Kirjoittaja Aihe: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?  (Luettu 1567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« : 07.04.12 - klo: 14.53 »
Elikkä löytyy noin 20 vuotta vanha schumacher takaveto crossari jolla tuli aikoinaan ihan menestykkäästi ajettua kilpaakin. Nyt olisi aika kunnostaa laite jälkipolvelle ja pitäisi ainakin akku, laturi ja moottori hommata uusia. Lipo akut kiinnostaa mutta toimiiko ne näin vanhassa pelissä?

Jos joku voisi heittää linkkejä suoraan mistä saisi suht edullisesti nämä hommattua niin auttaisi kovasti.

Sitä olen vielä miettinyt että kehtääkö tälläisella autolla lähteä ajelee esim. tikkurilan sisäradalle?

 
Team associated RC8B3.1

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« Vastaus #1 : 07.04.12 - klo: 22.31 »
Tikkurilan radalla on näkynyt muitakin vanhempia autoja joilla helposti ikää tuo 20 vuotta ja enemmänkin. Ja osa niistä on ollut hyvinkin alkuperäiskuntoisa aina radiolaitteita myöten. Vähän samassa hengesä kuin historic-meininki isompien autojen puolella. Eli osa ideaa voisi olla pitää se mahdollisimman alkuperäisenä, tosin akku nyt ilman muuta ainakin on uusittava.

Viisaammat ottanevat kantaa siihen, mitä ja mistä siihen kannattaa osia hommata.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« Vastaus #2 : 08.04.12 - klo: 01.31 »
Mulla on ittellä  Schumacher Shotgun, eli krossarin tuuppi-trukki versio. Eipä siinä paljon muita eroja ole, kuin ne leventävät isojen renkaitten vanteet, ja pidemmät etuiskarit.
Tekniikka samaa/yhteensopivaa kuin club10. Tuntomerkkinä alumiinista pakotettu pohjalevy, ja vanteiden sovitus muovisiin ristinivel-vetoakseleihin 4 lapaisen ristin tapainen.


http://www.racing-cars.com/mcp/old_cars_and_parts.html
Tollanen linkki on "tehtaan vintage osien myyjän joskus esiintynyt, ja näytti mallien nimet tutuilta.
Sieltä tuli uusi vaihteisto mulle viimeeksi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« Vastaus #3 : 08.04.12 - klo: 09.14 »
Joo auto on siis täysin toimiva ja varaosiakin on paljon kotona, mutta nyt on lähinnä kysymys siitä että mistä ja mitä sähköosia kannattaa ostella.

Liittimet ja muut piuhat kyllä saa vaihdettua mutta se on epäselvää että käykö esim. lipo akku tuohon autoon vai vaatiiko se sähköiltä jotain tämän päivän tekniikkaa? entäs harjaton moottori?

Perus nihm akulla ja laturilla ajellaan muuten jos Lipo ei käy tähän autoon, mutta pitäisi vaan osata ostaa hyvät jostain.

Onko muuten Pk-seudulla mitään rc-kauppaa muutakun Jumbon kyosho shop?
Team associated RC8B3.1

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« Vastaus #5 : 08.04.12 - klo: 10.50 »
Et kertonut mikä nopari ja moottori autossa nyt on kiinni. Harjattomista löytyy kyllä vastaavan tehoisia malleja.
Autoasi en tunne, mutta eniten pelkäisin, että uudella tekniikalla wanhan auton voimansiirto ei välttämättä kestä jos pistää liian tehokkaan koneen.
Lipoihin uskaltaa siirtyä 2S. Ainoana kompastuskivenä saattaa olla, että vanha moottorisi olisi halukas ottamaan enemmän virtaa kuin nimh akku on voinut luovuttaa (lämpeneekö akku ajossa?). Kun lipo antaa enemmän virtaa niin on mahdollisuus, että vanha nopari ei sitä kestä ja sanoo poks! Riippuu täysin noparistasi.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vanhan schumacher auton kunnostus kysymyksiä?
« Vastaus #6 : 08.04.12 - klo: 12.08 »
Noparista ei ole tällä hetkellä tietoa kun auto on vanhempien luona mutta varmasti se ja moottori on parasta mitä 90 luvun alussa oli saatavilla koska autolla pärjäs hyvin Suomen kisoissa. Tehoja ei välttämättä tarvita lisää koska kulkee nytkin ihan tarpeeksi mutta akku ei kestä kun pari minuuttia niin siksi olisi kiva siirtyä uuteen tekniikkaan.

Akku ei lämpene juuri ollenkaan.

Taidan mennä joskus käymään tuolla hobbyfactoryssä kyselemässä.

Saa vielä ehdotella hyvää akku + laturi pakettia esim. nettikaupoista edulliseen hintaan.
Team associated RC8B3.1