://koti.mbnet.fi/tomsson/ratarojekti/

http://kotisivu.mtv3.fi/UlvilaFK/index.htm
mydään lennokipiruustuksia .)