Eiköhän ne jotka oikeasti haluaa kärkisijoista ajaa, ole ne uudet akut aina ennenkin ostaneet stocki luokissa...
Niinkö?
Miksi mennä olettamaan?
En ajanut kummallakaan männäkaudella uusilla akuilla, vaikka kylläkin pakko oli päivittää tuoreempiin kun pari vuotta vanhoilla akuilla ajaessa kaverit tuli suoralla ohi vaikka miten välitti tai duunaili.
Tilalle tuli tuoreemmat, mutta eivät silti uusimmat, niin ei tarvinnut antaa suoralla tasoitusta, kunhan käytin karvan pidempää välitystä kuin kaverit jotka ajoi uusimmilla.
Esim VTR luokassa missä ovat pitäneet maksimi välitys sääntöä jo useemman vuoden, olen saanut kuulla useammalta jo kommenttia miten oli akuissa eroa ja oli pakko hommata juuri tietyt akut kun ero suoralla oli niin suuri että sillä oli oikeasti merkitystä.
Ainahan tästä saa spekuloida ja saadaan hirveesti selityksiä miten akuilla ei ole niin väliä jne, mutta jännä kun se kuitenkin käytännössä radalla usean harrastajan suusta kuuluu, ja asiat pystyy toteamaan ihan testaamalla ja katselemalla autoja radalla, sekä läppiajoista jne.
Porossa ei ole tarvinnut polttaa moottorin moottoria.
Eikä yhtään säädintäkään ole itsellä koskaan palanut.
Budjetti näiden osalta siis aika naurettavan pieni kun sama säädin vetelee vähintään pari kautta ennenkuin sen huvikseen vaihtaa tuoreempaan.
Sama asia moottorin kanssa.
Akkuihin on pakko polttaa rahaa selvästi enemmän jos meinaan ajella kärkisuhinassa tulevallakin kaudella.
Aikaisemmin tasoitin akkujen eroa karvan pidemmällä välityksellä kuin kanssakilpailijat.
Vauhdit suoralla samaa kuin uusimmilla akuilla ajaneilla kavereilla.
Samalla välityksellä ero suoralla oli metristä kahteen.
Se on hyvin merkittävä ero.
Jos välitys rajataan lyhyempään kuin millä tähänmennessä on tullut ajeltua niin mun on pakko polttaa parisataa euroa akkuihin ettei tartte antaa tuollaista tasoitusta per kierros.
Mutta aivan sama kuinka paljon tästä höpisee niin tottakai viriluokkaa ajavat selittää muuta.
Samapa tuo