kirjottelin ny tälläsen itseopitun Revon säätöohjeen yleiseen käyttöön.
jeh, eli tossa:
kato ensin, ettei linkistö sulje kaasarin kurkkua, kun painat jarrua.
sitte katot et ohjaimen kaasu avaa kurkun kokonaan auki.
jos ei avaa, ni kato että ohjain on 50/50 tilassa, ei 70/30. siinä ohjainrenkulan vasemmalla puolella on sellanen vipu.
puhdista ilmanputsari, ja laita sinne puhas vaahtomuovi, jossa ei ole _liikaa_ öljyä. liika öljy tukkii ja ahdistaa jo valmiiksi ilmanottoa. pöly tarttuu hetii kiinni, ja muodostaa sellasen kerroksen siihen ritilän päälle ihan hetkessä. Revo tykkää hapesta.
sitte putsaat sen tulpan ympäristön, ja avaat tulpan. sitte tulppaat sen reiän vaikka jonkun sopivan kynän päällä, ja putsaat vaikka crc:llä sen tiivistealueen vielä. putsaa tulppa kans, ja puhaltele se kierreosuuus kuivaks, hehkuttele vaikka vielä, että sihahtaako ja hehkuuko niiko pitää.
laita takas.
kato Ez-startin kapulasta ja autossa olevasta liittimestä, että kaikki pinnit on yhtäpaljo ulkona, eli mikää ei ole painunut sisään päin. kato myös että ne muutenkin on tiukat(ei liian, muuten painuu sisälle, kun se liitin on nii huano) ja puhtaat.
ja startin akku täys.
laita sen jälkeen se alaneula tollai niiku kuvassa:
![](http://www.traxxas.com/support/pub/images/low_spd_needle.jpg)
sitte avaat pääneulaa pohjasta sen 3,5 kierrosta
ryypytä normaalisti(tuki pakoputki, hanaa ohjaimesta 1/2 kaasua, starttaa EZ-startilla ja kato ku löpö menee putkessa kaasariin, pian sen jälkee moottorin ääni muuttuu. just sillon ku se muuttuu ni lopetat starttaamisen.
sormi irti putkelta, starttaa ilman kaasua ja hiljalleen painat sen kaasun puolväliin. jossain siinä välillä se lähtee.
säädä tyhjäkäynti (tyhjäkäyntiruuvista, ei ohjaimesta *klassikko* :) )
tyhjäkäynti saa vielä olla vähä korkealla, että pysyy käynnissä.
sitte ku se on käynnissä, ni nostat sen jollee pukille ilman koppaa ja otat toisee käteen ruuvarin ja toisee ohjaimen.
anna koneelle jenkaa, kuuntele millä tavoin moottori reagoi.
jos töksöttää, pätkii tai kuolee, nii avaa pääneulaa 1/2 kierrosta ja kokeile uusiks.
sitte kun se kiertää edes jotain, edes suurinpiirtein puhtaasti, niin anna kaasua kunnolla, ja säädä pääneulaa kireemmälle niin kauan kun kone kiertää enemmän.
tähän operaatioon ei saisi mennä montaa sekuntia kerrallaan, kun ei sais väärillä säädöillä ja ilman kuormaa huuattaa. joten jos ei tunnu heti öytyvän, ni anna kierrosten laskee välissä.
kun kone kiertää äkäsesti, ni avaa pääneulaa 1/8 kierros.
lämmitä konetta kaasuttelemalla hetki.
laita auto maahan ja aja testiajo. tasasella maalla, ittes edessä, vaikka sellasta 15m halkaisija ympyrää. älä aja turhan kauas, ni auto ei kerkeä kärsimään, eikä sammu jonnee 300m päähän.
kiihdytä ihan kunnolla paikalta ja käänny sitte takas jonku 20m päästä.
jos pätkii, töksöttää / on tehoton, niin avaa pääneulaa 1/8 kierros.
-----muista että kylmä kone käyttäytyy vähän samalla tavalla!
-----kylmä kone voi myös vaikuttaa olevan liian rikkaalla!
toista kiihdytystesti.
jos pätkii, töksöttää / on tehoton, niin avaa pääneulaa 1/8 kierros.
site ku ei enää pätki, ni avaat pääneulaa vielä 1/8 kierroksen, jos tykkäät moottorista, etkä sillä kertaa tarvi maksimitehoa(eli ei vaikka kisat, niissäkin varmaan kääntäisin). jos teho tuntuu tästä vielä lisääntyvän, nii säädä aina 1/8 kierros lisää auki.
säädä tyhjäkäynti.
jos meinaa kuumeta nopee ajossa, ni avaa alaneulaa joku 1/8 kierros, saatat joutuu säätään tyhjäkäyntiä sitten kanssa. alhaisempi tyhjäkäynti viilentää konetta kanssa, mutta sillo sammuu helpommin, jos esim menee kivi kytkimee tai jotain.
jos taas ajossa alkaa tuntua, että röpöttää, ni laita pääneulaa 1/12 kierrosta kiinnepäin.
joskus ku ei oo muuta tekemistä, ni säteelet alaneulasta kiihtyvyyden maksimiin jollaa testiradalla(mittaa asvaltille ihan mikä vaan matka(10m-50m, ja laitat jonku kellottamaan aikaa mitä sillä matkalla 0km/h:sta kiihdyttäen menee.
eka säädät yläneulan timmille, siten että kiihdytykseen siis menee vähiten aikaa.
sen jälkee alaneulaa ensin toiseen suuntaan 1/10 kierros kerrallaan, vaikka 5 kertaa, sitte palaat takas sen 5/10 kierrosta ja teet saman toisee suuntaa.
paras aika voittaa ;)
mittaile lämpöjä kun teet tota viimistä testiä, ettei mee "
el bananas" koko kone.
-jos kone keittää, nii kato ilmavuodot(haljennut kaasari, letku, löysä kaasarin kiinnitys, pakoputken yhdyskumi, letku tukokset, tankin sisäisen filtterin tukos, halkeaa/huono sauma tankissa, tankinkorkin tiivisterengas, tankin suuaukon epämuodostumat, sylinterinkannen ruuvien tiukkuus, jne.)
säädä jarrut ku kerkeet :)
lopuks meet piekseen losit ja mädit ja savaget ja muut 9-0 :D
edit: tulipas tekstiä ! O_O