Kirjoittaja Aihe: Traxxas Revo  (Luettu 922747 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2700 : 09.05.07 - klo: 17.14 »
Revon kytkin on aika susi. 2 palanen ja yksi jousi mikä menee palojen ympäri. Monta kertaa mennyt se jousi ja joutuu ostamaan palatkin jotta saa jousen.

Mulla oli myös tuossa Rb.n perässä olikohan Integyn 3 palainen alumiini paloilla oleva kytkin, mutta sekin systeemi käyttää tuota orkkis jousta. Ei tuokaan kytkin vakuuttanut kun parin gallonan jälkeen suli palat.
Eli huono kytkin on, koska nuo jouset ei kestä mitään.



Turun Saben VP jutteli ennen vappua tilanneensa Revoon jotain uutta kolmipalaista kytkintä jossa joka palalle oma jousi, ja että jousia saa myös erikseen. Valmistajasta tai hinnasta ei tietoa.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPUL6&P=7
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa Vermilion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2701 : 12.05.07 - klo: 20.34 »
Taidan laittaa revon myyntiin,eli jos jotakuta kiinnostaa huippu Revo varustettuna Kaikella tarpeellisella ja tarpeettomalla niin kannattaa silmäillä myyntipalstaa.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2702 : 13.05.07 - klo: 23.21 »
Meni rikki Revosta alkup kaasuservo ja pitäis uus hommata. Riittääkö Futaba S3003 perusservo Revossa ihan bashing käytössä? Kunhan kestäis paremmin kuin alkup.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2703 : 14.05.07 - klo: 11.28 »
Kyllähän se riittää, mutta laita futaba S3010. Voimaa ja nopeutta ihan sopivasti. Pitäs vähän paremmin kiihtyä kun on nopeammin reakoiva servo, eikä oo kallis.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2704 : 14.05.07 - klo: 13.06 »
Ja joudut sitten laittamaan siihen tilalle uuden servo-armin.
Koska se futaban servo ei käänny tarpeeksi jotta saisit täyskaasun.
Ainakaan mulla ei toiminut, niin laitoin siihen sitten sen kuushaarasen servo"käden" niin että se kaasuvivunkiinnikekohta on kauempana, eli lisää kääntösädettä.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2705 : 14.05.07 - klo: 14.28 »
No mulla on ollut useampikin eri Futaban servo kaasussa, eikä kyllä tuota liikeen riittämättömyyttä ole.
Siis onko tuo vain S3003 servossa?

Itsellä ollut S3305 ja S9405

Tuo S3003 ei riitä, koska ei millään riitä jarrulle teho. Tuo S3010 on paljon parempi.
Axial SCX 10 TR

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2706 : 14.05.07 - klo: 14.55 »
Kyllä mulla riittää tolle jarrulle teho, ja se on se s3003.
Kippaa ympäri todella helposti asfaltilla. melkein ku madi :lol:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2707 : 14.05.07 - klo: 17.27 »
Kippaa ympäri todella helposti asfaltilla. melkein ku madi :lol:
Eli et osaa säätää jarruja :wink:

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2708 : 14.05.07 - klo: 20.43 »
Osaan kyllä, ei sitä tarvitse aina painaa täydellä :wink:
vai en osaa säätää :angry:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2709 : 14.05.07 - klo: 20.52 »
Eikös ne juuri sillon ole hyvin säädetyt kun auto pysähtyy haluttuun tapaan.Ja ilmeisesti mitmitillä on näin.Voi jarruttaa hitaasti tai sitten volttien kautta.
[Hong Nor x1crt]

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2710 : 14.05.07 - klo: 20.55 »
Kyllä mulla on siis ne jarrut nyt niin ettei heitä volttia, mutta tarkoitan että ne kyllä saa heittämään volttia ettei jarrutehosta kyllä ole pulaa vakioservolla.
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2711 : 15.05.07 - klo: 08.34 »
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.
= oikeammi kaasu ja jarrun reagointi nopeus vain paranee, mutta tehoahan ei tule yhtään lisää. Selvennin vain että ei tule väärin ymmärretyksi jos joku vasta aloitteleva autoilija lukee tätä.
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2712 : 15.05.07 - klo: 09.15 »
Montakos neulaa tossa TRX 3.3 myllyssä oikein on?

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2713 : 15.05.07 - klo: 10.09 »
Kaksi,low speed ja high speed eli suomeksi ala- ja ylä neula
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2714 : 15.05.07 - klo: 19.28 »
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.
= oikeammi kaasu ja jarrun reagointi nopeus vain paranee, mutta tehoahan ei tule yhtään lisää. Selvennin vain että ei tule väärin ymmärretyksi jos joku vasta aloitteleva autoilija lukee tätä.

Sanoinko että tehoja tulee lisää? :mrgreen:
Taas tätä, lukekaa ne viestit.
Puhuin vain siitä että kiihtyvyys paranee, ja sehän on täysin sen ansiota että kaasarin kurkku aukeaa nopeammin.

Ja TRX 3.3 motissa on 3 neulaa:
-täyden kaasun seossäätö
-tyhjäkäynnin seossäätö
-tyhjäkäynnin kierrosten säätö

Eli niinkuin kaikissa muissakin + .21 moottoreissa Ja useimmissa .12 ja .15 moottoreissa(saattaa tietenkin olla poikkeuksia esim. Kyoshon rtr moteissa?)
En ottanut lukuun .07 moottoreita kun niistä ei ole tietoa :undecided:


Ja jos joku vielä yrittää väittää etteikö revo 3.3sen motissa olisi 3-neulainen kaasari niin ottakoon paremmin selvää, sillä itse olen ainakin kääntänyt 3 ruuvia, ja manuaalistakin löytyy 3 ruuvia sille kaasarille niin en sitten tiedä mihin tämä SJK:n vastaus perustuu :shock:

Puhuin nyt siis 3.3 myllystä, selvennykseksi.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2715 : 15.05.07 - klo: 19.32 »
tyhjäkäyntiruuvi ei ole neula. Kolmas neula on keskineula jota yleensä ei ruuvailla. Sun logiikan mukaan mun moottorista löytyy siis 4 neulaa kun on yläkierrosten neula, alakierrosten neula, tyhjäkäyntiruuvi ja keskineula :wink:

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2716 : 15.05.07 - klo: 19.35 »
Noista nimityksistä tiedä... :mrgreen: :mrgreen:
Mun logiikan mukaan kaasarissa on 3 pyörivää kohtaa jota käännetään talttameisselillä moottorin säätöjen säävuttamiseski :grin:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2717 : 15.05.07 - klo: 19.37 »
joista 2 on ns. neuloja ja yksi on ruuvi  :azn:

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2718 : 15.05.07 - klo: 22.38 »
Noista nimityksistä tiedä... :mrgreen: :mrgreen:
Mun logiikan mukaan kaasarissa on 3 pyörivää kohtaa jota käännetään talttameisselillä moottorin säätöjen säävuttamiseski :grin:

Jos et nimityksistä mitään tiedä niin miksi sitten vänkäät vastaan, tässä ei nyt ollut kyseessä sun logiikkas vaan yleisesti polttis rc kielessä käytettävistä termeistä.

Ja jos luet sen manuaalin uudestaan niin siellä kerrotaan high-speed needle, low-speed needle ja idle-speed screw ja englannin kielessä needle on neula ja screw on ruuvi :shocked: :shocked: ja jos kysytään että montako neulaa koneessa on niin tässä tapauksessa vastaus on kaksi.

« Viimeksi muokattu: 15.05.07 - klo: 22.42 kirjoittanut SJK »
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2719 : 15.05.07 - klo: 23.04 »
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.

Et ole tosissasi :mrgreen: Ero on kyllä niin pieni, että tuskin saat sitä mitattua millään laitteella luotetavasti. Servolla tarvittava liikerata tuon toiminpiteen suorittamiseksi on niin lyhyt, ettei Revon vakioservokaan voi olla niin hidas, että sillä olisi vaikutusta kiihtyvyyteen. Ainakaan tuon olemattoman eron vuoksi ei servoa kannata vaihtaa. Muita syitä vaihtamiseen voi kyllä olla, kuten kaasuun/jarruun vastaavuus, voima ja tarkkuus.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2720 : 16.05.07 - klo: 09.38 »
Mutta tosiaan kaasussa/jarrussa kannattaa olla nopea servo sillä kiihtyvyys paranee.

esimerkki:

vakio servon 0.20sek/60
muu  servon 0.14sek/60
erotus          0.06sek/60

kyllähän ton servon nopeuden eron ja auton kiihtyvyyden eron jo havaitsee  :grin: :grin: :grin:
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2721 : 16.05.07 - klo: 12.47 »
en tiedä havaitseeko tuossa käytössä mutta ohjauksessa havaitsee. Otetaan esimerkkinä vaikkapa M8 krossari. Nopeassa mutkassa vauhtia 60km/h ja rattia käännetään. Aikaa kuluu 0,2 sekuntia perus-servolla. krossarin liikkuessa 60km/h eli 16,7m/s. Ennen kuin servo on kääntynyt 60 astetta, auto on liukunut eteenpäin 0,2s*16,7m/s = 3,34m. Nopeammalla servolla, esim 0.10s/60deg, auto ehtisi liukua vain 1,67m. Kaasuservon nopeutta on hankalampi havainnollistaa. Mielestäni .20 on siedettävä nopeaus pihasuttaajalle, kone on kun on kuitenkin laiska ja huonosti säädetty eli ei kiihdy kuitenkaan :grin: Itselläni kaasuservona .16 / 6,5kg ja hyvin on keretty :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2722 : 16.05.07 - klo: 16.23 »
Pientähän se ero on, mutta otetaan huomioon monta kertaa sitä kaasua painetaan / jarrutetaan.

Esim. 30 kertaa rata kierroksen aikana niin tuon aiemman nopeus vertailun (ero 0.06sec) mukaan eroa tulee jo 1.8 sec ja jollain huippu servolla (ero vakioon 0.1sec) hurjat 3 sekuntia x 20 rata kierrosta onkin jo minuutin  :wink:

Tietysti riippuu myös onko kone miten herkkä kierroksia ottamaan.

No hifistelyä on, mutta pitäähän sitä jotain aina parantaa  :grin:

Niin kuin tuo ohjaus-servo laskukin niin siitä voi itsekukin päätellä onko hyvistä servoista mitään hyötyä itselle.
Axial SCX 10 TR

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2723 : 16.05.07 - klo: 16.33 »
Tuli sitten hommattua tuo Futaban S3003 kun on edullisempi. Onkohan se nopeudeltaan suunnilleen sama kuin vakio Revon kaasuservo?
Vakio ainakin oli itsellä ihan riitävä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2724 : 16.05.07 - klo: 17.12 »
Duter1 ja Divin teoreettisesti ja matematiikalla laskettuna ottamatta muita vaihtelevia tekijöitä huomioon, onhan se paperilla noin mutta käytännössä ns pihasudittelija ei kyllä sen nimenomaan kaasuservon nopeudesta hyödy. Siihen vaikuttavat enemmänkin muut asiat kuten koneen ja slipperin säädöt.

Ohjauservon nopeutta kylläkin puolustan sillä se takaa nopean renkaiden käännön esim. vastaohjauksessa.
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2725 : 16.05.07 - klo: 19.55 »
Eikä sitä voi muutenkaan noin laskea. Ensinnäkin, tuo liikerata ei välttämättä ole tuota 60 ast. luokkaa.
Toisekseen mutkasta kiihdyttäessäsi et ainakaan joka kerta vaihda suoraan täydestä jarrutukselta täydelle kaasulle, monesti tarvitsee jotain välivaiheitakin.
Kolmanneksi. Jos olet tottunut hitaampaan reagointiin, niin vaistomaisesti hieman ennakoit tapahtumia, eli sitäkin kautta osa nopeushyödystä häviää. Ohjauksessa asia on kokonaan toinen. Siinä tehdään monesti nopeita, suuria ohjausliikkeitä joista monet on ennalta arvaamattomia, eli hyödyt nopeasta reagoinnista. Silloin et voi ennakoida.
Lisäksi, ei ollut kyse kierrosajan parantumisesta, vaan kiihtyvyydestä. Nollakaasulta täydelle kaasulle erotus on jo aika olematon, näinköhän Revonkaan vakio moottori tuossa ajassa ehtii kelata täysiä kierroksia kiihdytyksessä? No ei todellakaan.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2726 : 16.05.07 - klo: 20.39 »
No tuo esimerkkini oli äkkiä keksitty, eikä siinä nyt ollut tarkoitus laskea millisekunnin tarkkuudella jonkun tietyn radan eroja vaan ihan laskutoimitus selventämään teoriaa ja käytäntöä.

No eihän tässä ollut kyse siitä kuka mihinkin on tottunut vaan pelkästään onko nopeemmasta servosta hyötyä.
Mun mielestä on. Onhan se hyöty olemattoman pieni, mutta silti se on hyötyä, vai voiko joku sanoa, että hitaampi olisi parempi.

Jokainenhan kummiskin ajaa omalla tyylillään, eikä kaikille tarvitse huippu nopeaa, jos omat refleksit on hitaat.

Omalta kohaltani voisin sanoa, että juuri rakentamisen ja laadun takia ostan noita "huippu" servoja. Käytännössä varmaan yhtä hyvin auto kulkis halpis servoillakin.

Totuushan on, että juuri nuo kalliit ja tehokkaat servot on laadukkaita ja kestää vedet sekä muun kovan rasituksen.

Omasta mielestä servon spekseissä on tämä tärkeys järjestys.
1: Kestävä (laadukas eli tarkkuus, suojattu jne,)
2: Vääntö
3: Nopeus
4: Hinta

Se S3003 servo on suunnilleen sen Traxxas vakio servon luokkaa, mutta laadultaan tietysti parempi.
Axial SCX 10 TR

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2727 : 16.05.07 - klo: 22.20 »
Ohajukseen tuota nimenomaan laskeskelin. Kuten totesinkin jo ennemmin, kaasussa siitä nopeudesta ei hyötyä saa irti moottorin takia :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2728 : 16.05.07 - klo: 23.20 »
Ja se kaasu servo sit vaan kaasuttaa vai?

Eiköhän ole selvintä, että jokainen ostaa oman budjetin mukaan.
Axial SCX 10 TR

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Revo
« Vastaus #2729 : 17.05.07 - klo: 00.31 »
Tietty. Jos on haluaa panostaa 100e jarruservoon niin mikäs siinä. Itse olen tuolla 50 ekun servolla mainiosti pärjänny ja aina on auto jarrulla pysähtyny jos akku on vielä kyydissä. :wink: