Kirjoittaja Aihe: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa  (Luettu 5362 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« : 16.04.12 - klo: 14.41 »
Kiitokset kilpailijoille ja toimitsijoille, kilpailut menivät mallikkasti läpi.

TSP-10 ja TSM-10 lopputulokset liitteissä.
« Viimeksi muokattu: 16.04.12 - klo: 14.56 kirjoittanut PMi »
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #1 : 16.04.12 - klo: 15.35 »
Jos jollain ei ole Wordiä, niin tässä samat kuvina:

TSM-10:


TSP-10:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #2 : 16.04.12 - klo: 18.09 »
Jokunen kuva kisoista.

http://www.jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO%20KUVAT/JKL%20REISSU%20TURISTI%20SKAABEROT%202012/

Jerzi

PS Kuvia lisätty.
Ja sellainen HUOMIO, jos haluat että poistan jonkun kuvan niin ilmoita siitä.
« Viimeksi muokattu: 16.04.12 - klo: 21.09 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #3 : 17.04.12 - klo: 10.19 »
TSP ja TSM viimeset finaalit otin videolle jos joku haluaa katella... Laatu on mitä on kännykameralla kuvattuna, mutta onpahan sentään jotakin  :police:
IMHO kärkiruudusta lähtijällä oli liian suuri etu puolellaan kun sai lähtee mutkasta tuolleen suoraan, ja kakkospaikka oli vielä suoralla.

FTT 3 Laukaa 2012, TSP-10 A3-fin


FTT 3 Laukaa, TSM-10 A3-fin

« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo: 10.23 kirjoittanut Miika.laurila »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #4 : 17.04.12 - klo: 11.07 »
IMHO kärkiruudusta lähtijällä oli liian suuri etu puolellaan kun sai lähtee mutkasta tuolleen suoraan, ja kakkospaikka oli vielä suoralla.

Höpöhöpö.

Kärkiauto lähti myös mutkasta, ja joutui starttaamaan hyvin pienellä kaasulla jotta seuraava mutka oli mahdollinen.

TSP lähdössä näkyvä kaula heti ekalla kierroksella ei johtunut starttiruudusta, vaan kakkosruudusta lähtevän teknisestä ongelmasta, eli hänellä ei auto lähtenyt kunnolla viivalta.
Aikaisemminkin olen Jannella nähnyt samaa ropleemaa ja hän valitteli nytkin että auto lähtee hieman nykien paikalta.

Ja IMHO...
Kärkiautolla pitäisikin olla edes jokin etu puolellaan.
Normaalisti kun lähdetään suoralta ja välit ovat pienet, on ekassa mutkassa kauhea paletti kun koko letka yrittää puskea rinnalle.
Kärkiauto kun yleensä lähtee niin läheltä mutkaa että siihen ei vaan pääse tulemaan vielä normaalia vauhtia... Kun taas kakkosautolla homma on jo helpompaa ja kolmonen tulee monesti lähes normaalia ajovauhtia ekaan mutkaan.
Kuinkahan monta kertaa olen luokassa kuin luokassa nähnyt että kahden kärki tulee yliajetuksi heti startin jälkeen johtuen hankalasta starttipaikasta.

Mielummin juuri niin että kärki pääsee livahtamaan heti alta pois.
Silloin se paalu on vielä tavoitellumpi paikka.

Ps: Virissähän tuon starttihommelin näkeekin.
Kahden kärki lähtee aivan samaa tahtia etenemään, eikä kärkiauto saa muuta etua kuin sen ettei ainakaan kiihdytyksen jälkeen ekaan mutkaan kaartaessa pysty olemaan kukaan välittömästi kontissa.
Kolmonenkin pääsee vielä kivasti pois alta, mutta tuolla puolivälin jälkeen alkaakin sitten olemaan ekassa mutkassa ahdasta ja näköjään kolinaakin nähdään.
« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo: 11.19 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #5 : 17.04.12 - klo: 11.23 »

Ja IMHO...
Kärkiautolla pitäisikin olla edes jokin etu puolellaan.
Normaalisti kun lähdetään suoralta ja välit ovat pienet, on ekassa mutkassa kauhea paletti kun koko letka yrittää puskea rinnalle.
Kärkiauto kun yleensä lähtee niin läheltä mutkaa että siihen ei vaan pääse tulemaan vielä normaalia vauhtia... Kun taas kakkosautolla homma on jo helpompaa ja kolmonen tulee monesti lähes normaalia ajovauhtia ekaan mutkaan.
Kuinkahan monta kertaa olen luokassa kuin luokassa nähnyt että kahden kärki tulee yliajetuksi heti startin jälkeen johtuen hankalasta starttipaikasta.

Mielummin juuri niin että kärki pääsee livahtamaan heti alta pois.
Silloin se paalu on vielä tavoitellumpi paikka.

+1

Jos kärkiauto normistartin jälkeen saa osumaa ekassa mutkassa takana lähteneiltä , niin lähtöpaikkojen sijoittelu on epäonnistunut. Virin videossa näkyy kuinka kärkiautojen keskinäinen väli pysyy lähdön jälkeen suunnilleen samana kun kumpikin saa onnistuneen lähdön. Näin sen pitäisikin mennä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #6 : 17.04.12 - klo: 12.30 »
Mielestäni Jannella ei ollut ruudusta lähdössä ongelmaa, vaan eka mutka meni vaan pitkäksi niin ero venähti heti. En tässä nyt ajanutkaan takaa sitä, että erot autojen välttämättä heti venähtäisivät. Omien kokemuksien perusteella lähtö on vain niin paljon helpompi, kun auto on suoraan mutkassa ja ekassa mutkassa ei tarvi arvioida vauhtia niin paljoa. Tuokin tietenkin on ihan kuskista kiinni, että mikä on helpompaa ja mikä ei. Tuolla tuo ei ehkä ollut niin iso ero, koska kärkiruutu joutui lähtemään mutkan puolivälistä rajusti kirraavaan mutkaan.

Ja se, että kärkiauton pitäisi saada jokin etu puolelleen, on jotenkin hämmentävää minulle. Olen huomannut monesti, että näin on. Itse kun joskus olen paalulta lähtenyt suoraan mutkasta, niin olen itse päässyt siitä karkuun ja kakkos/kolmos/nelos autot törmäilevät ekassa mutkassa, niin siitä on virheettömällä ajolla lähes varma finaalivoitto tiedossa.

Mielestäni optimitilanne olisi se, että kärkiruutu olisi 4/5 osassa suoraa ja lähtövälit vähintään 3,5m. Näin tuo ekan mutkan törttöily vähenisi ja samalla taataan ainakin kärkiviisikolle tasapuolinen lähtö. Auttais varmasti myös taaempana olevia, jotka jouvat lähtemään sitten mutkasta, kun ei tarvitsisi ajaa ekaan mutkaan miljoonaa autot ihan kiinni toisissaan.

Pari esimerkkiä (en tiiä miten nykyää tubeen saa pelkän linkin ku aina tulee se upote...):

Kolme ekaa saavat lähteä ekan mutkan jälkeen olevalta pieneltä suoranpätkältä ja heti on eroa.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZGWrBCkIzeU#t=67s

Ykkösruutu on täysin ylivoimainen tässä:

Kiiminki - C-12 A2-final - Pan Car Spec - C-12 SM 2012 #2
« Viimeksi muokattu: 17.04.12 - klo: 12.35 kirjoittanut Miika.laurila »

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #7 : 17.04.12 - klo: 13.17 »
Oli mulla pieniä liikkeellelähtöongelmia finaaleissa mutta en tehnyt asialle mitään.

Kuusankoskella ongelmat oli pahemmat ja vaihdoin silloin uuden sensoripiuhan sekä kalibroin säätimen jolloin vika poistui. Myöhemmin päivitin säätimeen vielä uuden softan.

Vika ilmeni jälleen viimeisen alkuerän lähdössä. Janin kanssa mietittiin että sensorin voisi vaihtaa ja olisi mulla sellainen pakissa ollutkin mutta koska en ole koskaan kokeillut sen toimivuutta niin en tohtinut vaihtaa sitä paikalleen. (Sensori oli ollut kiinni liiallisilla ennakoilla poltetussa 17.5-koneessa)

Koneella on jo aika paljon käyttötunteja takana. Olen samalla koneella ajanut siitä lähtien kun kyseiseen moottoriin prostockissa siirryttiin. Varakone (kaksikautta mattoautossa) oli Goldin käytössä.

Lähtöpaikka ei ollut huono mutta hieman hankala ja ainakin omiin silmiin auton kulkusuunta on vaikea havaita. Keskeltä mutkaa lähdettäessä voi helposti käydä niin että liian vähän kaasua,  ajaa kääntää liikaa tai liian aikaisin jolloin osuu sisäkurvin mollaan. Tai sitten liikaa kaasua, mutka pitkäksi jne.

Monesti olen ollut sitä mieltä että sääntöjen määräämä 2m lähtöväli on liian lyhyt mutta 3.5m on taasen liian pitkä. 2.5 tai 3m voisi toimia paremmin.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #8 : 17.04.12 - klo: 15.14 »
Finaalin sijoittelusta, mitä eroa on auton nopeudella lähteekö mutkasta siten että pääsee lähes suoraan seuraavaan mutkaan tai lähtee pari metriä ennen ensimmäistä mutkaa? Ei mitään, paitsi nelos - vitos paikan kärryt tulee täysillä konttiin jos suoralta lähdettäisiin.
Jos halutaan hyvät lähdöt suoralta niin paalupaikan pitäisi olla suoran keskivaiheilla ja tilanne olisi sama, autot 1 -3 olisivat suoralla ja muut jossain takamutkissa.
Paalumiehellä ja nähdäkseni toisella ja kolmannella paikalla olevilla pitää olla varmuus siitä että joku suoralla lähtevistä ei tule täysillä jarruttamatta konttiin.
Olen lähes kaikissa kilpailuissa tehnyt kyseisenlaisen lähtöjärjestyksen ja se on toiminut, eipä juuri ole ollut kolisteluja ensimmäisissä mutkissa.
Lähtövälit oli n. 3m.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #9 : 18.04.12 - klo: 15.58 »
Kiitos hyvistä, hyvällä rutiinilla läpi viedyistä kisoista. Myös radasta tykkäsimme ja ruoastakin niin paljon, että oltais syöty enemmänkin. 

Oli ihan mukavaa taas pitkästä aikaa ottaa osaa FTT sarjaan. Kyyti oli kovaa merkityksessä nopeaa ja kilpailu oli kovaa merkityksessä armotonta.


Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #11 : 18.04.12 - klo: 20.51 »
Myös radasta tykkäsimme
Samaa mieltä, oli munmielestä ylivoimaisesti paras rata tällä sisäkaudella, enkä muista että montaakaan yhtä hyvää rataa olisi ollut viimeisen neljän kauden aikana.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #12 : 18.04.12 - klo: 22.00 »
Tähän on helppo yhtyä.

Yksinkertainen on kaunista.
Punaiset kanttarit esim pääsuoran lopussa olivat loistavat.
Eli ensimmäinen mihin osui, jos sattui yrittämään turhan tiukkaa linjaa, ei ollutkaan katolleen heittävä molla.
Samanlainen oli suoran alussa myöskin.
Oikein loistavat.

Tällaisella radalla erot olivat hyvin pienet, koska kuskit syyllistyivät isompiin virheisiin selvästi harvemmin.
Saatiin kaikinpuolin mukavan tasaiset väännöt aikasiks.
Yleensä lähes jokaisella radalla on ollut paikka mistä en ole pitänyt varsinkaan kilpailutilanteessa.
Tällä radalla ei tule mieleen yhtään kohtaa minkä ajaminen olisi tuntunut pakkosuoritukselta.

Kaikki toimi mallikkaasti.

Ainoa asia mikä tuli mieleen pienenä kehitys ideana...
Osoitettu tupakkapaikka varustettuna tuhkiksella.
Koulun alueellahan ei saanut tupakoida, mutta kun meni koulun alueen ulkopuolelle niin tumpin kanssa tuli vähän hölmö fiilis... Mihinkäs mä ny tän neppaan... kaivoon sitten kai kun ei ihan nurmikollekaan viiti nakata.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #13 : 18.04.12 - klo: 22.29 »
ei v**tu tota selostusta, ei pahasti jäässä   :shocked:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #14 : 19.04.12 - klo: 13.41 »
Omat tunnelmat kisoista luettavissa täältä ->  http://www.lehtojarvi.net/kisaraportti-ftt3-laukaa-su-15-4-2012-tsp-10/

Iso kiitos Laukaan järjestäjille, kivaa oli.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa sakari72

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET TSP-10 ja TSM-10 15.4.2012 Laukaa
« Vastaus #15 : 23.04.12 - klo: 14.47 »
Nyt pitäis toimia myös TSM A2 tallenteenkin.
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo: 14.51 kirjoittanut sakari72 »