Kirjoittaja Aihe: Team-C Racing TS4 Short course 4x4  (Luettu 96695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 09.04.12 - klo: 22.25 »
Keskustelua tälläisestä uutuudesta:

Absiman sivuilta - http://www.absima.com/index.php?id=134&L=1
Team-C:n sivuilta - http://www.teamcracing.net/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=68&product_id=704&Itemid=71

Omalla hankintalistalla kesäksi varmaankin 4x4 SC-auto, joten minkälainen peli tämä mahtaa olla verrattuna olemassaoleviin?

Myös muu keskustelu tästä autosta sallittu tässä threadissa. :)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #1 : 09.04.12 - klo: 22.43 »
Autoja on maailmassa noin 6 kappaletta joista Suomessa yksi kappale :) ajettiin sillä itseasiassa Tiksin radalla tänään ekaa kertaa. Kyseessä on protoauto ja varmasti parin ajokerran jälkeen näyttä meno paremmalta. Diffien öljyt oli ainakin ihan pielessä ja renkaat voisivat olla jotkut toiset.

Teamc TS4 Hobbywing SCT Pro 4000kv
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #2 : 12.04.12 - klo: 19.39 »
Täältähän näitä näkyy saavan ennakkotilatakin jo:
http://fi.eurorc.com/product/1927/teamc-ts4-short-course-4x4---kit

Mahtaako toimitusaika 45pvä pitää paikkaansa?

Kokemuksia ja vertailua muihin SC-autohin kaivataan. Toki niitä alkaa tulemaan vasta sitten kun autoja on oikeasti liikkeellä enemmän kuin kuusi kappaletta. :)

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #3 : 12.04.12 - klo: 20.05 »
Mahtaako toimitusaika 45pvä pitää paikkaansa?
Tehtaalta on ilmoitettu "late april" tähän ku laskee parin viikon viivästyksen niin seon suunnilleen 45päivää, mikäänhän ei ole varmaa ennenkuin seon varmaa rc-tehtaiden kanssa toimitus aikojen suhteen. Eli kyseessä on arvio kuin tuote on saatavilla.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #4 : 12.04.12 - klo: 22.14 »
Pätevän näköinen peli luonnossa :smiley:
Mielenkiinnolla odotan tuotantomallia...
Todella kiinnostava peli.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #5 : 13.04.12 - klo: 12.26 »
Jes, nyt on reippaat viisi akullista autoa rääkätty Tikkurilassa ja tekniset murheet on rajoittunut muutaman ruuvin ja mutterin löystymiseen (=mekaanikon moka :). Lukitteella ja kiristelyllä selvitty. Mitään älyttömiä "täysillä seinään" mällejä ei ole ajettu, vielä, mutta on siellä kolisteltukin.

Kulkupuolikin on paranemaan päin. Minipinnit alle, löysempää jousta ja kunnon silikonitahnaa diffeihin, niin videoon verraten on kierrosajasta lähtenyt semmonen 2-3 sekkaa pois. Diffeihin täytyy tosiaan laittaa kunnon tököttiä. Nyt on edessä ja keskellä UR 60 tonnia, kun ei jäykempää ollut käsillä. Seuraavaksi menee varmaan vastaavaa taakse, ja eteen hiukka jäykempää...

Hobbywingin SCT-kombo tuntuis potkivan aika hyvin. Tehdasasetuksilla ja auton pakettivälityksillä kulkee ihan riittävästi ja lämmöt on pysynyt kurissa. Vartin yhtämittaisen ajon jälkeen on mittarin lukema pyörinyt 50-55 celciuksen välissä. Autohan on tosiaan nelkuksi aika kevyt, 2600 g ajokunnossa, että ei pysty vielä tällä perusteella varmasti sanomaan, miten toimii yli kolmekiloisissa möhköissä, mutta lupaavalta vaikuttaa.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #6 : 13.04.12 - klo: 14.24 »
mistä johtuu että noin jäykkää öljyä joutuu käyttämään diffeissä ?

Olettaen että toi UR 60K on yhtään samalla tasolla kuin Kyoshon 60K :huh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #7 : 13.04.12 - klo: 14.58 »
Vastaako TeamC:n nelkku peruskonstruktioltaan 1/8 krossarin perusratkaisua, eli kardaaniveto kolmella diffillä? Miten auto eroaa esim. Durangosta tai Losista? Onko kardaani keskilinjalla ja pitääkö käyttää pötkö- vai saddle-akkuja?

Kesän SC Summer Cupista on tulossa mielenkiintoinen, kun autoissa löytyy kirjavuutta.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #8 : 13.04.12 - klo: 15.08 »
Vastaukset ylempään jotka selviävät ihan noista ekan postauksen kuvista: Kyllä, kevyempi, kyllä, kyllä, kyllä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #9 : 13.04.12 - klo: 15.42 »
Tällainen kuva löytyi äkkiseltään googlella. Näkee vähän paremmin:


Eli tosiaan kolme diffiä ja kardaanit välissä. Sopivien öljyjen jäykkyys selittyy diffien "vajaalla" ratastuksella. Diffit on samat kuin T4-krossarissa ja pikkurattaita siis vaan kaksi. Kotelossa kuitenkin lovet myös toiselle ristitapille, että saas nähdä, onko tuohon jotain muutakin suunnitteilla.

Pötkölipo poikittain laitetaan paikoilleen kyljestä pujottamalla. Akun vaihto onnistuu helposti myös koria irroittamatta. Tilaahan tossa takakardaanin alla on sen verran reilusti, että erilaisella akun kiinnitysratkaisulla saisi helposti saddletkin sopimaan ja painon enempi keskilinjalle.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #10 : 13.04.12 - klo: 16.26 »
Shorty mahtuu pitkittäin takakardaanin alle, Mikäli 4400mah riittää.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #11 : 13.04.12 - klo: 17.50 »
Kai tätä autoa joku ajaa messukeskuksen kisassa, jos SC-luokka ajetaan?

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #12 : 13.04.12 - klo: 19.03 »
Vastaukset ylempään jotka selviävät ihan noista ekan postauksen kuvista: Kyllä, kevyempi, kyllä, kyllä, kyllä.

Kevyempi kun LOSI ilmeisesti
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #13 : 13.04.12 - klo: 19.24 »
Durangon painon löysin tuolta area52 blogista 2450g 1:10 krossarin sähköillä joka olisi hieman enemmän kuin tämä TS4 painaa. Liekkö sit kuin tarkka.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #14 : 13.04.12 - klo: 19.51 »
Menee vähän offtopic, mutta olisi mielenkiintoista jos joku useamman alustan nähneenä tekisi yhteenvetoa autojen eroista. Pelkästään nelkkuja löytyy jo monta: Traxxas, Asso, Losi, Durango, Hobao, Hong Nor/Jammin, LRP ja nyt tämä Team C. RC Techin keskustelut tuntuvat pyörivän vain suosituimpien merkkien ympärillä.
Wacky Stack Racing Team

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #15 : 13.04.12 - klo: 20.40 »
Menee vähän offtopic, mutta olisi mielenkiintoista jos joku useamman alustan nähneenä tekisi yhteenvetoa autojen eroista....
Itse ainakin ajattelin tuolla ensimmäisen viestini kysymyksellä juurikin tätä samaista asiaa, eli miten nämä vehkeet eroavat toisistaan ja mikä olisi kannattava hankinta.

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #16 : 30.05.12 - klo: 09.51 »
Auto saapui eilen kotiin ja kasaaminen on aloitettu. En ottanut tässä ensimmäisessä setissä sähköjä mukaan, koska kombot olivat loppu. Loput roippeet pitäisi saapua ehkäpä viikon kuluttua.

Itse en ole koskaan aiemmin kasannut autoa alusta loppuun. Joskus 20-vuotta sitten kasailtiin isäni kanssa jokin Tamiyan nelivetobuggy.

Täytyy kyllä sanoa että tämä vehje on ollut todella helppo rakentaa ja kaikki osat napsuvat paikoilleen nätisti. Ohjeet ovat aika hyvät, parissa kohdassa on tarvinnut vähän raapia päätä, mutta kaikesta on kuitenkin kohtuullisella vaivalla päästy. Diffit ovat vakuuttavan oloiset, joskaan minulla ei ole mitään varsinaista vertailukohtaa, koska en ole ennen ratasdiffillistä ja kolmediffistä autoa nähnyt. Mutta voimansiirto on kaikenkaikkiaan vakuuttavan oloinen.

Voin koittaa pistää vähän kuvia rakentelusta tähän topiciin myöhemmin.

Autosta on nyt valmiina kaikki pyöräntuentaan saakka ja tänään illalla kasaus jatkuu. Ehkäpä jo tänään alusta on kokonaan valmis, mutta korin maalaus jäänee viikonloppuun ja sähköt tosiaan ruuvailen kiinni sitten kun seuraava setti saapuu.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #17 : 02.06.12 - klo: 00.08 »
Kiinan pojat saanu ensimmäiset setupsheetit nettiin:

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #18 : 02.06.12 - klo: 15.04 »
Oma auto alkaa nyt olla kasassa. Sähköjen pitäisi saapua maanantaina jonka jälkeen pääsee ajelemaan. Kasaus sujui oikein hienosti, mutta takapuskurin paikoilleensaaminen tuotti tuskaa. Ilmeisesti puskuria tai sen kiinnikkeitä on vielä modattu viime hetkillä eikä omassa setissä kaikki palikat olleet aivan oikeita. Tiedä häntä.

<EDIT>
Noniin, auto purettu ja kasattu. Iskaritukien asennuspalat olivat ristissä ja vaikuttivat aika paljon etupään geometriaan ja vaihdon jälkeen myös takapuskuri istuu nätisti paikalleen. Eli autossa ei ollut vikaa, vaan rakentajassa. Voisivat kyllä ohjekirjassa huomauttaa, että näiden kanssa täytyy olla tosi tarkkana tai vaikka merkitä osat, niin vähän niissä eroa on.
</EDIT>

 Myyjätaho http://fi.eurorc.com/ on ollut huomattavan avulias ja vastannut tyhmiinkin kysymyksiin nopeasti ja ystävällisesti. Kiitokset heille siitä!

Tässä vähän kuvia auton kopasta. Eka maalamani koppa, onnistui ihan hyvin. Vähän loppui valkoinen maali kesken eikä saanut kolmatta täyttä kierrosta maalattua. Lisäksi parit rajaukset antoivat maalatessa vähän myöden ja rajat vähän falskasivat maalia. Tyytyväinen olen kuitenkin. Tuo kori pysyy kuitenkin ehjänä ehkä yhden päivän joten ei sen ole niin väliä. :)
 
Se täytyy vielä maaleista sanoa, että auto on maalattu kössin valkoisella ja metallihohtomustalla, ne pysyvät korissa kuin tauti. Sain vielä viime hetken vision ja halusinkin maalata auton takaosan tavallisella mustalla metallihohdon sijaan. Se on muoville tarkoitettua harrastemaalia muttei rc-automaalia. Kyseinen maali lohkeilee jo pöydällä auton pinnasta. Joten maalilla näkyy olevan isosti merkitystä.


« Viimeksi muokattu: 05.06.12 - klo: 20.07 kirjoittanut JussiE »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #19 : 02.06.12 - klo: 20.14 »
Hyvähän tuosta tuli, ainakin paremman näköinen kuin eka oma kori minkä maalasin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #20 : 03.06.12 - klo: 23.22 »
Kiinan pojat saanu ensimmäiset setupsheetit nettiin:
Näyttäs olevan suunnilleen sama kuin kitin pakettisetuppi. Tommoset diffiöljytkin näytti laatikossa olevan mukana.

Nyt on omaakin auto laiteltu läjään ja ensifiilis on kyllä ihan positiivinen. Proton ongelmakohtiin on selkeästi haettu parannusta. Diffit on neljällä rattaalla, mutta kuori on tosiaan sama, että aika pieneen tilaan on saatu hammaspyörät sopimaan. Etupuskurissa on nyt kunnon materiaalista joustopala ja siitä ja alatukivarsissa käytetystä muovista tuli mieleen RPM:n osat. Voiskohan kesto olla edes lähelle samaa luokkaa? Flexaa ainakin ihan riittävästi.

Itse kasaus meni aika kivuttomasti ohjekirjaa seuraten. Sekä osat että ruuvit on pussitettu kasausvaiheittain ja jopa kaikki eri mittaiset ruuvit on omissa merkityissä pusseissaan. Ruuveja on kahta eri laatua, mutta heikommalla kannalla olevat on selkeästi pakattu pehmeiden muoviosien kiinnitystä varten ja muuhun käyttöön on kunnolliset ja laadukkaan oloiset ruuvit. Onneksi.

Yleisesti osat sopii nätisti ongelmitta yhteen, enkä löytänyt kasausohjeestakaan virheitä. Parissa kohtaa kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Etudiffin kotelon pohjassa olevaan "ruuvipesää" jouduin hieman hiomaan jotta etudiffi mahtui pyörimään vapaasti myös sen jälkeen kun diffikotelon kannen kiristi kunnolla paikalleen. Kannattaa tarkastaa, että voimansiirto toimii aina herkästi. Toinen paikka, jota jouduin vähän veistelemään oli servon kiinnike. Savöxin johto ei muuten sopinut nätisti kuorestaan ulos. Muuten en sitten viilaa tarvinnutkaan.

Myös näiden iskaritukien asennuspalojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Niissä on pieni ero, koska etuiskaritornin kuuluu tulla hieman takaviistoon. Jos ne laittaa väärin päihin niin keula kasautuu silti nätisti, mutta takapuskurin asennuksessa voipi joutua käyttämään enempi voimaa, jotta saa kaikki ruuvit kohilleen. Voi veikata, mistä tiedän...

Etutukivarret on hienosti merkattu L- ja R-kirjaimin, mikä on tavallaan aika jännä juttu, koska se merkintä on ainoa ero, mitä etutukivarsilla keskenään on. Takatukivarret puolestaan ovat keskenään erilaiset. CVA-malliset kardaanit ja vetarit oli Team C -tyylin valmiiksi kasatut. Hexit metallia ja tulevat tapin lisäksi pidätinruuvilla pyöränakseliin kiinni. Pyörän kiinnitystä varten oli yllätykseksi serratut nylocit, eipä tarttekaan käyttää traxun muttereita tällä kertaa. Vanteet oli paketissa, mutta oman maun mukaiset kumit on hankittava erikseen.

Kitin mukana tuli kallistuksenvakaajat eteen ja taakse ja iskareiden jouset vaikuttavat proton mukana tulleita hyppykeppejä järkevämmiltä. Saas nähä tarviiko Asson jousia enää käyttää. Tietysti noi bigboret vois kanssa olla harkinnan arvoinen päivitys. No, katsotaan, kun pääsee eka radalle koittamaan. Koppaankin pitäisi ensin vähän vihreetä suihkia.


Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #21 : 05.06.12 - klo: 13.30 »
Myös näiden iskaritukien asennuspalojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Niissä on pieni ero, koska etuiskaritornin kuuluu tulla hieman takaviistoon. Jos ne laittaa väärin päihin niin keula kasautuu silti nätisti, mutta takapuskurin asennuksessa voipi joutua käyttämään enempi voimaa, jotta saa kaikki ruuvit kohilleen. Voi veikata, mistä tiedän...

Harmi kun luin tämän vasta nyt. Täytyy purkaa tuota autoa ja tarkistaa noiden palikoiden järjestys, koska oman autonikaan takapuskuri ei istu. Mikä on helpoin tapa todeta noiden palikoiden oikeus? Siis mitä eroa niillä on keskenään? Muistan tutkineeni niitä hetken aikaa autoa kasatessani, mutten huomannut niiden välistä eroa. Oletin kyllä että ne olisivat identtiset, koska tulivat samasta bägistä...

Sain auton muuten eilen täysin valmiiksi, Lipot on ladattu, Hobbywingin combo paikoillaan, Bluearrown digiservo paikoillaan, vastari paikallaan. Mutta täytyy nyt vielä jaksaa kertaalleen purkaa tuota ja korjata tuo, mikäli siinä on jotain vikaa. Sitten pääsee baanalle. :)

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #22 : 05.06.12 - klo: 15.44 »
Harmi kun luin tämän vasta nyt. Täytyy purkaa tuota autoa ja tarkistaa noiden palikoiden järjestys, koska oman autonikaan takapuskuri ei istu. Mikä on helpoin tapa todeta noiden palikoiden oikeus? Siis mitä eroa niillä on keskenään? Muistan tutkineeni niitä hetken aikaa autoa kasatessani, mutten huomannut niiden välistä eroa. Oletin kyllä että ne olisivat identtiset, koska tulivat samasta bägistä...

Jep, vähän sama juttu. Ei niissä isoa eroa ole, mutta tosiaan linkin varaosakuvasta erot näkee, kun tarkkaan katsoo palikoita ylhäältä.

Eli takaiskarituki kuulu olla pystysuorassa ylöspäin ja etutorni hieman taaksepäin kallellaan. Etuiskaritkin asettuu sillain vähän paremmin. Toinen ero on noissa ulokkeissa, johon linkkien pallot ruuvataan. Etupalikassa ovat hivenen paksummat juuresta.

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #23 : 05.06.12 - klo: 20.04 »
Noniin, auto purettu ja kasattu. Iskaritukien asennuspalat olivat ristissä ja vaikuttivat aika paljon etupään geometriaan ja vaihdon jälkeen myös takapuskuri istuu nätisti paikalleen. Eli autossa ei ollut vikaa, vaan rakentajassa. Voisivat kyllä ohjekirjassa huomauttaa, että näiden kanssa täytyy olla tosi tarkkana tai vaikka merkitä osat, niin vähän niissä eroa on.

Kävin ottamassa ensimmäiset tyypit autolla. Gens Ace 5000mAh 50C -lipolla ajoi yli puolituntia suttausta erään paikallisen koulun pihalla. Kaikki toimi kuin unelma ja auto kulki aivan hirvittävästi. Kunnes sitten keskidiffin 54-piikkinen ratas antoi myöden ja matka stoppasi. Taisinpa säätää välyksen väärin kun rikki meni.

Tiedä häntä, mutta nyt odotellaan varaosia sitten. Hyvä auto, huono kasaaja.  :grin:

Poissa JussiE

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #24 : 05.06.12 - klo: 22.07 »
Noniin, pikainen konsultaatio aina ystävällisen fi.eurorc.com:n kanssa ja spurrin laukeaminen johtui siitä, että olin jättänyt välyksen turhan pieneksi. Ratas on sen verran harva, että siinä pitäisi oikeasti tuntua  hieman välystä. Kokemattomuuttani/tietämättömyyttäni säädin välyksen aivan liian pieneksi ja tämä tuhosi spurrin. Harmi vaan, että spurreja ei ole maassa, joten odottavan aika on pitkä.

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #25 : 28.06.12 - klo: 18.04 »
Mites on kyseinen värkki toiminut? Onko osat kestäviä yms?

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #26 : 28.06.12 - klo: 21.28 »
Mites on kyseinen värkki toiminut? Onko osat kestäviä yms?

Eipä ainakaan toistaiseksi mitään valittamista. Omasta mennyt yksi etutukivarren saranatappi poikki, kun auto napsahti etukulma edellä alastulon puiseen reunaan. Oli näköjään ripustuksen heikoin osa. Tukivarret on tosiaan sitkeää muovia. Tammisaaren kisoissa meni hyvästä yrityksestä huolimatta vain etupuskurin poikkipuu katki. Tuli kyllä ländättyä 90 asteen kulmassa nokalleen useampi kerta.

Kun nyt lomat alkaa, niin tulee varmaan paiskottua enemmänkin..   :cool:

Poissa moti

  • Veteraani
    • Profiili
    • Motin Garage
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #27 : 28.06.12 - klo: 23.43 »
Meikäläisellekin on kyseinen auto laskeutunut jo jokunen tovi sitten.  Auto oli nopeasti kasassa ja samalla tuli heti päivitettyä bigboret eteen ja taakse.  Kasauksessa ei paljoa ollut huomioitavaa paitsi tuo iskaritornien kiinnikkeiden "miina" eli tuli itsekkin laitettua alkujaan väärinpäin ja vasta radalla huomattiin, kun kori ei istunut edestä millään renkaisiin nähden. Positiivistahan tässä on vain se, että en ollut ainut joka kasasi auton noilta osin väärin  :cheesy:
Toinen oleellinen huomio ensimmäisen koeajon aikana oli auton kyky vetää kiviä (siis kokoajan) spurrin ja pohjalevyn väliin. Tämä ongelma kannattaa korjata heti poraamalla pohjaan spurrin alle muutama reikä jotta kivet pääsevät sitä kautta pois.

Autolla on ehditty ajamaan parissakin tapahtumassa joissa PA-Klubi on ollut osallisena. Ensimmäisessä tapahtumassa erään yrityksen henkilökunta ajeli putkeen n.2h   ja toinen tulikoe oli Puuhamaa-turnauksessa (omassa käytössä) oheisohjelmana, jossa autolla tuli ajettua tunneissa mitattava aika suurinpiirtein putkeen.

Puuhamaa-turnauksen ajot loppuivat kumminkin etudiffin toisen ulostulon antautumiseen. Tarkempi tutkiskelu paljasti, jotta ulostulossa oli ilmiselvästi jonkin sortin valmistusvirhe, koska ulostulo oli ainut jossa näkyi mitään kulumisen jälkiä.  Samalla kun purin auton etupään tuli tutkittua myös autoa muutenkin. Huomioitavaa oli myös se, että ainakin itsellä bigbore iskareiden kanssa autossa on takana liikaa ulosjoustoa. Tästä johtuen vetoakselit elää liikaa ja diffinulostulot on syönyt vetoakseleihin urat. Pari o-rengasta iskarinvarteen männän alle rajoittamaan ulosjoustoa luulisi korjaavan tämän ongelman.  Muuten hyvin pitkälti tarkempikaan tutkiminen ei autosta paljastanut kummempaa hälyyttävää kulumista missään tai vuotoja diffeissä. Diffikotelot ovat kuivat edessä ja takana. Samoin myös etudiffi oli tarkistuksessakin ihan täynnä kun avasin sen ulostulon vaihdon takia.

Ajoltaan kun autoa pystyn vertaamaan lähinnä Durangon ja Team Losin nelkkucorreihin niin harrastajan näkökohdasta TS4 tuntuu omaan lapaseen olevan autojen risteytys. Omalla baanalla ajettuna TS4 menee yhtä vakaasti kuin "möhkö" SCTE Losi ja toisaalta ketteryys tuntuu samalta mitä ekat kiepit Durangolla. Suurimmat erot toki siinä, että TS4:ssa huomaa sen keveyden verrattuna Losiin ja sitten kestävyyden verrattuna Durangoon.   TS4:nen tuntuu kallistelevan voimakkaasti ja alusta tuntuu kiihdytyksissä & jarrutuksissa nyökkivän/haukottelevan melkolailla. Nämä toki voivat olla ihan säätöjuttuja, mutta ei ole haitannut vauhtia ja pysynyt muiden vauhdissa niin en ole antanut haitata. Onpa ainakin realistisen tuntuinen  :cheesy:

Katsotaan mitä tapahtuu kun saadaan autoon lisää tunteja mittariin. Tällä hetkellä ainakin auto tuntuu hyvältä ostokselta.

Tuli sutattua korikin johon tuli kokeiltua paljon uusia juttuja itselle ja ei nyt ihan kauheesti tarvitse tarrjoja laitteeseen laittaa onneksi. 
« Viimeksi muokattu: 28.06.12 - klo: 23.51 kirjoittanut moti »
Hobao \ GMade \  Xray \ JQ \ Xpress
        https://motingarage.com/

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #28 : 17.07.12 - klo: 22.14 »
Onko alla oleva tuote Ansmannin brandillä myytävä versio samasta autosta? Kovasti näyttää ainakin pääpiirteissään samalta autolta. Eipä ole paha hinta (169€) 4-vetoisesta SC-autosta RTR-pakettina.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=92339&utm_source=Newsletter%2B15.07.2012&utm_medium=email&utm_content=SC4%2BShort%2BCourse&utm_campaign=Newsletter%2B15.07.2012
Wacky Stack Racing Team

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« Vastaus #29 : 17.07.12 - klo: 22.52 »
Onko alla oleva tuote Ansmannin brandillä myytävä versio samasta autosta? Kovasti näyttää ainakin pääpiirteissään samalta autolta. Eipä ole paha hinta (169€) 4-vetoisesta SC-autosta RTR-pakettina.

http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=92339&utm_source=Newsletter%2B15.07.2012&utm_medium=email&utm_content=SC4%2BShort%2BCourse&utm_campaign=Newsletter%2B15.07.2012
Ei ole sama auto. TS4:sta ei ole vielä RTR versioo olemassa. Tuo näyttäisi olevan vanhan TC04 päälle tehdyn SC auton RTR versio joka oli muistaakseni pienempi kuin normaali SC auto.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook