Omalta kohdalta tärkeätä olisi ainakin seuraavat seikat:
- Pitkä finaali
- Spekkirenkaat
- Osallistujia 10+
- Varaosien saatavuus kisapaikalla
Spekkikone ei mielestäni kuulu tähän luokkaan.
Ensimmäiseksi, kiitos kommentista, hyvä että porukka saa suunsa auki. Kommentoin tässä omia tuntemuksia/perusteluja näistä asioista. Nämä eivät ole vielä missään nimessä päätöksiä suuntaan tai toiseen, lähinnä selityksiä sille että miksi tähän asti on tehty niin ja näin.
- Pitkä finaali
==> Tähän asti on ajettu 20min finaalia mm. seuraavista syistä.
==> Autoja on ollut niin vähän, ettei ole ollut tarvetta vinguttaa vehkeitä loppuun muutaman auton voimin, vaan tuo 20min on riittänyt hyvin.
==> Mekaanikkoja ei ole tarpeeksi saatavilla. Varsinkin Kouvolassa ja Tattiksella pitäisi renkaat vaihtaa pitkässä finaalissa ja ilman henkilökuntaa tämä on vaikeaa
==> Kalustorikkojen riski ja keskeytysten määrä kasvaa kun ajetaan pitkää finaalia (ts. lyhyt finaali on amatööreille ja tulokkaille helpompi)
==> Kukaan nykyharrastajistamme ei ole sillä tasolla että pääsisi EM-kisoissa finaaliin mukaan. 20min finaali toimii paremmin hyvänä treeninä nousufinaalia varten
==> Jos porukkaa on tulevaisuudessa riittävän paljon, on pitkä finaali mielestäni ihan mahdollista toteuttaa, ei kuitenkaan nykyisellä osallistujamäärällä
- Spekkirenkaat
==> Tätä asiaa en osaa ymmärtää mistä tämä tulee. Tämä luokka on renkaiden suhteen helpoin luokka ilman mitään rajoitteita. TP-10 tai C-12 luokan kanssa (jotka ovat paljon kriittisempiä kuin C8) tätä rajoitetta ei ole tarvittu, miksi sitten nyt tarvittaisiin?
==> Tähän asti luokkaa nyt ajaneet ovat keskittyneet lähinnä löytämään mahdollisimman halpoja tarjousrenkaita eri kaupoista. Tällä ajelemistasolla emme ole huomanneet että joku rengas olisi nopeampi kuin muut, eikä varustelukierrettä ole päässyt syntymään (siis kateutta siitä että kaverilla on erimerkkiset renkaat kuin minulla, ei tarvitse tuntea, tällä tasolla)
==> Kuitenkin, jos tulee tilanne että usea harrastaja on sitä mieltä että homma on tästä asiasta kiinni, niin....
- Osallistujia 10+
==> Kun porukkaa tulee lisää, sitä on sitten enemmän mukana. Suurin työ on jo pioneerien voimin tehty. Nyt tähän on jo helppo tulla mukaan, kun luokka on jo selkeästi olemassa.
- Varaosien saatavuus kisapaikalla
==> Kauppiaita jotka ovat kisoissa paikalla on tasan yksi. Kun heidän edustamiaan autoja alkaa olla ajossa useampia kappaleita, rupeaa myös osia löytymään kisapaikalta. Tämä kannattaa jokaisen huomioida merkkiä valittaessa.
Spekkikone ei mielestäni kuulu tähän luokkaan.
==> Ei niin
-A-