Kiinan pojat saanu ensimmäiset setupsheetit nettiin:
Näyttäs olevan suunnilleen sama kuin kitin pakettisetuppi. Tommoset diffiöljytkin näytti laatikossa olevan mukana.
Nyt on omaakin auto laiteltu läjään ja ensifiilis on kyllä ihan positiivinen. Proton ongelmakohtiin on selkeästi haettu parannusta. Diffit on neljällä rattaalla, mutta kuori on tosiaan sama, että aika pieneen tilaan on saatu hammaspyörät sopimaan. Etupuskurissa on nyt kunnon materiaalista joustopala ja siitä ja alatukivarsissa käytetystä muovista tuli mieleen RPM:n osat. Voiskohan kesto olla edes lähelle samaa luokkaa? Flexaa ainakin ihan riittävästi.
Itse kasaus meni aika kivuttomasti ohjekirjaa seuraten. Sekä osat että ruuvit on pussitettu kasausvaiheittain ja jopa kaikki eri mittaiset ruuvit on omissa merkityissä pusseissaan. Ruuveja on kahta eri laatua, mutta heikommalla kannalla olevat on selkeästi pakattu pehmeiden muoviosien kiinnitystä varten ja muuhun käyttöön on kunnolliset ja laadukkaan oloiset ruuvit. Onneksi.
Yleisesti osat sopii nätisti ongelmitta yhteen, enkä löytänyt kasausohjeestakaan virheitä. Parissa kohtaa kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Etudiffin kotelon pohjassa olevaan "ruuvipesää" jouduin hieman hiomaan jotta etudiffi mahtui pyörimään vapaasti myös sen jälkeen kun diffikotelon kannen kiristi kunnolla paikalleen. Kannattaa tarkastaa, että voimansiirto toimii aina herkästi. Toinen paikka, jota jouduin vähän veistelemään oli servon kiinnike. Savöxin johto ei muuten sopinut nätisti kuorestaan ulos. Muuten en sitten viilaa tarvinnutkaan.
Myös
näiden iskaritukien asennuspalojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Niissä on pieni ero, koska etuiskaritornin kuuluu tulla hieman takaviistoon. Jos ne laittaa väärin päihin niin keula kasautuu silti nätisti, mutta takapuskurin asennuksessa voipi joutua käyttämään enempi voimaa, jotta saa kaikki ruuvit kohilleen. Voi veikata, mistä tiedän...
Etutukivarret on hienosti merkattu L- ja R-kirjaimin, mikä on tavallaan aika jännä juttu, koska se merkintä on ainoa ero, mitä etutukivarsilla keskenään on. Takatukivarret puolestaan ovat keskenään erilaiset. CVA-malliset kardaanit ja vetarit oli Team C -tyylin valmiiksi kasatut. Hexit metallia ja tulevat tapin lisäksi pidätinruuvilla pyöränakseliin kiinni. Pyörän kiinnitystä varten oli yllätykseksi serratut nylocit, eipä tarttekaan käyttää traxun muttereita tällä kertaa. Vanteet oli paketissa, mutta oman maun mukaiset kumit on hankittava erikseen.
Kitin mukana tuli kallistuksenvakaajat eteen ja taakse ja iskareiden jouset vaikuttavat proton mukana tulleita hyppykeppejä järkevämmiltä. Saas nähä tarviiko Asson jousia enää käyttää. Tietysti noi bigboret vois kanssa olla harkinnan arvoinen päivitys. No, katsotaan, kun pääsee eka radalle koittamaan. Koppaankin pitäisi ensin vähän vihreetä suihkia.