Kirjoittaja Aihe: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013  (Luettu 85821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #300 : 24.09.12 - klo: 22.05 »
Ei niitä TSP-10 kisoja pelkästään sisällä ole aina ajettu. Kuka muistaa, koska sarja muuttui vain talvikauden käsittäväksi?
---

Poissa BJS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #301 : 25.09.12 - klo: 22.34 »
Tärkeintä olisi kuitenkin se , että sääntöjä tai kilpailuja kehitettäisiin niin, että ulkokisat saataisiin aikaisempaa vetovoimaisemmiksi, jotta taattaisiin asfalttirata-autoilun jatkuminen Suomessa.


Minun mielestäni yksi ongelma Suomessa on Asfaltti ratojen huono taso. Tässä mun mielipide Suomen radoista.
Olen ajanut aika paljon asfalttikisoja vuodesta 98.

Helsinki - ei erityisen hyvä rata mutta voi siellä hyvin ajaa
Kuusankoski - hyvä rata
Laukaa - liian pieni, sopii stanu luokkaan
Ylistaro - liian pieni, sopii stanu luokkaan
Raisio - ei käy SM-tasoisiin kisoihin
Kouvola - layout hyvä mutta tarvitsee kunnostusta
Hyvinkää - hyvä layoutti mutta tarvitsee uuden asfalttipinnan
Vaasa - ei hauska ajaa siellä, nyt liian epätasainen IFMAR2011 jälkeen... :angry:
Uusikaupunki- ei käy SM-tasoisiin kisoihin

Luulen että 3 kpl Kuusankosken tasoista rataa olisi terveellistä asfalttirata-autoiluun.

T Björn S

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #302 : 28.09.12 - klo: 00.04 »
Tärkeintä olisi kuitenkin se , että sääntöjä tai kilpailuja kehitettäisiin niin, että ulkokisat saataisiin aikaisempaa vetovoimaisemmiksi, jotta taattaisiin asfalttirata-autoilun jatkuminen Suomessa.


Minun mielestäni yksi ongelma Suomessa on Asfaltti ratojen huono taso. Tässä mun mielipide Suomen radoista.
Olen ajanut aika paljon asfalttikisoja vuodesta 98.

Helsinki - ei erityisen hyvä rata mutta voi siellä hyvin ajaa
Kuusankoski - hyvä rata
Laukaa - liian pieni, sopii stanu luokkaan
Ylistaro - liian pieni, sopii stanu luokkaan
Raisio - ei käy SM-tasoisiin kisoihin
Kouvola - layout hyvä mutta tarvitsee kunnostusta
Hyvinkää - hyvä layoutti mutta tarvitsee uuden asfalttipinnan
Vaasa - ei hauska ajaa siellä, nyt liian epätasainen IFMAR2011 jälkeen... :angry:
Uusikaupunki- ei käy SM-tasoisiin kisoihin

Luulen että 3 kpl Kuusankosken tasoista rataa olisi terveellistä asfalttirata-autoiluun.

T Björn S

Oon ihan samaa mieltä. Laukaa on ihan kiva rata musta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #303 : 13.11.12 - klo: 16.51 »
Mun tietojen mukaan tuota tutustumislisenssiä=kertalisenssiä ei ole pienoisautoilussa käytössä. Kertalisenssiä ei hallitus hyväksynyt, tein ehdotuksen siitä viime vuoden puolella. Syynä mm. lisenssin edullinen hinta.


AKK:n sääntökirja sanoo:

"Tutustumislisenssi
Lisenssi on käytettävissä seurojen jäsentenvälisissä kilpailuissa pienoisautoilussa...."


http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-11-01T16-06-03175.pdf
sivu 15

Siis tutustumislisenssi on käytettävissä pienoisautoilussa. PKSRCA voinee näinollen hyväksyä FTT I kilpailussa mukaan osallistujan kertalisenssillä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #304 : 13.11.12 - klo: 17.04 »
Joo kunhan kuuluu ensin johonkin seuraan, muuten se ei onnistu.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #305 : 13.11.12 - klo: 17.08 »
Tuo tutustumislisenssihän ei koske SM-kisoja:

"Lisenssi on käytettävissä seurojen jäsentenvälisissä kilpailuissa
ja harjoitustapahtumissa
autosuunnistuksessa,
autoslalomissa, taloudellisuusajossa, pienoisautoilussa,
off roadissa, jokamiehenluokassa, kartingissa, driftingissä
sekä rallissa seurakilpailuissa ja rallispecial-kilpailuissa
II-ohjaajalla. Tutustumislisenssi on voimassa myös kansallisissa
autosuunnistuskilpailuissa B- ja C-luokissa,
driftingin tulokasluokissa sekä nopeuslajeissa endurancessa
ja rata-ajossa V1600-luokassa (ei arvokilpailut).
Muissa kilpailuissa kaikissa lajeissa kilpailijoilla on oltava
tarkoituksenmukainen vuosilisenssi mahdollisine lajikohtaisine
tutkintoineen
."

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #306 : 13.11.12 - klo: 17.10 »
Hmmmmm. PM-kisoissa tutustumislisenssi olisi ollut käytettävissä ainakin, koska laputkin tulivat kisaluvan mukana.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #307 : 13.11.12 - klo: 17.18 »
TSM-10:hän on ainut SM-kilpailu, joten TSS-10 ja TSP-10 voitaisiin ajaa tutustumislisenssillä.
Mikäli minulta kysyttäisiin niin sanoisin noin.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #308 : 13.11.12 - klo: 17.22 »
Viime viikonloppuna AKK:n toimitsijakoulutuksessa ainakin oli puhe niin että tutustumislisenssi ei riitä SM-kisoihin osallistumiseen. PMi:n kanssa samoilla linjoilla tuosta luokkien jaosta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #309 : 13.11.12 - klo: 20.59 »
Tutustumislisenssi tosiaan ei käy SM arvon kisoissa, vaan ainoastaan TSS- taikka TSP-luokissa. Ne ovat käytännössä kansallisia luokkia jotka ajetaan SM luokan (TSM) yhteydessä.

PM kisoissa minun puolestani voi käyttää myös tutustumislisenssiä, mutta silloin kisa tulee olla anottuna AKK kalenteriin kansallisena kisana.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #310 : 13.11.12 - klo: 23.02 »
Kysymykset ovat toistaiseksi tulleet muilta kuin viriluokan kuskeilta. Siis so far so good.

Tosin olen sitä mieltä, että akk:n tulisi akk:n itsensä valvomien ja akk:n omien sääntöjen puitteissa toteutettavien kilpailujen kohdalla voida toimia sillä tavalla joustavasti ja järki kädessä, ettei harrastajaa edes teoriassa pakoteta ostamaan kahden kauden lisenssejä ajaaksen yhden vuoden sarjan, kuten yksi uusi harrastaja jo kertoi "joutuneensa" tekemään kun oli tunnollisena hoitanut lisenssiasiaa ajoissa.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #311 : 13.11.12 - klo: 23.08 »
Olen tästä kysynyt, mutta AKK lisenssikausi on aina kalenterivuosi. Ongelma on uusilla kuljettajilla ja lähes poikkeuksetta koskee siis TSS ja TSP luokkaa, joissa siis tuota tutustumislisenssiä voidaan käyttää ongelmitta.

Lisenssin hinta ei kuitenkaan ole niin suuri että se oikeasti muodostuisi ongelmaksi muutenkaan.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #312 : 14.11.12 - klo: 00.12 »
Moro!
Ainakin mun mielestä aika kohtuutonta että yhteen kisaan joutuu maksaa 25e lisenssin + 30e seuran jäsenyys + osallistumis maksu.

Toki tämähän ei koske muita kuin niitä jotka ovat juuri nyt aloittamassa ftt sarjan kiertämisen ja tiedossani on tällä hetkellä 3 jotka kyseisestä syystä jättää ton ekan kisan väliin. aika jäykkää tää AKK:n toiminta on kyllä muutenkin ollut mitä itse olen joutunut kyseisen organisaation kanssa asioimaan. Ei ainakaan nykyinen järjestelmä palvele aloittelevia kuskeja. mitä virkaa on esim. tuolla tutustumis lisenssillä kun taitaa pääsääntöisesti olla et just ne uudet harrastajat ei kuulu mihinkään seuraankaan. Ylivuotinen sarja on kuitenkin FTT 2013 niin pitäisi noinkin jäykän organisaation pikkasen joustaa uusia harrastajia kohtaan.
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #313 : 14.11.12 - klo: 01.37 »
Moro!
Ainakin mun mielestä aika kohtuutonta että yhteen kisaan joutuu maksaa 25e lisenssin + 30e seuran jäsenyys + osallistumis maksu. . Ylivuotinen sarja on kuitenkin FTT 2013 niin pitäisi noinkin jäykän organisaation pikkasen joustaa uusia harrastajia kohtaan.

Itse olen miettinyt kyseiseen "kauden" ensimmäiseen FTT kisaan ilmoittautumista. Miksi maksaa yhdestä kisasta 40€ varsinkin kun tällä täksi kaudeksi minulla ei ole lisenissiä ja joutuisin kertalisenssin lisäksi maksamaan seuralle joka minut listoilleen hyväksyisi jäsenmaksun vuodeksi  2012( ~noin 20e).

Tässä vaiheessä jäsenmaksun maksaminen kaudelle 2012 on seurojen kannalta on hankalampaa koska uusien maksujenperiminen/tilittäminen on käynnissä aiheuttaa tämän aivan turhan lisätyön.(ei taida riittää että on AKK:n alaisen seuran jäsen, vaan AKK on pitänyt saada saanut  "omansa")

Toisaalta tilanne on hyvä vanhojen harrastajien kannalta jotka haluavat ajaa, mutta tänä vuonna tilanne ei kannusta uusia kuskeja ajamaan koko sarjaa... toisaalta jos ei haluta uusia kuskeja sekoittamaan pakkaa niin tänä voi olla ihan hyvä järjestely.

PS: Tiedän että ei minusta ole kenenkää a tai b finaali sijoitusta tiputtamaan mutta tarkoitus olisi kerätä kokemusta ja "haistella" ilmapiiriä ainakin kahden/kolmen kisan verran
   
« Viimeksi muokattu: 14.11.12 - klo: 09.19 kirjoittanut TeemuS »
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #314 : 14.11.12 - klo: 09.53 »
Ei se kyllä pitäisi mikään ongelma olla liittyä seuraan, vaikka onkin loppuvuosi. Puhelinsoitolla pitäisi selvitä, jos sitä edes tarvitaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #315 : 14.11.12 - klo: 09.56 »
Toisaalta tilanne on hyvä vanhojen harrastajien kannalta jotka haluavat ajaa, mutta tänä vuonna tilanne ei kannusta uusia kuskeja ajamaan koko sarjaa... toisaalta jos ei haluta uusia kuskeja sekoittamaan pakkaa niin tänä voi olla ihan hyvä järjestely.

PS: Tiedän että ei minusta ole kenenkää a tai b finaali sijoitusta tiputtamaan mutta tarkoitus olisi kerätä kokemusta ja "haistella" ilmapiiriä ainakin kahden/kolmen kisan verran
 
Ettei tulee värää käsitystä, niin haluisin korostaa että ei ole olemassa yhtään harrastajaa tässä harastuksessa joka haluaa tehdä ilmoittautumisesta vaikeeta siksi että saisi itse paremman sijoituksen. Jokaiselle nykyiselle harrastajalle uusi kuski harrastuksen piirissä on hyvin pitkälti se mitä hän haluaa eniten tältä harrastuksesta. Ei meillä oikeesti ole liikaa harrastajia, mutta koska ollaan osa AKK:ta joka tekee paljon työtä meidän puolesta niin joudumme menemään heidän sääntöjen mukaan. Pystymme toki niihin vaikuttamaan mutta ei voida olettaa että kaikki muut pomppii meidän pillin mukaan.

Vaikka FTT kisa tuntuu "kalliilta" kun joutuu nuo tarvittavat asiat hankkimaan, niin olen melko varma että kisan jälkeen se ei harmita yhtään.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #316 : 14.11.12 - klo: 11.11 »
Mitä tulee nyt vielä tuohon yhteen kisaan, niin tosiaan seuran jäsenmaksu vaihtelee. Se on seuran kontrolloitavissa oleva asia kuinka paljon jäsenmaksu on. Jos halutaan, niin voihan seura ottaa jäsenen ilmaiseksi tai alennetulla hinnalla "listoilleen" tuon yhden kisan takia. Mitä tulee lisenssiin, niin se tutustumislisenssi on 15 EUR.

Eli jos jätetään se seuran jäsenmaksu pois, jolla ei tässä asiassa ole merkitystä ja vääristää keskustelua koska se ei ole AKK määräämä maksu, niin lisäkustannus on 15 EUR tuohon yhteen lisään. Eli 25 EUR ilmoittautumismaksun sijasta maksetaan 40 EUR (osallistumismaksu + tutustumislisenssi).

Esitetty näkemys siis että pitää maksaa täysi lisenssi + seuran jäsenmaksu yhden kisan takia, niin se ei nyt yhtään taas pidä paikkaansa. Seura voi itse määritellä jäsenyytensä hinnan ja tehdä poikkeuksia siinä sen mukaan miten itse parhaimmaksi näkee näissä tapauksissa.

Seuran jäsenyys on vaadittu tutustumislisenssin haltijalta kuitenkin vakuutusteknisistä syistä, koska lisenssiin kuuluva vakuutus koskee AKK:n alaisten seurojen jäseniä.

Eli summa summarum, seurat voivat tässä asiassa vaikuttaa suuresti ja kyse on enemmän seurojen kankeudesta kuin AKK kankeudesta mikäli eivät jäsenmaksuasioissa tulla vastaan tällaisen "ongelman" kanssa. Uudet jäsenethän tulevat juuri seuroihin, joten luulisi olevan seurojen intresseissä uusien jäsenien hankkiminen esim. tällä tapaa. AKK voi olla kankea organisaatio ajoittain, mutta kaikkea ei kuitenkaan sen piikkiin voida laittaa.


Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #317 : 14.11.12 - klo: 14.32 »
Esitetty näkemys siis että pitää maksaa täysi lisenssi + seuran jäsenmaksu yhden kisan takia, niin se ei nyt yhtään taas pidä paikkaansa. Seura voi itse määritellä jäsenyytensä hinnan ja tehdä poikkeuksia siinä sen mukaan miten itse parhaimmaksi näkee näissä tapauksissa.

Eli summa summarum, seurat voivat tässä asiassa vaikuttaa suuresti ja kyse on enemmän seurojen kankeudesta kuin AKK kankeudesta mikäli eivät jäsenmaksuasioissa tulla vastaan tällaisen "ongelman" kanssa.
Tuo nyt ei ihan täysin pidä paikkaansa.
1) Jäsenmaksu on pakko maksaa kokonaisuudessaan jotta jäsenyys astuu AKK:n näkökulmasta voimaan. Jäsenmaksu maksetaan AKK:lle, ei seuralle. Syy tuohon on se että AKK ylläpitää jäsenrekisteriä, ja valvoo jäsenmaksusuorituksia (voimassaoleva, eli maksettu jäsenyys on kriteeri että lisenssin voi saada).
2) Jäsenmaksun suuruutta ei pysty muuttamaan kesken jäsenkauden (=kalenterivuosi)

Jäsenmaksu koostuu "AKK osuudesta" + "seuran osuudesta".

Seura voi "tehdä poikkeuksen" jäsenmaksun suuruudessa, käytännössä tarkoittaa että seura voi niin päättäessään hyvittää tuon "seura osuuden" takaisin, mutta muuten jäsenmaksun suuruuteen ei seura pysty vaikuttamaan kesken jäsenkauden.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #318 : 14.11.12 - klo: 15.36 »
Moro!
Ainakin mun mielestä aika kohtuutonta että yhteen kisaan joutuu maksaa 25e lisenssin + 30e seuran jäsenyys + osallistumis maksu.

Toki tämähän ei koske muita kuin niitä jotka ovat juuri nyt aloittamassa ftt sarjan kiertämisen ja tiedossani on tällä hetkellä 3 jotka kyseisestä syystä jättää ton ekan kisan väliin. aika jäykkää tää AKK:n toiminta on kyllä muutenkin ollut mitä itse olen joutunut kyseisen organisaation kanssa asioimaan. Ei ainakaan nykyinen järjestelmä palvele aloittelevia kuskeja. mitä virkaa on esim. tuolla tutustumis lisenssillä kun taitaa pääsääntöisesti olla et just ne uudet harrastajat ei kuulu mihinkään seuraankaan. Ylivuotinen sarja on kuitenkin FTT 2013 niin pitäisi noinkin jäykän organisaation pikkasen joustaa uusia harrastajia kohtaan.

Miksi ihmeessä kilpailusarjaan, jossa ovat jaossa eri luokkien mestaruudet (joko SM tai kansalliset) pitäisi pystyä osallistumaan kokeilumielessä tai pelkästä uteliaisuudesta ilman taloudellista panostusta? Minusta osallistumatta jättäminen siksi että ei haluta maksaa AKK:n kilpailusääntöjen mukaisia maksuja tai liittyä johonkin seuraan, on ennemminkin jäykkää. Jos pelkästään kokeilumielessä haluaa kisoja ajella, voi sitten ajella aluekisoja tai muita kerhokisoja, joihin osallistumisen kynnykset on höylätty matalammiksi juuri aloittelevia harrastajia ajatellen.
Tiim Lahti

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #319 : 14.11.12 - klo: 16.53 »
Tuo nyt ei ihan täysin pidä paikkaansa.
1) Jäsenmaksu on pakko maksaa kokonaisuudessaan jotta jäsenyys astuu AKK:n näkökulmasta voimaan. Jäsenmaksu maksetaan AKK:lle, ei seuralle. Syy tuohon on se että AKK ylläpitää jäsenrekisteriä, ja valvoo jäsenmaksusuorituksia (voimassaoleva, eli maksettu jäsenyys on kriteeri että lisenssin voi saada).
2) Jäsenmaksun suuruutta ei pysty muuttamaan kesken jäsenkauden (=kalenterivuosi)

Jäsenmaksu koostuu "AKK osuudesta" + "seuran osuudesta".

Seura voi "tehdä poikkeuksen" jäsenmaksun suuruudessa, käytännössä tarkoittaa että seura voi niin päättäessään hyvittää tuon "seura osuuden" takaisin, mutta muuten jäsenmaksun suuruuteen ei seura pysty vaikuttamaan kesken jäsenkauden.

AKK osuus on käytännössä se summa mitä seuran tulee maksaa AKK:lle per jäsen, mutta missään ei ole sanottu että se on suoraan sidottuna jäseneltä perittävään jäsenmaksuun. Tämän "AKK osuuden" seura voi hyvin myös maksaa itse jos haluaa houkutella uusia jäseniä. Nykyään vain tupataan seuroja pyörittämään kuten kaupallisia yrityksiä että haetaan toiminnalla voittoa ja silloinhan toki tällaista seura ei voi tehdä.

Mutta itse en kuitenkaan tässä nyt näe niin suurta ongelmaa. Haluttiin kalenterivuoden ylittävää kilpailukautta ja se saatiin, nyt sitten kun se on niin löydetään muita ongelmia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #320 : 14.11.12 - klo: 17.26 »
Moro!
Ainakin mun mielestä aika kohtuutonta että yhteen kisaan joutuu maksaa 25e lisenssin + 30e seuran jäsenyys + osallistumis maksu.

Toki tämähän ei koske muita kuin niitä jotka ovat juuri nyt aloittamassa ftt sarjan kiertämisen ja tiedossani on tällä hetkellä 3 jotka kyseisestä syystä jättää ton ekan kisan väliin. aika jäykkää tää AKK:n toiminta on kyllä muutenkin ollut mitä itse olen joutunut kyseisen organisaation kanssa asioimaan. Ei ainakaan nykyinen järjestelmä palvele aloittelevia kuskeja. mitä virkaa on esim. tuolla tutustumis lisenssillä kun taitaa pääsääntöisesti olla et just ne uudet harrastajat ei kuulu mihinkään seuraankaan. Ylivuotinen sarja on kuitenkin FTT 2013 niin pitäisi noinkin jäykän organisaation pikkasen joustaa uusia harrastajia kohtaan.

Miksi ihmeessä kilpailusarjaan, jossa ovat jaossa eri luokkien mestaruudet (joko SM tai kansalliset) pitäisi pystyä osallistumaan kokeilumielessä tai pelkästä uteliaisuudesta ilman taloudellista panostusta? Minusta osallistumatta jättäminen siksi että ei haluta maksaa AKK:n kilpailusääntöjen mukaisia maksuja tai liittyä johonkin seuraan, on ennemminkin jäykkää. Jos pelkästään kokeilumielessä haluaa kisoja ajella, voi sitten ajella aluekisoja tai muita kerhokisoja, joihin osallistumisen kynnykset on höylätty matalammiksi juuri aloittelevia harrastajia ajatellen.

Kaitsuhan puhuukin tuossa tämänhetkisestä tilanteesta jossa kausi alkaa vuoden lopulla ja jatkuu seuraavaan vuoteen.
Lisenssi ja yleensä kerhon jäsenyys on voimassa kalenterivuoden, eli jos nyt liittyy kerhoon ja hommaa lisenssin niin joutuu maksamaan nyt tästä loppukuusta täydet summat ja heti vuodenvaihteen jälkeen toistamiseen.

Eli jos ei ole lisenssiä tälle vuodelle niin joko joutuu maksamaan ehkä hieman kohtuuttoman paljon tulevasta ensimmäisestä FTT osakilpailusta.

Jo kisaa ajavilla lisenssin omaavilla kuskeillahan tässä ei ole mitään ihmeellistä, mutta tosiaan kuskit jotka haluavat tänätalvena ruveta ajamaan FTT sarjaa niin tuo eka kisa on kieltämättä hieman hassu maksujen suhteen.

Tulee parin kuukauden sisään maksettua kerhon jäsenmaksu sekä lisenssi kahteen kertaan, tai sitten jättävät ekan kisan väliin jottei tarvitse yhden FTT kauden aikana maksaa kerho ja lisenssi maksuja tuplaten.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #321 : 14.11.12 - klo: 18.05 »
...
Lisenssi ja yleensä kerhon jäsenyys on voimassa kalenterivuoden, eli jos nyt liittyy kerhoon ja hommaa lisenssin niin joutuu maksamaan nyt tästä loppukaudesta täydet summat ja heti vuodenvaihteen jälkeen toistamiseen.

Tulee parin kuukauden sisään maksettua kerhon jäsenmaksu sekä lisenssi kahteen kertaan, tai sitten jättävät ekan kisan väliin jottei tarvitse yhden FTT kauden aikana maksaa kerho ja lisenssi maksuja tuplaten.

Näinhän se uusien vasta FTT-sarjaa ajamaan tulevien vinkkelistä menee.

Luulenpa, että ylivuotisen sarjan vaikutuksia mietittäessä tämä uusiin osallistujiin ikävästi osuva epäkohta jäi vaan kokonaan havaitsematta. Tarkoitushan ei kenelläkään ole nostaa kynnystä uusille tulijoille, vaan mieluummin  päinvastoin. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että säännöt ja ohjeistukset on julkaistu ja niiden mukaan ohjitaan menemään.

Kisajärjestäjä voinee nyt alkuvaiheessa vastaanottaa ilmoittautumisen uudelta kuskilta KITIn ulkopuolellakin, koska kaikki tarvittava tieto ja statuspäivitykset ei kuitenkaan ehdi KITIssä tulla kuntoon.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #322 : 14.11.12 - klo: 19.19 »
Moro!
Ainakin mun mielestä aika kohtuutonta että yhteen kisaan joutuu maksaa 25e lisenssin + 30e seuran jäsenyys + osallistumis maksu.

Toki tämähän ei koske muita kuin niitä jotka ovat juuri nyt aloittamassa ftt sarjan kiertämisen ja tiedossani on tällä hetkellä 3 jotka kyseisestä syystä jättää ton ekan kisan väliin. aika jäykkää tää AKK:n toiminta on kyllä muutenkin ollut mitä itse olen joutunut kyseisen organisaation kanssa asioimaan. Ei ainakaan nykyinen järjestelmä palvele aloittelevia kuskeja. mitä virkaa on esim. tuolla tutustumis lisenssillä kun taitaa pääsääntöisesti olla et just ne uudet harrastajat ei kuulu mihinkään seuraankaan. Ylivuotinen sarja on kuitenkin FTT 2013 niin pitäisi noinkin jäykän organisaation pikkasen joustaa uusia harrastajia kohtaan.

Miksi ihmeessä kilpailusarjaan, jossa ovat jaossa eri luokkien mestaruudet (joko SM tai kansalliset) pitäisi pystyä osallistumaan kokeilumielessä tai pelkästä uteliaisuudesta ilman taloudellista panostusta? Minusta osallistumatta jättäminen siksi että ei haluta maksaa AKK:n kilpailusääntöjen mukaisia maksuja tai liittyä johonkin seuraan, on ennemminkin jäykkää. Jos pelkästään kokeilumielessä haluaa kisoja ajella, voi sitten ajella aluekisoja tai muita kerhokisoja, joihin osallistumisen kynnykset on höylätty matalammiksi juuri aloittelevia harrastajia ajatellen.

Kaitsuhan puhuukin tuossa tämänhetkisestä tilanteesta jossa kausi alkaa vuoden lopulla ja jatkuu seuraavaan vuoteen.
Lisenssi ja yleensä kerhon jäsenyys on voimassa kalenterivuoden, eli jos nyt liittyy kerhoon ja hommaa lisenssin niin joutuu maksamaan nyt tästä loppukuusta täydet summat ja heti vuodenvaihteen jälkeen toistamiseen.

Eli jos ei ole lisenssiä tälle vuodelle niin joko joutuu maksamaan ehkä hieman kohtuuttoman paljon tulevasta ensimmäisestä FTT osakilpailusta.

Jo kisaa ajavilla lisenssin omaavilla kuskeillahan tässä ei ole mitään ihmeellistä, mutta tosiaan kuskit jotka haluavat tänätalvena ruveta ajamaan FTT sarjaa niin tuo eka kisa on kieltämättä hieman hassu maksujen suhteen.

Tulee parin kuukauden sisään maksettua kerhon jäsenmaksu sekä lisenssi kahteen kertaan, tai sitten jättävät ekan kisan väliin jottei tarvitse yhden FTT kauden aikana maksaa kerho ja lisenssi maksuja tuplaten.

Tuo no kyllä niin totta.

Vaikka ittellä onkin muista syistä AKK:n alaisen seuran jäsenyys maksettu tälle kaudelle niin kyllähän tuo kahden lisenssin maksaminenkin tuntuu vähän turhalta.

Päällekkäisyyksien takia luultavasti mulla jää tuon kauden eka kisä väliin, mutta jos ei jää niin harmittaahan se maksaa lisenssi tuplana ens kautta varten.

Mutta niinhän se on et kun säännöt julkaistaan niin niiden mukaan sit kans kilpaillaa ja maksetaan lisenssit.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #323 : 14.11.12 - klo: 22.58 »
Tämä "ylivuotinen" sarja tuli osalle harrastajista vähän kuin se kuuluisa suomen talvi, yllätyksenä. Melko tarkalleen vuosi ja kuukausi (1v ja 1kk) sitten on ollut tiedossa, että 2013 ensimmäinen FTT-kisa ajetaan vuoden 2012 puolella, joten jos joku ei ole hoitanut asioitaan kuntoon niin turha siitä on täällä marista.
Ja muistutukseksi vielä, että TSS- ja TSP-luokissa on tutustumislisenssimahdollisuus (15€).
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #324 : 14.11.12 - klo: 23.10 »
Tämä "ylivuotinen" sarja tuli osalle harrastajista vähän kuin se kuuluisa suomen talvi, yllätyksenä. Melko tarkalleen vuosi ja kuukausi (1v ja 1kk) sitten on ollut tiedossa, että 2013 ensimmäinen FTT-kisa ajetaan vuoden 2012 puolella, joten jos joku ei ole hoitanut asioitaan kuntoon niin turha siitä on täällä marista.
Päivämäärät on ollut noin kuukauden silti vasta selvillä, että ei se nyt ihan noinkaan ole.
Itsehän maksoin reilu kuukausi sitten tälle vuotta lisenssin ja liityin seuraan. ja yllätys yllätys kalenteri ei ollutkaan vielä valmis, ja jää avauskisa väliin ja myöskin siinä samalla heitin rahat kankkulan kaivoon.


Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #325 : 20.11.12 - klo: 15.49 »
Ehdotan kaudelle 2014:
4 osakilpailun kansallinen FinTrack Tour talvikaudella kuten nyt. (saisiko jonkun virallisen talvi Cup/trophy arvon TSM luokalle helpommin kuin SM:n AKK:lta?)
Kaksipäiväinen kertakilpailu TSM-10 SM / TSS-10 JM kesällä.

Talvikaudella TSP-10 luokalle tilanne ei muuttuisi mitenkään ja tuskin TSS-10 JM arvon ja TSM-10 SM arvon puuttuminen karsisi ketään talvella luokkaa ajavia pois, lähinnä voisi lisätä varsinkin TSM-10 luokassa kun olisi pelkkä talvikausi ajettavana.

Kesällä kerta SM/JM helpottaisi aavistuksen myös ainaisia kalenteriongelmia vapauttaen kaksi viikonloppua. Kerta SM myös varmasti houkuttelisi kesällä touringin väliin jättäviä kun ei tarvitsisi yksi viikonloppu varata ja TSM-10 luokkaan varmasti saataisiin mukaan ainakin kohtuullisesti porokuskit. Niille kenelle se yksi kisa kesässä ei riitä touringia, voisi hyvin järkätä esim. sen viime syksyisen Porokunkku kilpailun ja vaikka TP-10 kisojen yhteyteen kerhokilpailuita.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti