Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 932326 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #870 : 24.10.05 - klo: 20.27 »
Tjaahas... Käännäppäs ruuveja sitten hieman kiinni...
Mutta kuinkas mä muistelisin että OSsissa menee numerot nurinpäin, eli toi ois kylmä tulppa...

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #871 : 24.10.05 - klo: 20.39 »
LC3   OSMG2700   A long-reach hot plug created for the Traxxas TRX 2.5 (.15) Racing Engine and other 1/10 scale off-road engines.

Tollanen,ainakin lukee hot  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #872 : 24.10.05 - klo: 20.41 »
Ossin A3:nen ainakin on vielä kuumempi. Ootkos koittanu sellasella? Vai sopiiko se Revon myllyyn..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #873 : 24.10.05 - klo: 20.43 »
Sun kone on niin väljä että ei käy kuumana  :mrgreen:
No ei kai nyt sentään... eihän?
Onko koneessa mitää vuotoja, eli onko öljyinen päältä tms.
Filtteri on kunnossa.
Olet uutta tulppaa kokeillut.

Ei muuta kun kone käteen ja tutkinta, jos muu ei auta.
Kuulostaa aika erikoiselta käyttäytymiseltä.
Ei näin pieniin koneisiin koskaan isoa vikaa mahdu.
allekiroitus

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #874 : 24.10.05 - klo: 20.50 »
Okei, eli ei muutakun ilmanputsari ja tulppa vaihtoon.
Mikäli edelleen samoja ongelmia niin säätämään...
Saattaa myös johtua koneen väljyydestä.
Väljä kone on lähes mahdoton saada käyntiin kun se on lämmennyt.
Se ei myöskään pysy käynnissä lämpimänä.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #875 : 24.10.05 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Sun kone on niin väljä että ei käy kuumana  :mrgreen:
No ei kai nyt sentään... eihän?
Onko koneessa mitää vuotoja, eli onko öljyinen päältä tms.
Filtteri on kunnossa.
Olet uutta tulppaa kokeillut.

Ei muuta kun kone käteen ja tutkinta, jos muu ei auta.
Kuulostaa aika erikoiselta käyttäytymiseltä.
Ei näin pieniin koneisiin koskaan isoa vikaa mahdu.

Ei se väljä ole,ainakaan minun sormissa  :mrgreen:  Filtterin vois vaihtaa,tulppa melko uus,ja tulpan juuressa näkyy jotain kuplimista ja se on öljynen  :shock: Ja tosta väljyydestä vielä,kävin koittamassa vauhtipyörästä niin puristaa kunnolla ja sillä on nyt vajaa 2 gallonaa ajettu,eli ei siitä pitäs olla kiinni  :wink:
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #876 : 24.10.05 - klo: 21.29 »
Tulppa on siis ainakin löysällä jos on märkä juuresta ja varsinkin jos jopa kuplii...

Kiristä se...
Sit pääneulaa 5 minsaa kiinni...

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #877 : 24.10.05 - klo: 21.31 »
Ok,huomenna testaamaan..Vai pitäskö mennä saman tien kun en malta odottaa huomiseen  :D
RB,the power of champions.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #878 : 24.10.05 - klo: 21.45 »
No niin,toimi joku 5 minuuttia,lämmöt 110c,jarrutus------>sammus...
Koitan nyt antaa jäähytä että lähteekö käyntiin taas kun antaa jäähtyä,ilman että otan tulpan irti ja pyöräytän konetta  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #879 : 24.10.05 - klo: 22.10 »
Uusi yritys taas,eli auto oli vähän aikaa lämpimässä tallissa jäähtymässä,lämmöt noin ~35c.Auto ulos,2 min sahaaminen ja lähti käymään!Joku 5 min ajoa,lämpöjen mittaus,HUH HUH 120 astetta :D pari minuuttia paristelyä,136 lämmöt  :shock:  auto seisoo hetken----->sammui..
Muutama minuutti meni kun pimeässä pistin rikkaammalle ala jä yläpäätä sitten käynnistys ja lähti hyvin käyniitn (86c) ajoa noin 10m ja sammuu,auto sisälle kirosanojen saattelemana ja nopea vilkaisu sisällä,tankki tyhjä  :mrgreen:  olisko mitään analyysiä?tarkemmin en saa enään selitettyä  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #880 : 24.10.05 - klo: 22.15 »
no eiköhän se laihalla sitten ollut...

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #881 : 24.10.05 - klo: 22.16 »
Tais olla tossa lopussa,täytyy vakio säädöt pistää ja hakea uudestään säädöt kun nähtävästi menin sössimään ne  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #882 : 24.10.05 - klo: 22.21 »
Minulla rupesi tekemään sitä samaa "ossin" kaasuttimen vaihdon jälkeen (Siis TRX 2.5R koneessa O.S. TM 18 kaasutin).
Ongelma helpottui hivenen säätämällä tyhjäkäyntiruuvia isommalle ja kierrokset "tukahduttamalla" säätämällä alaneulaa reilusti rikkaammalle.
Nyt pelaa muutoin hienosti mutta kun ajaa hetken "lämä lattiassa" niin moottori sammuu jos päästää tyhjäkäynnille.
Tarvinnee tutkia (Säätää lisää) kun kerkiän.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #883 : 24.10.05 - klo: 22.22 »
Pistin ruuvit vakio säätöön,eli pää 4 kiessiä auki ja alaneula 3 kiessiä,niistä hakemaan huomenna  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #884 : 24.10.05 - klo: 22.40 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Mikäs säätö nyt on pielessä,kun aina välillä sammuu kun jarruttaa,tai antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa?Niin ja sen jälkeen kun se sammuu nin ei lähde käyntiin vaikka miten sahaa---->tulppa irti ja hetken pyörittää konetta niin lähtee taas heti  :?  Ja välillä siis auto käy tyhjäkäyntiä niin kauan kun jaksaa käyttää sitä ja ei sammu jarrutuksissa että on melko satunnaista tuo sammuminen  :roll:
Nyt kun keli on kylmempi niin tekee tota vielä useemmin  :roll:


Ootkos säädellyt seoksia rikkaammalle, kun nyt ilmat kylmeni? On enemmän ilmassa happea, se vaatii lisää gasoa silloin.
Ai perhana,en huomannutkaan tätä ollenkaan,oon vaan pistänyt laihemmalle  :shock:  Ja oliko se vakio säätö 2,3 vai 3 kiessiä auki,siis alaneula?
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #885 : 24.10.05 - klo: 23.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Ai perhana,en huomannutkaan tätä ollenkaan,oon vaan pistänyt laihemmalle  :shock:  Ja oliko se vakio säätö 2,3 vai 3 kiessiä auki,siis alaneula?

http://www.traxxas.com/support/howto/trx_FACTORY-Settings.htm
Eli yläneula 4 kierrosta auki ja alaneula "rungon" tasolle (Niin kuin alla olevassa kuvassa).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Traxxas Revo
« Vastaus #886 : 25.10.05 - klo: 06.45 »
kirjottelin ny tälläsen itseopitun Revon säätöohjeen yleiseen käyttöön.

jeh, eli tossa:


kato ensin, ettei linkistö sulje kaasarin kurkkua, kun painat jarrua.

sitte katot et ohjaimen kaasu avaa kurkun kokonaan auki.
jos ei avaa, ni kato että ohjain on 50/50 tilassa, ei 70/30. siinä ohjainrenkulan vasemmalla puolella on sellanen vipu.

puhdista ilmanputsari, ja laita sinne puhas vaahtomuovi, jossa ei ole _liikaa_ öljyä. liika öljy tukkii ja ahdistaa jo valmiiksi ilmanottoa. pöly tarttuu hetii kiinni, ja muodostaa sellasen kerroksen siihen ritilän päälle ihan hetkessä. Revo tykkää hapesta.


sitte putsaat sen tulpan ympäristön, ja avaat tulpan. sitte tulppaat sen reiän vaikka jonkun sopivan kynän päällä, ja putsaat vaikka crc:llä sen tiivistealueen vielä. putsaa tulppa kans, ja puhaltele se kierreosuuus kuivaks, hehkuttele vaikka vielä, että sihahtaako ja hehkuuko niiko pitää.

laita takas.

kato Ez-startin kapulasta ja autossa olevasta liittimestä, että kaikki pinnit on yhtäpaljo ulkona, eli mikää ei ole painunut sisään päin. kato myös että ne muutenkin on tiukat(ei liian, muuten painuu sisälle, kun se liitin on nii huano) ja puhtaat.

ja startin akku täys.

laita sen jälkeen se alaneula tollai niiku kuvassa:


sitte avaat pääneulaa pohjasta sen 3,5 kierrosta

ryypytä normaalisti(tuki pakoputki, hanaa ohjaimesta 1/2 kaasua, starttaa EZ-startilla ja kato ku löpö menee putkessa kaasariin, pian sen jälkee moottorin ääni muuttuu. just sillon ku se muuttuu ni lopetat starttaamisen.

sormi irti putkelta, starttaa ilman kaasua ja hiljalleen painat sen kaasun puolväliin. jossain siinä välillä se lähtee.

säädä tyhjäkäynti (tyhjäkäyntiruuvista, ei ohjaimesta *klassikko* :) )

tyhjäkäynti saa vielä olla vähä korkealla, että pysyy käynnissä.

sitte ku se on käynnissä, ni nostat sen jollee pukille ilman koppaa ja otat toisee käteen ruuvarin ja toisee ohjaimen.

anna koneelle jenkaa, kuuntele millä tavoin moottori reagoi.

jos töksöttää, pätkii tai kuolee, nii avaa pääneulaa 1/2 kierrosta ja kokeile uusiks.

sitte kun se kiertää edes jotain, edes suurinpiirtein puhtaasti, niin anna kaasua kunnolla, ja säädä pääneulaa kireemmälle niin kauan kun kone kiertää enemmän.
tähän  operaatioon ei saisi mennä montaa sekuntia kerrallaan, kun ei sais väärillä säädöillä ja ilman kuormaa huuattaa. joten jos ei tunnu heti öytyvän, ni anna kierrosten laskee välissä.

kun kone kiertää äkäsesti, ni avaa pääneulaa 1/8 kierros.

lämmitä konetta kaasuttelemalla hetki.

laita auto maahan ja aja testiajo. tasasella maalla, ittes edessä, vaikka sellasta 15m halkaisija ympyrää. älä aja turhan kauas, ni auto ei kerkeä kärsimään, eikä sammu jonnee 300m päähän.

kiihdytä ihan kunnolla paikalta ja käänny sitte takas jonku 20m päästä.

jos pätkii, töksöttää / on tehoton, niin avaa pääneulaa 1/8 kierros.

-----muista että kylmä kone käyttäytyy vähän samalla tavalla!
-----kylmä kone voi myös vaikuttaa olevan liian rikkaalla!

toista kiihdytystesti.

jos pätkii, töksöttää / on tehoton, niin avaa pääneulaa 1/8 kierros.

site ku ei enää pätki, ni avaat pääneulaa vielä 1/8 kierroksen, jos tykkäät moottorista, etkä sillä kertaa tarvi maksimitehoa(eli ei vaikka kisat, niissäkin varmaan kääntäisin). jos teho tuntuu tästä vielä lisääntyvän, nii säädä aina 1/8 kierros lisää auki.

säädä tyhjäkäynti.

jos meinaa kuumeta nopee ajossa, ni avaa alaneulaa joku 1/8 kierros, saatat joutuu säätään tyhjäkäyntiä sitten kanssa. alhaisempi tyhjäkäynti viilentää konetta kanssa, mutta sillo sammuu helpommin, jos esim menee kivi kytkimee tai jotain.

jos taas ajossa alkaa tuntua, että röpöttää, ni laita pääneulaa 1/12 kierrosta kiinnepäin.

joskus ku ei oo muuta tekemistä, ni säteelet alaneulasta kiihtyvyyden maksimiin jollaa testiradalla(mittaa asvaltille ihan mikä vaan matka(10m-50m, ja laitat jonku kellottamaan aikaa mitä sillä matkalla 0km/h:sta kiihdyttäen menee.

eka säädät yläneulan timmille, siten että kiihdytykseen siis menee vähiten aikaa.

sen jälkee alaneulaa ensin toiseen suuntaan 1/10 kierros kerrallaan, vaikka 5 kertaa, sitte palaat takas sen 5/10 kierrosta ja teet saman toisee suuntaa.

paras aika voittaa ;)

mittaile lämpöjä kun teet tota viimistä testiä, ettei mee "el bananas" koko kone.

-jos kone keittää, nii kato ilmavuodot(haljennut kaasari, letku, löysä kaasarin kiinnitys, pakoputken yhdyskumi, letku tukokset, tankin sisäisen filtterin tukos, halkeaa/huono sauma tankissa, tankinkorkin tiivisterengas, tankin suuaukon epämuodostumat, sylinterinkannen ruuvien tiukkuus, jne.)

säädä jarrut ku kerkeet :)

lopuks meet piekseen losit ja mädit ja savaget ja muut 9-0 :D


edit: tulipas tekstiä ! O_O
-Lithium Love Racing-

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #887 : 25.10.05 - klo: 15.05 »
Tuli textiä juu :D mut paljon ja asiaa,tänään vähän säätelemään kun kerkeen ;)
RB,the power of champions.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #888 : 25.10.05 - klo: 16.53 »
Laihalla uskosin olevan myös mä sen olevan..kaverilla oli hieman samoja ongelmia..ja laihalla sekin oli...

Laitoin äskön REVOon eteen ja taakse 60wt öljyt tolppiin ja eteen rated cold jouset ja taakse rated black jouset....eli ööö...kultaset ja mustat :mrgreen: tuli löysempi kuin mitä long travel jousilla ja tehtaan 30wt öljyillä.Voi olla parempi nyt tai sit ei...edellisellä "setupilla" perää meinas hieman pomppia kovassa kyydissä....
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #889 : 25.10.05 - klo: 18.20 »
Ois ehkä pitänyt perustella tota vinkkiä, kun ei heti "otettu onkeen". Mulla kävi nimittäin HPI MT 2:sen kanssa samalla lailla viime syksynä. Silloin vaan lämpömittarista loppui mittausalue 160 C! ja sitten se sammu. Ihmetys oli melkoinen, mutta selvis muutaman säätöruuvin käännön jälkeen. Tehot on kyllä kohallaan silloin, mutta ei kone kestä kauaa moista menoa, eiks je.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #890 : 25.10.05 - klo: 18.25 »
Miten te saatte Revon jousituksen liian kovaksi? :)
Mulla on takana nyt Traxxasin omat kaikkein jäykimmät, ne purplet. ja edessä 3racingin extrajäykät, eli vihreet. Eikä tuota vieläkään voi kovaksi sanoa. Öljyt on 60wt ja rokkerit proge1.
Tosin nyt toi alkaa olemaan aika rokrok, ainakin meitin radalle, jopa vaikka se on nyt aika röykkynen paikotellen. Maavaratkin on kutakuinkin minissään, preloadia vai pari kolme milliä. Eli maavaraa noin 4cm.
Kunnon RataRevo :)

No onhan siinä tietty muutenkin jo rahaa kiinni.
Renkaina 40-series bowtiet 23hex-vanteella.
Koneen RB tm323
Servoina Futaba 9351 ja 9451.
Vastari Align fm40 ja radiona krossista tuttu graupner.

Mutta kannattaa ottaa huomioon että itse auto on täysin plingivapaa, vaikka kaikki se ympärillä onkin vaihtunut  :mrgreen:
allekiroitus

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #891 : 25.10.05 - klo: 18.47 »
Jep jep,laihalla tais olla! Pistin alaneulan vakio säätöihin,ja yläneula ½ kiinni vakiosta niin toimi hyvin,pistin 5 min yläpäätä kiinni niin lämmöt 112 ja ei sammuile enään  8)
RB,the power of champions.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #892 : 25.10.05 - klo: 21.51 »
Revon virittelyvinkkejä. http://www.mbrc-racing.com/revo.html
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Traxxas Revo
« Vastaus #893 : 25.10.05 - klo: 22.03 »
Noin kevyellä vauhtipyörällä ei varmaan ole paljoa vääntöä :)

Dremel RULEZ!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #894 : 25.10.05 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Noin kevyellä vauhtipyörällä ei varmaan ole paljoa vääntöä :)

Dremel RULEZ!

Se on jopa Traxxasin isompi vauhtipyörä (tarkoitettu starttoboxikäyttöön) varaosanumero 4142X.
Revon TRX 2.5R ja O.S. 18TM in line pilli http://secure.handzon.com/itechapp/admin/checkout/?storeid=1531&prodid=70455&storereferer=http://www.thsracing.com/?pageid=28221
http://www.thsracing.com/images/Revo_pipe.jpg
Novan sylinterin kansia. http://www.novarcproducts.com/racepro.html
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #895 : 25.10.05 - klo: 22.54 »
Kas, harmi kun tuo on inline ja tulee ilmeisesti vaan käyrän kera. Taitaa nimittäin olla niin, että ei mahdu tuo käyrä esim. RB:n ja muiden isolohkonen pakoaukkoon.
Mielelläni voisin ostaa "normaalilla" kiinnitystavalla olevan isommalle koneelle tarkoitetun pillin Revoon, joka siis sopii Revoon, eli vartavasten tehty. Ei purkkavirityksiä. Ja taitaa noi pienemmille koneilla tarkoitetut pillit vähän ahdistaakin ulostulon puolesta jo .23 koneen tehojakin.
allekiroitus

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Traxxas Revo
« Vastaus #896 : 25.10.05 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Kas, harmi kun tuo on inline ja tulee ilmeisesti vaan käyrän kera. Taitaa nimittäin olla niin, että ei mahdu tuo käyrä esim. RB:n ja muiden isolohkonen pakoaukkoon.
Mielelläni voisin ostaa "normaalilla" kiinnitystavalla olevan isommalle koneelle tarkoitetun pillin Revoon. Ja taitaa noi pienemmille koneilla tarkoitetut pillit vähän ahdistaakin ulostulon puolesta jo .23 koneen tehojakin.

No täällä on In Line pillejä joka lähtöön http://www.thsracing.com/
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #897 : 25.10.05 - klo: 23.17 »
Joo, kaikenmoista on mutta ei sellaista jota tarkoitan.

Mutta äkkiäkös tuollaisesta pillistä sorvaisi tuon inlinekauluksen pois, sopisi suoraan RB:n käyrään. Tai meneehän tuohon adapterikumi varmaan jotenkin ilman modifikaatioitakin. Voi kuitenkin olla että liian pieni ulostulo tuossa ko. pillissä. Näyttää kyllä riittävän isolta kuvissa.
Joopa, ihme arpomista taas  :mrgreen:
allekiroitus

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #898 : 26.10.05 - klo: 13.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"

Mutta kannattaa ottaa huomioon että itse auto on täysin plingivapaa, vaikka kaikki se ympärillä onkin vaihtunut  :mrgreen:


Ai että toi RB ei ole blingiä :roll:  :mrgreen: eikä servot ja renkaat ja vanteet ja ja ja.....heh.....ja se jousitus on makuasia...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas Revo
« Vastaus #899 : 26.10.05 - klo: 15.37 »
http://www.rcpiste.pp.fi/images/korit/monster/3104hummveeurban.jpg
Tällästä koria aattelin talveksi,suojaa ainakin konetta lumelta kun se jää tonne piiloon  8)
RB,the power of champions.