Kirjoittaja Aihe: Gasolinehead OffRoadBash  (Luettu 43220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Gasolinehead OffRoadBash
« : 19.04.12 - klo: 12.03 »
No ni, oliks tarpeeks kiinnostava otsikko?  :wink:

Tässä polussa on tarkoitus keskustella bensanorsujen omistajien kesken kokontumisajoista joissa vaan pidetään hauskaa. Ei mitään vakavamielistä (jos se ees on mahdollista).

Eli täällä vaan ilmoittaen jos olet menossa ajamaan jonnekkin ja ajoseura olisi toivottavaa. Kutsu muita mukaan ja pidä hauskaa. Ilmoita ajopaikoista ja niiden kunnosta.

Sana vapaa. Paikkakunta vapaa. Nekin jotka vaan lueskelee täällä eikä ole rekisteröityneinä niin mukaan vaan.

Rekisteröimättömiä lukijoita varten tänne on hyvä ilmoittaa oma puhelinnumero.

« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 12.48 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #1 : 19.04.12 - klo: 12.14 »
Hyvä idea..
Tälläistä ei olekkaan ollut vielä.
Joensuussa saa kyllä vielä kelejä odotella, kele lunta tuli aamullakin :angry:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #2 : 19.04.12 - klo: 12.18 »
Mä oon menossa Model Expo-viikonlopun jälkeen hiekkakuopalle ajelemaan usein. Videossa 360 astetta kuvaa tästä paikasta. Kaikki videolla näkyvä on sallittua ajoaluetta ja vieressä olevan korkean hiekkakasan takana on melkein samanverran vielä lisää. Saa ajaa ilman äänenvaimentimia. Lisäalueet sitten vielä tämän alueen toisessa päässä missä änkkäri täytyy olla kiinni.

On siis jyrkkää rinnettä, loivaa rinnettä, hyppyjä loivina ja jyrkkinä, tasasta, melkein pystysuoraa hiekkaseinää, kattilanseinäkohtia.

WP_20120412_123750Z.mp4

Ajokavereita? Kelivarauksella tottakai.

Tossa paikassa on jokunen käyttäytymissääntö ja kerron ne paikanpäällä mukaantulijoille. En ilmoita paikan osoitetta täällä äläkä kysele sitä privallakaan. Mukaantulijoille (jotka siis tulevat kokontumispaikkaan joka olkoon Klaukkalan Teboil) kerron miten siellä pitää toimia, että ajopaikkaa saa käyttää nyt ja tulevaisuudessakin. Puolustan täten maanomistajan etuja koska paikan käyttö on hyvin vapaata ja melusta ei tarvitse välittää. Joten se on mielestäni ISO etu jota on syytä vaalia. Ne jotka on eri mieltä ajakoon muualla.
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 12.31 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #3 : 19.04.12 - klo: 12.26 »
Koska Dunetoberfestistä ei tullut mitään niin tää olkoon sitten edes jotain siihen suuntaan vailla mitään kisoja tai ohjelmia. Pelkkää rälläystä vaan siis tai mitä mieleen juolahtaa.

Itse meinasin ajaa siellä "rataa" ja kokeilla jonkinsorttista hillclimb meininkiä laparenkailla ja kulutella kumeja ja bensaa muuten vaan.
Testailla omia tekeleitä, säätää ja saada virikkeitä lisää siitä miten omat bensavessat sais vieläkin paremmiks ilman että vanne kiristää liikaa. Tosin kyllä se mullakin kiristelee aina silloin tällöin  :grin:
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 12.51 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #4 : 19.04.12 - klo: 12.43 »
Täällä yksi 5SC omistaja kyselee että koska siis olette miittaamassa Teboililla? Matkaa ei ole Klakeen kuin 10 min joten tulee olemaan varmaan ahkerassa käytössä ainakin minulla tämä kyseinen paikka :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #5 : 19.04.12 - klo: 12.47 »
Hieno juttu. Mukaan vaan.

Model Expon jälkeen on tarkoitus mennä. Eli aikaisintaan puolentoista viikon kuluttua. Vien vessat näyttelyyn niin ei arvaa tuhota niitä tuusan p.skaks ennen sitä.

Numero on 050-4868026
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo: 12.51 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #6 : 19.04.12 - klo: 12.51 »
Pidä mulle privabriiffi ni pääsee jo ajeleen :) Tässä ois vapaapäiviä :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #7 : 19.04.12 - klo: 13.09 »
Tollaset "briiffit" onnistuu siellä vaan itse paikan päällä. Koskien ajoalueen rajoja.

Sekä tuolla on käytäntönä myös se, että maanomistajalle pitää ilmoittaa puhelimella joko soittamalla tai tekstaamalla ennen sinne menemistä että on tulossa. Näin ainakin alkuun. Tämä saattaa muuttua siten ettei ilmoittaa tarvitse enää sitten myöhemmin jos rc-ajajat kunnioittavat maanomistajaa ja välinen luottamus syntyy. Ajoajat suunnilleen aamukahdeksasta iltakahdeksaan. Sähkövehkeillä ja äänenvaimentimilla saa ajaa myöhemminkin ja aikaisemmin. KAIKKI mitä tuodaan mukanaan myös viedään pois (roskat myös). Jos suditat autollasi kiven siellä seisovan kauhakuormaajan ikkunasta läpi niin jätät lapun lasiin ja ilmoitat puhelimella maanomistajalle. Sehän muutenkin jo tietää että olet siellä ajamassa.

Välttääkseni pelkkiä nettikirjoittelijoita kerron loput kasvotusten mukaantulijoille. Jotta ajo-oikeus paikkaan säilyy niin kaikki ne jotka tulevat tietämään paikan sijainnin olisi syytä painottaa muille uusille kiinnostuneille näitä juttuja ettei tää ajohomma tässä paikass lopu heti. Jokainen vastaa siellä omalla nimellään itsestään ja jos ajokielto tulee maanomistajalta niin se on lopullinen. Sen jälkeen sinne ei oo asiaa enää ollenkaan.

Toivottavasti ymmärrätte kaikki tälläset seikat. Tää paikka on ilmainen ja vapaa mutta se tarkoittaa että ajajalla on vastuu omasta käytöksestään ja siitä mitä jälkeensä jättää. Yks kun sikailee niin kaikki kärsii.

Sori vaan tällänen luennoiminen. Toivon että tää on selvää nyt.
Just joo.

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #8 : 19.04.12 - klo: 13.51 »
Joo kyllä tästä paikasta pitää pitää kiinni.Pelisäännöt kaikille päähän ja sitä vastuuta nimenomaan.Ymmärrän hyvin.Omalta osaltani ainakin tulen huolehtimaan siitä että pelisääntöjä noudatetaan.Ois vaan kova polte päästä ulkoiluttamaan tuota SC:tä :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #9 : 19.04.12 - klo: 13.55 »
Toisena paikkana mikä on vaan tavallinen hiekkakenttä missä itse ajan ja jossa poliisi on käynyt sanomassa että "kauko-ohjattavilla saa ajaa, ne ovat leluja".

Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #10 : 19.04.12 - klo: 13.58 »
Hieno asenne zeibii. Lisää tälläsiä heppuja.

Soita mulle niin käydään kääntymässä siellä. Numero ylempänä. Vaikken mä tuu sinne vielä niin eihän se oo este ettet sä sinne vois mennä.

Maanomistaja sanoi mulle että ilmoitusten perusteella saattaa silloin tällöin tulla katselemaan sinne kun laitteet ovat kiinnostavia. Joten siihen voi varautua. Mun mielestä nää ehdot on kuitenkin ton paikan suhteen eritäin helpot ja hyvät ja itse noudatan niitä mielihyvin kun kerran tollaselle kuopalle pääsee sudittelemaan.
Just joo.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #11 : 19.04.12 - klo: 14.52 »
Ehdottomasti toimittava noiden mainitsimies tapojen mukaan!
i*ioottimaista jos kenellekkään tulis ees pieneen mieleen  pilata noin hienoa ajomestaa ja ymmärtävän maan omistajan kanssa välejä ikinä...
Hieno homma et järjestyi näin kun se toinen topic lopahti ihan alkuunsa ja jos tätä kautta sit jossain vaiheessa varmaan järjestyy ku porukka tajuaa kuinka hienoa tollases paikas on vedätellä bensanorsuilla! :grin: 
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo: 11.06 kirjoittanut Racinwhitbaja »
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #12 : 19.04.12 - klo: 16.45 »
Kiitokset JariV paikan esittelystä.TODELLA UPEA PAIKKA! TÄMÄ ON BENSAURPOJEN UUSIN TAIVAS TÄLLE KESÄLLE!! Nyt kaikki bensaPetterit (ja Birgitat),laitteet ja asenne kuntoon ja ajamaan.Kiitos Jarille vielä vinkeistä ja neuvoista .)Eli olisi todella mukavaa saada tuonne paikanpäälle enemmänkin porukkaa,tonttia riittää helposti ainakin 20 kuskin yhtäaikaiseen rellestykseen.Pysyi SC:kin melkein oikeinpäin suurimman osan ajasta:)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #13 : 19.04.12 - klo: 17.16 »
 :grin:
...eikus kurittamaan hiekka huut helkuttiin vetävien pyörien alta.
Just joo.

Poissa yazca

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #14 : 19.04.12 - klo: 17.39 »
Juu tulossa varmasti  :cool:
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #15 : 19.04.12 - klo: 19.04 »
minäkin ilman muuta menossa mukana kun vaan sais auton nippuun  :undecided:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa chico malor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #16 : 20.04.12 - klo: 19.16 »
Jahas jossain meikäläisen 1/1 tallin lähellä tuollainen ajomahdollisuus...Ehdottomasti mukana jos mcd:t hyväksytään mukaan :grin:

Pitääpä seurailla mitä tapahtuupi kun on tuosta tallilta varmaan aikas lyhkänen matka noille paikoille kun nimiä katselee tosta kentänkin vierestä.
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #17 : 21.04.12 - klo: 08.17 »
No miks ihmeessä MCD:tä ei hyväksyttäis mukaan?? Sehän on bensapeli. Mukaan vaan.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #18 : 21.04.12 - klo: 10.02 »
Muita ajopaikkoja kellään?
Tuusulantien varressa kanssa joku paikka, en oo käyny.
Myös HV:n lentokentän eteläpäädyn suunnilla näytti olevan maanrakennuspaikka ilman aitoja. Eilen ajoin ohi. Ei näyttäny huonolta ollenkaan.
Just joo.

Poissa baja5t/juhis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #19 : 21.04.12 - klo: 10.08 »
topic rc kerhot ja radat / pääkaupunkiseudun rc-offroad harrastajat. löytyy hyviä paikkoja ajo-ohjeineen ja karttoineen.
hpi baja5t.axial scx.turnigy1/16rallybrushless
(vintage27mhztikkuradio tamiya hotshot.kyosho progress4wds.)

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #20 : 27.04.12 - klo: 11.48 »
Meikä ei oo tulossa :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #21 : 28.04.12 - klo: 01.28 »
Tulossa oon kans kunhan saa "puuhahuoneen" laitettua kuntoon. Ja siihen malliin et siel mahtuu kasaamaan noi kaks vekotinta ens alkuun... --> MCD & Baja with 2 speed
Ps. "kiitos Jari V:lle tosta 2 speed setistä"!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa chico malor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #22 : 28.04.12 - klo: 16.24 »
Onkos joku huomenna menossa johonkin ajelemaan? Olisi vapaa-aikaa tarjolla vaikka koko pvä joten ajohaluja on?
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #23 : 28.04.12 - klo: 19.24 »
Mä oon huomisen ainakin vielä messuilla joten mä en pääse. Toivottavasti muut pääsee.
Just joo.

Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #24 : 29.04.12 - klo: 12.45 »
ollaan täällä nokian suunnalla menossa rääkkäämään vähän smartechia, jokeileen uusia virityksiä. noin 16.00 koukkujärven kaatopaikan vieressä on käytännöllinen hiekkaplaani jossa mukavia sorarinteitä. Tai ei tiedä vielä mukavasta kun ei ole siinä kohdassa aikaisemmin käyty.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #25 : 01.05.12 - klo: 15.21 »
Tänään 16.30 Klaukkalan Teboil. Siitä ajo kuopalle. Kiinnostuneet mukaan. Älä myöhästy. Tunnistaa hopeasta XC70 Volvosta JCM-xxx
Just joo.

Poissa chico malor

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #26 : 01.05.12 - klo: 18.55 »
Aina nää näkee liian myöhään...taas olin tallilla aamusta lähtien ja tulin kotiin äsken ja autokin oli mukana :shocked: No ehkä ensi kerralla sitten pääsee mukaan.
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

Poissa zeibii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #27 : 01.05.12 - klo: 22.07 »
Oli muuten ihan mukavat rallit:) Ens viikonloppuna,jos kelit sallii ni otetaan uusiksi? Kiitos Jarille osista ja neuvoista "taas" :)
"Tulis jo uus talvisota,pääsis laskemaan mäkeä jäätyneellä ryssällä"

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #28 : 02.05.12 - klo: 09.01 »
Joo, oli hauskaa. Vähän otti oma auto siipeensä parista voltista ja tuli vähän korjattavaa mutta helppoja ja nopeita juttuja silti.

Ensi viikonloppuna uudestaan.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« Vastaus #29 : 02.05.12 - klo: 09.45 »
onko videoo  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc