Eikös näissäkin kylmän koneen puristuspaine ole suurempi. Tuo metanolin haihtuminen voi myös reilustikin vaikuttaa asiaan.
Sen seoksenhan kuuluu syttyä hetki ennen yläkuolokohtaa, jotta suurin palamispaine saadaan juuri yläkuolokohdan jälkeen. Kylmällä tulpalla vaaditaan suurempi puristuspaine, jotta syttyminen tapahtuu. Eli sytytysennakkoa on vähemmän, ja suurin paine jää yläkuolokohdan jälkeen, eikä siis potkaise takaisin muutoin kuin liian hitaasti startatessa.
Kyllä toki kylmän koneen puristuspaine on suurempi.
Jos koneeseen jääneestä polttoaineesta on jotain haihtunut niin se on myös koneesta poistunut, eikä ole kaasuuntunut mihinkään.
Liian hitaasta starttauksesta ei ole ollut kyse silloin kun olen saanut koneen väärään suuntaan käyntiin.
Kyse on ollut tilanteesta että kone ei käynnisty.
Starttaus lopetettu... mäntä jäänyt ilmeisesti pysähdyksiin juuri ennen yläkuoloa.
Sekunti ja kone on räpsähtänyt käyntiin väärään suuntaan.
Jos starttiboksilla käynnistää konetta niin sen vääräänsuuntaan käynnistyminen on lähes mahdotonta vaikka olisi miten kuuma tulppa tahansa.
Ellei starttiboksi pyöri väärään suuntaan, tai käy juuri vastaavalla tavalla kuin itsellä on käynyt.
Turhan aikainen sytytys ei jaksa pyörittää konetta starttiboksia vastaan ei sitten mitenkään.
Vetokäynnistimen kanssa väärään suuntaan käynnistyminen myös hyvin vaikeaa, koska yleensä näissä on yksisuuntalaakeri jolloin kone ei edes pysty pyörimään väärään suuntaan... Ellei käynnistysnaru ja jousi ole juuri katkennut.
Nämä kyseiset vääräänsuuntaan käynnistymiset ovat tapahtuneet isellä ainoastaan ulkomailla olleissa halli kisoissa.
Lämpötila +5 - +8 asteen huitamilla.
Tulppana kylmä Novarossin numero 6 tulppa.