Ei tarvitse olla kiinni, on jopa helpompi säätää ihan vaan kädessä!
Eikö siinä ole säätöasteikkoa?
Eli vastakkaisessa päässä moottoria, kuin missä hiilet ovat, on moottorin kiinnitysruuvien reiät!
2 + 2 reikää.
Jos vedät kuvitellun poikkiviivan kummankin reikäparin keskeltä, laidasta laitaan, on se moottorin kannun ulkovaipassa nollaennakon kohta!
Koska moottori pyörii aina myötäpäivään, katsottuna avattavasta päädystä päin, ennakko säädetään kääntämällä päätykappaletta vasten pyörimissuuntaa!
Hiilipäädyssä avataan hieman niitä kahta ruuvia, jolloin pääty pääsee kiertymään, lopuksi muista kiristää ruuvit!
Arvioisin esim. 5mm. kannun ulkokehältä mitattuna!
Jos laitat avattavan päädyn 180 astetta, eli puoli kierrosta "väärin", moottori alkaa pyöriä väärin päin!
Edit. Heuli, yllä oli kaivanut hyvät kuvat, niin ennakonsäätöä, kuin häiriönpoistajien tinausta esittämään!